Auteur Topic: Uitbreiding stadion  (gelezen 442841 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline mutombo

  • Leden
  • Berichten: 564
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1900 Gepost op: oktober 01, 2009, 10:01:04 am »
2012 mijn beste hopelijk ligt tegen dan de 1ste steen :)
Hopelijk gaat het tegen dan ook nog sportief voor de wind. Want dat is mijn grootste zorg mbt het stadiondossier. Zolang we goed meedraaien in eerste is het klimaat gunstig en zal het er wel komen. Maar als we een sportief dal kennen zullen die plannen dat niet opgeborgen worden. Maar hopelijk worden we hier niet mee geconfronteerd.

Crudo

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1901 Gepost op: oktober 01, 2009, 11:06:07 am »
meestal gaat het sportief pas echt slecht als de nieuwe tribune er net staat :p

Offline phd

  • Leden
  • Berichten: 88
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1902 Gepost op: oktober 01, 2009, 12:48:30 pm »
meestal gaat het sportief pas echt slecht als de nieuwe tribune er net staat :p

lol
Dan kunnen we de mopkes van vroeger terug bovenhalen, genre: 'ze gaan de nieuwe tribune draaien naar de vijvers. Ge ziet meer bij de vissers dan op de voetbal.'

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1903 Gepost op: oktober 02, 2009, 10:46:05 pm »
meestal gaat het sportief pas echt slecht als de nieuwe tribune er net staat :p

lol
Dan kunnen we de mopkes van vroeger terug bovenhalen, genre: 'ze gaan de nieuwe tribune draaien naar de vijvers. Ge ziet meer bij de vissers dan op de voetbal.'

jep de jaren '90 mopkes. hebben jaren de ronde gedaan die mopjes na de bouw van de nieuwe tribune kant vijvers . en nu zitten de mopjesvertellers weer in de tribune natuurlijk sinds we in eerste klasse zitten .

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1904 Gepost op: oktober 03, 2009, 12:55:32 pm »
Er zaten toendertijd ook geen wormen onder de grond, want tliepen allemaal kiekens op.
Enzovoort enzoverder :) Nu kunnen we daar eens hartelijk om lachen.

Offline casper

  • Leden
  • Berichten: 186
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1905 Gepost op: oktober 05, 2009, 08:42:59 pm »
home > voetbal > JPL > Stad Waregem is tegen veldverwarming Stad Waregem is tegen veldverwarming 
PhotoNews ma 05/10/2009 - 20:28
De stad Waregem tekent bezwaar aan tegen de nakende invoering van veldverwarming bij Belgische eersteklassers. De stad vindt de uitgaven onverantwoord en stuurde een brief naar de Pro League.


Zulte Waregem   
Waregem heeft maandag een aangetekende brief naar de Pro League gestuurd. De stad vraagt om de beslissing van veldverwarming over te laten aan de eigenaars van de stadions.
 

In tijden van zuinig omspringen met energie is dit onverantwoord

stad Waregem over veldverwarming "Door de crisis moeten steden de tering naar de nering zetten. Wij hebben al behoorlijk wat geld vrijgemaakt om het Regenboogstadion aan te passen", zegt Waregem, dat eigenaar is van het Zulte Waregem-stadion. "Nog eens 500.000 euro uitgeven is dan ook onverantwoord."

"Bovendien zouden de werkzaamheden minstens drie maanden duren. Die termijn kan nooit gehaald worden. Na de slotdag van dit seizoen en de eerste van volgend seizoen kunnen nooit drie maanden liggen."

"Weinigen kunnen zich trouwens herinneren wanneer een wedstrijd in Waregem is uitgesteld omdat het veld onbespeelbaar was. Bij plotse sneeuwval zouden spelers, scheidsrechter en fans het stadion toch niet kunnen bereiken."

"En daarnaast is er het energie-aspect: veldverwarming is een enorme geldverslinder. In tijden van zuinig omspringen met energie is dit onverantwoord."

Offline Xavier Waterslaeghers

  • Leden
  • Berichten: 353
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1906 Gepost op: oktober 06, 2009, 10:19:05 am »
Kan ik zeer goed begrijpen. Er zit veel waarheid in  :)

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.706
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1907 Gepost op: oktober 06, 2009, 10:53:36 am »
Ik vind mij er totaal niet in.

