Los van de cijferkes en auteur van het bewuste artikel, wordt het wel tijd dat de Vlaamse/Belgische pers en voetballiefhebber es onder ogen ziet WAT we gerealiseerd hebben sinds de fusie. (en ONGEACHT je persoonlijke mening over de fusie.) Eigenlijk geeft dat artikel enkel feiten weer waar je, volgens mij, niet naast kunt kijken en trots kunt op zijn.
- Even snel als het overdreven gehypte en "superieure" KVM terug in eerste (sinds derde). Bijna iedere journalist vergeet dat (toevallig)... Dan zwijg ik nog over KSVW dat van 4de kwam.
- Europese prestaties op U tegen te zeggen. Kijk wat de Belgische toppers er dit jaar van bakken: Aalborg, Sarajevo (met veel kleiner budget dan Genk), Brann Bergen. RSCA met oo zoo veel moeite voorbij Rapid. Vorig jaar wonnen wij van stadsgenoot Austria met 1-4 en ik veronderstel dat Rapid niet zovele duizenden keren sterk is dan Austria... Standard eruit tegen Zenith, terwijl wij doorgingen tegen Lokomotiv en beide teams zijn geen Russische middenmotors.
- Beker werd niet gewonnen door kleine ploegen uit te schakelen. Finale tegen Moeskroen, geen topper, maar die hadden we al met Club en RSCL. Vorig jaar wel jammerlijk eruit tegen KVM.
On topic:
- Volgens capaciteit van ons stadion zit het inderdaad altijd goed gevuld. Als je ziet dat het in Gent voor Europese matchen bijna uitverkocht was in de poulefase, dan denk ik dat we voor grote matchen zeker voor een vol huis kunnen spelen in het vernieuwde 12 000 zitjes tellende stadion. Ik hoop dat de vernieuwing erdoor komt.
Zelf woon ik niet in Waregem (wel in de regio) en ik merk dat steeds meer mensen in m'n buurt sporadisch een match van SVZW meepikken, terwijl ik 'n andere eerste klasser op 6 km van m'n deur heb. 'n Nieuw stadion kan enkel meer mensen overhalen om es af te zakken naar Waregem ipv naar de lokale 2de of 3de klasser te gaan kijken
- Wij hebben relatief veel supporters mee op verplaatsing, zekers als je kijkt naar ons gemiddelde toeschouwers.
Je leest dan in de krant "2 000 supporters moedigden RSCA aan in Wenen". Ze hebben wel meer dan 20 000 abonnees...