Op de nieuwe shirts van voetbalclub SV Zulte Waregem zijn twee merken opvallend afwezig: Molecule en Petrus-bier. De twee vaste partners werden geruild voor grotere bedrijven met meer geld. Dat komt hard aan bij de trouwe sponsors.
Na meer dan twintig jaar op de truitjes van de Essevee-spelers te hebben geprijkt, moeten Molecule en het biermerk Petrus plaats ruimen voor andere bedrijven. Een spijtige zaak volgens de voormalige sponsors. ?Essevee is nu groot geworden en daarmee is ook hun loyaliteit tegenover de vaste sponsors verdwenen?, zegt Albert De Brabandere van brouwerij De Brabandere.
Carl Balli?re, voorzitter van SV Zulte Waregem, geeft toe dat de beslissing opvallend is. ?De nieuwe sponsors bieden veel meer geld. We konden hun voorstellen niet laten liggen?, zegt Balli?re. ?Ik weet dat de keuze emotioneel moeilijk ligt. Maar we hebben ambitie en hebben dus middelen nodig. Het was tijd om de deze beslissing te nemen.?