Auteur Topic: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen  (gelezen 251203 keer)

13 april 1951

• Gast
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1200 Gepost op: mei 25, 2013, 11:29:27 am »
Ik ben akkoord met 51 en ik wil inderdaad dat PDC maandag opstapt. Duidelijk genoeg ?

Ok, bedankt 51 en Willem voor deze heel duidelijke mening

Ik respecteer uw mening maar ga er niet mee akoord, want:

??? ;D

Trouwens, je vergeet blijkbaar snel. Ik zal mijn vragen vanaf nu en voor alle zekerheid in elke reactie aan jou plakken.

Citaat
Wat vind jij van het feit dat Decuyper mogelijk ons stamnummer en onze ziel wou verkopen aan een andere stad?
Wat vind jij van het feit dat Decuyper niet achter stoelen of banken steekt dat hij ons met de aartsrivaal wil doen samengaan?
Wat vind jij van het feit dat Decuyper overweegt om andere (historische) clubs te verkopen aan Antwerpen?
Wat vind jij van het feit dat heel ons imago - op een moment dat het allemaal uitstekend liep - compleet en vooral onnodig besmeurd is door Decuyper?
« Laatst bewerkt op: mei 25, 2013, 11:31:20 am door 13 april 1951 »

Offline fozie

• Leden
  • Mr Gold
« Reactie #1201 Gepost op: mei 25, 2013, 11:31:59 am »

Dat er nog st??ds mensen zijn, tot op vandaag zelfs, die trachten Decuyper te verdedigen, ?n die beweren dat het met een goed klapke opgelost geraakt straks, zijn die wel van deze wereld?!

Degoutant.

51, h??l concreet en to the point, wil je dus dat Decuyper maandag bvb opstapt?

Ja ,maar dat moet niet pers? maandag zijn,gisteren was nog beter geweest.

Offline ela

• Leden
« Reactie #1202 Gepost op: mei 25, 2013, 11:39:27 am »
Jij vindt dit grappig maar ik vind dit niet grappig...

Het is duidelijk we ons op een kruispunt van ambitie en economische realiteit bevinden:

Ofwel wordt het spoor Decuyper gevolgd en blijven we meedraaien aan de top van eerste, met alle gevolgen vandien. Dat wil ook zeggen dat men Essev?? niet meer het kleine aaibare sympathiek ploegske zal vinden, maar een geduchte concurrent die zal uitgescheten worden zoals dat gebeurt elke week met de G5.

Ofwel wordt Decuyper "buitengezet/pest" en concludeert hij zoals Duchatelet bij STVV en zijn we bereid om de gevolgen te aanvaarden zoals op de "foto" hierboven...

Ik hoop dat het niet zo'n vaart loopt, dat we mogerlijks terug naar de catacomben van tweede of naar de kelder van eerste gaan en dit in fel contrast met het superjaar dat we meegemaakt hebben, oa dankzij het beleid van de CEO die het drie jaar geleden al aankondigde.

« Laatst bewerkt op: mei 25, 2013, 11:41:05 am door ela »

Offline JSPR_G

• Leden
« Reactie #1203 Gepost op: mei 25, 2013, 11:45:13 am »
Geef mij dan maar een sympathiek ploegske in 2e klasse, met stamnummer 5381, naam Zulte Waregem, kleuren rood-groen, desnoods CEO ceetje. Maar geen PDC. No way. Hij heeft onvergefelijke fouten gemaakt.

Offline Cypher

• Leden
« Reactie #1204 Gepost op: mei 25, 2013, 11:46:29 am »
En wat als Roeselare volgend jaar promoveert?  Nog een fusie? 
Of gaan we daar ook een voorakkoord mee maken?
Wa ne zever allemaal!

Ie kan het goed uitleggen, maar als ge puntje voor puntje bekijkt, dan komt ge tot 1 conclusie:

$$$$$$$$$$$$$$$$$
kassa kassa voor PDC

13 april 1951

• Gast
« Reactie #1205 Gepost op: mei 25, 2013, 11:52:07 am »
Nog eens het interview bekeken van Decuyper in Terzake. Veel duidelijker kan het niet, denk ik.

