De Roover: "Stempel van Dury is nog merkbaar" Sporza - 21/07/10
wo 21/07/2010 - 20:25
Bart De Roover wacht de moeilijke taak Francky Dury te doen vergeten bij Zulte Waregem. De trainer, die aan zijn eerste seizoen in eerste klasse begint, analyseert bij Sporza zijn eerste weken bij zijn nieuwe werkgever.
Zulte Waregem
"De stempel van Dury is hier nog altijd duidelijk merkbaar, zowel bij de spelers als bij de omkadering. Maar dat hoeft eigenlijk geen probleem te zijn. Ik wil de positieve punten behouden en probeer mijn eigen accenten te leggen."
PhotoNews "De voorbije seizoenen speelde Zulte Waregem 4-3-3. Dat systeem gebruikte ik ook bij mijn vorige teams, dus ik zie niet in waarom ik dat moet veranderen."
Zulte Waregem verloor in het tussenseizoen Franck Berrier aan Standard. "Hem vervangen wordt ons grootste probleem", zegt De Roover aan Sporza.
"Berrier is een leidende figuur die vervangen moet worden. Ik heb aan de huidige spelers gevraagd om meer initiatief te nemen." Een uitgesproken ambitie heeft De Roover niet. "Veel ploegen dromen van top zes, maar ik ben daar absoluut niet mee bezig."
"Het begint wel steeds beter te lopen. We begonnen de voorbereiding erg matig, maar nu gaat het crescendo. Ik hoop dat we er net op tijd klaar voor zijn."
sporza.be
Hoor onze nieuwe trainer echt graag bezig!