Auteur Topic: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen  (gelezen 251347 keer)

Offline mogul

• Leden
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1580 Gepost op: mei 31, 2013, 09:40:33 pm »
Beslist om toch weer te posten, het ligt me te nauw aan het hart.

Ela, je blijft naast de kwestie praten en irrelevante zaken herhalen. Het zegt h??l veel, geloof me. Over jou, maar misschien nog meer over je 'verdediging' van Decuyper.

Voor de zoveelste keer: de uitspraken van Decuyper drie jaar geleden waar op niks gebaseerd en (daarom) ronduit belachelijk. De twee jaar voor het afgelopen seizoen waren de slechtste jaren sinds de fusie. We zagen meerdere trainers, heel wat nutteloze commotie rond spelers (Meert), heel wat nutteloze commotie rond onze club (Lemic), en bijna degradatie (ware het niet voor de terugkomst van Dury, met dank aan Naessens zo lijkt me).

Het succes van afgelopen seizoen heeft Decuyper drie jaar geleden in de verste verte niet beloofd noch voorspeld, het waren uitspraken van een fantast, net zoals hij nu uitspraken doet en beslissingen maakt (die gelukkig zijn tegengehouden door omstandigheden) omtrent onze eigen club, omtrent een fusie met Kortrijk, omtrent een verhuis naar Antwerpen, omtrent een verkoop van Oostende, enzovoort. Op niks gebaseerd, en ronduit belachelijk.

Het succes van afgelopen seizoen is te danken aan een combinatie van een goede scouting die een heleboel jonge talenten samen heeft gebracht (waarvan een paar uiteindelijke sterkhouders op het allerlaatste nippertje, nietwaar?), een toptrainer die al die jongelingen tot een prachtig team heeft gevormd, en geluk. Niks anders. En voor je over Hazard begint: ook dat was eerder geluk (toevallig ergens aan de toog hangen met iemand noem ik geen 'plan', laat staan iets wat deel uitmaakt van een plan over drie jaar, laat staan een visie). En voor je voor de 34e keer de vraag stelt 'wie betaalt Dury', doe geen moeite, want ook dat is volledig naast de kwestie. Dury is een schakel binnen een voetbalclub/bedrijf, niks meer en niks minder. Een passant, nota bene terug van weggeweest. Net zoals Decuyper is gekomen, en hopelijk zo snel mogelijk weer zal gaan.

Kijk, wat Decuyper de afgelopen week, twee weken heeft veroorzaakt is ronduit schandalig, en eigenlijk onvergeeflijk. De manier waarop sommigen hier nog st??ds, om onverklaarbare redenen (of het moet zijn dat het familie is van) de schuld proberen te leggen bij de media, en bij de anderen van het bestuur, en zelfs bij de eigen fans, slaat werkelijk alles, en is zo mogelijk nog schandaliger. Want wat weten we, na de afgelopen tien dagen? En neen, 2460 en ela, dit is niet wat journalisten schrijven, dit is wat Decuyper z?lf heeft toegegeven, ettelijke keren ondertussen:

1. Decuyper wou onze ploeg, onze trainer en ons Champions League voetbal - waar we die onvergetelijke zondag nog voor stonden te vieren - verkopen aan Antwerpen. En of dat juridisch mogelijk is of niet, heeft hier geen enkel belang, voor je erover begint. Het gaat erover dat jullie geliefde CEO van plan was, ware het niet voor de terecht gedegouteerde reactie van het hele land, om onze ziel te verkopen.

2. Decuyper zit op de allereerste persconferenties tot in het oneindige te herhalen dat Zulte Waregem nooit zou en zal verdwijnen uit Waregem. Ondertussen, anderhalve week later, en ook dat heeft hij reeds meermaals moeten toegeven ondertussen, bedoelde hij eigenlijk dat hij ons stamnummer (ergo onze ploeg, onze trainer, ons palmares ?n ons Champions League voetbal) ging verhuizen, maar er wel nog een 'Zulte Waregem' (met het team van KV Oostende bvb) in Waregem zou spelen.

