Auteur Topic: Licensie Moeskroen  (gelezen 26969 keer)

Offline koene

• Leden
Re: Licensie Moeskroen
« Reactie #140 Gepost op: december 31, 2009, 03:43:20 pm »
;) ;) hoho beste vrienden;ikzelf ben geboren en getogen en nog altijd wonende in geraardsbergen en hiermee wil ik ook schrijven dat je niet moet wonen in de streek van je favoriete ploeg.(buiten de topploegen ...alhoewel met deze plaats in de rangschikking).men zou nog verschieten hoeveel "verdoken" supps.er zijn van essevee ,buiten west vlaanderen.
btw:ben al 5jaar abbo.

nuja goed, je kan idd kiezen voor een club omwille van visie, of de spelstijl dat je aanstaat of de uitstraling. Daar geef ik je wel gelijk

Offline Rafa

• Leden
« Reactie #141 Gepost op: december 31, 2009, 04:45:20 pm »
als ik eens gratis kan komen kijken zou ik dat toch wel doen... want het is wachten op het nieuwe seizoen tegen dat moeskroen in derde gaat spelen.

en sommige mensen zien liever eerste klasse voetbal dan derde klas

Als je verliefd bent op je club, dan wacht ik nog liever 3 seizoenen dan gratis naar een andere te gaan...

U gaat naar Essevee ?n Ajax ?

Slechte vergelijking... Als je supportert voor een buitenlandse ploeg, kan je twee wedstrijden op een weekend gaan kijken.
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline SVZW.BE

• Leden
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
« Reactie #142 Gepost op: december 31, 2009, 05:43:39 pm »
Waar ik het vliegend sch**t van krijg, is wanneer jonge gasten uit onze regio furieus voor Anderlecht of Club supporteren, terwijl ze:

A: zonet de match RSCA-Essevee op TV volgden
B: Anderlecht 1,2 of zelfs nog nooit hebben zien spelen in eigen stadion.
C: een sterk team in de regio links laten liggen en blijkbaar de hapklare topclub prefereren.

Ik kan hier kop noch staart aan krijgen ...
Webteam SV Zulte Waregem

Offline koene

• Leden
« Reactie #143 Gepost op: december 31, 2009, 05:57:40 pm »
Waar ik het vliegend sch**t van krijg, is wanneer jonge gasten uit onze regio furieus voor Anderlecht of Club supporteren, terwijl ze:

C: een sterk team in de regio links laten liggen en blijkbaar de hapklare topclub prefereren.

invloedsfactoren, jongeren zijn heel maklijk te beinvloeden. RSCA speelt voor de titel. Is de grootste club enzoverder meer... successupps dus. Geet er natuurlijk ook met andere redenen. Iedereen heeft wel een vriend die in de buurt woont dat voor een topclub supportert? Ze hebben allemaal wel een reden...

Offline superjood

• Leden
« Reactie #144 Gepost op: december 31, 2009, 06:10:24 pm »

Ik denk niet dat Ajax iets met Belgi? te maken heeft mijn beste.  Ik ga reeds van 1996 naar Ajax kijken, en van in 1992 naar Waregem.  Niemand moet mij hier de les spellen, want als er ??n is die weet wat clubliefde wil zeggen zal ik het wel zijn.  Mijn weekends staan dan ook volledig in het teken van voetbal, de rest moet wijken.  En liefde voor een buitenlandse club kan perfect.  Waregem en Ajax hebben dan ook nooit iets gemeen gehad, laat staan rivaliteit.  Maar supporteren voor 2 binnenlandse clubs, waarbij ze ?berhaupt nog in dezelfde reeks spelen gaat toch wel mijn petje te boven.  Volgens sommigen hier zijn er bij de Moeskroen-supporters ook liefhebbers.  Met alle respect, maar als het effectief liefhebbers zijn en ze zoeken een andere ploeg dan komen ze niet naar hier.  En ik veronderstel dat iedereen van de weinige supporters die Moeskroen heeft en er een abo heeft ook wel degelijk supporter in hart en nieren is voor deze club.

Offline SVZW.BE

• Leden
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
« Reactie #145 Gepost op: december 31, 2009, 07:04:57 pm »
Volgens mij kan je slechts voor ??n club echte supporter zijn, grenzen spelen eigenlijk geen rol.
Ik heb ook sympathie voor AC Milan, Manchester City , ... Maar da's nog iets anders dan clubliefde voor 2 verschillende ploegen.

