Auteur Topic: Oproep: stamceldonoren!  (gelezen 2947 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline SV5381.be

  • Leden
  • Berichten: 424
    • SV5381.be
Oproep: stamceldonoren!
« Gepost op: juni 17, 2011, 03:45:21 pm »
Gelieve even de tijd te nemen om volgend bericht te lezen. Het is afkomstig van de voorzitter van Supporterslokaal Picasso.

Wie meer info wil, kan mailen naar svzw-picasso@live.be !

Citaat
Geachte

Ik, als voorzitter van supporterslokaal de Picasso, zou graag een oproep doen naar alle sportievelingen en supporters in verband met de twee zonen van mijn schoonbroer. Deze twee kinderen lijden echter aan een zeldzame stofwisselingsziekte die de hersenen aantast.

De kinderen , Xander (8 jaar) en Siebe (4 jaar), zijn enkel te redden door een stamceltransplantatie. Daarom organiseert Bekaert Zwevegem met behulp van het Rode Kruis een avond om stamceldonoren te vinden.

Actie: HELP XANDER & SIEBE

Wie wil deelnemen aan de bloedinzameling ten voordele van Xander & Siebe moet zich registreren om donor te kunnen worden.

Dit kan op deze site : http://bloedinzameling.rodekruis.be/helpxanderensiebe

Het is belangrijk dat iedere kandidaat donor zich registreert via deze inschrijvingstool.

Zo kunnen wij een goede opvolging en een vlot verloop van de afname garanderen.

Op vrijdag 1 juli 2011 vind er in de firma Bekaert een eerste bloedinzameling plaats.

Locatie ( Seniorenclub Blokkestraat 8550 Zwevegem )

Wil je graag deelnemen maar ben je verhinderd op 1 juli, dan kun je steeds terecht bij het donorcentrum in Kortrijk ( Doorniksewijk 52-56 ) of in een donorcentrum bij jou in de buurt.

http://web.rodekruis.be/projects/donorformulier/index.php?id=8&frontlang=ned

Alvast Bedankt!!

Xander & Siebe
Bruno & Valerie
Mahieu Rony
« Laatst bewerkt op: juni 17, 2011, 03:48:56 pm door SV5381.be »
SV5381.be
D? fansite van SV Zulte Waregem


Offline Daredevil

  • Leden
  • Berichten: 593
Re: Oproep: stamceldonoren!
« Reactie #1 Gepost op: juni 17, 2011, 06:54:21 pm »
Ik ben een geregistreerde donor, via AZ Brugge jaartje geleden bloedtest gedaan.
Aan iedereen de goede raad, ga even langs, een kleine moeite die mensenlevens kan redden,
en liefst met zoveel mogelijk.


Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.843
  • Mr Gold
Re: Oproep: stamceldonoren!
« Reactie #2 Gepost op: juli 14, 2011, 05:55:59 pm »
HLN online;
Het personeel van staaldraadfabrikant Bekaert is massaal ingegaan op de oproep van hun collega Bruno Verschuere om een bloedstaal te laten afnemen. De zoontjes van Verschuere lijden aan de zeldzame stofwisselingsziekte adrenoleukodystrofie (ALD) en hadden dringend een geschikte stamceldonor nodig. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten.

Xander (8 jaar) en Siebe (4) lijden aan ALD, een ziekte die de witte stof in de hersenen aantast, tenzij er een goede stamceldonor gevonden wordt. De kans dat iemand geschikt is als donor is 1 op 50.000. Wordt geen donor gevonden, dan is de ziekte dodelijk.

Bruno's collega's sloegen de handen in elkaar met het bedrijf om een hulpactie te organiseren.en organiseerden een hulpactie. Meer dan 500 collega's en sympathisanten gaven een bloedstaal en zowel voor Xander als voor Siebe werd een donor gevonden.

"Dit resultaat is ongelooflijk", stelt Bruno Verschuere in een mededeling. "Het medeleven van de collega's en het organiseren van de actie gaven ons steun en hoop. Dat er nu ook nog geschikte donoren gevonden werden voor onze twee kinderen, hadden we nooit durven dromen." (belga/adha

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: Oproep: stamceldonoren!
« Reactie #3 Gepost op: juli 15, 2011, 08:35:17 am »
Ik las het bericht ook en ik hoop dat Xander en Siebe vanaf nu uit de problemen zijn en zich volop kunnen concentreren op kattekwaad uithalen (en supporteren voor Essevee natuurlijk)!