decuyper heeft aandelen, of aandelen gekocht, of nog een deel aandelen te kopen , maar dit is TOTAAL iets anders dan miljoenen (eigen ?? ) geld investeren, ....
Wat is aandelen kopen dan? Als jij morgen aandelen koopt van een beursgenoteerd bedrijf, wat doe je dan? Je investeert toch in dat bedrijf? Ik ben echt nie mee ze met Uw redenering, 81.
je hebt echt van economie geen kaas gegeten h? ... er is een verschil tussen investeren (aanbrengen van echt vers geld, verhogen eigen vermogen enz) en bestaande aandelen overkopen van iemand anders, het kan met elkaar te zien hebben maar dit hoeft toch niet ...
als ik maandag voor 500 000 euro aandelen koop in belfius (sv zulte waregem) , betaal ik dan mee voor een nieuw kantoor (nieuw stadion) , betaal ik dan voor een keigoede belegginsadviseur (goede speler) , zorg ik er dan voor dat hun bedrijfsresultaten beter worden (dat we hoger in het klassement eindigen) neen hoor

ik heb dan wel inspraak en stemmingsrecht en zo , maar echt "investeren" als vers geld waarmee de ploeg iets direct kan doen of kopen is het daarom niet he ...