Voor wie supporterde je tijdens Essevee - Ajax ? :-)
Webteam SV Zulte Waregem

Offline superjood

• Leden
« Reactie #146 Gepost op: januari 01, 2010, 07:30:38 pm »
Volgens mij kan je slechts voor ??n club echte supporter zijn, grenzen spelen eigenlijk geen rol.
Ik heb ook sympathie voor AC Milan, Manchester City , ... Maar da's nog iets anders dan clubliefde voor 2 verschillende ploegen.

Voor Ajax, heb ik eigenlijk niet lang moeten over nadenken.  Want sinds ze hier een groot deel van de supporters hebben buitengestoken kan ik moeilijk nog van clubliefde spreken, aangezien het ook niet echt mijn club meer is.  Begrijp me niet verkeerd, ik ben nog blij als er gewonnen wordt maar in hoofdzaak kom ik enkel nog voor de leute en de vrienden.  Op 7 februari zal ik uiteindelijk ook de voorkeur geven aan Ajax - Twente.  Ik was dan ook volledig van de kaart toen ik deze week las dat het rood-witte Moeskroen in de armen wordt gesloten (terwijl de club nog niet dood is) door Essevee, terwijl een paar jaar geleden de eigen rood-witte aanhang op straat werd gezet.  Je moet maar durven, alleen al degene die maar het idee heeft gelanceerd om dit aan te bieden zou beter de eer aan zich zelf houden en best opstappen.  Het is te gek voor wooden en kan enkel hier.  Moesten zo een praktijken in Antwerpen gebeuren, je komt terug met een paar Kielse wafels...

fox

• Gast
« Reactie #147 Gepost op: januari 01, 2010, 09:13:50 pm »

Voor Ajax, heb ik eigenlijk niet lang moeten over nadenken.  Want sinds ze hier een groot deel van de supporters hebben buitengestoken kan ik moeilijk nog van clubliefde spreken, aangezien het ook niet echt mijn club meer is.  Begrijp me niet verkeerd, ik ben nog blij als er gewonnen wordt maar in hoofdzaak kom ik enkel nog voor de leute en de vrienden.  Op 7 februari zal ik uiteindelijk ook de voorkeur geven aan Ajax - Twente.  Ik was dan ook volledig van de kaart toen ik deze week las dat het rood-witte Moeskroen in de armen wordt gesloten (terwijl de club nog niet dood is) door Essevee, terwijl een paar jaar geleden de eigen rood-witte aanhang op straat werd gezet.  Je moet maar durven, alleen al degene die maar het idee heeft gelanceerd om dit aan te bieden zou beter de eer aan zich zelf houden en best opstappen.  Het is te gek voor wooden en kan enkel hier.  Moesten zo een praktijken in Antwerpen gebeuren, je komt terug met een paar Kielse wafels...

Als jij niet voor essevee supportert hoef je hier echt niemand de les komen spellen, je maakt je er enkel belachelijk mee.

Offline sv_forever

• Leden
« Reactie #148 Gepost op: januari 01, 2010, 11:17:58 pm »

Veel van die jongeren zijn zich ook gaan interesseren in voetbal op het moment dat Zulte Waregem ergens in 2de of 3de zat he. Meestal is dit het moment waarop je een ploeg uitkiest waarvoor je supportert. Dat betekent ook dat als we nu nog een jaar of 10 a 15 op dit niveau blijven dat we echt wel gaan groeien in supportersaantallen gewoon al door de logische aangroei van jonge gasten die trots zijn van een goeie voetbalploeg in de buurt te hebben. Supportersaantallen kweken is een kwestie van tijd. Op dit moment groeien we door mensen aan te trekken door goed voetbal te brengen. Binnen een paar jaar zal ons nieuwe stadion ook een licht effecthebben vermoed ik en uiteindelijk binnen een 10 jaar zullen gastjes tussen de 0 en de 10 jaar supporters worden van essevee. You' ll see

Offline svzw81

• Leden
« Reactie #149 Gepost op: januari 01, 2010, 11:46:38 pm »
dit interpreteer ik hier als :

"Want sinds ze hier een groot deel van de supporters hebben buitengestoken "

