Auteur Topic: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen  (gelezen 251404 keer)

13 april 1951

• Gast
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1240 Gepost op: mei 25, 2013, 02:49:27 pm »
Laatste post.

Voor mij valt of staat een voetbalclub met haar supporters. Spelers komen en gaan, trainers komen en gaan, bestuursleden komen en gaan, maar supporters blijven, van vader op zoon. Het feit dat bepaalde mensen hier nog steeds Decuyper trachten te verdedigen; een man die alleenheerser is binnen onze club en van plan was om - een dag nadat hij op een podium 5.000 uitzinnige supporters toesprak - onze club te verkopen aan een andere stad, tart voor mij alle verbeelding.

Dat iemand als ela, die nochtans (als ik me niet vergis) een ex-KSV Waregem supporter is, en zelfs nog in de jeugd heeft gespeeld van Rood & Wit, liever het mogelijk concurreren met Anderlecht (wat t?ch onmogelijk is) en het mogelijke succes (als welke club en in welke vorm dan ook, zelfs als fusieclub met de aartsrivaal) belangrijker vindt dan eigenheid, tart voor mij alle verbeelding.

Voor mij persoonlijk was de fusie met Zulte een moeilijke stap. Heel wat mensen uit mijn omgeving hebben het toen links laten liggen, precies omdat ze zich niet langer konden vinden in de club en haar nieuwe vorm. Het gevoel was weg, en daarmee was alles gezegd. Ik ben blijven komen omdat het voor mij nog steeds Essevee was; er waren nog de mensen, de vrienden, de rode kleur, het Regenboogstadion, de herinneringen. Maar dit is een brug te ver. Een CEO die zijn eigen club tracht te verkopen aan een andere stad, en spreekt over een fusie met Kortrijk, dat aanvaard ik n?et. En dat zal ik ook nooit aanvaarden. Ik ben ook niet blind en merk dat heel veel van onze fans geboren zijn in de jaren '90 en/of nog maar een 10tal jaar komen. De rivaliteit met Kortrijk kan ik niet uitleggen, maar mijn liefde voor Essevee nog minder.

Mijn woede, angst en ontgoocheling na deze week zijn zo groot, dat ik het even voor bekeken houd. Zowel in het stadion (vernieuwing abonnement) als op dit forum. Zolang iemand aan het roer staat die zonder verpinken onze ziel zou en wou verkopen voor wat euro's (en ons zou fusioneren met de aartsrivaal), ?n het feit dat bepaalde 'supporters' hier dat nog blijken te slikken ook, zien ze mij niet meer. En ela, dan mag Essevee kampioen spelen, en finale Champions league spelen, voor mij stopt het. En voor iedereen in mijn omgeving. Want wij dragen waarden als vriendschap, eigenheid en passie hoog in het vaandel, en die zijn voor ons belangrijker dan een wedstrijd winnen.

Essevee, het ga je goed.

[Edit: IP adres en/of datum van registratie mogen gerust gecontroleerd worden, ik heb niks met joost-mag-het-weten te maken, wou ik toch even duidelijk maken, ondanks 2460 zijn opmerking.]
« Laatst bewerkt op: mei 25, 2013, 07:02:36 pm door 13 april 1951 »

Offline Wouter

• Leden
« Reactie #1241 Gepost op: mei 25, 2013, 02:50:16 pm »
Als PDC zijn 13-jarige dochter zou kunnen verkopen voor 3 miljoen euro aan een Albanese pooier, dan zou dat economisch gezien ook een gouden zaak zijn voor hem. Zou hij d?t emotioneel aankunnen?

Offline joost-mag-het-weten

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #1242 Gepost op: mei 25, 2013, 03:08:06 pm »
Als PDC zijn 13-jarige dochter zou kunnen verkopen voor 3 miljoen euro aan een Albanese pooier, dan zou dat economisch gezien ook een gouden zaak zijn voor hem. Zou hij d?t emotioneel aankunnen?

Als je die man zag praten gisteren in Ter Zake,  dan is hij wellicht mentaal gestoord genoeg om zoiets nog te doen en dan nadien "economisch te verdedigen".   

