"Maar ??n zaak is zeker: de eerste driver is kapitaal, geld, investeringen enz ...dan pas komt de supporters-beleving...en niet omgekeerd, en daar moet niet naief over gedaan worden!"
Bovenstaand citaat komt uit een posting van Ela, gaat naar de kern van de zaak en is....niet juist.
Willem, we gaan inderdaad naar de kern van de zaak: stel dat de geldbron uitdroogt en alle sterkhouders moeten verdwijnen inclusief Dury, dan zeg jij dat de beleving en het plezier even groot zullen zijn in de kelder van eerste (PO2) of in tweede?
Is dat het wat je bedoelt?
Beste Ela,
Neen, dat is niet wat ik bedoel.
Ik ben niet na?ef, ik weet wel dat er geld nodig is om een club uit bouwen.
Maar geld, hoe belangrijk ook, is maar een hulpmiddel, iets wat ondergeschikt is aan de essentie, en dient om een kader te scheppen. De mensen die investeren in voetbal verdienen daarom respect (zelfs PDC) omdat dankzij die structuur die ze met geld uitbouwen, beleving mogelijk wordt.
Maar geld en structuur zijn altijd dienstbaar en ondergeschikt aan de beleving. Maw de beleving is de essentie en komt op de eerste plaats.
Jij doet alsof er zonder PDC plots niets meer zou mogelijk zijn en dat is toch wel een grove verdraaiing van de realiteit. Er was al voetbal in Waregem voor er sprake was van PDC en er zal ook voetbal zijn in Waregem na PDC. En stop aub met het zo voor te stellen alsof dat PDC d? architect was van het succes van dit jaar want ook dit strookt niet met de realiteit. Hij heeft net als vele anderen een bijdrage hiertoe geleverd. Niet meer en niet minder dan dat.
Ik vind het ok? dat je er op wijst dat PDC ook bepaalde verdiensten heeft, maar je kan er toch ook niet naast kijken dat hij onze club ook veel schade berokkent (zie mijn voorgaande posting). Waarom blijf jij zijn verdiensten verheerlijken en de schade die hij heeft berokkent minimaliseren ?
Uw zeer genegen Willem