Auteur Topic: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen  (gelezen 251347 keer)

Offline nassaro

• Leden
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1480 Gepost op: mei 28, 2013, 07:47:57 am »
KVO en essevee blijven de speelbal van ??n man ...
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/DMF20130527_00600359

Freve

• Gast
« Reactie #1481 Gepost op: mei 28, 2013, 08:58:05 am »
Ondertussen lanceerde u het idee om het stamnummer van een derdeklasser over te nemen en KV Oostende in derde te laten spelen. Zo kan u toch nog met het Oostends stamnummer naar Antwerpen?

?Dat was ??n van de mogelijkheden. Maar KV Oostende kan ook een stamnummer van een tweedeklasser krijgen. Ik wil het echter niet meer over al die mogelijkheden hebben. Ik wil de realiteit zien. Zeg me nu eens eerlijk: wat kan Oostende in eerste klasse komen doen??

da lijkt mij duidelijk wie datie naar Antwerpen wil doen
alstie daar de aandelen voor heeft, want das nog altijd mijn eerste vraag
van wie is KVO nu

ik las Mogul, maar las, maar dan ook niks van wij naar Antwerpen
kan je mij eens tonen waar?

KURT schiet in actie, om investeerders te zoeken
voor aandelen van PDC te kopen...
alleen moetie willen verkopen

Verder zou ik toch opletten...
da we hem ni zelf naar Antwerpen sturen...

Offline pierre

• Leden
« Reactie #1482 Gepost op: mei 28, 2013, 09:04:22 am »
Aangezien PDC geen 75 procent van aandelen heeft kan hij Essevee niet alleen naar Antwerpen verhuizen MAAR naar ik nu begrepen heb zouden WN en CB ook akkoord gegaan zijn.

Het blijvend gestook van de Kurt zal geen goed doen aan het dossier.

Ik vrees dat WN voor een paar maanden naar Tenerife gaat vertrekken.....

Freve

• Gast
« Reactie #1483 Gepost op: mei 28, 2013, 09:09:05 am »
Aangezien PDC geen 75 procent van aandelen heeft kan hij Essevee niet alleen naar Antwerpen verhuizen MAAR naar ik nu begrepen heb zouden WN en CB ook akkoord gegaan zijn.

Het blijvend gestook van de Kurt zal geen goed doen aan het dossier.

Ik vrees dat WN voor een paar maanden naar Tenerife gaat vertrekken.....

idd, WN staat aan zijn kant
en dan denk ik
WN die ons ga verhuizen naar Antwerpen?
da zou toch een rare wending zijn
ge kunt ene judas hebben maar "de Willy"?

Kurt doet idd een gevaarlijke actie
zeker als er 75% vd aandelen het ziet zitten om te verhuizen...

Offline pierre

• Leden
« Reactie #1484 Gepost op: mei 28, 2013, 09:29:44 am »
Maar Willy stond daar wel te springen op dat podium en te roepen dat we volgend jaar kampioen zouden spelen.

Terwijl hij blijkbaar goed wist wat er stond te gebeuren en er ook mee akkoord ging.  Hij speelt het nu zeer slim en laat PDC het vuile werk opknappen. Zelf wil hij 'cashen'.  PDC heeft geen geld om zijn afspraken met Willy na te komen en Willy heeft gezegd dat het niet uitmaakt waar het geld vandaan komt.... Uit Antwerpen dus.....

Ik vrees....dat het zoiets wordt.

Freve

• Gast
« Reactie #1485 Gepost op: mei 28, 2013, 09:47:09 am »
gisteren vergadering dus vandaag lekken wel zaken uit in de pers
ik wacht tot daar iets uitkomt om verder te reageren
want mogul zegt wel dat in krant staat datie ons nog na Antwerpen wil verkopen
mo vind er niks van.
die optie was er idd net zoals KVO naar daar te verhuizen
Lejaeghere die spartelt als nen duivel in wijwatervat
efkes afwachten tot er iets officieel komt...

tgevoel dater ier teveel onrust willen zaaien
en heel vaak hetzelfde herhalen

ik zeg ni da PDC niks deed maar der waren meerdere opties
en ik vertrouw WN toch nog een beetje
« Laatst bewerkt op: mei 28, 2013, 10:06:50 am door Freve »

Offline pierre

• Leden
« Reactie #1486 Gepost op: mei 28, 2013, 10:19:28 am »
Heb nog eens zitten nadenken.