3. Decuyper stoot op immens protest en een felle reactie van het hele land (politici, sporters, supporters,...) en komt op zijn woorden terug. In Terzake echter geeft hij voor de eerste keer heel duidelijk toe dat het effectief zijn plan was om onze club te verhuizen/verkopen aan Antwerpen, het komt erop neer uit puur eigenbelang. De leugens omtrent 'de club van zijn hart' zijn al even doorzichtig als zijn gestotter wanneer men in Terzake vraagt waarom hij dan nier eerder over KV Oostende was begonnen. En dan als een ware komediant verkondigen dat je de emotie in het voetbal hebt onderschat (daags nadat je 5.000 mensen uit hun dak ziet gaan voor een uiteindelijk gemist kampioenschap), is zo mogelijk nog het allerlaagste van allemaal.

4. Decuyper praat over KV Oostende, ??n van de oudste clubs van het land, dat in tegenstelling tot bvb Beerschot nooit failliet is gegaan (om vervolgens te fusioneren en vervolgens de redders buiten te pesten), alsof het een vuilzak is. Ondanks dat hij blijkbaar nooit betaald heeft voor de aandelen praat hij in de media over 'een nachtje slapen' als het over de toekomst van stamnummer 32 (?) gaat. Degoutanter moet het allemaal niet worden. Stel je voor dat Verhaeghe van Club Brugge op zo'n manier over ons zou praten, ik zeg maar iets, maar blijkbaar is men hier zodanig 'klein' dat dat zelfs een 'ver van onze bed-show' wordt genoemd. Ik herzie mijn mening: dat is nog het degoutantste van allemaal.

5. Ondertussen blijft Decuyper, opnieuw en uiteindelijk op niks gebaseerd, na een seizoen waarin je vice-kampioen bent geworden, herhalen dat er teveel clubs zijn in West-Vlaanderen. Nochtans, en met al zijn visie en idee?n voor het 'goed van de club van zijn hart', investeert hij liever zijn centjes in allerlei andere projecten dan in het eigen Essevee. Vreemd allemaal.

6. Decuyper blijft tot in het oneindige spreken over een fusie met de aartsrivaal, Kortrijk. Alsof dat nog niet genoeg is (eigenlijk al reden genoeg om eens op straat te komen imo), begint hij over een samenwerking met Club Brugge, zowat de 2e grootste rivaal momenteel. Gekker moet het allemaal niet worden. Hij spreekt over satellietclubs, en spreekt over 'de beste jeugd' die door ons zou worden verkocht voor een vast bedrag (?) aan Club Brugge (of Antwerpen, dat was het eerste idee), kortom wartaal van de bovenste plank. Dus je beste jeugd verkopen aan een rivaal, en dat alles om jezelf sterker te maken en dat alles uit liefde voor de club van je hart.

Neen, ik heb het allemaal n?t iets te goed gevolgd, van zijn eerste reactie in de media tot zijn laatste, en ik kan alleen maar concluderen dat Decuyper een leugenaar is, een fantast en een onderkruiper. Kijk er aub de interviews op terug, elke dag een andere versie, elke dag kronkels en draaien en keren en stotteren om zich eruit te praten, die man kent werkelijk geen schaamte.

Dan vergeet ik nog niet erbij te zeggen dat Decuyper in 10 dagen tijd een prachtig jaar, waarin we werden toegejuicht en geprezen door heel Belgi?, teniet heeft gedaan. We zijn (weer) een grap geworden, net als drie jaar geleden toen hij in Extra Time de clown uithing, alleen is het nu in het kwadraat. Ik ken heel wat mensen die hun abonnement niet verlengen, en geef ze maar eens ongelijk. Ten tijde van KSV Waregem was een uitspraak over een fusie met Kortrijk genoeg geweest om mensen op straat te krijgen, nu mag een CEO zijn club dag na dag te kakken zetten, het kan allemaal. Dat is dan ook voor mij de reden waarom ik hoogstwaarschijnlijk niet verleng.

Bedankt Dury, bedankt scouting en bedankt spelers, uiteindelijk zijn jullie ook maar passanten (normaal gezien vertrekken Hazard, Delaplace, Malanda, Berrier,... weer), maar jullie waren fantastisch, en ik zal seizoen 2012-2013 (na alle miserie, oa 4e klasse) nooit vergeten.

Bedankt Decuyper, om andermaal onze club en vooral ons als supporter meermaals te vernederen en te beledigen. Zelfs na je uitspraken over 'de emotie van het voetbal' die je naar eigen zeggen had onderschat, begin je daags erna opnieuw over samenwerkingen met Club Brugge en Kortrijk. Het zegt zo ongeveer alles over jou als persoon, en als bestuurder.

Je bent een schande voor deze club. Rot alsjeblieft zo snel mogelijk op.