PDC komt in heel deze zaak over als een echte psychopaat.  (niet alle psychopaten zijn moordenaars,  sommigen worden wielrenner , anderen succesvol zakenman.  Gewoon omdat ze alle emoties simpelweg naast zich kunnen neerleggen) 

Offline pierre

• Leden
« Reactie #1243 Gepost op: mei 25, 2013, 03:09:38 pm »
Idd oef!!! Hij kan nu genieten van royalty op zondagavond

Offline Essevee boy

• Leden
« Reactie #1244 Gepost op: mei 25, 2013, 03:21:16 pm »
Antwoord gewoon eens op de vragen van 51. Zoveel intellectuele eerlijkheid kan je niet weigeren.

Welke vragen van 51 zijn nog onbeantwoord?

Steun jij dan het feit dat PDC volgend jaar KVO met zijn stamnr wilde laten spelen in het Regenboogstadion? Steun jij het idee van PDC om het stamnr. van essevee naar Antwerpen te verhuizen met CL ticket en alle spelers en omkadering erbij? Was dat de beloning voor de supporters in Waregem, een strijd tegen de degradatie ipv Europees voetbal?

Offline essevee007

• Leden
« Reactie #1245 Gepost op: mei 25, 2013, 03:29:11 pm »
Ela: Uiteindelijk hebben we veel meer te danken aan Dury dan aan PDC.
Meneer den administrateur, wie BETAALT Dury zijn monsterloon?
Ik vind het schandalig dat U de CEO van Essev?? zo beschrijft na alles wat hij voor ons Essev?? gedaan heeft!
Waarom denk je dat Naessens,Dury zo zwijgen?
Beste mensen, nen kennis zijn pa is redelijk bevriend met Dury en heeft wat heen en weer gsmst,  mijn kennis heeft die berichten eens kunnen inlezen.  Dury weet of wist niet echt van iets.  Dus krantengezever.

Kan uwe pa zijn kennis die bevriend is met de vrouw van de gebuur van Dury die teksten hier eens letterlijk komen zetten aub.  Dat zou veeeeeeeeeeeeeeel ophelderen...  Kranten en boekskes zeveren inderdaad oneindig veel.  Ooit hoop ik van iemand de WARE toedracht te kennen.  Het begin voor de supporters is nog altijd : in hoeverre waren die geruchten dat 5381 aangeboden werd aan A'pen juist, in hoeverre was dat gemeend, was het ooit ECHT de bedoeling om ons nr te verkopen ?? Of was dit enkel een spel om die totetrekker van KVO buiten spel te zetten.  Ook niet echt fris maar dat zou al veel uitmaken voor ons Essevee.

Is mijnen pa niet h? makker ;).  Dacht al, als ik dit ging posten dat het weer niemand zou geloven of weer zo een reacties ging krijgen als deze.  Dury is niet god of nen michael jackson of dergelijke ?.  Die man is niet veel anders dan ons en heeft ook kenissen en vrienden in de regio waar hij eens een babbeltje mee slaat of iets gaat gaan eten of mee samenwerkt...

Offline essevee007

• Leden
« Reactie #1246 Gepost op: mei 25, 2013, 03:37:57 pm »
Jij vindt dit grappig maar ik vind dit niet grappig...

Het is duidelijk we ons op een kruispunt van ambitie en economische realiteit bevinden:

Ofwel wordt het spoor Decuyper gevolgd en blijven we meedraaien aan de top van eerste, met alle gevolgen vandien. Dat wil ook zeggen dat men Essev?? niet meer het kleine aaibare sympathiek ploegske zal vinden, maar een geduchte concurrent die zal uitgescheten worden zoals dat gebeurt elke week met de G5.

Ofwel wordt Decuyper "buitengezet/pest" en concludeert hij zoals Duchatelet bij STVV en zijn we bereid om de gevolgen te aanvaarden zoals op de "foto" hierboven...

Ik hoop dat het niet zo'n vaart loopt, dat we mogerlijks terug naar de catacomben van tweede of naar de kelder van eerste gaan en dit in fel contrast met het superjaar dat we meegemaakt hebben, oa dankzij het beleid van de CEO die het drie jaar geleden al aankondigde.