Citaat
P:  "...Ik was deze week heel boos toen ze zeiden dat Zulte Waregem zou verhuizen. Nee, Zulte Waregem ging altijd... of er ging altijd een ploeg zijn in Waregem."

T:  "Het stamnummer ging wel verhuizen, dat klopt toch?"

P:  "Ja, maar het stamnummer is toch niet de identiteit, het stamnummer is..."

En maar spartelen:

Citaat
P:  "...Wat er eerder deze week, de storm die ik toen over mij gekregen heb, totaal fout was, want het ging over het project Oostende dat we wouden doen..."

T:  "Ja, waarom heeft u dat woensdag overigens niet verteld, niemand wist daarvan?"

P:  "...euhm, dat ik een deal heb met Oostende?"

T:  "Ja, dat er een andere constructie was."

P:  "...pfff, dan, dan gooi je al uw papieren op tafel, ik denk dat dat totaal niet interessant is..."

Decuyper heeft voor mij volledig, maar dan ook volledig afgedaan. Al een hele week tussen de lijnen, af en toe per ongeluk, en in dit interview dus letterlijk, geeft hij aan en geeft hij toe dat het weldegelijk zijn bedoeling was om Zulte Waregem haar ziel te verkopen ("een ploeg in Waregem") - samen, laat ons niet vergeten, met ons CHAMPIONS LEAGUE voetbal. Vervolgens wou (wil?) hij Oostende haar ziel verkopen.

Ongezien, werkelijk ongezien. Buiten, deze fantast, en liefst zo snel mogelijk!
« Laatst bewerkt op: mei 25, 2013, 12:08:53 pm door 13 april 1951 »

Offline fozie

• Leden
  • Mr Gold
« Reactie #1206 Gepost op: mei 25, 2013, 11:54:11 am »

Grappig....ik heb nog nooit zo'n grappige week gehad als de deze  :'( :'( :'(

13 april 1951

• Gast
« Reactie #1207 Gepost op: mei 25, 2013, 11:56:04 am »

Het is duidelijk we ons op een kruispunt van ambitie en economische realiteit bevinden:

Ofwel wordt het spoor Decuyper gevolgd en blijven we meedraaien aan de top van eerste, met alle gevolgen vandien. Dat wil ook zeggen dat men Essev?? niet meer het kleine aaibare sympathiek ploegske zal vinden, maar een geduchte concurrent die zal uitgescheten worden zoals dat gebeurt elke week met de G5.

Maar in wat voor fantasiewereld leven jullie toch?! Het is niet Football Manager h?, het is het ?chte leven. Denk je nu w?rkelijk dat Waregem, in welke vorm dan ook, ooit (OOIT!) zal kunnen concurreren met pakweg Anderlecht? Natuurlijk niet! En hoeft dat? Natuurlijk niet! Vraagt iemand daarnaar? Natuurlijk niet!

Citaat
Ofwel wordt Decuyper "buitengezet/pest" en concludeert hij zoals Duchatelet bij STVV en zijn we bereid om de gevolgen te aanvaarden zoals op de "foto" hierboven...

Ik hoop dat het niet zo'n vaart loopt, dat we mogerlijks terug naar de catacomben van tweede of naar de kelder van eerste gaan en dit in fel contrast met het superjaar dat we meegemaakt hebben, oa dankzij het beleid van de CEO die het drie jaar geleden al aankondigde.

Ja, want in de afgelopen 10 jaar spelen we constant tegen de degradatie. We zijn als kleintje net vicekampioen geworden verdomme, we hebben al een Beker van Belgi? in de kast staan, en speelden 1/16e finales Uefa Cup op het veld van Newcastle Utd.

Decuyper zijn plannen draaien enkel om zichzelf, zijn ego en zijn centjes. Niks anders. Hij was bereid en van plan om deze club (en daarna Oostende) volledig kapot te maken, zelfs te verkopen aan Antwerpen. Te gek voor woorden.

