Auteur Topic: [NB] PSV - Essevee  (gelezen 9210 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline rammie

  • Leden
  • Berichten: 95
Re: [NB] PSV - Essevee
« Reactie #60 Gepost op: juli 31, 2013, 09:31:42 pm »
deze was inderdaad niet grappig, teer punt dat hij aanhaalt. die van voor de match, met de lamp en de spaarlamp vond ik anders wel best grappig en goed gevonden.

Offline digifredje

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 434
    • FMZone
Re: [NB] PSV - Essevee
« Reactie #61 Gepost op: augustus 01, 2013, 06:06:49 am »
Ik denk dat het verlies van Zulte Waregem (en dan vooral de manier waarop) meer zegt over het niveau van onze competitie dan over het niveau van Zulte Waregem zelf. Ik denk dat geen enkele ploeg in Belgi? vanavond tegen dit PSV gewonnen zou hebben.
Fantastische arbiter trouwens. Liet doorspelen en voelde de match goed aan. Daar kunnen ze hier nog wat van leren.

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: [NB] PSV - Essevee
« Reactie #62 Gepost op: augustus 01, 2013, 08:50:56 am »
Ik denk dat het verlies van Zulte Waregem (en dan vooral de manier waarop) meer zegt over het niveau van onze competitie dan over het niveau van Zulte Waregem zelf. Ik denk dat geen enkele ploeg in Belgi? vanavond tegen dit PSV gewonnen zou hebben.
Fantastische arbiter trouwens. Liet doorspelen en voelde de match goed aan. Daar kunnen ze hier nog wat van leren.
'fantastische' arbiter zou ik niet durven zeggen. Dat zou impliceren dat hij geen fouten gemaakt heeft. En dat heeft hij zeker wel. Een aantal daarvan tegen ons. Maar dat mag geen excuus zijn voor onze zwakke vertoning. Trouwens, PSV was wel h??l sterk. Dat zeiden hun supps zelf ook. Dat in combinatie met een matig Essevee en dan kan de uitslag nog als 'bemoedigend' beschouwd worden.

Offline phd

  • Leden
  • Berichten: 88
Re: [NB] PSV - Essevee
« Reactie #63 Gepost op: augustus 01, 2013, 08:53:51 am »
Ik vond het centrale middenveldduo niet goed genoeg; ndiaeye en skulason waren beide te traag en te weinig wendbaar om de voetballertjes van psv tegen te kunnen houden.
Backs konden geen steun verlenen in centrum want psv hield veld erg breed.

Berrier zat niet in de match; tempo lag ook te hoog voor hem (hebben we in PO1 vorig jaar ook gezien); Thorgan zat er door na 1 uur waardoor het middenveld helemaal uit handen werd gegeven. Habib en Leye waren soms onbereikbaar; hadden toch meer moeten afhaken (vooral Leye kan dit normaliter beter). Verdediging van PSV stond ook als een huis.
Conte goed ingevallen; Duplus toch ferm gepakt op snelheid bij die 2e goal (maak daar toch een fout, man!).

Wat in de pers niet wordt gezegd is dat Essevee vooral in de 2e helft erg hoog speelde -  de backs stonden naar goede gewoonte boven de middellijn. De risico's bij dit systeem zijn op Europees niveau erg groot, vooral als je geen type Delaplace hebt (snel en vinnig met een grote actieradius) die het verdedigend evenwicht bewaart. Wat er ook kan worden gezegd over de prestatie (die ondermaats was); de wil om mee te voetballen was er wel!

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: [NB] PSV - Essevee
« Reactie #64 Gepost op: augustus 01, 2013, 09:00:59 am »
Ik vond het centrale middenveldduo niet goed genoeg; ndiaeye en skulason waren beide te traag en te weinig wendbaar om de voetballertjes van psv tegen te kunnen houden.
Backs konden geen steun verlenen in centrum want psv hield veld erg breed.

Berrier zat niet in de match; tempo lag ook te hoog voor hem (hebben we in PO1 vorig jaar ook gezien); Thorgan zat er door na 1 uur waardoor het middenveld helemaal uit handen werd gegeven. Habib en Leye waren soms onbereikbaar; hadden toch meer moeten afhaken (vooral Leye kan dit normaliter beter). Verdediging van PSV stond ook als een huis.
Conte goed ingevallen; Duplus toch ferm gepakt op snelheid bij die 2e goal (maak daar toch een fout, man!).