Als ze Essevee willen verhuizen moeten ze de statuten wijzigen. Hiervoor hebben ze 75 procent van de aandelen nodig. Dat kan dus als WN meestemt.

MAAR: hiervoor hebben ze wel een bijzondere algemene vergadering nodig waarop de 4 dissidente aandeelhouders met vooraf meegedeelde agenda ook dienen te worden uitgenodigd. Deze uitnodiging dient minstens 15dagen op voorhand te worden verstuurd.

Indien ze dit wilden rond krijgen tegen 1 juni, hadden ze dus in volle titelstrijd reeds hun plannen moeten bekendmaken aan die vier zogenaamde dissidente aandeelhouders.....

Online mutske

• Leden
« Reactie #1487 Gepost op: mei 28, 2013, 11:00:29 am »
In de tijd stond er een artikel dat Decuyper 90% van de aandelen bezit samen met vier anderen. o.a. Willy Naessens.
Het CVBA bestaande uit Decuyper, Schelfout, Bailliere, De Clerq en Naessens controleren 90 procent van de aandelen. Van die 90 procent zou Naessens er nog altijd het meeste in bezit hebben. Er zou een akkoord zijn dat Decuyper tegen 2015 alle aandelen zou krijgen maar dat klopt ook niet volgens Naessens.
Kantlijn: Naessens wil niet dat Zulte Waregem ooit door ??n iemand bestuurd wordt.

Weet er iemand van jullie of dit klopt betreffende die aandelen?

Offline pierre

• Leden
« Reactie #1488 Gepost op: mei 28, 2013, 11:02:35 am »
Decuyper heeft op vandaag alleszins minder dan 65 procent in handen. Heeft de anderen dus nodig...

Freve

• Gast
« Reactie #1489 Gepost op: mei 28, 2013, 11:25:36 am »
In de tijd stond er een artikel dat Decuyper 90% van de aandelen bezit samen met vier anderen. o.a. Willy Naessens.
Het CVBA bestaande uit Decuyper, Schelfout, Bailliere, De Clerq en Naessens controleren 90 procent van de aandelen. Van die 90 procent zou Naessens er nog altijd het meeste in bezit hebben. Er zou een akkoord zijn dat Decuyper tegen 2015 alle aandelen zou krijgen maar dat klopt ook niet volgens Naessens.
Kantlijn: Naessens wil niet dat Zulte Waregem ooit door ??n iemand bestuurd wordt.

Weet er iemand van jullie of dit klopt betreffende die aandelen?
ik heb het volgende gehoord
WN heeft 0 aandelen over
PDC heeft 65% vd aandelen
PDC kocht de 50% van de aandelen van WN over toen de CVBA werd opgericht
WN zit enkel nog in de raad van bestuur, geen stemrecht
PDC kocht voor 15% bij van bestuurders die de CVBA hebben verlaten
maar wel nog de vergaderingen bijwonen.
van de overige 35% is er nog 20% te koop die in zijn bezit kunnen zijn
op 2015.
Als WN da ni wou, mochtie ni zelf verkocht hebben imp

Decuyper heeft op vandaag alleszins minder dan 65 procent in handen. Heeft de anderen dus nodig...
Wa ik hoorde is datie op vandaag 65% in handen heeft
10% te weinig om zelf ook maar iets alleen te beslissen
maar wel genoeg om zaken tegen te houden

Offline svzw81

• Leden
« Reactie #1491 Gepost op: mei 28, 2013, 12:57:54 pm »
Tis toch ongelooflijk e:

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/DMF20130527_00600362?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=voetbal&utm_content=article&utm_campaign=seeding

bij woluwe zijn er dan weer problemen en financiele moeilijkheden, dus dan vind ik het minder "erg" , als dit gebeurd met zulke ploegen dan met ons ...

de meeste van onze supporters WILLEN niet per s? een top club zijn , die supporters zitten al jaren in brugge en anderlecht,  wij willen gewoon af en toe eens pieken en in waregem blijven  , dat is al genoeg voor ons .