Dit heeft niks maar dan ook niks te maken met een 'kruispunt' tussen economische realiteit en ambitie, dit heeft alles te maken met een man die geen enkele voeling heeft met deze sport, met de mensen die betrokken zijn, en met de supporters (van wie deze hele sport uiteindelijk afhangt, hoe je het ook draait of keert). Dit heeft alles te maken met een man die bereid was, ik herhaal, om deze mooie club te verpatsen voor wat ?'s.

Zum kotzen.

BUITEN!

Offline sv_forever

• Leden
« Reactie #1208 Gepost op: mei 25, 2013, 11:56:13 am »
Zoals ik het nu zie, speelde De Cuyper met 3 zaken. Hij en ook anderen denken al een tijd aan een fusie met Kortrijk. Dit is geen nieuws. Eerder heeft PDC aandelen gekocht van Oostende om van hen een satelietploeg te maken. Hij zit echter met een probleem aangezien ze naar eerste komen. Tot slot heeft hij een probleem voor europees voetbal in ons stadion te laten doorgaan.

Hij heeft gesproken met De Wever over europees voetbal van essevee in Antwerpen. DOor de degradatie van Beerschot, zag hij plots een mogelijkheid om bij een fusie van 2 eersteklasseploegen een stamnummer te verkopen aan een Antwerpse ploeg. Daarbij kwam de fusie met Kortijk ter sprake of een verkoop van Oostende, waar hij (droog uitgedrukt) geen band mee heeft. Ik kan me perfect inbeelden dat die journalist allerlei zaken opgevangen heeft, maar hij heeft met de verschillende items het meest ondenkbare scenario bedacht, zijnde dat waarbij Zulte Waregem naar Antwerpen zou verhuizen. :-S Absurd eigenlijk en volgens mij slechte journalistiek. Het is geen toeval dat het hier gaat over dezelfde personen als toen met dat Lemic artikel, waarbij we in maffiahanden zouden vallen...

Ik ben er zeker van dat Zulte Waregem niet verkocht wordt aan Antwerpen. Ik hoop alleen dat Oostende niet aan Antwerpen verkocht wordt, want dat zou ik erg vinden voor de Oostendesupporters. Wat dat betreft is PDC voor teveel zakenman met teweinig gevoel voor de supporters. PDC is echter wel een Esseveesupporter. Hij weet ook wel dat een fusie met Kortrijk gevoelig ligt, maar misschien is een fusie economisch gezien wel het beste. We hebben gezien wat de fusie met Zulte gebracht heeft. Voor mij is het belangrijkste dat bij een eventuele fusie in Waregem blijven (ook met nieuw stadion) en dat Dury in Waregem blijft.

Wat ik wel jammer vind, is dat vele mensen alleen maar de vermoedens van de media geloven. Wat er bij essevee ook gezegd wordt, dat geloofd niemand. Elke idioot die ergens een artikel schrijft heeft hier altijd direct een hele troep volgers. Ik geloof zeker dat er wat gaande is. Daarom ook horen we Naessens nog niet. Dury horen we pas als hij terug is van vakantie vermoed ik. We kunnen nu alleen maar afwachten en ondertussen moet iedereen eens wat rustiger blijven. Ik denk persoonlijk dat vooral Oostende en KVK supporters meer te vrezen hebben dan esseveesupporters...

« Laatst bewerkt op: mei 25, 2013, 11:59:33 am door sv_forever »

13 april 1951

• Gast
« Reactie #1209 Gepost op: mei 25, 2013, 12:01:46 pm »
Wat ik wel jammer vind, is dat vele mensen alleen maar de vermoedens van de media geloven. Wat er bij essevee ook gezegd wordt, dat geloofd niemand. Elke idioot die ergens een artikel schrijft heeft hier altijd direct een hele troep volgers. Ik geloof zeker dat er wat gaande is. Daarom ook horen we Naessens nog niet. Dury horen we pas als hij terug is van vakantie vermoed ik. We kunnen nu alleen maar afwachten en ondertussen moet iedereen eens wat rustiger blijven. Ik denk persoonlijk dat vooral Oostende en KVK supporters meer te vrezen hebben dan esseveesupporters...

