Auteur Topic: Speeldag 5 : 22/08/2015 18u00 : Essevee - Club Brugge  (gelezen 33413 keer)

Offline kulle

• Leden
  • Essevee!
Re: Speeldag 5: 22/08/2015 18u: Essevee - Club Brugge
« Reactie #80 Gepost op: augustus 23, 2015, 09:59:47 am »
genoten van onze zege,prachtige sfeer maar ik zag gisteren 2 kanidaten voor play off 2
ik vond onze invallers goed

Offline bullseye

• Leden
« Reactie #81 Gepost op: augustus 23, 2015, 10:34:59 am »
genoten van onze zege,prachtige sfeer maar ik zag gisteren 2 kanidaten voor play off 2
ik vond onze invallers goed

Met dat verschil dat er bij Club wel nog 7-8 spelers out zijn die een meerwaarde kunnen bieden.

Offline balboa

• Leden
« Reactie #82 Gepost op: augustus 23, 2015, 10:47:25 am »
Wat een draak van een wedstrijd.
2 ploegen die gewoon niet kunnen brengen wat ze willen wegens te weinig kwaliteit.

Wij hebben dringend nood aan flankspelers.
Thiam en De Ridder, dat is nu ne keer 2x niets.

Gelukkig hebben we nog een Kaya en een Leye.
+ eigenlijk ook een defensie die vandaag behoorlijk goed was (buiten onze slapende doelman)

Positief is natuurlijk de efficientie, wat we tegen Genk misten.

Soit, winst! Al moeten we ons daar niet blind op staren, er is nog altijd versterking nodig.

Ik sluit me hier nagenoeg volledig bij aan.

Kwalitatief heel zwakke match die enkel door de spanning, leuke affiche, mooie weersomstandigheden leuk werd.

Verdediging was heel goed, buiten een keeper waar ik me, los van zijn goede redding in de 2e helft, meer en meer begin aan te ergeren. Altijd dat op die lijn plakken en dat tijd winnen... (blaast)

Leye ook goed. Wint duels. Houdt een verdediging aan de praat.

Wil Brebels niet afbranden, maar hey kom op zeg, ga eens wat harder in duel! Zet eens je voet man!
Speelde een onopvallende 1e helft, 2e helft kwam hij er een beetje door. Een beetje.

Kaya beste man. Is momenteel de draaischijf. Alles staat of valt een beetje bij de match die Kaya speelt. Leuke speler om naar te kijken.

Er moet z?ker nog iets bij. Zeker met de gedachte wat er maar op de bank zit (met het aantal geblesseerden ook in het achterhoofd).  :-[
Buyl is de enige die je kan inbrengen zonder aan groot kwaliteitsverlies in te boeten.

Ik hoop nog dat Kawaya en/of Storm voor 1 september aan de Gaverbeek staan. De Mets mag er ook nog bij.  ;)

Offline San Iker

• Leden
« Reactie #83 Gepost op: augustus 23, 2015, 11:34:47 am »
Ik sluit me hier nagenoeg volledig bij aan.

Kwalitatief heel zwakke match die enkel door de spanning, leuke affiche, mooie weersomstandigheden leuk werd.

Verdediging was heel goed, buiten een keeper waar ik me, los van zijn goede redding in de 2e helft, meer en meer begin aan te ergeren. Altijd dat op die lijn plakken en dat tijd winnen... (blaast)

Leye ook goed. Wint duels. Houdt een verdediging aan de praat.

Wil Brebels niet afbranden, maar hey kom op zeg, ga eens wat harder in duel! Zet eens je voet man!
Speelde een onopvallende 1e helft, 2e helft kwam hij er een beetje door. Een beetje.

Kaya beste man. Is momenteel de draaischijf. Alles staat of valt een beetje bij de match die Kaya speelt. Leuke speler om naar te kijken.