Blij dat je terug bent en helemaal akkoord
2

Offline canis

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #1581 Gepost op: mei 31, 2013, 10:19:46 pm »
51, ik ga je proberen te antwoorden met een allesomvattend antwoord op al uw paragrafen:

Stel nu eens dat het allemaal waar is, alles wat in elkeen van uw paragrafen beschreven staat.

Dan is de reactie van U en anderen hier: "Decuyper buiten"

En dan?

Willy?, die vier die heel graag gecasht hebben bij Decuyper?, de supporters met alle respect?, Kamagurka die met 5% aandelen bij KVO (met Vlaamse subsidies) huilt en tiert alsof hij er 105% had?, ...

Wie, 51? Wie zal Essev?? rechthouden en liefst nog consolideren in PO1? Wie?

wie zegt dat er geen andere kandidaten zijn om zijn aandelen over te kopen ?

En ik moet zeggen dat ik nog liever terug naar 2e zou gaan dan al datgene te aanvaarden wat PDC de afgelopen dagen reeds beweerd, gelogen of terug afgezworen heeft.

Conclusie, ik ben totaal niet bang onze man met het "grote supportershart" er de stekker uittrekt, want zolang hij er is zal ik me geen minuut meer op mijn gemak voelen qua svzw

Offline ela

• Leden
« Reactie #1582 Gepost op: mei 31, 2013, 10:39:42 pm »
Conclusie, ik ben totaal niet bang dat onze man met het "grote supportershart" er de stekker uittrekt, want zolang hij er is zal ik me geen minuut meer op mijn gemak voelen qua svzw

Dat zijn harde woorden, Canis.

Ik heb er wel ergens begrip voor, gezien vanuit een emotionele invalshoek, maar vanuit een rationele invalshoek begrijp ik het al veel minder.

Toen "zotte" Abrohamovic bij Chelsea arriveerde, was het kot ook te klein, maar nu adororeren ze hem, maar ja ik kan me voorstellen dat jullie die vergelijking niet echt zullen smaken zekers...

Offline edouard

• Leden
« Reactie #1583 Gepost op: mei 31, 2013, 10:54:33 pm »
Conclusie, ik ben totaal niet bang dat onze man met het "grote supportershart" er de stekker uittrekt, want zolang hij er is zal ik me geen minuut meer op mijn gemak voelen qua svzw

Ik heb er wel ergens begrip voor, gezien vanuit een emotionele invalshoek, maar vanuit een rationele invalshoek begrijp ik het al veel minder.

Toen "zotte" Abrohamovic bij Chelsea arriveerde, was het kot ook te klein, maar nu adororeren ze hem, maar ja ik kan me voorstellen dat jullie die vergelijking niet echt zullen smaken zekers...
Denk ook niet dat hij daar moest verkondigen dat hij chelsea ging fusioneren met tottenham...
En gelieve niet te antwoorden op dit citaat met een vraag!

Offline canis

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #1584 Gepost op: mei 31, 2013, 11:01:00 pm »

Er zijn de afgelopen dagen en weken veel dingen gedaan en gezegd geweest door PDC dat ik vanuit uw rationele invalshoek inderdaad niet  kan bevatten, maar ja dat zal aan mijn boerenverstand liggen en daar zal je ook wel een antwoord op weten.

Kom ook niet af met Chelsea of al die andere emiratenclubs, we zullen eens zien wanneer de financi?le FairPlay er eens moest doorkomen.

Freve

• Gast
« Reactie #1585 Gepost op: mei 31, 2013, 11:02:36 pm »
51, ik ga je proberen te antwoorden met een allesomvattend antwoord op al uw paragrafen:

Stel nu eens dat het allemaal waar is, alles wat in elkeen van uw paragrafen beschreven staat.

Dan is de reactie van U en anderen hier: "Decuyper buiten"

En dan?

Willy?, die vier die heel graag gecasht hebben bij Decuyper?, de supporters met alle respect?, Kamagurka die met 5% aandelen bij KVO (met Vlaamse subsidies) huilt en tiert alsof hij er 105% had?, ...

Wie, 51? Wie zal Essev?? rechthouden en liefst nog consolideren in PO1? Wie?

wie zegt dat er geen andere kandidaten zijn om zijn aandelen over te kopen ?

En ik moet zeggen dat ik nog liever terug naar 2e zou gaan dan al datgene te aanvaarden wat PDC de afgelopen dagen reeds beweerd, gelogen of terug afgezworen heeft.