Z.Waregem kan perfect nog groeien, maar dan moet er een stadion komen of toch alleszins voor dat iemand anders en vooral de kvk ??n neerpoot en zeker na onze sucessen samengevat over de laatste 8 jaar zijn we aantrekkelijk en hot.  Als we de komende 8 jaar terug hetzelfde krijgen dan zijn we content en af en toe meer.  Een ploeg die ieder jaar playoff 1 speelt en dan kan alles.  Maar ik snap de frustratie als er de mogelijkheid is tot groeien en het stadion houd dit tegen, dan is dat redelijk ambetant, ook wij als fans wachten nu al zo lang na de vele beloftes en uitstellen.  Politici doe iets!  Sla de handen in elkaar zulte en waregem, politici, bestuur, en bedrijfsleven.

Wat moet vb de club zeggen met een budget van x4 het onze en ettelijke miljoenen door ramen en deuren en de laatste 7 jaar geen prijs meer en een slagveld aan trainers.  Wat moet anderlecht zeggen als ze manchester united en barcelona zien of zelfs maar een tottenham.  Ook daar zijn zij zoals wij zijn tegenover hen en op sportief gebied is de kloof nog groter tussen barca en man.u dan vb waregem en anderlecht.  Wat moet genk zeggen die soms 9e of 10e is of aa gent 13e dit seizoen.  Ieder jaar top 3 spelen is enkel voor anderlecht weggelegt.
« Laatst bewerkt op: mei 25, 2013, 03:40:24 pm door essevee007 »

Offline Wouter

• Leden
« Reactie #1247 Gepost op: mei 25, 2013, 04:01:50 pm »
Nog even deze vraag aan al diegene die in PDC zijn gat blijven zitten:

Als jullie vriend(in) / echtgeno(o)t(e) je al heel veel schone jaren geschonken heeft, je al de mooiste dingen in het leven liet meemaken, maar je plotseling zwaar bedriegt met je ergste vijand; ga je hem/haar nog binnenlaten in je huis?

Mijn antwoord ken je waarschijnlijk al...

Offline pit750

• Leden
« Reactie #1248 Gepost op: mei 25, 2013, 04:05:09 pm »
Nog even deze vraag aan al diegene die in PDC zijn gat blijven zitten:

Als jullie vriend(in) / echtgeno(o)t(e) je al heel veel schone jaren geschonken heeft, je al de mooiste dingen in het leven liet meemaken, maar je plotseling zwaar bedriegt met je ergste vijand; ga je hem/haar nog binnenlaten in je huis?

Mijn antwoord ken je waarschijnlijk al...
yep, maar van de Francky had je dat ook gezegd.  BTW : ik ben tegen de praktijken van PDC :)

Offline mogul

• Leden
« Reactie #1249 Gepost op: mei 25, 2013, 05:07:14 pm »
Ik heb eens rondgevraagd aan de vrienden die een abbo hebben (stuk of 20)  Niemand koopt een abbo zolang dienen pippo baas is,NIEMAND.    Het zijn allemaal abbonees die al minstens 10 jaar komen, als je dan vraagt aan die gasten wat hun vrienden gaan doen, dan is het juist hetzelfde, geen abbo.
Veel plezier Ela, Pierre en 2460, er gaan misschien nog met veel moeite 2000 man zijn(mssh 1000 man abbo? zal al veel zijn), en wie weet gaat dienen deal met Antwerp dan toch nog door.

Offline mogul

• Leden
« Reactie #1250 Gepost op: mei 25, 2013, 05:13:35 pm »
Laatste post.

Driewerf O E F !!
Hoeven we zelfs niet meer te lezen. 
Wedden dat je onder een andere naam verder leest ??
Op dit forum ben je van mij nog niet af, ik blijf hier mijn mening geven.  Uw reactie is op zijn minst toch een beetje kinderachtig.