Er moet z?ker nog iets bij. Zeker met de gedachte wat er maar op de bank zit (met het aantal geblesseerden ook in het achterhoofd).  :-[
Buyl is de enige die je kan inbrengen zonder aan groot kwaliteitsverlies in te boeten.

Ik hoop nog dat Kawaya en/of Storm voor 1 september aan de Gaverbeek staan. De Mets mag er ook nog bij.  ;)

Voila, volledig juist.
Kern afslanken moet nog gebeuren en hopen op 3 versterkingen (centraal middenveld en 2 flanken)
Bij De Ridder weet je eigenlijk nu al dat zijn optie niet gelicht zal worden, mss voreg om te zeggen maar je ziet en voelt dat.

Wat er met Sammy aan de hand is, geen flauw idee, al heel het seizoen staat die te slapen en ballen buiten te trappen.
Dury was furieus in de 1ste helft. Maakte gebaren dat Sammy eindelijk eens moet beginnen nadenken.
Je voelt ook dat het publiek zich meer en meer tegen Sammy begint te keren!

We zitten met een aantal geblesseerden ja, maar zijn die zoveel beter dat hetgeen we lopen hebben.
Een goede Jorgensen wel.
Cordaro? Is die veel beter dan iemand anders?
D'Ulivo, is dat een betere back dan Baudry?
Enkel Aneke op de 6 kan je nog zeggen dat je mist.

Offline bullseye

• Leden
« Reactie #84 Gepost op: augustus 23, 2015, 11:36:47 am »
Aneke wordt gemist. D'Ulivo beter dan Baudry durf ik zeker niet te stellen. Cordaro is ook geen hoogvlieger.

Bossut lost vooral bijna iedere bal die hij moet pakken. Het schrijnend gebrek aan zelfkritiek vind ik ook verontrustend. (tweets met 'sterke match Sammy' retweeten na zo goed te zijn weggekomen gisteren..)

Offline San Iker

• Leden
« Reactie #85 Gepost op: augustus 23, 2015, 11:39:50 am »
Aneke wordt gemist. D'Ulivo beter dan Baudry durf ik zeker niet te stellen. Cordaro is ook geen hoogvlieger.

Bossut lost vooral bijna iedere bal die hij moet pakken. Het schrijnend gebrek aan zelfkritiek vind ik ook verontrustend. (tweets met 'sterke match Sammy' retweeten na zo goed te zijn weggekomen gisteren..)

Ik erger mij vooral aan het feit dat hij niet komt op doorsteekballen.
We hebben sinds het begin van het seizoen al zeker zo'n 8 fases gezien.
Je zou beginnen denken dat er wat mis is met zijn zicht.

Nog even over Leye.
Er is 1 ding waar ik me ietwat aan erger.
Telkens die een slechte pass geeft is het ook nooit zijn fout. Ook weinig zelfkritiek bij onze cap.
Maar ik weet heus wel hoe goed die is voor ons en hoeveel hij betekent voor ons spel.

Offline Zigzag

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #86 Gepost op: augustus 23, 2015, 11:47:23 am »
Ik erger mij vooral aan het feit dat hij niet komt op doorsteekballen.
We hebben sinds het begin van het seizoen al zeker zo'n 8 fases gezien.
Je zou beginnen denken dat er wat mis is met zijn zicht.

Nog even over Leye.
Er is 1 ding waar ik me ietwat aan erger.
Telkens die een slechte pass geeft is het ook nooit zijn fout. Ook weinig zelfkritiek bij onze cap.
Maar ik weet heus wel hoe goed die is voor ons en hoeveel hij betekent voor ons spel.

Wat mij gisteren echt stoorde is dat er veel te weinig aansluiting was vooraan, ze bleven allemaal staan. De Ridder zakte veel te diep terug, Brebels had moeite met het tempo. Ik ben nu geen fan van Lepoint maar een ding moet je hem nageven: hij was de enige die vooruit verdedigde en constant spelers onder druk ging zetten. Als hij op de 8 of 10 speelde stond hij altijd in de 16. Wat ik nu van een brebels gemist heb. Leye stond er te vaak alleen voor. De eerste 3 matchen waren we vaak met 2,3,4 in de 16m dat was gisteren nauwelijks het geval. Gelukkig waren Vazquez en Vanaken echt slecht gisteren, want ze kregen ook veel te veel ruimte. Er is idd nog nood aan een flankspeler die eens zijn flank kan afgaan en een actie kan maken.