=> ze zijn zelf koppig en hebben zelf beslist om niet meer te komen, terwijl het overgrote deel van de supporters van toen wel nog komt , en we er ondertussen veel nieuwe oude en jonge supporters bijgekregen hebben. anders hadden we nooit 6000+ supporters in ons stadion.
degene die willen komen, of willen teruggekomen worden NIET tegengehouden , door niemand , in tegendeel. je kan wel niet verwachten dat het bestuur huisbezoeken gaat afleggen om te smeken dat ze terugkomen h? we zijn de chiro niet h?  ::)

=> maar dan gaan we te ver off-topic , want dit gaat hier over moeskroen. ik denk ook niet dat we gaan recruteren uit de moeskroense supporters , en dit is ook niet de bedoeling van het bestuur lijkt me, het lijkt me gewoon een ??nmalige goodwill-actie. moest er niets voor hen gedaan worden zou het bestuur nog kritiek gekregen kunnen hebben dat ze helemaal niets deden terwijl wij hier voor een stuk in hetzelfde schuitje gezeten hebben. en als er al later dit seizoen nog zouden komen zou het dan eerder tegen brugge en standard zijn, waar we sowieso veel gelegenheidssupporters hebben. dan zullen er van de 1000 gelegenheidssupporters misschien 20 van moeskroen zijn.
« Laatst bewerkt op: januari 01, 2010, 11:50:27 pm door svzw81 »

Offline superjood

• Leden
« Reactie #150 Gepost op: januari 01, 2010, 11:56:18 pm »

Als jij niet voor essevee supportert hoef je hier echt niemand de les komen spellen, je maakt je er enkel belachelijk mee.

Wss ben je nog onder invloed van de heerlijke champagne van gisteren, want ik meen hier nooit gezegd te hebben dat ik niet meer voor de ploeg supporter.  Ik had het over dat er geen sprake meer kan zijn van clubliefde, als je bij het huisvuil wordt gezet.

Offline Daredevil

• Leden
« Reactie #151 Gepost op: januari 02, 2010, 12:19:12 am »
het jaar is amper 1 dag oud en het zelfbeklag druipt er al weer af

<diepe zucht>

Offline superjood

• Leden
« Reactie #152 Gepost op: januari 02, 2010, 12:30:14 am »
dit interpreteer ik hier als :

"Want sinds ze hier een groot deel van de supporters hebben buitengestoken "

=> ze zijn zelf koppig en hebben zelf beslist om niet meer te komen, terwijl het overgrote deel van de supporters van toen wel nog komt , en we er ondertussen veel nieuwe oude en jonge supporters bijgekregen hebben. anders hadden we nooit 6000+ supporters in ons stadion.
degene die willen komen, of willen teruggekomen worden NIET tegengehouden , door niemand , in tegendeel. je kan wel niet verwachten dat het bestuur huisbezoeken gaat afleggen om te smeken dat ze terugkomen h? we zijn de chiro niet h?  ::)

=> maar dan gaan we te ver off-topic , want dit gaat hier over moeskroen. ik denk ook niet dat we gaan recruteren uit de moeskroense supporters , en dit is ook niet de bedoeling van het bestuur lijkt me, het lijkt me gewoon een ??nmalige goodwill-actie. moest er niets voor hen gedaan worden zou het bestuur nog kritiek gekregen kunnen hebben dat ze helemaal niets deden terwijl wij hier voor een stuk in hetzelfde schuitje gezeten hebben. en als er al later dit seizoen nog zouden komen zou het dan eerder tegen brugge en standard zijn, waar we sowieso veel gelegenheidssupporters hebben. dan zullen er van de 1000 gelegenheidssupporters misschien 20 van moeskroen zijn.

Ik durf eigenlijk geen tweemaal lezen wat jij hier uitkraamt maar bon, ik respecteer je eigen mening.

Idd, er is aan niemand verboden om nog te komen maar laat ons een beetje redelijk zijn beste vriend en we constateren dat het bestuur er zoveel mogelijk heeft aangedaan om ze niet meer over de vloer te krijgen of de groep uit elkaar te krijgen.  Nog een geluk dat er wat koppigaards bestaan.  Want moest je een beetje voeling hebben in het voetbalwereldje zou je moeten beseffen dat een voetbalclub niet alleen leeft met ja-knikkers.  We zitten hier echt niet op de schoolbanken h?.  