Conclusie, ik ben totaal niet bang onze man met het "grote supportershart" er de stekker uittrekt, want zolang hij er is zal ik me geen minuut meer op mijn gemak voelen qua svzw
liever 2e?
mensen ge leest ier weer wa

Offline canis

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #1586 Gepost op: mei 31, 2013, 11:05:56 pm »
Gij had liever naar Antwerpen geweest voor uw ploeg in eerste klasse te zien ondanks alles ?

Hopelijk bleef die ploeg er dan altijd in.

Offline ela

• Leden
« Reactie #1587 Gepost op: mei 31, 2013, 11:11:49 pm »
Ik meen te kunnen stellen uit alle reacties/gesprekken dat een deel van de Essev??-supporters zich liever koesteren in het kleinschalige veilige aaibare Essev??,  in de tweede kolom (lees PO2) of desnoods in tweede...

Er zijn er ook anderen die het Essev?? willen van het laatste seizoen, zoals mezelf, maar dat zal dan gepaard moeten gaan met hardere business-rules en minder aaibaarheid...stijl Anderlecht enz..

Wie heeft er gelijk? Niemand!!!! Het is geen exacte wetenschap...Elk beleeft het op zijn manier en heeft het recht erop.

Maar ??n zaak is zeker: de eerste driver is kapitaal, geld, investeringen enz ...dan pas komt de supporters-beleving...en niet omgekeerd, en daar moet niet naief over gedaan worden!

Offline sv.caene

• Leden
« Reactie #1588 Gepost op: mei 31, 2013, 11:15:07 pm »
Heel die heisa is om echt een inzinking van te krijgen. Decuyper had me nog niet kunnen bekoren en een fan ben ik er nooit van geweest. Maar eerlijk is eerlijk, hij heeft goede dingen gedaan. Niet tegenstaande dat zijn beweringen van x aantal jaar terug eigenlijk niets te maken hebben met het succes dat we afgelopen seizoen kenden. Was dat succes toeval.. Neen! Was het te danken aan PDC.. Ergens wel maar niet voor het grote deel. Om terug to the point te komen.. Ik gaf hem het voordeel van de twijfel en hij had zich ergens wel herpakt na zijn flaters. Maar het enorme aantal blunders en de te veel schofferende plannen van de afgelopen +- week staan voor mij op zijn voorhoofd gedrukt. Hij heeft het volledig verkorven. Amen en uit..

We hebben ondertussen allemaal onze mening gevormd en ze al ettelijke keren uitgespuwd op dit forum het is nu tijd om het terug over andere zaken te hebben. Want net als PDC zijn fratsen is de eindeloze discussie en het eindeloos heen en weer slingeren met verwijten, naar nota bene elkaar, er echt te veel aan en zelfs triestig te noemen. Sorry dat ik het moet zeggen maar zo komt het toch bij mij over..

Of is het niet waar dat we het nu blijven verpesten.. We moeten het niet in de doofpot stoppen, zeker niet, maar kunnen we nu niet eens gewoon praten over het seizoen dat we hadden, welke topploeg we zullen bespelen in de CL-voorronde..
One Essevee!

Offline ela

• Leden
« Reactie #1589 Gepost op: mei 31, 2013, 11:20:42 pm »
Hij heeft het volledig verkorven. Amen en uit..

Ok? dan, voor de 35ste keer, en dan?

Offline svzw81

• Leden
« Reactie #1590 Gepost op: mei 31, 2013, 11:54:11 pm »
Hij heeft het volledig verkorven. Amen en uit..

Ok? dan, voor de 35ste keer, en dan?

wat vindt pdc eigenlijk over jouw verdediging hier ? of heb je geen rechtstreekse lijn met hem ?

en zoals al eerder gezegd : het is essevee , niet essev?? ...
« Laatst bewerkt op: juni 01, 2013, 12:09:46 am door svzw81 »

Offline svzw81

• Leden
« Reactie #1591 Gepost op: mei 31, 2013, 11:57:32 pm »
51, ik ga echt niet op elke paragraaf van uw relaas reageren...

Ik stel U enkel de vraag: Quid na Decuyper?