Wat in de pers niet wordt gezegd is dat Essevee vooral in de 2e helft erg hoog speelde -  de backs stonden naar goede gewoonte boven de middellijn. De risico's bij dit systeem zijn op Europees niveau erg groot, vooral als je geen type Delaplace hebt (snel en vinnig met een grote actieradius) die het verdedigend evenwicht bewaart. Wat er ook kan worden gezegd over de prestatie (die ondermaats was); de wil om mee te voetballen was er wel!
Wat het middenveld betreft: ik vond dat ze de ziel uit hun lijf gelopen hebben. Maar omdat Berrier geen verdedigende poot uitstak (wees eerlijk: hij kan NIET verdedigen), moesten die mannen telkens ook op rechts gaan verdedigen om te voorkomen dat Davy er iedere keer alleen zou voor staan. En dan geef je ruimte weg natuurlijk. Dus: voor mij is de schuldige van het povere spel duidelijk Berrier.
En Thorgan? Ik vond zijn conditie niet zo slecht. Ik herinner mij in het laatste kwartier een sprint van hem van zeker 50m met bal aan de voet. Ollie, Ndiaye, habib en leye leken mij veel rapper vermoeid (na 70 min).

13 april 1951

  • Gast
Re: [NB] PSV - Essevee
« Reactie #65 Gepost op: augustus 01, 2013, 11:52:38 am »

Offline bvdsteen

  • Leden
  • Berichten: 697
  • Essevee!
Re: [NB] PSV - Essevee
« Reactie #66 Gepost op: augustus 01, 2013, 01:43:51 pm »
De psv supporters waren zelf verbaasd dat er na 3 jaar zoveel schwung zat in hun team en in de supporters.
Les in nederigheid voor: Verboom, Habib en Berrier.  Als die denken premier league of ligue 1 niveau te halen......
Enigen die enig niveau toonde was Hazard en Bossut , maar die zijn lichamelijke conditie is ver van C-league niveau.
Dat Godeau er nie inkomt is toch normaal, men had een snelle linksback nodig!
PSV bewijst nogmaals dat een goei opleiding rendeert: een heel team en coach naar C-league brengen, mooi gewerkt.

Nogthans, de Nederlanders van onze B&B waren ook naar de match gaan kijken en ontzettend enthousiast over de snelheid en techniek van Habib?! Tis natuurlijk wel ne 6.3 ? (binnenpretje voor diegene die hem ook op Twitter hebben) ;)

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.299
Re: [NB] PSV - Essevee
« Reactie #67 Gepost op: augustus 01, 2013, 01:53:32 pm »
Het grootste probleem was dat onze spitsen gewoon geen duel wonnen, of bal konden bijhouden.
Leye zij controles waren dramatisch, echt duiveltjesniveau. Habibou liep dan weer wat verloren.
Ook keerden onze spitsen weinig terug, daar waar ze dat anders altijd doen.
Leye overtuigde me al niet op Lierse, en nu al zeker niet op PSV. Zelf waar hij anders zo goed in is=> passlijnen afdekken en druk zetten, zag je gewoon nauwelijks he. Volgens mij speelde er wat in zijn hoofd, want ik vond het in ieder geval niet normaal.

13 april 1951

  • Gast
Re: [NB] PSV - Essevee
« Reactie #68 Gepost op: augustus 01, 2013, 01:58:29 pm »
Het grootste probleem was dat onze spitsen gewoon geen duel wonnen, of bal konden bijhouden.
Leye zij controles waren dramatisch, echt duiveltjesniveau. Habibou liep dan weer wat verloren.
Ook keerden onze spitsen weinig terug, daar waar ze dat anders altijd doen.
Leye overtuigde me al niet op Lierse, en nu al zeker niet op PSV. Zelf waar hij anders zo goed in is=> passlijnen afdekken en druk zetten, zag je gewoon nauwelijks he. Volgens mij speelde er wat in zijn hoofd, want ik vond het in ieder geval niet normaal.

Akkoord, maar de passing van het middenveld was ook wel dramatisch natuurlijk. Zelfs Hazard zijn passes kwamen ofwel te zacht en/ofwel achter de man toe. En Berrier die had altijd iets geniaals in gedachten maar het was het omgekeerde dat eruit kwam. Maar inderdaad, de controles, over het algemeen eigenlijk, namen doorgaans een seconde of twee langer in tijd dan bij PSV. Of de bal stootte simpelweg drie meter van de voet, echt ongelooflijk bij momenten.