Offline San Iker

• Leden
« Reactie #1251 Gepost op: mei 25, 2013, 05:15:50 pm »
Ik heb eens rondgevraagd aan de vrienden die een abbo hebben (stuk of 20)  Niemand koopt een abbo zolang dienen pippo baas is,NIEMAND.    Het zijn allemaal abbonees die al minstens 10 jaar komen, als je dan vraagt aan die gasten wat hun vrienden gaan doen, dan is het juist hetzelfde, geen abbo.
Veel plezier Ela, Pierre en 2460, er gaan misschien nog met veel moeite 2000 man zijn(mssh 1000 man abbo? zal al veel zijn), en wie weet gaat dienen deal met Antwerp dan toch nog door.

Ik kan dat begrijpen, maar dat is veel te drastisch.
Hoe je het draait of keert, Zulte Waregem blijft nu in Waregem en we zijn opgelucht/content dat het nog zo is. PDC, niemand zal die man nog vertrouwen, maar hij heeft bijna alle aandelen dus kan je er niets meer aan veranderen, ik ben supporter van Zulte Waregem, en niet van een of ander bestuur/Messias.
Ik raad jullie toch aan om te wachten t.e.m. maandagavond na de persconferentie van de supporters.

Offline Essevee boy

• Leden
« Reactie #1252 Gepost op: mei 25, 2013, 05:21:25 pm »

Hoe je het draait of keert, Zulte Waregem blijft nu in Waregem en we zijn opgelucht/content dat het nog zo is. PDC, niemand zal die man nog vertrouwen, maar hij heeft bijna alle aandelen dus kan je er niets meer aan veranderen, ik ben supporter van Zulte Waregem, en niet van een of ander bestuur/Messias.
Ik raad jullie toch aan om te wachten t.e.m. maandagavond na de persconferentie van de supporters.

? Blijf een abbonnement kopen want essevee is van de supporters niet van PDC

Offline pierre

• Leden
« Reactie #1253 Gepost op: mei 25, 2013, 05:37:47 pm »
Beste Mogul,
Hiermee bereik je echt niets hoor. Iedereen kan van mening verschillen en gelukkig is dat toegelaten in een democratie. Sterker zelfs, je kunt je stem maar met recht en reden laten horen als je meedoet ipv afhaakt.  Iemand die zijn aandelen verkoopt moet ook niet meer op een aandeelhoudersvergadering komen roepen. Enkel door in het stadion te zijn kan je gewicht uitoefenen.

Offline venez

• Leden
« Reactie #1254 Gepost op: mei 25, 2013, 05:45:42 pm »

Zeer spijtig. Ik blijf mijn ploeg steunen. De 25 kernspelers verdienen gewoon om de twee weken in eigen huis door ons aangemoedigd te worden, die kunnen er ook niet aan doen dat Patrick de verkoper aan de macht staat.

Offline boerkens4ever

• Leden
« Reactie #1255 Gepost op: mei 25, 2013, 05:49:27 pm »
Ik behoud mijn abo:) ik kan ons essevee niet in de steek laten..

Offline mogul

• Leden
« Reactie #1256 Gepost op: mei 25, 2013, 05:52:22 pm »

Ok, een bediende van Enfinity (kennis, geen vriend, kan totaal niet juist zijn) vertelde mij dat Decuyper op droog zaad zit en daardoor die 50procent voor KVO niet betaalde tegen afgesproken tijdstip en ook dat hij informeerde naar de aandelen van Kortrijk maar geen geld had om ze te kopen en daardoor de deal afsprong met Kortrijk, m.a.w. Decuyper zoekt geld en beseft goed wat hij allemaal aanricht(speelt nu de vermoorde onschuld, doet zich dommer voor dan dat hij is), dat zou ook de reden zijn waarom het maandagavond niet doorging in Antwerpen(voordat de supporters dit wisten), nu is de vraag, is dit juist? en indien dit juist is dan kan hij niet anders dan zijn aandelen in SVZW verkopen en is hij voor Essevee niets meer waard.
Toch ben ik nog bang dat het in Antwerpen nog niet gedaan is.

Offline willem putman

• Leden
« Reactie #1257 Gepost op: mei 25, 2013, 05:58:51 pm »
Laatste post.

