De tweet met het "contract" dateert van september 2016... Ik zie het eerder als een teken van appreciatie vanwege PDC naar zijn copain tijdens een etentje. Hooguit PDC-gewijs een "grapje" en ondertussen eens polsen.
Ook het applausje als antwoord op een Brugge-supporter, die hem een lafaard noemt in een tweet, vind ik niet provocerend naar onze eigen aanhang.
Zou het niet kunnen dat Leye, met zijn winnaarsmentaliteit, gewoon gefrustreerd was over de tegenvallende resultaten in PO1 in het algemeen en zijn eigen prestaties in het bijzonder? Ik praat het niet goed, net zoals ik eigen spelers uitfluiten niet goed praat.
Als Leye zich de belangrijkste speler voelt dan is dat ten eerste omdat hij belangrijk is. Dit seizoen minder opvallend maar nog steeds bepalend voor ons. Ten tweede hebben we hem de voorbije jaren ook zo belangrijk gemaakt...
Mijn advies: kalm blijven en niet teveel meegaan in de waan van de dag... Zijn reactie was erover en was een momentopname, maar om hem nu met alle zonden van te overladen?
Het is al uitzonderlijk dat je af en toe de waarheid kan lezen in een "kwaliteitskrant", laat staan in de voetbalprimaat.be's van deze wereld.

Er zijn 2 mogelijkheden ofwel blijft hij ofwel niet. In beide gevallen ben ik tevreden dat Leye een deel van onze club is / was.