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.299
Re: [NB] PSV - Essevee
« Reactie #69 Gepost op: augustus 01, 2013, 02:12:37 pm »
Het grootste probleem was dat onze spitsen gewoon geen duel wonnen, of bal konden bijhouden.
Leye zij controles waren dramatisch, echt duiveltjesniveau. Habibou liep dan weer wat verloren.
Ook keerden onze spitsen weinig terug, daar waar ze dat anders altijd doen.
Leye overtuigde me al niet op Lierse, en nu al zeker niet op PSV. Zelf waar hij anders zo goed in is=> passlijnen afdekken en druk zetten, zag je gewoon nauwelijks he. Volgens mij speelde er wat in zijn hoofd, want ik vond het in ieder geval niet normaal.

Akkoord, maar de passing van het middenveld was ook wel dramatisch natuurlijk. Zelfs Hazard zijn passes kwamen ofwel te zacht en/ofwel achter de man toe. En Berrier die had altijd iets geniaals in gedachten maar het was het omgekeerde dat eruit kwam. Maar inderdaad, de controles, over het algemeen eigenlijk, namen doorgaans een seconde of twee langer in tijd dan bij PSV. Of de bal stootte simpelweg drie meter van de voet, echt ongelooflijk bij momenten.

Passen kwamen ook niet toe mede door het weinige afhaken en de weinige variatie bij de spitsen. Stonden gewoon telkens bij hun man te wachten op de bal. Of Leye en Habib in de diepte aanspelen, dat was dan wel "dom" van onze middenvelders. Met Brenet en Willems hebben die de snelste backs van Nederland.

Natuurlijk ligt die fout niet alleen bij die 2 he. Ook het systeem vond ik maar raar gekozen.
Zoals er in de kranten stond, die Schaars kon alles doen, tijd zat. Zelf 5 boterhammen smeren, totaal geen druk op hem, en dat komt door het systeem.
Volgende week liefst weer onze vertrouwde 4-2-3-1.

En toch zie ik nog altijd mogelijkheden. Want op bepaalde momenten, toen we 1-tijdsvoetbal speelden, speelden we ze zo uit verband, maar de laatste pass was dan telkens zwak. En ook proberen op die flank, ook al zijn die backs enorm snel, hun positiespel was niet je dat.

13 april 1951

  • Gast
Re: [NB] PSV - Essevee
« Reactie #70 Gepost op: augustus 01, 2013, 02:36:07 pm »
Het grootste probleem was dat onze spitsen gewoon geen duel wonnen, of bal konden bijhouden.
Leye zij controles waren dramatisch, echt duiveltjesniveau. Habibou liep dan weer wat verloren.
Ook keerden onze spitsen weinig terug, daar waar ze dat anders altijd doen.
Leye overtuigde me al niet op Lierse, en nu al zeker niet op PSV. Zelf waar hij anders zo goed in is=> passlijnen afdekken en druk zetten, zag je gewoon nauwelijks he. Volgens mij speelde er wat in zijn hoofd, want ik vond het in ieder geval niet normaal.

Akkoord, maar de passing van het middenveld was ook wel dramatisch natuurlijk. Zelfs Hazard zijn passes kwamen ofwel te zacht en/ofwel achter de man toe. En Berrier die had altijd iets geniaals in gedachten maar het was het omgekeerde dat eruit kwam. Maar inderdaad, de controles, over het algemeen eigenlijk, namen doorgaans een seconde of twee langer in tijd dan bij PSV. Of de bal stootte simpelweg drie meter van de voet, echt ongelooflijk bij momenten.

Passen kwamen ook niet toe mede door het weinige afhaken en de weinige variatie bij de spitsen. Stonden gewoon telkens bij hun man te wachten op de bal. Of Leye en Habib in de diepte aanspelen, dat was dan wel "dom" van onze middenvelders. Met Brenet en Willems hebben die de snelste backs van Nederland.

Natuurlijk ligt die fout niet alleen bij die 2 he. Ook het systeem vond ik maar raar gekozen.
Zoals er in de kranten stond, die Schaars kon alles doen, tijd zat. Zelf 5 boterhammen smeren, totaal geen druk op hem, en dat komt door het systeem. Volgende week liefst weer onze vertrouwde 4-2-3-1.