Voor mij valt of staat een voetbalclub met haar supporters. Spelers komen en gaan, trainers komen en gaan, bestuursleden komen en gaan, maar supporters blijven, van vader op zoon. Het feit dat bepaalde mensen hier nog steeds Decuyper trachten te verdedigen; een man die alleenheerser is binnen onze club en van plan was om - een dag nadat hij op een podium 5.000 uitzinnige supporters toesprak - onze club te verkopen aan een andere stad, tart voor mij alle verbeelding.

Dat iemand als ela, die nochtans (als ik me niet vergis) een ex-KSV Waregem supporter is, en zelfs nog in de jeugd heeft gespeeld van Rood & Wit, liever het mogelijk concurreren met Anderlecht (wat t?ch onmogelijk is) en het mogelijke succes (als welke club en in welke vorm dan ook, zelfs als fusieclub met de aartsrivaal) belangrijker vindt dan eigenheid, tart voor mij alle verbeelding.

Voor mij persoonlijk was de fusie met Zulte een moeilijke stap. Heel wat mensen uit mijn omgeving hebben het toen links laten liggen, precies omdat ze zich niet langer konden vinden in de club en haar nieuwe vorm. Het gevoel was weg, en daarmee was alles gezegd. Ik ben blijven komen omdat het voor mij nog steeds Essevee was; er waren nog de mensen, de vrienden, de rode kleur, het Regenboogstadion, de herinneringen. Maar dit is een brug te ver. Een CEO die zijn eigen club tracht te verkopen aan een andere stad, en spreekt over een fusie met Kortrijk, dat aanvaard ik n?et. En dat zal ik ook nooit aanvaarden. Ik ben ook niet blind en merk dat heel veel van onze fans geboren zijn in de jaren '90 en/of nog maar een 10tal jaar komen. De rivaliteit met Kortrijk kan ik niet uitleggen, maar mijn liefde voor Essevee nog minder.

Mijn woede, angst en ontgoocheling na deze week zijn zo groot, dat ik het even voor bekeken houd. Zowel in het stadion (vernieuwing abonnement) als op dit forum. Zolang iemand aan het roer staat die zonder verpinken onze ziel zou en wou verkopen voor wat euro's (en ons zou fusioneren met de aartsrivaal), ?n het feit dat bepaalde 'supporters' hier dat nog blijken te slikken ook, zien ze mij niet meer. En ela, dan mag Essevee kampioen spelen, en finale Champions league spelen, voor mij stopt het. En voor iedereen in mijn omgeving. Want wij dragen waarden als vriendschap, eigenheid en passie hoog in het vaandel, en die zijn voor ons belangrijker dan een wedstrijd winnen.

Essevee, het ga je goed.

Aan 13 april 1951,
Het zijn supporters zoals jij die het voetbal maken tot wat het is.
Het zijn gasten zoals PDC die het voetbal kapot maken.
Alleen al voor het feit dat hij er in geslaagd is, twee dagen na het grootste sportieve succes in de clubgeschiedenis, dat jarenlange trouwe supporters zich gedegouteerd afkeren van het voetbal, verdient PDC het om eeuwig te branden in de hel.

Als PDC dan smalend zegt dat hij het emotionele aspect van het voetbal onderschat heeft, bewijst dat eens te meer dat hij nog niet doorheeft dat de schoonheid van het voetbal ligt in de emotionele betrokkenheid en niet in de kille rationaliteit van de economische cijfertjes.

We mogen het niet laten gebeuren dat deze koele megalomane cijferaar onze club verder om zeep helpt.
Ik denk dat we nu meer dan ooit op post moeten blijven en onze stem laten horen.
Never give up, my friend,

Groeten,
Willem

Offline Glitch.

