Is er eigenlijk sprake van een staantribune achter de doelen ?
In de meeste berichten is er enkel sprake van zitjes, waardoor ik een beetje vrees dat het sfeer-probleem ook gewoon naar daar zal meeverhuizen.
In Gent, op bruhhe, op Standard en noem maar op bestaat het volledige bezoekersvak toch ook uit zitjes?! En hebben we daar ooit te klagen gehad over de sfeer? Ik dacht het niet, nee. Het gaat er hem gewoon om dat wie sfeer wil maken samen zit en of dat dan zitjes zijn of staanplaatsen maakt geen bal uit.
Ja idd, maar op verplaatsing zitten of staat iedereen door elkaar en houden maar weinig mensen zich aan zijn toegewezen plaats omdat het toch nooit uitverkocht is (vermoed ik dan) Op verplaatsing is het percentage 'echte' supporters/sfeersupporters trouwens zoiezo groter dan in de thuismatchen. Probeer in een thuismatch ergens anders te gaan zitten als je weet dat die plek bezet is, en je wordt gegarandeerd weggejaagd, op verplaatsing kraait daar geen haan naar waar je zit of staat.
We komen bvb toe op onze zitplaatsen (boven in blok Q) dit weekend tegen Brugge, de match was nog niet eens begonnen en die kerel achter ons begon al te zagen dat we moesten neerzitten, omdat hij de match ook wilde zien
Achteraf gezien viel de sfeer tegen Brugge nog goed mee, maar idd niet te vergelijken zoals in Gent of Standard.
Laten we hopen dat
alleen de sfeermakers zullen samentroepen in de zittribunes achter het doel dan, want het contrast thuismatch/uitmatch vind ik gigantisch