Ik zou ook nog willen vragen: is er geen ietsie pietsie dankbaarheid voor wat hij de laatste jaren gepresteerd heeft voor onzen Essev???...maar dat zal ik maar maar beter zo laten zekers...

quid na decuyper ?

velen vinden decuyper al ne rare kwiet .

essevee zal decuyper overleven hoor, net zoals essevee al bestond voordat er van decuyper sprake was :)

Offline pit750

• Leden
« Reactie #1592 Gepost op: juni 01, 2013, 09:26:59 am »
artikel De Tijd : http://www.tijd.be/r/t/1/id/9353193

Marc Coucke mengt zich in voetbalsaga

De CEO van Omega Pharma was de jongste weken op de achtergrond heel actief in de voetbalsaga van KV Oostende, Essevee en Antwerpen. Hij is bereid in het kapitaal van de gloednieuwe eersteklasser te stappen. Omega Pharma verdween anderhalf jaar geleden van de schermen van de traders, maar Marc Coucke, de CEO van het farmadistributiebedrijf, is zichtbaarder dan ooit. Hij laat geen gelegenheid onbenut om zijn mening te geven over maatschappelijke onderwerpen, nam deel aan en won de kookwedstrijd ?Masterchef?, supportert luid voor zijn wielerploeg Omega Pharma Quick Step, enzovoort Enkele maanden geleden lanceerde de ??ber-BV? ook een Twitter-account, waarop hij tussen commerci?le en meteorologische boodschappen vaak geen blaadje voor de mond neemt. De jongste weken twitterde hij meer dan eens over de voetbalsaga en over de stamnummers van KV Oostende en Zulte Waregem en hun mogelijke verhuizing naar Antwerpen. Een voorbeeld:

Citaat
Marc Coucke @CouckeMarc  
Bericht a Anderlecht-supporters: zeer grote
kans dat P DeCuyper morgen beweert dat jullie bijna n sattelietploeg v Waregem
waren
#elkombeurt9:07 's middags - 30 mei 2013
9 retweets 5 favorieten
BeantwoordenRetweetenToevoegen aan favorieten

Maar zijn rol gaat verder dan enkele onschuldige en venijnige tweets. Want Coucke was ook achter de schermen druk in de weer in het voetbaldossier. Dat geeft hij ook toe. ?Ik heb telefoontjes gedaan om een oplossing te zoeken voor KV Oostende. Onder meer enkele heftige met Patrick De Cuyper?, zegt hij. ?Een paar happy few denken dat het voetbal van hen is. Maar een ploeg behoort een stad toe. Dat is een stuk van je persoonlijkheid.?

Couckes hart ligt bij KV Oostende. Hij werd als kind supporter van de club toen hij vakanties aan zee doorbracht. Die passie vloeide ook door tot de werksfeer: in 1998 werd Omega Pharma een van de sponsors van KV Oostende, rakelde Sport Voetbalmagazine eerder deze week op. Dat weerhoudt de flamboyante ondernemer uit Nazareth er evenwel niet van om ook lid te zijn van de vzw Club Brugge.

Toch bereid
Woensdagavond lanceerde Yves Lejaeghere, de voorzitter van KV Oostende, op een informatievergadering met supporters nog eens een oproep om een mede-investeerder te vinden. Tot nu toe stond Coucke afzijdig tegenover het idee om zich ook financieel te engageren bij KV Oostende. Maar nu laat hij zich toch in het bad trekken.

?KV Oostende heeft een nieuwe eigenaar nodig. Yves Lejaeghere wil niet verder doen. Ik wil geen voortrekkersrol spelen, maar als een groep investeerders ervoor gaat, ben ik bereid om een minderheidsbelang van bijvoorbeeld 10 procent te kopen?, stelt Coucke. Een van die investeerders zou de West-Vlaamse vastgoedondernemer Bart Versluys kunnen zijn. Coucke en Versluys hebben zakelijke banden. De CEO van Omega Pharma staat ook open voor het idee van KV Oostende-aandeelhouder Kamagurka om de supporters te laten investeren in de club. ?Dat is ok? om een paar 100.000 euro op te halen. Maar de club heeft veel meer nodig.?

De voetbalvertakkingen rond Marc Coucke
Coucke is bij het grote publiek vooral bekend van zijn rol bij Omega Pharma en in het wielrennen. Maar de vertakkingen van zijn netwerk reiken ook tot de voetbalsfeer - of tot personen die in die sport actief zijn (zie illustratie).

