Auteur Topic: [3] COLPAERT Steve - ex speler  (gelezen 34559 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
[3] COLPAERT Steve - ex speler
« Gepost op: mei 09, 2015, 09:00:17 am »
Allez, Steveke zijn interview.

Wie staat achter de club beslissing?
Zal hij volgend jaar even gemotiveerd zijn als hij in de transferperiode geen transfer kan versieren?
...


Foto via Joost
« Laatst bewerkt op: mei 30, 2017, 07:48:42 pm door Frederik »

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: [3] COLPAERT Steve
« Reactie #1 Gepost op: mei 09, 2015, 09:11:41 am »
Steve vindt wel een club. Echte prof en pakken ervaring.
1 minder seizoen (mede door blessure) en hij wordt aan de deur gezet ... Schandalig.

Enige verklaring kan zijn (zwaar) contract zijn.

Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: [3] COLPAERT Steve
« Reactie #2 Gepost op: mei 09, 2015, 09:13:34 am »
Colpaert is wel vaker geblesseerd, niet zo betrouwbaar als Dhaene qua blessures. En zeg nu zelf hoe Steve de laatste maanden stond te voetballen was toch ook allesbehalve denderend en met overtuiging

Offline japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.112
Re: [3] COLPAERT Steve
« Reactie #3 Gepost op: mei 09, 2015, 10:01:20 am »
Steve idd meer dan degelijke voetballer maar centraal achteraan moet er vernieuwd worden jammer voor steve maar das het leven van een voetballer !

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.178
Re: [3] COLPAERT Steve
« Reactie #4 Gepost op: mei 09, 2015, 11:40:21 am »
We moeten eindelijk een gaan voor voetballende  verdedigers, die ook wat gestalte hebben (Taravel was ideaal, en ook de enige)
In voetbal is geen plaats voor emotie of hoe zeggen ze dat.
Ik vind het ok jammer dat Steve moet vertrekken, maar dat gaat nu eenmaal zo in voetbal.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: [3] COLPAERT Steve
« Reactie #5 Gepost op: mei 09, 2015, 11:41:56 am »
onbegrijpelijk. De centrale verdedigers die ze dit jaar gaan halen zijn waren 1 voor een absolute ramp en dan gaan ze de zekerheden achteraan naar de uitgang sturen. Waar is Dury eigenlijk mee bezig zeg.

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: [3] COLPAERT Steve
« Reactie #6 Gepost op: mei 09, 2015, 01:09:17 pm »
onbegrijpelijk. De centrale verdedigers die ze dit jaar gaan halen zijn waren 1 voor een absolute ramp en dan gaan ze de zekerheden achteraan naar de uitgang sturen. Waar is Dury eigenlijk mee bezig zeg.
2
Onbegrijpelijk dat mensen hier Steve afschrijven, hij was 2 jaar op een rij het hart van de verdediging toen we top speelden en stond ook in de UEFA cup zijn mannetje.
Wie is het alternatief? Mendy? Godeau? Essikal?
Of denk je echt dat we spelers van het kaliber Dewaest, Heylen, Poulain, ... gaan kunnen halen?

Offline willem putman

  • Leden
  • Berichten: 199
Re: [3] COLPAERT Steve
« Reactie #7 Gepost op: mei 09, 2015, 02:41:23 pm »
Ik ga nog eens herhalen wat ik hier op dit forum al eens geschreven heb.
De beslissing om Steve de deur te wijzen is in menselijk opzicht een schande en in sportief en financieel opzicht een grote stommiteit. Een bewijs van de onkunde van onze TD.
Een CV halen die beter is dan Steve, is verre van evident (dat heeft dit seizoen ons wel getoond).
Het klopt dat Steve niet de beste CV is van eerste klasse, maar hij is wel goed genoeg om Play-off 1 te halen (dat werd bewezen in vorige 2 seizoenen) en net niet goed genoeg om vervolgens weggeplukt te worden door een andere club, kortom de ideale Essevee speler.

Ik voorspel dat als Essevee binnen 2 jaar verliest van de ploeg waar Steve dan zal spelen, onze TD dan zal beweren dat hij geen spelers meer heeft zoals Colpaert "echte clubspelers die bereid zijn om er hun kop voor te leggen".
Dat onze TD vaak grote flaters begaat in de inschatting van spelers, is ondertussen duidelijk. Het meest frappante voorbeeld daarvan is dat hij destijds Depoitre te min vond voor Essevee.
Dury als trainer is ok? voor mij, als TD vind ik hem een ramp.

Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: [3] COLPAERT Steve
« Reactie #8 Gepost op: mei 09, 2015, 02:55:18 pm »
Verklaar u nader: 'in menselijk opzicht een schande'? Denk je echt dat wij de enige club zijn die spelers laten vertrekken die al enkele jaren dienst hebben? Ik versta hier sommige mensen echt niet. Gewoon omdat het 'anciens' zijn, mogen ze niet weg? Komaan het is toch de beslissing van de sportieve staf, als die denken dat het zonder Colpaert kan is dat toch hun recht? In het voetbal wordt geen rekening gehouden met emoties. Da's nu eenmaal zo. Supporters moeten zich niet moeien met de sportieve cel als die beslist dat sommige spelers mogen vertrekken. En dat zinnetje van het is bewezen dit seizoen hoe moeilijk het is om een vervanger van Colpaert te vinden. Da's ook gezever. Dit seizoen waren we niet voorbereid op een langdurige kwetsuur van hem. We hadden de spelers die eens een match konden invallen voor indien hij lichte kwetsuur had of een schorsing, maar niet voor 4 maand. Nu hebben ze tijd om die te zoeken.

Dat we volgend seizoen of binnen 2 seizoenen verliezen van een ploeg waar Colpaert speelt, so what. De keuze om Berrier te laten vertrekken, was vorig jaar evident. Nu hebben we een berrier dit seizoen wel gemist. Het zijn allemaal keuzes die je maakt. Een contract verlengen, dat wil zeggen dat het zo goed als zeker verbeterd moet worden (hogere prijs). Is Colpaert dat waard? Op basis van de laatste 2 seizoenen zeg ik neen. Hoezeer Colpaert ook een clubspeler is, zo'n dingen gebeuren nu eenmaal. Als je met alle spelers die een clubspeler zijn wilt spelen, zit je na 20 jaar met speler van 46 die nog altijd centraal in de verdediging staan bij wijze van spreken. Dit is nu eenmaal deel van het spelletje. Soms moet je durven vernieuwen, pakt het goed uit ben je God of moet je ik citeer 'Een standbeeld op de markt van Waregem ?n een standbeeld op de markt van Zulte krijgen'. Pakt het slecht uit (zoals dit seizoen). Dan ben je een slechte trainer, ken je er niets meer van, tijd voor verandering enz...


Vincent

  • Gast
Re: [3] COLPAERT Steve
« Reactie #9 Gepost op: mei 09, 2015, 03:25:27 pm »
Ik ga nog eens herhalen wat ik hier op dit forum al eens geschreven heb.
De beslissing om Steve de deur te wijzen is in menselijk opzicht een schande en in sportief en financieel opzicht een grote stommiteit. Een bewijs van de onkunde van onze TD.
Een CV halen die beter is dan Steve, is verre van evident (dat heeft dit seizoen ons wel getoond).
Het klopt dat Steve niet de beste CV is van eerste klasse, maar hij is wel goed genoeg om Play-off 1 te halen (dat werd bewezen in vorige 2 seizoenen) en net niet goed genoeg om vervolgens weggeplukt te worden door een andere club, kortom de ideale Essevee speler.

Ik voorspel dat als Essevee binnen 2 jaar verliest van de ploeg waar Steve dan zal spelen, onze TD dan zal beweren dat hij geen spelers meer heeft zoals Colpaert "echte clubspelers die bereid zijn om er hun kop voor te leggen".
Dat onze TD vaak grote flaters begaat in de inschatting van spelers, is ondertussen duidelijk. Het meest frappante voorbeeld daarvan is dat hij destijds Depoitre te min vond voor Essevee.
Dury als trainer is ok? voor mij, als TD vind ik hem een ramp.

Ik zou wel eens willen weten hoeveel er hier (of zelfs in het algemeen) niet dezelfde mening toegedaan waren over de Depoitre van Oostende. Het is allemaal gemakkelijk achteraf. Jelavic werd hier ook door iedereen met de grond gelijk gemaakt, terwijl Dury erover had gezegd dat hij de beste speler was die ooit haalbaar was gebleken voor ons. Dat is er hier nooit uitgekomen maar later duidelijk wel. Dus dat hij dan wel weer goed gezien zeker h??