Zie mijn 'handtekening'. Duidelijker kan niet. Hij is door de mand gevallen, meermaals overigens deze week.

Offline boerio

• Leden
« Reactie #1210 Gepost op: mei 25, 2013, 12:02:23 pm »
Bij is dat hetzelfde als een fusie onvermijdelijk is, ok maar dan wel in kortrijk. Dus van het eerste punt tot het laatste zal er discussie zijn imo onbegonnen werk

Offline svzwfan arne

• Leden
« Reactie #1211 Gepost op: mei 25, 2013, 12:02:52 pm »
Dat hij zich nu maar richt op wat komt, namelijktransfers. Geloof dat er al eens opschudding is geweest over PDC en vorige week zondag werd zijn naam dan gescandeerd, alles is dus zeer relatief en met veel emotie zeg je domme dingen... Zal zich nu wel willen bewijzen tegenover de supporters. En stad Waregem zal nu ook wel wakker zijn. In de toekomst kan dat niet slecht zijn voor ons. Laat de zaak nu maar voor wat het is ESSEVEE is en blijft een ploeg in Waregem. Case Closed en geniet van onze 2de plaats die spijtig genoeg niet de aandacht kreeg die het verdiend.

Offline San Iker

• Leden
« Reactie #1212 Gepost op: mei 25, 2013, 12:06:44 pm »
Tot voor dat interview met Terzake had ik niet echt een mening omdat iedereen elkaar tegensprak, maar om dan te horen van PDC dat de stamnummers niet de identiteit zijn, ja hallo, mijn bek viel open tot op de grond.

Zegt nu, omdat ik wroeging had dat het Europees ticket naar Antwerp zou gaan, heb ik het niet gedaan.
Laat ons zeggen dat alles afgeblazen is omdat het gelekt is, anders was nu wss alles al getekend.

Ik ben nu ook van mening dat hij de club moet verlaten, ook al zegt hij nu weer alles voor Zulte Waregem te doen.

Offline ela

• Leden
« Reactie #1213 Gepost op: mei 25, 2013, 12:08:41 pm »
Denk je nu w?rkelijk dat Waregem, in welke vorm dan ook, ooit (OOIT!) zal kunnen concurreren met pakweg Anderlecht? Natuurlijk niet! En hoeft dat? Natuurlijk niet! Vraagt iemand daarnaar? Natuurlijk niet!

Ik zou voorstellen dat jouw stelling in dezer wordt gecatalogeerd als een persoonlijke stelling van 51 en anderen, maar NIET als de stelling van de volledige essev??-supportersschare...

Ik denk dat vele Essev??-supporters vorige zondag TROTS waren dat Anderlecht in hun broek aan het schijten waren van miserie omdat Essev?? tot de laatste seconden "HUN" titel kon afpakken.

Uiteraard was deze situatie grotendeels te danken aan onze CEO!

Ik weet niet als je op de markt waart laatste zondag, zoals ik, maar moest je dan op het podium gekropen zijn om te zeggen wat je hier zegt, namelijk

Denk je nu w?rkelijk dat Waregem, in welke vorm dan ook, ooit (OOIT!) zal kunnen concurreren met pakweg Anderlecht? Natuurlijk niet! En hoeft dat? Natuurlijk niet! Vraagt iemand daarnaar? Natuurlijk niet!

dat je dan waarschijnlijk "niet echt een positieve reactie" zou gehad hebben...

13 april 1951

• Gast
« Reactie #1214 Gepost op: mei 25, 2013, 12:14:18 pm »
Ik zou voorstellen dat jouw stelling in dezer wordt gecatalogeerd als een persoonlijke stelling van 51 en anderen, maar NIET als de stelling van de volledige essev??-supportersschare... Ik denk dat vele Essev??-supporters vorige zondag TROTS waren dat Anderlecht in hun broek aan het schijten waren van miserie omdat Essev?? tot de laatste seconden "HUN" titel kon afpakken.