Enfinity
Een van die vertakkingen leidt naar het Waregemse groenestroombedrijf Enfinity, acht jaar geleden mee opgericht door Patrick Decuyper. Decuyper, de gedelegeerd bestuurder van Zulte Waregem, is niet meer operationeel actief in het bedrijf, maar wel nog aandeelhouder en bestuurder. Coucke eveneens. Hij stapte in 2010 in Enfinity samen met een aantal bevriende ondernemers, onder wie Bart Versluys.

Hij geloofde zo hard in het groeiverhaal van Enfinity dat hij zonder veel boekenonderzoek zijn geld - en dat van zijn partners - in het bedrijf pompte. Maar vrij snel nadien stokte het groeiverhaal van Enfinity en het bedrijf moet nu activa verkopen om het hoofd boven water te houden. Is het feit dat Couckes investering op korte termijn veel van zijn waarde verloor de reden waarvoor hij open en bloot kritiek geeft op Decuyper? De eigenwijze voetbalplannen van de gedelegeerd bestuurder van Zulte Waregem spelen daar wellicht een grote rol in. Maar het Enfinity-luik van dat verhaal is zeker niet te onderschatten.

Arseus
Couckes relatie met KV Oostende is drieledig. Hij is supporter, maar ook een kennis en vriend van voorzitter en meerderheidsaandeelhouder Yves Lejaeghere.

Het voetbalverhaal van de CEO van Omega Pharma houdt daar niet mee op. Want via Jan Peeters, de financieel directeur van het beursgenoteerde Arseus, heeft hij een schakel naar de Antwerpse voetbalwereld. Arseus splitste zich enkele jaren geleden af van Omega Pharma en trok naar de beurs. Coucke bezit in eigen naam nog altijd 11,3 procent van de dienstverlener aan de medische sector. De naam van Peeters, de voormalige nummer twee van Omega Pharma, circuleerde de jongste weken als een van de personen die bereid zijn te investeren in een nieuwe Antwerpse voetbalclub.

Offline Frank D

• Leden
« Reactie #1593 Gepost op: juni 01, 2013, 09:27:40 am »
Vandaag in de krant de "Tijd":

http://www.tijd.be/r/t/1/id/9353193.

Marc Coucke mengt zich in voetbalsaga

« Laatst bewerkt op: juni 01, 2013, 09:31:44 am door Frank D »

Offline Svarrogh

• Leden
« Reactie #1594 Gepost op: juni 01, 2013, 10:42:09 am »
Ik meen te kunnen stellen uit alle reacties/gesprekken dat een deel van de Essev??-supporters zich liever koesteren in het kleinschalige veilige aaibare Essev??,  in de tweede kolom (lees PO2) of desnoods in tweede...

Er zijn er ook anderen die het Essev?? willen van het laatste seizoen, zoals mezelf, maar dat zal dan gepaard moeten gaan met hardere business-rules en minder aaibaarheid...stijl Anderlecht enz..

Wie heeft er gelijk? Niemand!!!! Het is geen exacte wetenschap...Elk beleeft het op zijn manier en heeft het recht erop.

Maar ??n zaak is zeker: de eerste driver is kapitaal, geld, investeringen enz ...dan pas komt de supporters-beleving...en niet omgekeerd, en daar moet niet naief over gedaan worden!

Man man, hoeveel keer gaat ge hier nu nog datzelfde typen...

Ik meen mij te herinneren dat SVZW opgeklommen is uit derde klasse om een stabiele eerste klasser te worden in de loop van de jaren, de bekerfinale gewonnen heeft, Europees prachtige resultaten gehaald heeft, en al eens PO 1 gespeeld heeft, en dat allemaal zonder Decuyper.
Dus stop met uw gezwans dat we hem nodig hebben, dat hij iemand zoekt met geld en voetbalverstand om zijn aandelen over te kopen, iedereen content, en dan gaat hij toch nog iets goed gedaan hebben voor de club.
« Laatst bewerkt op: juni 01, 2013, 10:44:11 am door Svarrogh »

Offline mogul

• Leden
« Reactie #1595 Gepost op: juni 01, 2013, 11:20:57 am »

Man man, hoeveel keer gaat ge hier nu nog datzelfde typen...