Los daarvan vind ik het ook onbegrijpelijk dat Colpaert mag vertrekken, hij zou hier samen met Mendy toch gewoon het volgende verdedigersduo kunnen uitmaken en dan moet je geen geld uitgeven voor een vervanger. Maar goed, we zullen pas kunnen oordelen volgend seizoen.

Offline sepatcha

  • Leden
  • Berichten: 236
Re: [3] COLPAERT Steve
« Reactie #10 Gepost op: mei 09, 2015, 03:41:43 pm »
Colpaert goeie verdediger? Ok mee eens, maar nu ook niet te emotioneel doen h?. Tot aan zijn voetbalpensioen hier blijven? Laat me niet lachen, als Lokeren wel een concreet bod had gedaan met een paar euro's loon meer was hij ook weg hoor! Vernieuwing is msh niet leuk maar soms noodzakelijk

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [3] COLPAERT Steve
« Reactie #11 Gepost op: mei 09, 2015, 03:57:52 pm »
Is heel dom van ons bestuur/trainer.  Iedereen maar klagen over geen Belgische spelers, dat spelers niet lang bij hun club blijven en dan doen ze dit.  Steve heeft inderdaad een heel zwak jaar achter de rug, maar de beslissing van de club om hem te dumpen heeft er ook veel mee te maken(ge kunt discussi?ren over dat hij altijd zijn best moet doen en dat hij goed is betaald om zijn job te doen, maar ik weet ook niet hoe ik zou zijn in mijn bedrijf indien ze me na al die jaren trouwe dienst aan de kant willen zetten).  Hetzelfde ivm Oli.  Ze gaan gvd met heel goeie spelers moeten afkomen, 'anderen en betere' denkt Dury waarschijnlijk, ze zullen uit hun pijp moeten komen, ondertussen horen we dat Kortrijk bezig is met D'Haene,Buyl(imo toch spelers die hier passen).
En Steve Colpaert noodzakelijk vervangen, jongens toch,als er een bedrijf naar mijn diensten vraagt zal ik ook eens luisteren, dat is toch logisch of niet?  Je kan beweren wat je wil, maar er is hier niemand die Steve iets kan verwijten, trouw,loyaal, steeds hardwerkend, altijd prof(zelfs toen hij af en toe onterecht op de bank zat).  En is nog verre van versleten, oerdomme beslissing!

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [3] COLPAERT Steve
« Reactie #12 Gepost op: mei 09, 2015, 04:08:49 pm »
Ik zou wel eens willen weten hoeveel er hier (of zelfs in het algemeen) niet dezelfde mening toegedaan waren over de Depoitre van Oostende. Het is allemaal gemakkelijk achteraf. Jelavic werd hier ook door iedereen met de grond gelijk gemaakt, terwijl Dury erover had gezegd dat hij de beste speler was die ooit haalbaar was gebleken voor ons. Dat is er hier nooit uitgekomen maar later duidelijk wel. Dus dat hij dan wel weer goed gezien zeker h??

Los daarvan vind ik het ook onbegrijpelijk dat Colpaert mag vertrekken, hij zou hier samen met Mendy toch gewoon het volgende verdedigersduo kunnen uitmaken en dan moet je geen geld uitgeven voor een vervanger. Maar goed, we zullen pas kunnen oordelen volgend seizoen.
Jelavic heeft 20 matchen mogen meedoen en speelde 2 goeie wedstrijden en 1 wedstrijd in Anderlecht waar hij 2maal scoorde, iedereen begreep dat hij vertrok, maar daarna hadden wij de kans, na een heel goed seizoen bij Wenen, om hem terug te halen,maar Dury wilde niet(Dury wilde ook niet meer samenwerken met Mathijs na zijn passage bij Lierse,terwijl Tim dat wel wilde).
Dury is vaak te koppig, soms een voordeel, maar evenvaak een groot nadeel.  Ik was al fan van Depoitre toen hij in tweede speelde, heb dit hier toen ook vermeld,en wilde hem hier zien spelen en Essevee had de kans, maar Dury was te koppig(wegens PDC). 
En inderdaad Willem, hij zal het zeker niet nalaten om schaamteloos dit te vertellen over Steve, net zoals hij dit vandejaar ook zei over Berrier.