Freve

• Gast
« Reactie #1492 Gepost op: mei 28, 2013, 01:00:57 pm »
Tis toch ongelooflijk e:

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/DMF20130527_00600362?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=voetbal&utm_content=article&utm_campaign=seeding

bij woluwe zijn er dan weer problemen en financiele moeilijkheden, dus dan vind ik het minder "erg" , als dit gebeurd met zulke ploegen dan met ons ...

de meeste van onze supporters WILLEN niet per s? een top club zijn , die supporters zitten al jaren in brugge en anderlecht,  wij willen gewoon af en toe eens pieken en in waregem blijven  , dat is al genoeg voor ons .
KVO is ook geen financiele hoogvlieger
als verkoopt de voorzitter niks achter de rug

ik ben dan bij de minderheid die wel wil dat we een topper worden
in Waregem blijven is dan weer wel wa ik wil

Offline BorisB9

• Leden
« Reactie #1493 Gepost op: mei 28, 2013, 01:10:09 pm »
ipv clubs op te kopen zou men beter de competitieformule aanpassen en zelfs nog grondiger dan gisteren voorgesteld werd. Met 16 clubs in eerste en 18 in tweede zijn er veel te veel clubs die er niets kunnen uitrichten. door er enen uit te nemen (op te kopen) ben je niets gekort want er komt er gewoon een nieuwe in de plaats.

Gewoon 2 afdelingen met elk 10 ploegen die 2 ronden tegen elkaar spelen. De play-offs zijn dan niet nodig en het probleem van de halvering van de punten is ook opgelost. De laatste van afdeling 1 degradeert, de voorlaatste speelt een eindronde tegen de beste uit de barages (2 tegen 5, 3 tegen 4 en finale tussen beide winnaars) van de 2e klasse. Enkel de laatste van 2e klasse degradeert.

Er dienen ook strenge voorwaarden (stadion EL-waardig bvb) opgelegd te worden om te vermijden dat er ploegen als de Rassing erin geraken.

Laat de eerste afdeling coveren door Telenet (spelen op zaterdag) en de tweede door Belgacom (spelen op zondag) of omgekeerd. Zorg dat ook tweede afdeling voldoende aandacht krijgt in nieuws e;d.
« Laatst bewerkt op: mei 28, 2013, 01:35:42 pm door BorisB9 »

Vincent

• Gast
« Reactie #1494 Gepost op: mei 28, 2013, 01:15:30 pm »
ipv clubs op te kopen zou men beter de competitieformule aanpassen en zelfs nog grondiger dan gisteren voorgesteld werd. Met 16 clubs in eerste en 18 in tweede zijn er veel te veel clubs die er niets kunnen uitrichten. door er enen uit te nemen (op te kopen) ben je niets gekort want er komt er gewoon een nieuwe in de plaats.

Dewoon 2 afdelingen met elk 10 ploegen die 2 ronden tegen elkaar spelen. De play-offs zijn dan niet nodig en het probleem van de halvering van de punten is ook opgelost. De laatste van afdeling 1 degradeert, de voorlaatste speelt een eindronde tegen de beste uit de barages (2 tegen 5, 3 tegen 4 en finale tussen beide winnaars) van de 2e klasse. Enkel de laatste van 2e klasse degradeert.

Er dienen ook strenge voorwaarden (stadion EL-waardig bvb) opgelegd te worden om te vermijden dat er ploegen als de Rassing erin geraken.

Laat de eerste afdeling coveren door Telenet (spelen op zaterdag) en de tweede door Belgacom (spelen op zondag) of omgekeerd. Zorg dat ook tweede afdeling voldoende aandacht krijgt in nieuws e;d.

Dit zou inderdaad al een heel goede oplossing zijn.

Los van het feit dat je met clubs en hun supporters niet zomaar even Monopolie speelt, kan niemand ontkennen dat er in Belgi? hoogstens ruimte is voor een twintigtal professionele ploegen. Dat zijn min of meer de 16 eersteklassers nu en nog ploegen zoals STVV, Brussels (of in elk geval een tweede Brusselse club), Antwerp en Westerlo (al zou een tweede Antwerpse of Luikse club eigenlijk wel beter zijn) die nu in tweede zitten. En dan moet je er nog bij vertellen dat Lokeren vermoedelijk ook gedaan heeft als Lambrecht ooit stopt.

