Ik vind het al een hele prestatie dat Zulte-Waregem op de 2e plaats staat en (voorlopig) blijft. Dat supporters achter hun ploeg staan, is niet meer dan normaal. Maar laten we de komende 9 wedstrijden in de reguliere competitie bekijken, het zou immers snel kunnen veranderen. Indien op het einde Zulte-waregem inderdaad PO1 haalt, is dat niet meer en niet minder dan een bijzondere prestatie. Dus boodschap is : voeten op de grond houden, realistisch blijven.
Met 13(!) punten voor op de nummers 7 in het klassement is PO I missen bijna onmogelijk. Met nog 9 matchen te gaan moeten we er al 5 van verliezen en moeten Kortrijk/Bergen/Leuven er al 5 van winnen om nog een kans te maken, en dat zie ik deze ploegen eerlijk gezegd niet doen.
Bergen en Leuven zijn gewone middenmoters, en Kortrijk is verre van zo sterk als de voorbije jaren.
Het zou volgens mij niet slecht zijn om stilletjes aan wat gas terug te nemen om dan nog eens te kunnen vlammen in PO I, zodat we misschien kunnen meestrijden voor de prijzen in plaats van het 5e wiel aan de wagen te zijn in die matchen.
Anderlecht, Genk en Standard zullen moeilijk te kloppen zijn als ze op niveau spelen, en Lokeren is ook niet echt onze favoriete tegenstander de laatste jaren.