Onze laatste Europese campagne was anders ook niet om enthousiast over te zijn 😀 Ik weet zelfs de namen niet meer van onze tegenstanders.
Wij gingen ook niet ''laten zien aan Europa hoe goed we zijn/waren''.
Ik bekijk de prestaties van club in Europa (en eigenlijk ook ergens, in mindere mate, in de competitie) op twee manieren:
1) Hoogmoed komt voor de val: Als je overal gaat beginnen 'janken' dat je zo goed bent en het slaat enorm tegen dan moet je kunnen accepteren dat je het mikpunt van spot bent. Volgens hun fans, maar ook zeker de club (Verhaeghe met zijn halve of zelfs finale in Europa) hebben gewoon zichzelf belachelijk gemaakt. Ze gingen eens een 'Gentje' leggen, yeah right. Je kan die ambitie wel hebben en dat is goed maar hou je dan toch in als je dit wil vermijden..
2) Ik wens niemand in het voetbal echt enorme tegenslagen toe (buiten Kortrijk dan

), toch zeker niet op Europees niveau. Daar mag elke Belgische ploeg van mij zoveel winnen als ze maar kunnen en willen.. Graag zelfs..
Conclussie: FCB maakt zichzelf weer goed belachelijk en ik kon men glimlach gisteren toch maar moeilijk bedwingen