Je zegt het zelf. Weet je waarom er zondag 5.000 mensen vol trots stonden te vieren dat we 2e waren geworden?! Net omdat (!) we Essevee zijn, net omdat (!) we een kleintje zijn, net omdat (!) we het een grote club eens hebben kunnen lastig maken. Niemand hoeft dat elk jaar te hebben, dan moet je maar naar Brugge of Brussel rijden iedere 2 weken, 't is een kleine moeite, toch?! Volgens Decuyper stelt 100km alleszins niks voor (en vele Waregemnaars doen het al). Ik raad het je ten stelligste aan!

Citaat

Het wordt wel een beetje eng, uw liefde voor 'onze CEO', de talentvolle, briljante man.

Citaat
Ik weet niet als je op de markt waart laatste zondag, zoals ik, maar moest je dan op het podium gekropen zijn om te zeggen wat je hier zegt, namelijk

Alweer zo'n non-argument. Inderdaad ela, als ik zondag op het podium was gekropen om te melden dat we volgens mij niet kunnen concurreren met Anderlecht, dan zouden de mensen niet blij geweest zijn. Maar deze club is al 10 jaar lang aan het groeien, en je m?rkt (afgelopen zondag bvb!) hoe deze club een eigen ziel heeft, een trouwe achterban, mensen die m??r dan content zijn met wat er is, wat we hebben.

Decuyper, ik herhaal het voor de 100e keer, was van plan om onze club en die ziel te verkopen aan een andere stad - wat vind jij daarvan ela?

Offline JSPR_G

• Leden
« Reactie #1215 Gepost op: mei 25, 2013, 12:15:32 pm »
Zijn naam werd gescandeerd omdat we ervan uitgingen dat hij uit zijn fouten geleerd had. Wat hij nu gedaan heeft of heeft proberen doen, is onvergeeflijk. Hopelijk wordt er intern naar een oplossing gezocht om zijn macht in te perken. Die man mag niet meer dan 50% van de aandelen bezitten! Zolang hij alle macht heeft ga ik nooit ten volle op mijn gemak zijn.

En ela: zondag, toen Naessens en PDC hun domme uitspraken deden dat we komend jaar nog beter gingen doen, had ik direct gezegd aan mijn vrienden hoe DOM dat was van hen. Ik heb dat hier op het forum ook eens gezegd, denk ik. Wij hebben eens een jaartje geconcurreerd met de top, ja. Erg leuk was dat. Maar man, onze ambitie kan toch niet zijn om elk jaar te concurreren met de top?  ??? We hebben een prachtclub, in het kort bestaan van Zulte Waregem hebben we al heel wat moois meegemaakt. Ik wil echt niets liever dan dat ZW blijft zoals het de laatste 10 jaar is.

Offline jowanie

• Leden
« Reactie #1216 Gepost op: mei 25, 2013, 12:24:32 pm »
Spijtig, want ik ben een Essev??-er pur sang nochtans...

Je hebt nog niet geantwoord op mijn vraag van (nu reeds) enkele pagina's tevreden.
Waar ging je dit jaar je abonnement kopen:
Bij het Rood-Paarse Antwerp United (met Dury, Jens, Mbaye, Franck,...) of bij het Rood-Groene Essevee (met Jamaique Vandamme, Michiel Jonckheere, Xavier Luissint,...).

Ik vind het idee van een discussie tussen supporters en de staf meer en meer een goed idee. Ik zou er dan graag Ela bijhebben. Dan kan hij eindelijk eens antwoorden op een aantal zeer eenvoudige vragen.

Offline ela

• Leden
« Reactie #1217 Gepost op: mei 25, 2013, 12:37:44 pm »

Offline willem putman

• Leden
« Reactie #1218 Gepost op: mei 25, 2013, 12:39:44 pm »

Ik zou voorstellen dat jouw stelling in dezer wordt gecatalogeerd als een persoonlijke stelling van 51 en anderen, maar NIET als de stelling van de volledige essev??-supportersschare...