En toch zie ik nog altijd mogelijkheden. Want op bepaalde momenten, toen we 1-tijdsvoetbal speelden, speelden we ze zo uit verband, maar de laatste pass was dan telkens zwak. En ook proberen op die flank, ook al zijn die backs enorm snel, hun positiespel was niet je dat.

Ik kan je volgen. Heb ook nog lichtjes hoop voor de terugmatch, al vind ik de wedstrijd tegen Kortrijk eigenlijk v??l belangrijker. Eerlijk is eerlijk: wij hebben niks te zoeken in de Champions League.

Offline JSPR_G

  • Leden
  • Berichten: 1.576
Re: [NB] PSV - Essevee
« Reactie #71 Gepost op: augustus 01, 2013, 03:07:14 pm »
Het voordeel is: ZW gaat zich volledig willen bewijzen woensdag en de kans is re?el dat we zwaar onderschat gaan worden. Wie weet, wie weet...

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.299
Re: [NB] PSV - Essevee
« Reactie #72 Gepost op: augustus 01, 2013, 03:58:36 pm »
Niets te zoeken, tja das veel gezegd.
Achteraf bekeken mss toch wel de moeilijkste loting buiten Lyon mss.
Bij die andere ploegen zitten meer vedetten, maar niet echt een hecht team.
Zenit hangt als los zand aan elkaar.
Andere clubs hebben een vaster stramien, PSV zit vol variatie, waar we moeilijker op kunnen verdedigen.

13 april 1951

  • Gast
Re: [NB] PSV - Essevee
« Reactie #73 Gepost op: augustus 01, 2013, 06:47:35 pm »
Niets te zoeken, tja das veel gezegd.
Achteraf bekeken mss toch wel de moeilijkste loting buiten Lyon mss.
Bij die andere ploegen zitten meer vedetten, maar niet echt een hecht team.
Zenit hangt als los zand aan elkaar.
Andere clubs hebben een vaster stramien, PSV zit vol variatie, waar we moeilijker op kunnen verdedigen.

Vind ik iets te makkelijk praten achteraf. Zo'n verplaatsing naar Oekra?ne of Rusland lijkt me eigenlijk nog een stuk lastiger. Niemand, zelfs de Hollanders niet, hadden zo'n indrukwekkend PSV verwacht. Die ventjes waren gemiddeld 20 ofzo, maar hebben ons compleet maar dan ook compleet weggespeeld. Laat ons zeggen dat we tegen geen enkele van die teams iets zouden rapen, dat lijkt me accuraat.

Offline Tarzan

  • Leden
  • Berichten: 259
Re: [NB] PSV - Essevee
« Reactie #74 Gepost op: augustus 01, 2013, 10:18:46 pm »
Lees hier veel waarheid, maar zeg me eens : wat hebben andere belgische ploegen al bewezen in de cl die vicekampioen waren bij ons ???   Ik herinner me in een recent verleden Standard (na hun PO1 remonte met titelmatch op Genk) uitgeschakeld tegen Z?rich (vind ik toch grotere schande dan onze nederlaag of mogelijkse uitschakeling tg psv),  Anderlecht tg Lyon 5-1 verlies uit en 1-3 verlies thuis.
Op naar volgende week woensdag en hopen op een stunt (wat toch kan volgens mij), en dan zou ik de belgische media hun artikels eens willen zien  :o

13 april 1951

  • Gast
Re: [NB] PSV - Essevee
« Reactie #75 Gepost op: augustus 02, 2013, 09:27:01 am »
Lees hier veel waarheid, maar zeg me eens : wat hebben andere belgische ploegen al bewezen in de cl die vicekampioen waren bij ons ???   Ik herinner me in een recent verleden Standard (na hun PO1 remonte met titelmatch op Genk) uitgeschakeld tegen Z?rich (vind ik toch grotere schande dan onze nederlaag of mogelijkse uitschakeling tg psv),  Anderlecht tg Lyon 5-1 verlies uit en 1-3 verlies thuis.
Op naar volgende week woensdag en hopen op een stunt (wat toch kan volgens mij), en dan zou ik de belgische media hun artikels eens willen zien  :o

"Nonchalant PSV laat zich verrassen door Zulte Waregem."
"Zwak PSV onderuit tegen Essevee."
"PSV niet in goede doen tegen Zulte Waregem."
"..."

Offline boer boer

  • Leden
  • Berichten: 444
Re: [NB] PSV - Essevee
« Reactie #76 Gepost op: augustus 02, 2013, 09:31:40 am »
Als brughhe mag verliezen in Polen, dan mogen wij verliezen tegen een 100 x sterker PSV. Niets om beschaamd over te zijn.

