Laatste post.
Voor mij valt of staat een voetbalclub met haar supporters. Spelers komen en gaan, trainers komen en gaan, bestuursleden komen en gaan, maar supporters blijven, van vader op zoon. Het feit dat bepaalde mensen hier nog steeds Decuyper trachten te verdedigen; een man die alleenheerser is binnen onze club en van plan was om - een dag nadat hij op een podium 5.000 uitzinnige supporters toesprak - onze club te verkopen aan een andere stad, tart voor mij alle verbeelding.
Dat iemand als ela, die nochtans (als ik me niet vergis) een ex-KSV Waregem supporter is, en zelfs nog in de jeugd heeft gespeeld van Rood & Wit, liever het mogelijk concurreren met Anderlecht (wat t?ch onmogelijk is) en het mogelijke succes (als welke club en in welke vorm dan ook, zelfs als fusieclub met de aartsrivaal) belangrijker vindt dan eigenheid, tart voor mij alle verbeelding.
Voor mij persoonlijk was de fusie met Zulte een moeilijke stap. Heel wat mensen uit mijn omgeving hebben het toen links laten liggen, precies omdat ze zich niet langer konden vinden in de club en haar nieuwe vorm. Het gevoel was weg, en daarmee was alles gezegd. Ik ben blijven komen omdat het voor mij nog steeds Essevee was; er waren nog de mensen, de vrienden, de rode kleur, het Regenboogstadion, de herinneringen. Maar dit is een brug te ver. Een CEO die zijn eigen club tracht te verkopen aan een andere stad, en spreekt over een fusie met Kortrijk, dat aanvaard ik n?et. En dat zal ik ook nooit aanvaarden. Ik ben ook niet blind en merk dat heel veel van onze fans geboren zijn in de jaren '90 en/of nog maar een 10tal jaar komen. De rivaliteit met Kortrijk kan ik niet uitleggen, maar mijn liefde voor Essevee nog minder.
Mijn woede, angst en ontgoocheling na deze week zijn zo groot, dat ik het even voor bekeken houd. Zowel in het stadion (vernieuwing abonnement) als op dit forum. Zolang iemand aan het roer staat die zonder verpinken onze ziel zou en wou verkopen voor wat euro's (en ons zou fusioneren met de aartsrivaal), ?n het feit dat bepaalde 'supporters' hier dat nog blijken te slikken ook, zien ze mij niet meer. En ela, dan mag Essevee kampioen spelen, en finale Champions league spelen, voor mij stopt het. En voor iedereen in mijn omgeving. Want wij dragen waarden als vriendschap, eigenheid en passie hoog in het vaandel, en die zijn voor ons belangrijker dan een wedstrijd winnen.
Essevee, het ga je goed.
[Edit: IP adres en/of datum van registratie mogen gerust gecontroleerd worden, ik heb niks met joost-mag-het-weten te maken, wou ik toch even duidelijk maken, ondanks 2460 zijn opmerking.]