Ik denk dat vele Essev??-supporters vorige zondag TROTS waren dat Anderlecht in hun broek aan het schijten waren van miserie omdat Essev?? tot de laatste seconden "HUN" titel kon afpakken.

Beste Ela,
PDC heeft zijn aandeel in het prachtseizoen van SVZW. Ik heb er geen moeite mee om dit te erkennen.
Hij heeft het wel niet alleen gedaan h?, net als vele anderen heeft hij zijn bijdrage geleverd.
Alleen door samen te werken kan je zoiets realiseren.

En dat is nu net het probleem. Hij ageert alsof SVZW alleen van hem is en omdat hij meerderheidsaandeelhouder is, denkt hij dat hij als een soort zonnekoning zomaar de ziel van een club mag verpatsen.

Daardoor bewijst hij dat hij ondanks zijn vele talenten niet echt weet wat voetbal is, waarom de mensen naar het voetbal komen kijken. Bovendien breekt hij het vertrouwen en zonder vertrouwen is samenwerking moeilijk.

Bovendien neem ik hem nog altijd kwalijk hoe hij Stijn Meert heeft behandeld. Toen al hadden we beter moeten weten.

Ik herhaal: het wordt tijd dat het volk opstaat en de zonnekoning naar de guillotine leidt.

Misschien leert hij wel bij, maar vertrouwen zal ik hem nooit meer. Van mij mag hij blijven maar alleen in een structuur waarin hij maximaal 49% van de aandelen bezit en waarin hij aanvaardt om op een eerlijke manier verantwoording af te leggen over waar hij mee bezig is.

Wat Sint Truiden betreft, dat is nu eenmaal de wet van het voetbal: er zijn clubs in eerste klasse en er zijn clubs in tweede klasse. Als je alleen maar aan de top wil spelen en nooit bij de verliezers wil behoren dan moet je niet aan sport doen. Het behoort tot de essentie van sport dat er winnaars en verliezers zijn. Wie altijd alleen maar wil winnen, heeft niets van het drama en de charme van voetbal begrepen en moet in de bedrijfswereld blijven. Zelfs daar groeien de bomen niet tot in de hemel, zie maar wat bedrijven als Enfinity en Apple overkomt. Na periodes van succes komt altijd een neergang die vaak ingeleid wordt door de hoogmoed van diegenen die denken dat al het succes aan hen te danken is.

Het stoort mij niet dat je PDC verdedigt, zoals anderen reeds schreven, jouw loyaliteit siert jou.
Maar ik hoop dat jij ook inziet dat hier zware fouten zijn gemaakt, dat je mensen niet straffeloos op hun ziel trapt en dat het vervolgens nodig is om hier de juiste lessen uit te trekken.

Vriendelijke groet,

Uw toegenegen Willem

Offline balboa

• Leden
« Reactie #1219 Gepost op: mei 25, 2013, 12:45:09 pm »
Jaman, ongelooflijk in feite dat de Ela's van deze wereld nog met klem Decuyper zitten te verdedigen. Is in feite nog vele malen erger dan hetgeen Decuyper allemaal van plan was !!
Want dat was eigenlijk niet mooi om aan te zien !

Zulte Waregem (of de spelers toch, want de naam Zulte Waregem blijft in Waregem...) verhuist met al zijn spelers en staf naar Antwerpen om daar een nieuwe Antwerpse club op te richten.
De spelers van KV Oostende zouden dan in het Regenboogstadion komen spelen onder de naam Zulte Waregem (wat erop neer komt dat de naam Oostende niet meer zou bestaan !). De ploeg die in het Regenboogstadion zou spelen (het oude Oostende dus) zou geleid worden door Lejaeghere en Willy Naessens ! Decuyper gaat dus mee naar Antwerpen.

Dit was het oorspronkelijke idee, h?, dames en heren ! Beseffen sommigen dit wel ??!!