Sorry maar de rest van tweede klasse (inclusief Oostende, ook al zullen ze het niet graag horen) heeft al ??n of meer kansen gehad en duidelijk bewezen dat ze noch qua achterban noch qua middelen op lange termijn een toekomst hebben op professioneel vlak. Daarom zou er in de eerste plaats een echte scheiding moeten komen tussen profvoetbal (met zowel een afgeslankte eerste als tweede reeks, waarbij 'degradatie' geen drama meer is zoals nu) en de rest. En bij die rest (puur amateurvoetbal dus) mag het dan weer om een bierbonnetje gaan wat mij betreft, dan kunnen alle middelen die daar nu verspild worden (behalve aan de jeugdwerking) beter grotendeels verhuizen naar de profclubs in de regio. Als je het dan als profvoetballer niet haalt, dan is het hopelijk ook gedaan met je zakken te vullen in de lagere klassen.

Toetreden tot dat profvoetbal kan dan alleen nog als een profploeg economisch niet meer rond komt (een stimulans om minstens gezond te blijven) ?n als er ergens anders een ploeg aan de nodige (liefst niet al te simpele) voorwaarden voldoet qua stadion, achterban en financi?n om een kans te krijgen. En geraakt een profploeg toch niet meer rond en er is geen vervanger, dan spelen we maar met ??ntje minder (zoals in het basket dus). Het is volgens mij het enige gezonde model voor de lange termijn.

De kritiek die je vaak krijgt bij dergelijk voorstel is natuurlijk dat je dan 'de romantiek' van het stijgen en dalen wegneemt. Ga maar eens vragen (en vergeet vooral de stads- en gemeentebesturen niet) in bv. Ingelmunster, Harelbeke, Roeselare, Eupen, Tubeke, La Louvi?re, Ronse, Geel, Tielen (IJsboerke, remember them?), Overpelt, Dender, Aalst, Sint-Niklaas, Woluwe, Moeskroen, Racing Waregem en jawel Oostende hoe plezant dat wel is: je eerst financieel verhangen om toch maar in tweede of eerste te raken en dan vervolgens binnen de kortste keren weer de dieperik in te gaan. En ja, zowel wij als Kortrijk hebben al eens een debacle  meegemaakt maar we hebben ten eerste allebei een langere geschiedenis in eerste klasse en in de laatste jaren wordt bewezen dat we wel degelijk naast elkaar kunnen bestaan, zelfs met enig succes aan beide kanten. Als je de druk zou wegnemen die bij degradatie hoort, kan dat volgens mij probleemloos zo verder blijven gaan. En als je toch niet meer zomaar even kan stijgen naar tweede klasse of wat dan profvoetbal moet worden, zou het daaronder misschien ook een stuk aangenamer toeven zijn (en minder interessant voor schimmige figuren hopelijk).

Het is nu eenmaal zo dat niet elke voetbalsupporter een topclub in zijn achtertuin kan hebben (zoals niet elk dorp een eigen zwembad, sporthal, cultuurcentrum, cinema en weet ik veel kan hebben). De ploegen die nu bovenin meedraaien zijn, of ze nu dicht bij elkaar liggen of niet, toch niet helemaal toevallig grotendeels de ploegen met de grootste geschiedenis, achterban en mogelijkheden. Wel, die moeten dan maar beter beschermd worden, zolang ze een gezond beleid voeren (m?t inspraak van de supporters). Dan zullen dergelijke truken als Decuyper nu wil uithalen ook niet meer nodig zijn ...

Enfin, dit is hoe ik het zie, niemand hoeft akkoord te zijn natuurlijk.

Offline mogul

• Leden
« Reactie #1496 Gepost op: mei 28, 2013, 04:08:10 pm »
Ondertussen lanceerde u het idee om het stamnummer van een derdeklasser over te nemen en KV Oostende in derde te laten spelen. Zo kan u toch nog met het Oostends stamnummer naar Antwerpen?

?Dat was ??n van de mogelijkheden. Maar KV Oostende kan ook een stamnummer van een tweedeklasser krijgen. Ik wil het echter niet meer over al die mogelijkheden hebben. Ik wil de realiteit zien. Zeg me nu eens eerlijk: wat kan Oostende in eerste klasse komen doen??