• Leden
« Reactie #1258 Gepost op: mei 25, 2013, 06:07:04 pm »
Absoluut.
Mijn supportershart heeft deze week meer dan 1 keer stevig gebloed.
Ik blijf hopen dat we binnenkort vernemen dat het een 'enkel ticketje' uitgang wordt, mister PDC.
-SVZW Forever-

Offline bvdsteen

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #1259 Gepost op: mei 25, 2013, 06:54:10 pm »
Denk je nu w?rkelijk dat Waregem, in welke vorm dan ook, ooit (OOIT!) zal kunnen concurreren met pakweg Anderlecht? Natuurlijk niet! En hoeft dat? Natuurlijk niet! Vraagt iemand daarnaar? Natuurlijk niet!

Ik zou voorstellen dat jouw stelling in dezer wordt gecatalogeerd als een persoonlijke stelling van 51 en anderen, maar NIET als de stelling van de volledige essev??-supportersschare...

Ik denk dat vele Essev??-supporters vorige zondag TROTS waren dat Anderlecht in hun broek aan het schijten waren van miserie omdat Essev?? tot de laatste seconden "HUN" titel kon afpakken.

Uiteraard was deze situatie grotendeels te danken aan onze CEO!

Ik weet niet als je op de markt waart laatste zondag, zoals ik, maar moest je dan op het podium gekropen zijn om te zeggen wat je hier zegt, namelijk

Denk je nu w?rkelijk dat Waregem, in welke vorm dan ook, ooit (OOIT!) zal kunnen concurreren met pakweg Anderlecht? Natuurlijk niet! En hoeft dat? Natuurlijk niet! Vraagt iemand daarnaar? Natuurlijk niet!

dat je dan waarschijnlijk "niet echt een positieve reactie" zou gehad hebben...

Beste Ela,
PDC heeft zijn aandeel in het prachtseizoen van SVZW. Ik heb er geen moeite mee om dit te erkennen.
Hij heeft het wel niet alleen gedaan h?, net als vele anderen heeft hij zijn bijdrage geleverd.
Alleen door samen te werken kan je zoiets realiseren.

En dat is nu net het probleem. Hij ageert alsof SVZW alleen van hem is en omdat hij meerderheidsaandeelhouder is, denkt hij dat hij als een soort zonnekoning zomaar de ziel van een club mag verpatsen.

Daardoor bewijst hij dat hij ondanks zijn vele talenten niet echt weet wat voetbal is, waarom de mensen naar het voetbal komen kijken. Bovendien breekt hij het vertrouwen en zonder vertrouwen is samenwerking moeilijk.

Bovendien neem ik hem nog altijd kwalijk hoe hij Stijn Meert heeft behandeld. Toen al hadden we beter moeten weten.

Ik herhaal: het wordt tijd dat het volk opstaat en de zonnekoning naar de guillotine leidt.

Misschien leert hij wel bij, maar vertrouwen zal ik hem nooit meer. Van mij mag hij blijven maar alleen in een structuur waarin hij maximaal 49% van de aandelen bezit en waarin hij aanvaardt om op een eerlijke manier verantwoording af te leggen over waar hij mee bezig is.

Wat Sint Truiden betreft, dat is nu eenmaal de wet van het voetbal: er zijn clubs in eerste klasse en er zijn clubs in tweede klasse. Als je alleen maar aan de top wil spelen en nooit bij de verliezers wil behoren dan moet je niet aan sport doen. Het behoort tot de essentie van sport dat er winnaars en verliezers zijn. Wie altijd alleen maar wil winnen, heeft niets van het drama en de charme van voetbal begrepen en moet in de bedrijfswereld blijven. Zelfs daar groeien de bomen niet tot in de hemel, zie maar wat bedrijven als Enfinity en Apple overkomt. Na periodes van succes komt altijd een neergang die vaak ingeleid wordt door de hoogmoed van diegenen die denken dat al het succes aan hen te danken is.

Het stoort mij niet dat je PDC verdedigt, zoals anderen reeds schreven, jouw loyaliteit siert jou.
Maar ik hoop dat jij ook inziet dat hier zware fouten zijn gemaakt, dat je mensen niet straffeloos op hun ziel trapt en dat het vervolgens nodig is om hier de juiste lessen uit te trekken.

Vriendelijke groet,

Uw toegenegen Willem

Geen 49%... 50% min 1 aandeel is voldoende om hem te beteugelen...