Als ik hier soms lees waarvoor mensen een stadionverbod krijgen, het is gewoon te gek voor woorden.  De club heeft zijn supporters nodig om te leven maar ze schijnen er toch niet echt wakker van te liggen, welja waarom komt daar dan nooit eens een krachtig signaal naar boven.  
Of zijn we dan werkelijk allemaal meer liefhebber dan echt supporter?
Waarom geen boycot???  Is iedereen dan werkelijk zo braaf?  Of is het elk voor zijn eigen, hangen de supporters dan niet aan elkaar?

Ik weet dat ik niet veel te zeggen heb, maar zou in elk geval een aantal dingen serieus anders aanpakken.

Offline Daredevil

• Leden
« Reactie #153 Gepost op: januari 02, 2010, 11:30:04 am »
over het opvrijen van  moeskroensupporters spreek ik me niet uit,
maar  de stadionverboden waar je het over hebt zijn niet de club hun schuld.
Voor  reacties op de meestal belachelijke sancties moet je hogerop zijn,
bv bij het gerechtelijk apparaat dat totaal geen voeling heeft met het voetbal.

Alles in de schoenen van de stewards en het bestuur schuiven is dus te gemakkelijk,
en denk vooral niet dat het enkel bij ons zo streng is,
praat eens met andere supportersgroepen en je zal versteld staan  wat die allemaal beleven.

Offline svzw81

• Leden
« Reactie #154 Gepost op: januari 02, 2010, 12:54:10 pm »
@superjood

je haalt hier weel h??l oude koeien uit een h??l oude sloot , en als jij hebt hebt over een "heel groot deel van de supporters die wordt buitengestoken" gaat het dus over een "heel klein aantal supporters dat niet meer WIL komen" .

je laat hier weeral uitschijnen dat dit (nog steeds) honderden of zelfs duizenden supporters nog steeds depressies en maagzweren en zware verbittering oplevert terwijl het hoogstens gaat om enkele of enkele tientallen.

we leven ondertussen in 2010 en zoals ik al zoveel gezegd heb , als je het met totaal NIETS  eens bent (bestuur , sponsors , vaak spelers, spelstijl en niveau, trainer, trainersstaf, stadion, sfeer, andere supporters , clubkleuren, clubnaam, ... ) waarom kom je dan eigenlijk nog naar het stadion ? gewoon om thuis eens weg te zijn, of uit gewoonte ? dan moet het komen naar het stadion echt een sleur zijn, blijf dan gewoon thuis of beperk je tot het gaan naar ajax (waar het dan blijkbaar allemaal perfect is ( bestuur , sponsors ,  spelers, spelstijl en niveau,  trainer, trainersstaf, stadion, sfeer, andere supporters , clubkleuren, clubnaam, ... )

en alhoewel we nog maar 2 januari zijn, wordt dit meteen mijn laatste reactie op jouw posts die thuishoren in 2005 (en dan nog) en al zeker niet in 2010.

en op mijn vraag wat je dan wel goed vindt aan sv zulte waregem, heb je nog NOOIT een antwoord gegeven, nochtans de meest eenvoudige vraag aan een supporter nietwaar ?
« Laatst bewerkt op: januari 02, 2010, 12:59:50 pm door svzw81 »

fox

• Gast
« Reactie #155 Gepost op: januari 02, 2010, 01:14:59 pm »

Wss ben je nog onder invloed van de heerlijke champagne van gisteren, want ik meen hier nooit gezegd te hebben dat ik niet meer voor de ploeg supporter.  Ik had het over dat er geen sprake meer kan zijn van clubliefde, als je bij het huisvuil wordt gezet.

Je hebt in de wedstrijd Ajax - SV Zulte Waregem niet voor Zulte Waregem gesupporterd.  Als supporter bent u in 100% van de gevallen voor de ploeg, u bent dat niet. U bent dus supporter van Ajax, niet van SV Zulte Waregem. Gelieve ons dus niet meer de les te spellen en ook te stoppen met hier belachelijk te doen.

Offline vazz

• Leden
« Reactie #156 Gepost op: januari 02, 2010, 01:52:07 pm »
Gratis toegang voor Moeskroenabo's lijkt me een goed initiatief. Ne maat van in Leuven (die woont in Kortrijk en supportert voor Excel) liet me toch verstaan heel tevreden te zijn met het initiatief en hij zal op 20 februari aanwezig zijn met zijn bendeke van 8 waarmee ze altijd naar Moeskroen gingen kijken. Over clubliefde spreek ik me niet uit, kzou gewoon al content zijn als supporters van Moeskroen volgend jaar beslissen om een 1e klasse abonnement te kopen, ze dit bij ons doen en niet bij de Veekak!