van wie is KVO nu

Decuyper heeft de aandelen van Oostende NIET, dat contract vervalt ALTIJD omdat hij niet voldeed aan de voorwaarden, 50 procent betalen voor een bepaalde datum.  Daarbij komt dat Oostende zeker zal procederen en dan blijven de aandelen altijd bij Oostende, zeker tot aan het proces.
Wat heeft hij dan wel nog?  Van wat droomt Decuyper? Van iets dat hier niet realiseerbaar is   volgens hem maar  wel in Antwerp en wel met onze spelers en onze trainer en ons Europees ticket en niet van, in zijn ogen, minderwaardig ploegske als KVO.
Het zal nu nog ons fout zijn dat hij naar met de ploeg naar Antwerpen gaat vertrekken, de wereld op zijn kop.
Een CEO die zijn product,voetbal en meer specifieker Essevee, zo kapot heeft gemaakt moet altijd worden ontslagen. 
Iedereen focust ook op 1 juni 2013, maar voor 1 juni 2014 zou ook nog kunnen, iedereen hier proberen overtuigen om nog een jaar een abbo te kopen en hier het seizoen uitmaken en dan het volgende seizoen in Antwerp spelen.  Decuyper zal nooit zijn idee veranderen, dat is nu toch wel duidelijk?

Offline Azamat

• Leden
« Reactie #1497 Gepost op: mei 28, 2013, 04:13:06 pm »

van wie is KVO nu

Decuyper heeft de aandelen van Oostende NIET, dat contract vervalt ALTIJD omdat hij niet voldeed aan de voorwaarden, 50 procent betalen voor een bepaalde datum.  Daarbij komt dat Oostende zeker zal procederen en dan blijven de aandelen altijd bij Oostende, zeker tot aan het proces.
Wat heeft hij dan wel nog?  Van wat droomt Decuyper? Van iets dat hier niet realiseerbaar is   volgens hem maar  wel in Antwerp en wel met onze spelers en onze trainer en ons Europees ticket en niet van, in zijn ogen, minderwaardig ploegske als KVO.
Het zal nu nog ons fout zijn dat hij naar met de ploeg naar Antwerpen gaat vertrekken, de wereld op zijn kop.
Een CEO die zijn product,voetbal en meer specifieker Essevee, zo kapot heeft gemaakt moet altijd worden ontslagen. 
Iedereen focust ook op 1 juni 2013, maar voor 1 juni 2014 zou ook nog kunnen, iedereen hier proberen overtuigen om nog een jaar een abbo te kopen en hier het seizoen uitmaken en dan het volgende seizoen in Antwerp spelen.  Decuyper zal nooit zijn idee veranderen, dat is nu toch wel duidelijk?

2

Offline ela

• Leden
« Reactie #1498 Gepost op: mei 28, 2013, 04:23:17 pm »
Citaat
Decuyper heeft de aandelen van Oostende NIET, dat contract vervalt ALTIJD omdat hij niet voldeed aan de voorwaarden, 50 procent betalen voor een bepaalde datum.

Compleet en zeker niet waar!!! Dit staat duidelijk gestipuleerd in het verbintenissenrecht...

Als jij een contract tekent met A om zijn auto te kopen op datum van Y, maar je voorschot niet betaalt voor X (<Y uiteraard), moet A die auto nog altijd verkopen aan U op Y. A kan wel via juridische weg eventueel aanspraak maken op verwijlinteresten enz...

Citaat

Tja, gelukkig is dat niet gebeurd drie jaar geleden als hij ons boerejaar "voorspelde" en toen ook alle wolven begonnen te huilen tegen hem.
« Laatst bewerkt op: mei 28, 2013, 04:26:27 pm door ela »

Freve

• Gast
« Reactie #1499 Gepost op: mei 28, 2013, 04:26:11 pm »

van wie is KVO nu

om statuten te wijzigen heeft hij 75% vd aandelen nodig die hij ook niet heeft
een verhuis naar Antwerpen alleen regelen kan hij dus niet mijns inziens
behalve als er enen vzn 10% meewerkt maar dan nog lukt het niet
want vzw SV Zulte Waregem is drager van het stamnummer
waar PDC geen zeteltje in heeft
Maw PDC KAN niet alleen handelen juridisch gezien
behalve als er een 2e judas zit die mee wil werken
en dus niet alleen PDC alle kak over zich heen moet krijgen

de toestand van Oostende ga ik niet zeggen, daar weet ik niet wie
de beste papieren in handen heeft, ze lijken mij beiden heel zelfszeker
als ze niet betaald zijn heeft hij er geen recht op
MAAR daarvoor dienen ze eerst PDC in gebreke te stellen