Ik meen mij te herinneren dat SVZW opgeklommen is uit derde klasse om een stabiele eerste klasser te worden in de loop van de jaren, de bekerfinale gewonnen heeft, Europees prachtige resultaten gehaald heeft, en al eens PO 1 gespeeld heeft, en dat allemaal zonder Decuyper.
Dus stop met uw gezwans dat we hem nodig hebben, dat hij iemand zoekt met geld en voetbalverstand om zijn aandelen over te kopen, iedereen content, en dan gaat hij toch nog iets goed gedaan hebben voor de club.
Inderdaad.  Het is ook gemakkelijk om dit hier op het forum te plaatsen en praktisch nooit een wedstrijd van Essevee live meetemaken(op mijn vraag of je naar de wedstrijden komt kwam het  antwoord' ik was jeugdspeler')  Dus voetbalbeleving ken jij niet,Ela.  Ik noem dit salonsupporter zijn, jij hebt geen meerwaarde, geen abbo, geen betrokkenheid('ik was jeugdspeler van Essevee' daarmee moet je het doen, de helft van dit forum was waarschijnlijk jeugdspeler van Essevee, waaronder mezelf).
'Ik ben al 40 jaar supporter van Essevee' en hoeveel wedstrijden heb jij al live komen zien, ik vraag het nog eens?  En afstand speelt geen enkele rol, ik ken hier mensen die van Leuven komen iedere 2 weken.  Uw opmerkingen kunnen gewoonweg niet van een voetbalsupporter komen. 

Offline ela

• Leden
« Reactie #1596 Gepost op: juni 01, 2013, 11:48:42 am »
Vanaf hoeveel bezochte wedstrijden per jaar, mag iemand hier een mening geven?

Is er een verschil in aantal wedstrijden als je meehuilt met de wolven of als je een afwijkend standpunt inneemt?

Wat zijn uw quota, Mogul?

Offline ivantje

• Leden
« Reactie #1597 Gepost op: juni 01, 2013, 12:00:56 pm »
Ela, ge zijt successo, het type supporter dat niet bij het gemoedelijke Essevee past. En ondanks die onverhoopte tweede plaats nu en later nog altijd niet zal passen.
Ela, ga naar Club, of naar Anderlecht godbetert, daar roepen ze elk seizoen opnieuw dat ze een kampioenenploeg hebben, maar laat Essevee gerust, ge past hier niet.

Offline willem putman

• Leden
« Reactie #1598 Gepost op: juni 01, 2013, 12:53:54 pm »
"Maar ??n zaak is zeker: de eerste driver is kapitaal, geld, investeringen enz ...dan pas komt de supporters-beleving...en niet omgekeerd, en daar moet niet naief over gedaan worden!"

Bovenstaand citaat komt uit een posting van Ela, gaat naar de kern van de zaak en is....niet juist.

Beleving is de essentie van voetbal en is veel belangrijker dan kapitaal, geld of investeringen.

Vraag aan iedereen wat zijn of haar mooiste momenten waren in het voetbal en het antwoord zal altijd te maken hebben met beleving en nooit met geld. Het mooie is bovendien dat die beleving niet alleen op een hoog voetbalniveau mogelijk is maar op alle niveau's waar voetbal gespeeld wordt.

Bij wijze van voorbeeld ben ik eens gaan grasduinen in mijn herinneringen  en heb ik er lukraak enkele intense voetbalmomenten uit gehaald.

Als klein manneke ging ik met mijn vader gaan kijken naar het voetbal in Kortrijk (sorry, ik kan er niets aan doen, ik ben Kortrijkzaan van geboorte). De beleving in het toenmalige Stade Kortrijk (in bevordering, nog voor de fusie met Kortrijk Sport tot KV Kortijk) was uniek en staat voor altijd in mijn herinnering gegrift. De derby's tussen Stade en Sport. Het eerste seizoen van KV Kortrijk in bevordering (op dezelfde manier zal er in het komende seizoen van Wilrijk/Beerschot in 1ste provinciale wellicht ook veel te "beleven" zijn). Maar ook wedstrijden in derde provinciale tussen Wortegem en Olsene of tussen Olsene en Jong Zulte. En heel recent de match in Lokeren waar Essevee de 2-0 achterstand aan de rust alsnog omzet in een 2-3 overwinning. Nooit heb ik de band en be?nvloeding tussen supporters en spelers op het veld sterker ervaren dan in die match. Ik krijg er nog kippenvel van terwijl ik het hier nu neerschrijf.

Zo zullen we allemaal onze voetbalherinneringen hebben en ik vermoed dat ze altijd zullen te maken hebben met beleving en niet met geld.