- de competitiehervorming voorziet nu wel geen winterstop meer... Er wordt zelfs gevoetbald tussen kerst en nieuwjaar, de kans op afgelastingen door sneeuwval of bevroren gronden wordt maw een stuk groter;
- de kosten van enkele afgelaste wedstrijden voor SVZW kan aardig oplopen;
- worden basketmatchen ook afgelast als het sneeuwt omdat de supporters er niet geraken door besneeuwde wegen? ik dacht het niet;
- het kan zijn dat door de competitiehervorming Essevee meer dan 3 maanden niet zal moeten spelen, een vervanging kan aldus gemakkelijk plaatsvinden;
- het aantal wedstrijden is verhoogd en het veld zal meer bespeeld worden;
- zelfs Westerlo heeft een verwarmd veld...;
- de wedstrijd van KV Kortrijk - SVZW werd vorig jaar uitgesteld door sneeuwval, wijl alle supporters er wel degelijk gingen geraken met bussen (die niet mochten uitrijden omdat de scheids het veld nog niet had gekeurd)...;
- verwarmde velden zullen straks door de UEFA worden opgelegd, wil het (nieuw?) stadion nog in aanmerking komen voor Europees voetbal...? straks moeten we weer uitwijken naar Gent, Brugge of Lille? Dat lijkt me geen goed vooruitzicht voor een Stad als Waregem.

Nee, dit lijkt me een zeer kortzichtig besluit van ons stadsbestuur.

Boer Boerie

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1908 Gepost op: oktober 06, 2009, 12:23:33 pm »
Kortzichtig idd, maar ik had eerlijk gezegd niks anders verwacht.
Wat als de licentiecommisie zegt dat een systeem moet beschikbaar zijn
of je mag niet meer in 1ste spelen?  Zal STAD dan ook de verantwoordelijkheid nemen
en zeggen aan de fans sorry maar wij doen niet mee, terug naar 2de klasse?
Het is in mijn ogen wel duidelijk dat STAD nu wel een standpunt inpakt tov het voetbal:
wij doen mee maar niet als het ons geld kost, maw wij willen met de pluimen lopen en erbij zijn
maar kom ons niks vragen.

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1909 Gepost op: oktober 06, 2009, 12:47:46 pm »
Maar als binnen een paar jaar ons veld vergroot wordt, kan die veldverwarming dan ook zomaar vergroot worden? Bestaat maw niet het risico dat er geld verloren gaat? Daarbij hebben we een uitstekend veld. Als de meeste andere velden in Belgi? onbespeelbaar zijn, dan is het hier wel bespeelbaar. Zouden ze niet kunnen kijken voor die oplossing met tent, als tijdelijke oplossing en dan met het nieuwe stadion ook verwarming leggen?

Crudo

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1910 Gepost op: oktober 06, 2009, 01:46:45 pm »
Stad Waregem heeft overschot van gelijk. Veldverwarming in tijden van opwarming van de aarde... wie verzint het

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.706
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1911 Gepost op: oktober 06, 2009, 02:40:28 pm »
Stad Waregem heeft overschot van gelijk. Veldverwarming in tijden van opwarming van de aarde... wie verzint het

De energie, het geld, het eten, enz. die verprutst wordt bij een last-minute afgelasting en verplaatsing van de wedstrijd neem jij er wel met de glimlach bij h? ! Zeker nu er geen winterstop meer is.

Weet niet of jij in Belgi? zat de laatste winter, maar die was een stukske strenger dan de voorbije 10 jaar.

Maar ja wie verzint het. Belgi? gaat achteruit in de levenstandaard lazen we gisteren, nu weten we ook weeral waarom. Wij blijven overal stil staan.

En tot slot was F. Dury voor het invoeren van verplichte veldverwarming...
« Laatst bewerkt op: oktober 06, 2009, 02:44:26 pm door Thraso »

Offline skalle p

  • Leden
  • Berichten: 360
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1912 Gepost op: oktober 06, 2009, 04:48:14 pm »
moestet voor waregem koerse nodig zijn, dan was het al lang in orde op de hippodroom, ze zien in het stadhuis veel liever paarden dan voetballers........