Freve

  • Gast
Re: [NB] PSV - Essevee
« Reactie #77 Gepost op: augustus 02, 2013, 10:01:28 am »
Als brughhe mag verliezen in Polen, dan mogen wij verliezen tegen een 100 x sterker PSV. Niets om beschaamd over te zijn.
2

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [NB] PSV - Essevee
« Reactie #78 Gepost op: augustus 02, 2013, 10:02:08 am »
Als Zulte Waregem-supporter moeten wij GENIETEN van wat er momenteel aan het gebeuren is !!
ELKE dag in de krant, kritiek op Dury zijn werk zelfs! (doen ze alleen maar bij Club en Anderlecht, hoor jongens), voorpaginanieuws,...
H??rlijk toch, allemaal ?! WIJ WORDEN BEHANDELD ALS EEN TOPCLUB

En l??t de media maar lachen, laat de kranten ons maar vernederen.
Ik lachte mij een kriek met al die kranten de dag na de nederlaag in Eindhoven.
Kranten moeten gevuld worden, zeg ik.

Beste citaat kwam van Keygnaert van HLN: "Nooit werden 'we' ZO weggespeeld."
Die brave man vergat eventjes dat KRC Genk vorig jaar maar liefst 2X voor de bijl ging met 5-0 en 6-0 tegen respectievelijk Chelsea en Valencia.
BTW: Club Brugge gisteren zien spelen ? Die worden NOOIT kampioen dit jaar. Toch niet met De Sutter in de spits en met Birger Verstraetes, Wangs en Brandon Mecheles. Hoe zwaar gingen di? wel niet tegen PSV verloren hebben ?

Diezelfde Keygnaert had in de krant van gisteren een mooi artikeltje voor Dury klaarliggen met als titel : "Doe normaal, Dury". Heerlijk arrogante titel (Dury en Keygnaert komen al j?ren niet (meer) overeen, Dury sms'te vorig jaar zelfs naar Keygnaert na een zoveelste kritiek op hem: "Wat heb jij eigenlijk tegen mij ?"
In het 'Doe normaal, Dury - artikel' gingen 2 toptrainers (sic) het eens uitleggen hoe Dury moest spelen. De namen: Aad De Mos en Hugo Broos. Leven die 2 eigenlijk nog ?

Maar over de match zelf. Was op reis. Heb alleen de 2e helft gezien in een plaatselijk caf? die NOS 3 kan pakken. Naart schijnt ?norm goed weggekomen in de 1e helft. Moest 5-0 aan de rust zijn.
Maar over die 2e helft: ik vond ons tamelijk spelen, hoor.
Kregen heel wat (mogelijkheid tot) kansen. Ik denk aan die 2 schoten van De fauw.
Ik denk aan 3 mogelijkheden voor Leye.
1. Toen het nog 0-0 ! stond liet Leye een bal door zijn benen gaan met de idee dat er een ploegmaat achter hem stond.
2. 100% kans bij die kopbal. Moet ALTIJD binnen het kader zijn, op gelijk welk niveau.
3. In de slotfase die rush van Hazard waarbij hij net iets te lang wacht om Leye aan te spelen en die ziet dan zijn schot nog afgeblokt.

Bon, op naar woensdag. We moeten gewoon een goede match zien. Dan ben ik al tevreden. Weerbaarheid tonen.

13 april 1951

  • Gast
Re: [NB] PSV - Essevee
« Reactie #79 Gepost op: augustus 02, 2013, 10:05:47 am »
Als brughhe mag verliezen in Polen, dan mogen wij verliezen tegen een 100 x sterker PSV. Niets om beschaamd over te zijn.
2

Uiteraard, spreekt voor zich, en heeft zelfs niks met Club Brugge te maken. PSV is een 25 keer grotere club dan ons, op alle vlak. Het frappante is de manier waarop de media omgaat met onze nederlaag (tegen toch een Europese grootheid) en met die van hun geliefde Club Brugge tegen een middenmotertje uit Polen. Daar zit het hem.

Hoe meer ik eraan denk, hoe meer ik hoop op een stunt woensdag, hoe onwaarschijnlijk ook. Een nonchalant en arrogant PSV dat denkt ons nogmaals te overlopen, en wij die zoals vroeger al werkend en met passie en vuur aan het langste eind trekken: 't zou fantastisch zijn!