Offline ComEpsilon

  • Leden
  • Berichten: 529
  • Essevee!
Re: [3] COLPAERT Steve
« Reactie #13 Gepost op: mei 09, 2015, 04:09:56 pm »
Is heel dom van ons bestuur/trainer.  Iedereen maar klagen over geen Belgische spelers, dat spelers niet lang bij hun club blijven en dan doen ze dit.  Steve heeft inderdaad een heel zwak jaar achter de rug, maar de beslissing van de club om hem te dumpen heeft er ook veel mee te maken(ge kunt discussi?ren over dat hij altijd zijn best moet doen en dat hij goed is betaald om zijn job te doen, maar ik weet ook niet hoe ik zou zijn in mijn bedrijf indien ze me na al die jaren trouwe dienst aan de kant willen zetten).  Hetzelfde ivm Oli.  Ze gaan gvd met heel goeie spelers moeten afkomen, 'anderen en betere' denkt Dury waarschijnlijk, ze zullen uit hun pijp moeten komen, ondertussen horen we dat Kortrijk bezig is met D'Haene,Buyl(imo toch spelers die hier passen).
En Steve Colpaert noodzakelijk vervangen, jongens toch,als er een bedrijf naar mijn diensten vraagt zal ik ook eens luisteren, dat is toch logisch of niet?  Je kan beweren wat je wil, maar er is hier niemand die Steve iets kan verwijten, trouw,loyaal, steeds hardwerkend, altijd prof(zelfs toen hij af en toe onterecht op de bank zat).  En is nog verre van versleten, oerdomme beslissing!
Ik kan u hier grotendeels in volgen, maar toch heb ik 1 opmerking:
"Steeds hardwerkend", goh, tot op zekere hoogte. Ik heb hem dit jaar toch eens een aantal keer zien terug wandelen ipv lopen en ook 1 match waarin ie gewoon stopt met terug te keren. Als CV kan dat niet door de beugel denk ik dan. Wist hij toen al dat hij weg mocht? Mss, maar dat zou dan betekenen dat hij het al maanden geleden wist, want het 'voorbeeld' dat ik aanhaal is niet van slechts een aantal weken terug. Met die Steve zijn we niets. Met diegene die zich altijd volledig inzet zijn we wel iets en kan ik u volgen.
Grootste Essevee Supporter uit de Kempen !!!!

Offline ManU

  • Leden
  • Berichten: 1.041
Re: [3] COLPAERT Steve
« Reactie #14 Gepost op: mei 09, 2015, 08:31:18 pm »
De heren voetballers willen allen een levenslang contract, maar als zij elders meer krijgen, telt dat contract plots niet meer. Niet te veel medelijden tonen met die gaatjes,  want clubleden kennen ze zelf ook niet.
Ook grote dankbaarheid van colbert voor de medische staf na zijn maandenlange blessure. Top !

Offline willem putman

  • Leden
  • Berichten: 199
Re: [3] COLPAERT Steve
« Reactie #15 Gepost op: mei 09, 2015, 08:57:43 pm »
@Zizag:
Verklaar u nader: 'in menselijk opzicht een schande'?

Hij heeft hier inderdaad 7 jaar het beste van zichzelf gegeven en is voor Essevee zeer waardevol geweest.
Dit verdient meer respect dan wat hij nu krijgt. En is het niet omdat men in andere clubs hetzelfde doet, dat dit goed te praten is. Als club vraagt men van spelers respect voor de club en loyaliteit, wel geef die als club ook aan de spelers. Dat heeft niets met emotionaliteit te maken maar alles met correct menselijk gedrag. Ik ben niet na?ef en weet dat dit in de voetbalwereld en in de businesswereld in het algemeen soms ver te zoeken is, maar daarom moeten we dit toch niet goedkeuren. Onze wereld zou er beter uitzien indien iedereen zich meer ethisch zou gedragen.

Gezever dat het moeilijk was om een goede CV te vinden ?
Ferreira en diene Franse CV (ben zijn naam zelfs al vergeten) ?