Boer Boerie

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1913 Gepost op: oktober 06, 2009, 05:34:00 pm »
Ik vrees da je wel een beetje gelijk zou kunnen hebben.
De vraag om het veld uit te bereiden met 4m is hiermee ook van de baan wss.
Twas de bedoeling om dit alles samen te doen (normaal want het ligt dan toch helemaal open).
1 nee maakt dater niks moet geinvesteerd worden (geen verwarming, geen verbreding en
ook nog geen investeringen voor de atletiek)
Wel is het nu aan de pro league wat die ervan gaan denken.
Ik kan u wel meedelen dat Dury hier niet echt content mee is.

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1914 Gepost op: oktober 06, 2009, 06:09:32 pm »
Alhoewel ik het liever anders zou zien, kan ik er ergens wel inkomen dat de stad niet staat te springen om dergelijke -toch behoorlijk zware- investering te gaan doen.
Wat is dan de volgende stap?
De herenbasket die al een paar jaar top speelt in tweede nationale maar die niet kan overgaan omdat ge in eerste ( naast een budget van minstens 1.000.000 Euro ) over een accomodatie van minstens 2.500 plaatsen ( dacht ik toch ) moet beschikken die dan voor de uitbreiding van de sporthal ook komt aankloppen bij 't stad?
Bovendien, als het iedereen ( club en stad ) menens is wat betreft het nieuwe stadion ( ikzelf heb daar mijn twijfels over, maar enfin, ze beweren dat toch allebei in de pers ), dan lijkt het me inderdaad een nutteloze kost om nu, een paar jaar voor dat onze nieuwe voetbaltempel eraan komt, nog een dergelijke kost te gaan doen aan het oude stadion dat binnenkort dan toch afgesmeten wordt.

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1915 Gepost op: oktober 06, 2009, 06:37:27 pm »
moestet voor waregem koerse nodig zijn, dan was het al lang in orde op de hippodroom, ze zien in het stadhuis veel liever paarden dan voetballers........

of den basket (als je ziet wie er voorzitter is en was van den basket) , of voor een deelgemeente (zie het stadion van beveren-leie als visitekaartje voor rik s. en chantal c. ) dan zou het waarschijnlijk wel kunnen .

Offline superjood 2

  • Leden
  • Berichten: 11
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1916 Gepost op: oktober 09, 2009, 02:55:32 pm »
Stad Waregem heeft overschot van gelijk. Veldverwarming in tijden van opwarming van de aarde... wie verzint het

Stad Waregem kijkt niet verder dan dat zijn neus lang is...

Offline ivantje

  • Leden
  • Berichten: 614
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1917 Gepost op: oktober 09, 2009, 03:21:52 pm »
Dat Engels tentsysteem is veel goedkoper in aanschaf en onderhoud. En bij hevige sneeuwval of lange regenperiodes bewijst het ook zijn nut. Het stadsbestuur kan toch op zijn minst informatie inwinnen vooraleer een "njet" uit te spreken.

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1918 Gepost op: oktober 09, 2009, 04:18:04 pm »
Nie voor 't een of 't ander, maar als de club beweert aan voldoende centen te kunnen geraken voor een nieuw stadion te zetten, dan moeten ze toch wel aan voldoende centen kunnen geraken voor dit ook me dunkt... Dat 't stad niet verder wil investeren kan ik zoals eerder gemeld wel begrijpen, want ge weet waaraan ge begint, maar nooit waar het stopt niewaar.

Offline Rafa

  • Leden
  • Berichten: 1.325
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1919 Gepost op: oktober 09, 2009, 05:33:23 pm »
Nie voor 't een of 't ander, maar als de club beweert aan voldoende centen te kunnen geraken voor een nieuw stadion te zetten, dan moeten ze toch wel aan voldoende centen kunnen geraken voor dit ook me dunkt... Dat 't stad niet verder wil investeren kan ik zoals eerder gemeld wel begrijpen, want ge weet waaraan ge begint, maar nooit waar het stopt niewaar.

Het stadion is van 't stad. De club (huurt, leent of wat het ook is) het stadion, maar Waregem blijft de eigenaar. Een priv?-eigenaar heeft dus geen nut, aangezien het geld van Stad Waregem moet komen. Geld via een sponsor aan de stad geven zou volgens mij sterk neigen naar corruptie...
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje