Auteur Topic: [NB] Kv Kortrijk - Essevee  (gelezen 7941 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: [NB] Kv Kortrijk - Essevee
« Reactie #40 Gepost op: december 02, 2013, 11:47:28 pm »
Kvraag me af of die vk-supporters eigelijk wel worden gecontroleerd als die het stadion binnenkomen, als je ziet dat ze bijna de helft van hun ocmw-voedselpakket zonder veel problemen op het veld mogen gooien, terwijl wij bijna de broek van ons reet getrokken worden voor we binnen mogen..

Offline anotherboerke

  • Leden
  • Berichten: 359
Re: [NB] Kv Kortrijk - Essevee
« Reactie #41 Gepost op: december 02, 2013, 11:57:12 pm »
Kvraag me af of die vk-supporters eigelijk wel worden gecontroleerd als die het stadion binnenkomen, als je ziet dat ze bijna de helft van hun ocmw-voedselpakket zonder veel problemen op het veld mogen gooien, terwijl wij bijna de broek van ons reet getrokken worden voor we binnen mogen..
thoja, zelfs met hun 'middelen' kwamen ze nog niet tot aan onze hielen. vocaal waren we de betere, ze kwamen zelfs niet tot aan onze hielen. ze konden zelf 9000 plaatsen niet uitverkocht krijgen. kortrijk blijft onze mindere, op voetballend en op supporterend gebied. ze stonden meer dan een uur op voorsprong, heb je er iets van gemerkt? ik niet alvast. afgezien van onze rivaliteit stelt hun ploegje en aanhang niets voor. ze hebben een prachtige spionkop (in belgische termen) en doen er niet mee... triestigaards

Offline Oizo87

  • Leden
  • Berichten: 1.343
  • Essevee!
Re: [NB] Kv Kortrijk - Essevee
« Reactie #42 Gepost op: december 03, 2013, 07:37:12 am »
Grappig moment als Bossie begon over de fase Sylla, Heintje wist tot geen 2 meer te tellen :D

Offline kulle

  • Leden
  • Berichten: 261
  • Essevee!
Re: [NB] Kv Kortrijk - Essevee
« Reactie #43 Gepost op: december 03, 2013, 09:06:33 am »
de wekelijkse punten gezien van het laaste nieuws
keet 7 en sammy 6
raar he,voor een ploeg  die geen enkele kans heeft gekregen

Offline bullseye

  • Leden
  • Berichten: 1.841
Re: [NB] Kv Kortrijk - Essevee
« Reactie #44 Gepost op: december 03, 2013, 09:21:20 am »
de wekelijkse punten gezien van het laaste nieuws
keet 7 en sammy 6
raar he,voor een ploeg  die geen enkele kans heeft gekregen

Ja die quoteringen van journalisten lijken gewoon meestal nergens naar :)

Offline Azamat

  • Leden
  • Berichten: 42
Re: [NB] Kv Kortrijk - Essevee
« Reactie #45 Gepost op: december 03, 2013, 09:28:44 am »
Begrijpe wie begrijpe kan... Sammy pakt een penalty en Keet gaat in de fout bij onze goal...

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.300
Re: [NB] Kv Kortrijk - Essevee
« Reactie #46 Gepost op: december 03, 2013, 11:01:15 am »
Journalisten zijn blijkbaar fan van Keet.
Krijgt telkens goed punten en lovende commentaren.
Och ja, hun die jongen ook wat, het is al erg genoeg dat hij om de 2 weken met honderden marginalen in zijn rug moet spelen.

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.273
Re: [NB] Kv Kortrijk - Essevee
« Reactie #47 Gepost op: december 03, 2013, 11:04:23 am »
Sorry, maar hij heeft een punt! Hazard verdiende gewoon geel, voor de tackle, ik snapte ook niet dat hij geen geel kreeg! Als je dat als Essevee-supporter niet wil inzien, heb je een andere match gezien! Ik vind dat Hein met veel respect voor Essevee gepraat heeft in Extra Time. Niks mis mee. Heeft veel meer voetbalverstand dat de doorsnee KVK-fans en hun bestuursleden. Zal nooit zo lang bij hen blijven als onze Francky bij ons.

Offline Jayze

  • Leden
  • Berichten: 792
Re: [NB] Kv Kortrijk - Essevee
« Reactie #48 Gepost op: december 03, 2013, 11:16:00 am »
Sorry, maar hij heeft een punt! Hazard verdiende gewoon geel, voor de tackle, ik snapte ook niet dat hij geen geel kreeg! Als je dat als Essevee-supporter niet wil inzien, heb je een andere match gezien! Ik vind dat Hein met veel respect voor Essevee gepraat heeft in Extra Time. Niks mis mee. Heeft veel meer voetbalverstand dat de doorsnee KVK-fans en hun bestuursleden. Zal nooit zo lang bij hen blijven als onze Francky bij ons.
Met veel respect? Heb jij dan het zinnetje niet gehoord over de GELUKSFACTOR van Zulte Waregem en dat dit een grote reden was waarom wij bovenaan stonden?
Waarom Joos en de rest dan zeiden dat geluk wordt afgedwongen. P VDB zat Hein gewoon uit te lachen op dat moment!!

Offline M.

  • Leden
  • Berichten: 1.019
Re: [NB] Kv Kortrijk - Essevee
« Reactie #49 Gepost op: december 03, 2013, 11:43:43 am »
Hazard verdient inderdaad geel voor die overtreding .
Maar Desmet zijn 2de gele kaart moet je eens herbekijken van waar scheids staat.
Is te laat.. Dus logisch dat hij geel krijgt..
Pas in herhaling en vanuit een ander camerastandpunt kan je gaan discussi?ren over al dan niet geel..

Dat Hein knap werk levert bij de buren is waar..
Alleen moet hij eens durven hand in eigen boezem steken en niet continue klagen of externe factoren aanhalen..
Jammer genoeg werd discussie vroegtijdig be?indigt toen het over het feit gaat dat Hein telkens met quasi nieuwe kern kan beginnen bouwen..
Zou hem graag eens enkele seizoenen met dezelfde kern zien werken.. Eens kijken of hij dan nog zo'n resultaten haalt..

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.300
Re: [NB] Kv Kortrijk - Essevee
« Reactie #50 Gepost op: december 03, 2013, 11:57:58 am »
Heintje zou hier maar al te graag hier werken, sprak ook goede woorden over ons, maar over de match zelf, daarover hing hij de Calimero uit.
En zag blijkbaar ook andere dingen dan de rest. Ha het over kansen missen... Veel kansen kregen die nekken toch niet.

Ook zijn commentaar op onze mentale weerbaarheid en mental coach, waren gewoon lachwekkend.

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: [NB] Kv Kortrijk - Essevee
« Reactie #51 Gepost op: december 03, 2013, 12:05:08 pm »
Sorry, maar hij heeft een punt! Hazard verdiende gewoon geel, voor de tackle, ik snapte ook niet dat hij geen geel kreeg! Als je dat als Essevee-supporter niet wil inzien, heb je een andere match gezien! Ik vind dat Hein met veel respect voor Essevee gepraat heeft in Extra Time. Niks mis mee. Heeft veel meer voetbalverstand dat de doorsnee KVK-fans en hun bestuursleden. Zal nooit zo lang bij hen blijven als onze Francky bij ons.

Klopt van die tackle. Alleen, vanuit sommige hoeken kan ik me inbeelden dat de scheids twijfelt of Hazard misschien nog de bal geraakt heeft. Achteraf is het duidelijk, maar op het moment zelf... Hiermee wil ik, net zoals Peter VD Bempt, maar aanduiden dat het ook kan zijn dat de scheids zich bedenkt, niet omdat het Hazard is, maar omdat hij twijfelt. Het is dan ook stom dat Hein dat ene voorval direct veralgemeent, wetende dat Hazard achteraf een lichte gele kaart krijgt voor rustig protest. En de veralgemening naar Essevee is helemaal dom, wetende dat Sylla die belachelijke gele kaart kreeg...

Iedereen weet dat topspelers wat meer mogen, maarveralgemenen op basis van 1 aarzeling van de scheids is gewoon dom en zeker als je in andere onderwerpen al geprobeerd hebt Essevee onderuit te halen.

Wat ik zalig vond trouwens was hoe de anderen (VD Bempt, Joos en Boskamp) de hele tijd met een veelbetekenende grijns naar elkaar keken... :)

Offline willem putman

  • Leden
  • Berichten: 199
Re: [NB] Kv Kortrijk - Essevee
« Reactie #52 Gepost op: december 03, 2013, 07:15:34 pm »
Heintje is ongetwijfeld op tactisch vlak de sterkste trainer in Belgi?. Voor mij sterker dan Dury (die dan weer andere kwaliteiten heeft) die zondag, net zoals vorig jaar in de match tegen Genk, verkeerde keuzes heeft gemaakt. Niet zozeer zijn keuze voor drie verdedigers was verkeerd wel de keuze van de spelers. Malanda heeft weinig automatisme op die positie (temeer dat er ook geen tijd was om dit op training in te oefenen) en werd bovendien gemist in het middenveld. Als je met drie achteraan speelt moet je met vleugelspelers spelen met offensieve kwaliteiten en niet met verdedigers zoals Duplus en De Fauw. Ik vond de keuzes van Dury echt rampzalig.

Het optreden van Heintje in extra time vond ik op veel vlakken misplaatst. Hein gebruikt zijn verbale vaardigheid (hij kan het wel goed uitleggen) om de waarheid te verdraaien en naar zijn hand te zetten. Ik vond dat die journalisten (misschien met uitzondering misschien van Peter VDB) hem veel te weinig weerwerk boden. Die tackle van Hazard verdiende inderdaad geel en so what ? Het is een verkeerde inschatting van de scheidsrechter die op geen enkele manier het resultaat van de match heeft be?nvloed.
Veel heisa bedoeld als flauwe en misplaatste manipulatie. De rode kaart voor Stijn Desmet heeft de wedstrijd wel bepaald. Ik stond ter hoogte van de plek waar de fout gebeurde en hield mijn hart vast toen ik het zag gebeuren. D'Haene was eerst op de bal en de intensiteit waarmee Desmet het duel nog aanging hoewel hij duidelijk te laat kwam rechtvaardigde voor mij wel degelijk geel. Je kan er over discuteren, maar je kan zeker niet spreken van een scheidsrechterlijke dwaling.

De fout op Sylla was ook bepalend voor het resultaat van de match en als je naar de herhaling kijkt is hier geen discussie mogelijk. Dit was een verkeerde beslissing van de scheidsrechter. Het was fout op Sylla en het enige waar je over kan discuteren is binnen of buiten het strafschopgebied.

Voor mij is het onvoorstelbaar dat Extra Time aan Heintje een forum aanbiedt om de manier van kijken naar de wedstrijd helemaal naar zijn hand te zetten. Eigenlijk schandalig.

Vincent

  • Gast
Re: [NB] Kv Kortrijk - Essevee
« Reactie #53 Gepost op: december 03, 2013, 08:02:29 pm »
Hazard mag wel eens beginnen werken aan zijn hoekschoppen, op Wigan waren ze al niet goed & gisteren was het niet veel beter. Geraakt nauwelijks over de eerste man.
idd scoren we trouwens niet tegen mechelen obv ?n?n van kums?

Dury: aub stop met de pamper in de broek te spelen in een derby. Wel chapeau voor de inzet.

Voor de rest: heeft kortrijk veel te danken aan hun kalender, toevallig of niet telkens schoon tegen ??n van de europees spelende ploegen na een eurpese match.... hoe kan men die machtsgreep van die nekken toelaten in de profliga, commissies etc...

Machtsgreep? Even off topic maar nu zeg je echt dingen die puur speculatief en gewoon niet juist zijn: ik weet toevallig vrij goed hoe die kalender wordt samengesteld en dat gebeurt veel beter dan vroeger, toen het puur nattevingerwerk was (en de topploegen, met Anderlecht op kop, veel meer invloed konden uitoefenen). Dat is nu niet meer het geval en Kortrijk heeft daar helemaal geen greep op, net zomin als wij. Anderlecht probeert het nog wel maar het lukt niet meer hoor. Dat we dan een paar weken geleden twee keer tegen Mechelen spelen op drie weken tijd was al geweten van in juli (?n toegelicht op een persconferentie!) en plots was het 'een computerfout'. De inhoud van het artikel was nog redelijk juist maar de compleet foutieve titel werd natuurlijk gretig door iedereen overgenomen. Dat was even goeie journalistiek als Buyse die in het Nieuwsblad beweert dat het bezoekersvak in Kortrijk niet uitverkocht was, of onze koning die doodrijders gratie verleent, of ontelbaar veel andere voorbeelden die we hele dagen in onze maag gesplitst krijgen