Het maakt mij verdrietig dat in al die heisa rond PDC de unieke prestatie van Essevee dit seizoen snel naar de achtergrond is verdwenen en dat is het wat ik PDC het meest kwalijk neem: dat door te doen wat hij gedaan heeft hij geen respect heeft getoond voor deze prestatie en voor de mensen die deze prestatie hebben mogelijk gemaakt. Bovendien verzuimt men hierdoor een goede analyse te maken van het succesverhaal van dit jaar en wordt daardoor de kans kleiner dat we dit succes op een of andere manier kunnen bestendigen.

Want voor mij zijn de cruciale spelers in het succesverhaal niet PDC maar wel Franky Dury, Davy Defauw, Karel D'Haene, Steve Colpaert, Mbaye Leye, de supporters en de scouting. Hierover kan je uiteraard verschillen van mening, maar door wat wat er nu gebeurt, doe je afbreuk aan de uitzonderlijke inzet en prestatie van allen die daar een aandeel in hadden en dat is niet alleen zeer triestig maar werkt verre van motiverend naar de toekomst toe. Dat is een grote gemiste kans en daar is PDC verantwoordelijk voor.

Hoe bekwaam PDC op bepaalde vlakken ook mag zijn, een goed leider stelt zich ten dienste van de organisatie en de mensen aan wie hij leiding geeft. Omdat PDC het omgekeerde doet, hij gebruikt Essevee voor de realisatie van zijn persoonlijke ambities, is hij een slechte CEO.

Er is niets mis met ambitie, maar naast het feit dat PDC in zijn ambities het contact met realiteit uit het oog verliest, gebruikt hij Essevee ook voor het realiseren van zijn persoonlijke ambities. Ela verwijst vaak naar Abramovitsj van Chelsea. Mogelijks is dat inderdaad de natte droom van PDC ; een soort Abramovitsj worden van het Belgisch voetbal. Dat hij voor de realisatie van zijn droom onderweg ook veel kapot maakt, is de tragiek van dit ganse verhaal.

Ela stelt terecht de vraag: hoe moet het nu verder ?

Het voetbal in Waregem heeft Laurent Demey en Van Neder overleeft en zal ook PDC overleven. Jammer dat er telkens opnieuw zoveel wordt kapot gemaakt.

Ik herhaal dat ondanks alles PDC van mij mag blijven, want de man heeft ontegensprekelijk ook kwaliteiten. Ik hoop alleen dat hij voor zichzelf lessen trekt uit dit ganse verhaal en die lessen hebben te maken met nederigheid, dienstbaarheid, transparantie en dialoog. Het zou nog mooier zijn en een geruster gemoed opleveren mochten die lessen op ??n of andere manier verankerd worden in een aangepaste structuur van het voetbalbedrijf SVZW.

Offline mogul

• Leden
« Reactie #1599 Gepost op: juni 01, 2013, 12:57:03 pm »
Vanaf hoeveel bezochte wedstrijden per jaar, mag iemand hier een mening geven?

Is er een verschil in aantal wedstrijden als je meehuilt met de wolven of als je een afwijkend standpunt inneemt?

Wat zijn uw quota, Mogul?
Iedereen mag hier zijn mening geven, zelfs als je nooit komt, maar jij wil een Anderlecht in Waregem of elders zonder ooit iets financieel bij te dragen,ook niet in de vorm van tickets of een abbo aanschaffen, in uw redenering; eerst het commerciele en financiele aspect is belangrijk maar jijzelf wil er blijkbaar niet toe bijdragen.  Voor u, die nooit gaat, is het gemakkelijk om dit te zeggen, wat kan het u schelen dat ze fusioneren, of elders gaan spelen, ge gaat toch nooit= ge zijt dus geen supporter in mijn ogen.  En sorry, een KVK-fan mag hier ook zijn mening geven, maar die zal nooit zeggen (gelukkig) dat hij supporter is van Essevee,  zijn mening is ook niet belangrijk voor ons, jij zegt dat je  wel een supporter bent, maar dat kan niet kloppen als ge u argumenten leest.
Dus ja, voor mij is de mening van een supporter die al jarenlang zijn ploeg steunt, zowel financieel als live zijn ploeg aanmoedigt veel waardevoller.
Jij zegt dat er niemand zou zjjn hier in de regio die de aandelen van Decuyper zou kunnen overkopen of wil, ik kan hier voor de vuist weg enkele namen noemen(doe ik niet, het zijn anders speculaties) die dit financieel zeker kunnen en misschien wel willen doen, jij zegt vlakaf dat er niemand is, hoe weet jij dat als je niet uit onze regio komt?