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: [3] COLPAERT Steve
« Reactie #16 Gepost op: mei 09, 2015, 09:27:08 pm »
De heren voetballers willen allen een levenslang contract, maar als zij elders meer krijgen, telt dat contract plots niet meer. Niet te veel medelijden tonen met die gaatjes,  want clubleden kennen ze zelf ook niet.
Ook grote dankbaarheid van colbert voor de medische staf na zijn maandenlange blessure. Top !

@Zizag:
Verklaar u nader: 'in menselijk opzicht een schande'?

Hij heeft hier inderdaad 7 jaar het beste van zichzelf gegeven en is voor Essevee zeer waardevol geweest.
Dit verdient meer respect dan wat hij nu krijgt. En is het niet omdat men in andere clubs hetzelfde doet, dat dit goed te praten is. Als club vraagt men van spelers respect voor de club en loyaliteit, wel geef die als club ook aan de spelers. Dat heeft niets met emotionaliteit te maken maar alles met correct menselijk gedrag. Ik ben niet na?ef en weet dat dit in de voetbalwereld en in de businesswereld in het algemeen soms ver te zoeken is, maar daarom moeten we dit toch niet goedkeuren. Onze wereld zou er beter uitzien indien iedereen zich meer ethisch zou gedragen.

Gezever dat het moeilijk was om een goede CV te vinden ?
Ferreira en diene Franse CV (ben zijn naam zelfs al vergeten) ?

Spelers die hier jaren verbleven, zijn het gevolg van het feit ze van andere ploegen geen betere aanbiedingen en contractvoorstellen gekregen hebben en dus uit noodzaak hier blijven en niet uit loyaliteit voor ploeg en supporters, als ze zich kunnen verbeteren van ploeg en contract zijn ze vertrokken. Het mes snijdt natuurlijk langs 2 kanten, als ze hun contract niet meer waard zijn kunnen ze ook vertrekken. De voetbalwereld is hard en er is geen plaats voor sentiment.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [3] COLPAERT Steve
« Reactie #17 Gepost op: mei 09, 2015, 10:10:01 pm »
Spelers die hier jaren verbleven, zijn het gevolg van het feit ze van andere ploegen geen betere aanbiedingen en contractvoorstellen gekregen hebben en dus uit noodzaak hier blijven en niet uit loyaliteit voor ploeg en supporters, als ze zich kunnen verbeteren van ploeg en contract zijn ze vertrokken. Het mes snijdt natuurlijk langs 2 kanten, als ze hun contract niet meer waard zijn kunnen ze ook vertrekken. De voetbalwereld is hard en er is geen plaats voor sentiment.
Dat is allemaal juist maar de vraag als club moet zijn;kunnen we een betere speler met evenveel ervaring halen met ons transferbudget?  Ik geloof het niet, heeft niks met sentiment te maken,enkel met gezond Boerenverstand(zouden ze dat hier nog hebben,gezond Boerenverstand?).


EDIT : quote gecorrigeerd
« Laatst bewerkt op: mei 09, 2015, 10:37:42 pm door Frederik »

Online Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: [3] COLPAERT Steve
« Reactie #18 Gepost op: mei 09, 2015, 11:59:25 pm »
Dat is allemaal juist maar de vraag als club moet zijn;kunnen we een betere speler met evenveel ervaring halen met ons transferbudget?  Ik geloof het niet, heeft niks met sentiment te maken,enkel met gezond Boerenverstand(zouden ze dat hier nog hebben,gezond Boerenverstand?).


EDIT : quote gecorrigeerd
klopt
als ge hem wegdoet moet je beter hebben of halen
da kost dan weer centen....



Offline ivantje

  • Leden
  • Berichten: 614
Re: [3] COLPAERT Steve
« Reactie #19 Gepost op: mei 10, 2015, 09:30:11 am »
Cijfers liegen niet: meest doelpunten tegen op stilstaande fases. Vooral op hoge ballen zijn we enorm kwetsbaar, ook Dhaene mag schuldig pleiten.
Ook vorig seizoen heb ik dit aangestipt, alleen viel dit niet op bij al onze winstpartijen.
We hebben echt nood aan gestalte en kopkracht, dat is de ware reden dat Steve mag vertrekken.
« Laatst bewerkt op: mei 10, 2015, 09:36:26 am door ivantje »