SNEYERS: "WERKEN AAN NIEUW REGLEMENT"

Sporza wou ook van Ludwig Sneyers, de
CEO van de Pro League, weten of hij de
indruk had dat Charleroi tot het uiter-
ste is gegaan. Sneyers weigert op het
concrete geval in te gaan, maar geeft
toe dat maatregelen zich opdringen.
"Vandaag waren de afgelastingen een
agendapunt op de Raad van Bestuur. De
clubs die een match hebben moeten afge-
lasten, zullen opgeroepen worden. Daar
zal blijken of we het bestaande regle-
ment moeten toepassen", zegt Sneyers.
"Maar we werken ook aan een nieuw re-
glement. Daarvoor gaan we eerst kijken
hoe ze het in onze buurlanden doen."
Op z'n Belgisch: jaren achterop hinken, het een aantal jaren later pas doorhebben, en er dan iets aan proberen veranderen. Zie play-offs, een hatelijk en nutteloos systeem, puur en alleen ge?ntroduceerd om de G5 nog meer voordeel te geven (qua TV-geld). Het zegt genoeg dat, telkens een G5 club vreest naast PO1 te grijpen, ze pleiten voor een nieuw systeem. Of voor een hernieuwing van het bestaande.
Wat die veldverwarming, en de hele heisa rond Charleroi-Essevee betreft, ronduit schandalig. Dat het ??n keer gebeurt, tot daar aan toe (alhoewel), maar hier is toch maar ??n, letterlijk 1, gevolg nodig/duidelijk/rechtvaardig/..., en dat is een forfaitnederlaag voor dat wanbeleid in Charleroi?!
Ik herhaal, als deze wedstrijd niet wordt omgezet in een 0-5, dan geef ik mijn allerlaatste sprankeltje hoop in objectiviteit en competentie van de 'top' daar in Brussel op. Als dit g??n 0-5 wordt, dan lacht Charleroi in z'n vuistje omdat het kan doen wat het wil, dan lacht Anderlecht in z'n vuistje omdat het maar blijft profiteren, en dan lacht de 'top' in z'n vuistje omdat het kleine Waregem nooit een bedreiging vormt voor de G5.
Sorry San Iker, maar dit is toch ?cht wel...
Zum kotzen.