Hoe bedreigend is die 6.5 miljoen schulden die we hebben voor ons als club? En welke impact heeft dat op de stadionbouw of andere dingen?
Het is zoveel niet. Ze hebben 5,5 miljoen aan vlottende activa. Je moet niet alleen kortlopende vorderingen meetellen maar ook de voorraden natuurlijk. Dat hebben ze bij het nieuwsblad niet echt in het snotje.
De kortlopende schulden schulden zijn onder te verdelen in 3 categorieen
1. Banken: 3.6 Mio, vorig jaar was dat nog 100K. Ik veronderstel dat dit iets met de nieuwe tribune te maken heeft (die staat ondertussen ingeschreven op 7.7 Mio langs de actiefzijde). Dit gaat over een gewaarborgde schuld aan een kredietinstelling. Een inpandgeving van de nieuwe tribune als het ware. Dat vormt dus op korte termijn geen enkel probleem.
2. Leveranciers: 5.6 Mio. Deze zijn dus volledig gedekt met de korte termijnvorderingen. Vorig jaar was dit niet het geval
3. Sociale lasten en bezoldigingen: 2.3 Mio. Serieuze stijging tegenover vorig jaar, maar zal naar mijn mening opnieuw zakken aangezien ze de loonlast onder controle gekregen hebben.
Niet dramatisch dus, maar ingrijpen was wel nodig lijkt me. Dat hebben ze gedaan op het niveau van de loonkosten. Resulteerde in een winst van 600K voor dit boekjaar maar ze hebben voor een goeie 500K "uitzonderlijk kosten" ingeboekt. Wat deze zijn wordt verder niet gespecifieerd.
Komt er in elk geval op neer dat het journalistje in kwestie weer niet echt goed zijn huiswerk heeft gedaan.
Jaarrekening valt in te kijken op de balanscentrale onder ondernemingsnummer 0833.092.517