Offline woopser

  • Leden
  • Berichten: 666
Re: [NB] Kv Kortrijk - Essevee
« Reactie #54 Gepost op: december 03, 2013, 08:25:41 pm »
heintje zijn optreden trok idd op nie veel, endat zeg ik niet omdat hij trainer is van kortrijk. Kan best wel een redelijk goede trainer zijn, kan oh zo slecht tegen zijn verlies, en zegt veel dingen die hij beter niet zou zeggen. Idd hazard had geel moeten krijgen, maar beweren dat svzw bevoordeeld werd ? en sylla dan.. peter vdb konhet nie laten om hem uit te lachen, de anderen hielden zich idd relatief in. En sorry maar dury vind ik tactisch een zeer sterke trainer, alleen dit weekend was het niet het juiste plannetje en dat heeft hij dan ook zelf toegegeven wat ik heel groots vind. iedere trainer maakt wel eens een fout he.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [NB] Kv Kortrijk - Essevee
« Reactie #55 Gepost op: december 03, 2013, 08:54:49 pm »
Hein was schitterend gisteren. Eindelijk iemand die iets zinnigs over voetbal te vertellen had.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.300
Re: [NB] Kv Kortrijk - Essevee
« Reactie #56 Gepost op: december 03, 2013, 09:44:07 pm »
1 ding dat we dit seizoen al kunnen besluiten, Gumienny zal ons geen penalty's geven.
Op Brugge een zuiver niet gehad (op Leye) en zondag ook een duidelijke (of 2) niet gehad!

Maar, zal wel penalty's tegen ons fluiten: Op Brugge 1 tegen en tegen de nekken ook.

Trouwens, waarom gingen ze gisteren niet verder in op die duidelijke handsbal in de 16?? Altijd penalty

Offline Kartouch

  • Leden
  • Berichten: 1.020
  • SEMPRE FORZA SV ZULTE WAREGEM
Re: [NB] Kv Kortrijk - Essevee
« Reactie #57 Gepost op: december 03, 2013, 11:46:53 pm »
Na de vele matchen en Kortrijk away had ik vooraf (en aan de rust) getekend voor een punt.

Opnieuw niet verloren en nog steeds op titelkoers  8)
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." Bill Shankly

Offline willem putman

  • Leden
  • Berichten: 199
Re: [NB] Kv Kortrijk - Essevee
« Reactie #58 Gepost op: december 04, 2013, 03:22:26 pm »
Hein was schitterend gisteren. Eindelijk iemand die iets zinnigs over voetbal te vertellen had.

Dat klopt tot op zekere hoogte. Hein denkt vernieuwend over veel facetten van het voetbal.
In zijn analyse van de wedstrijd misbruikt hij zijn welsprekendheid om de zaken naar zijn hand te zetten.
Dat vind ik intellectueel oneerlijk (ik weet dat dit een ouderwetse deugd is) en een trainer van niveau onwaardig.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [NB] Kv Kortrijk - Essevee
« Reactie #59 Gepost op: december 04, 2013, 05:13:32 pm »

Trouwens, waarom gingen ze gisteren niet verder in op die duidelijke handsbal in de 16?? Altijd penalty

Je bedoelt die fase waarbij Hazard geel pakt voor protest ? Mmmm, ik begrijp het hoor dat hij niet fluit. Heylen krijgt die bal inderdaad heel duidelijk tegen de hand, maar er was natuurlijk ook 0,0 intentie om die bal tegen de hand te krijgen. Begrijpelijk dat hij die niet fluit m.i.

Die penaltyfase met Sylla waar Sylla z?lf geel krijgt voor schwalbe is natuurlijk lachwekkend en schandalig (zeker in het achterhoofd dat Gumienny ons al iets soortgelijks lapte in Brugge met Mechele-Leye)