Groeten

Offline superjood

• Leden
« Reactie #157 Gepost op: januari 03, 2010, 12:20:59 pm »
over het opvrijen van  moeskroensupporters spreek ik me niet uit,
maar  de stadionverboden waar je het over hebt zijn niet de club hun schuld.
Voor  reacties op de meestal belachelijke sancties moet je hogerop zijn,
bv bij het gerechtelijk apparaat dat totaal geen voeling heeft met het voetbal.

Alles in de schoenen van de stewards en het bestuur schuiven is dus te gemakkelijk,
en denk vooral niet dat het enkel bij ons zo streng is,
praat eens met andere supportersgroepen en je zal versteld staan  wat die allemaal beleven.

Ik dacht ook nooit gezegd te hebben dat dit de schuld is van de club, ik stel alleen vast dat wij als gewone supporter het in de eerste plaats van de politie nooit kunnen halen.  Wie wel kan samenwerken met de politie zijn de clubs zelf.  Iedere slimme mens zou moeten weten dat dit geen reden hoeft te zijn om verder ja te knikken.  De volgende stap zou dus kunnen zijn om bepaalde wedstrijden te boycotten, want de club kan niet zonder zijn supporters.  Het logisch gevolg zal zijn dat de club wel zal moeten onderhandelen met de hogere instanties.  Ik denk dat dit niet zo moeilijk te begrijpen is?

Offline superjood

• Leden
« Reactie #158 Gepost op: januari 03, 2010, 12:29:20 pm »
@superjood

je haalt hier weel h??l oude koeien uit een h??l oude sloot , en als jij hebt hebt over een "heel groot deel van de supporters die wordt buitengestoken" gaat het dus over een "heel klein aantal supporters dat niet meer WIL komen" .

je laat hier weeral uitschijnen dat dit (nog steeds) honderden of zelfs duizenden supporters nog steeds depressies en maagzweren en zware verbittering oplevert terwijl het hoogstens gaat om enkele of enkele tientallen.

we leven ondertussen in 2010 en zoals ik al zoveel gezegd heb , als je het met totaal NIETS  eens bent (bestuur , sponsors , vaak spelers, spelstijl en niveau, trainer, trainersstaf, stadion, sfeer, andere supporters , clubkleuren, clubnaam, ... ) waarom kom je dan eigenlijk nog naar het stadion ? gewoon om thuis eens weg te zijn, of uit gewoonte ? dan moet het komen naar het stadion echt een sleur zijn, blijf dan gewoon thuis of beperk je tot het gaan naar ajax (waar het dan blijkbaar allemaal perfect is ( bestuur , sponsors ,  spelers, spelstijl en niveau,  trainer, trainersstaf, stadion, sfeer, andere supporters , clubkleuren, clubnaam, ... )

en alhoewel we nog maar 2 januari zijn, wordt dit meteen mijn laatste reactie op jouw posts die thuishoren in 2005 (en dan nog) en al zeker niet in 2010.

en op mijn vraag wat je dan wel goed vindt aan sv zulte waregem, heb je nog NOOIT een antwoord gegeven, nochtans de meest eenvoudige vraag aan een supporter nietwaar ?

Het gaat hier helemaal niet over oude koeien maar over recente gebeurtenissen, ik stel alleen maar vast dat de eigen rood-witte aanhang op straat wordt gezet, en een vreemde rood-witte aanhang wordt in de armen gesloten.  Ben ik dan echt de enige die zich hier wat vragen bij stelt.

Offline vazz

• Leden
« Reactie #159 Gepost op: januari 03, 2010, 12:36:48 pm »
@superjood

Het gaat hier helemaal niet over oude koeien maar over recente gebeurtenissen, ik stel alleen maar vast dat de eigen rood-witte aanhang op straat wordt gezet, en een vreemde rood-witte aanhang wordt in de armen gesloten.  Ben ik dan echt de enige die zich hier wat vragen bij stelt.

Ik denk het wel. Waregem heeft een hele mooie geschiedenis, die we zeker en vast moeten koesteren. Maar rancunegevoelens horen daar dan niet in thuis. Vandaag is het Zulte Waregem en is het rood-groen. Mss wat minder vasthouden aan het verleden en wat meer durven kijken naar de toekomst. Verbitterde mens... ;)