Offline zulwar

• Leden
« Reactie #87 Gepost op: augustus 23, 2015, 12:00:41 pm »
Ik zie niet onmiddellijk reden om de spelers hier af te branden. Het was duidelijk het tactisch plan van dury om goed gegroepeerd te spelen en daar wist brugge zich ook geen raad mee. Op zich niets mis mee: punten pakken primeert in deze fase op fris voetbal brengen.

Sterk verdedigend blok gezien dat zeer goed gepositioneerd stond. Bemoedigend dat een jongen als brebels er staat als het moet. Ook thiam veel zien werken en intercepteren.

Enkel Sammy zit niet echt in een topperiode. Brengt toch wel wat onzekerheid met zich mee...

Offline San Iker

• Leden
« Reactie #88 Gepost op: augustus 23, 2015, 12:16:33 pm »
Ik zie niet onmiddellijk reden om de spelers hier af te branden. Het was duidelijk het tactisch plan van dury om goed gegroepeerd te spelen en daar wist brugge zich ook geen raad mee. Op zich niets mis mee: punten pakken primeert in deze fase op fris voetbal brengen.

Sterk verdedigend blok gezien dat zeer goed gepositioneerd stond. Bemoedigend dat een jongen als brebels er staat als het moet. Ook thiam veel zien werken en intercepteren.

Enkel Sammy zit niet echt in een topperiode. Brengt toch wel wat onzekerheid met zich mee...

Ah kom, was het ook de bedoeling van Dury dat Thiam en De Ridder geen enkele aanvallende actie konden opzetten?
Dat zijn gewoon 2 tegenvallers tot nu toe.

Offline zulwar

• Leden
« Reactie #89 Gepost op: augustus 23, 2015, 12:33:32 pm »
Ah kom, was het ook de bedoeling van Dury dat Thiam en De Ridder geen enkele aanvallende actie konden opzetten?
Dat zijn gewoon 2 tegenvallers tot nu toe.

Lijkt mij logische consequentie van het spelsysteem.

Offline San Iker

• Leden
« Reactie #90 Gepost op: augustus 23, 2015, 12:37:44 pm »
Lijkt mij logische consequentie van het spelsysteem.

Oei, dan ligt het al heel het seizoen aan het spelsysteem?
Thiam bleef enkel en alleen staan om mee te verdedigen op stilstaande fases.

Na 60min deden verschillende spelers van Essevee teken dat Dury Thiam moest vervangen...

Offline boerkens4ever

• Leden
« Reactie #91 Gepost op: augustus 23, 2015, 12:49:21 pm »
Heb de indruk dat velen zich hier blindstaren op het resultaat van gisteren. Een deugddoende driepunter zeker en vast maar ons middenveld hangt met haken en ogen aan elkaar. Nee ik vond het echt niet goed, gelukkig was Brugge zeer zwak en ineffici?nt.

Offline zulwar

• Leden
« Reactie #92 Gepost op: augustus 23, 2015, 12:52:23 pm »
Oei, dan ligt het al heel het seizoen aan het spelsysteem?
Thiam bleef enkel en alleen staan om mee te verdedigen op stilstaande fases.

Na 60min deden verschillende spelers van Essevee teken dat Dury Thiam moest vervangen...

Precies wel lastig dat niet iedereen hetzelfde denkt als jij?

Offline San Iker

• Leden
« Reactie #93 Gepost op: augustus 23, 2015, 01:15:19 pm »
Precies wel lastig dat niet iedereen hetzelfde denkt als jij?

Ik vind daar niets lastig aan hoor.
Iedereen zijn kijk op het voetbal.

Maar na de match van gisteren denkt toch wel 85% hetzelfde als ik. Dus denk ik dat ik niet ver van de waarheid zit  ;)

Offline jap67

• Leden
« Reactie #94 Gepost op: augustus 23, 2015, 01:35:16 pm »
Leye speelt sterke wedstrijd, maar begaat d? misser van de wedstrijd : hij  legt niet terug  op Thiam nadat hij Duarte de bal afsnoept.  Ergere misser dan die van Vanaken of Dierckx.

Offline belli

• Leden
« Reactie #95 Gepost op: augustus 23, 2015, 04:30:21 pm »
als ik sommigen hier bezig hoor vraag ik mij af waarom ze naar essevee gaan kijken. het is nooit goed, slechte spelers....Ik zou gaan kijken naar barca of real.
dat is nu ??nmaal het niveau van de Belgische competitie. Anderlecht-Lokeren gezien? dat is dan top in Belgie???!! we zijn bezig met een nieuwe ploeg te bouwen en zitten met enkele gekwetsten.
denk je dat oostende of stvv gans het seizoen zo gaan spelen?!! we zullen zeker nog wedstrijden zien zoals tegen Genk.
ja, er moet nog iets bij, concurrentie kan nooit kwaad.
het belangrijkste waren de 3 punten!!! vooral na de snertprestatie tegen waasland-beveren!

Offline balboa

• Leden
« Reactie #96 Gepost op: augustus 23, 2015, 04:40:11 pm »
Leye speelt sterke wedstrijd, maar begaat d? misser van de wedstrijd : hij  legt niet terug  op Thiam nadat hij Duarte de bal afsnoept.  Ergere misser dan die van Vanaken of Dierckx.

Daar zat wel een idee achter.
Leye weet dat Bruzzese een keeper is die altijd anticipeert op een voorzet als een tegenspeler scherp voor de goal staat. Daar rekende Leye op. Maar Bruzzese bleef dit keer w?l staan, itt die fase in de 1e helft.
Neemt niet weg dat hij die bal gewoon moet afleggen op Thiam die veel beter gepositioneerd stond.

Offline neutraal

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #97 Gepost op: augustus 23, 2015, 04:44:23 pm »
Ga hier volledig akkoord met Belli.  Het Belgische voetbal in het algemeen en de Jupiler Pro League in het bijzonder leert mij dit seizoen dat er eigenlijk geen zogenaamde topploegen zijn (op papier wel, op het veld niet).  Het leert mij ook dat het niveau dit seizoen op dit moment - en ik zeg wel op dit moment - lager is dan vorig seizoen.  Is dit het gevolg van het systeem van de play-offs en word er in het begin teveel gerekend ??  Uiteraard moet men mee zijn met het peloton, maar ik zie veel liever dat met voetbalt met het hart, niet met het verstand.

Online ManU

• Leden
« Reactie #98 Gepost op: augustus 23, 2015, 04:51:37 pm »
als ik sommigen hier bezig hoor vraag ik mij af waarom ze naar essevee gaan kijken. het is nooit goed, slechte spelers....Ik zou gaan kijken naar barca of real.
dat is nu ??nmaal het niveau van de Belgische competitie. Anderlecht-Lokeren gezien? dat is dan top in Belgie???!! we zijn bezig met een nieuwe ploeg te bouwen en zitten met enkele gekwetsten.
denk je dat oostende of stvv gans het seizoen zo gaan spelen?!! we zullen zeker nog wedstrijden zien zoals tegen Genk.
ja, er moet nog iets bij, concurrentie kan nooit kwaad.
het belangrijkste waren de 3 punten!!! vooral na de snertprestatie tegen waasland-beveren!

dikke 2. Wa wil men hier eigenlijk. We winnen met 2-0 van club. We gaan de "top"clubs niet meer wegspelen als 3 jaar terug hoor.

Offline Thomas

• Leden
  • Essevee forever!!!!
« Reactie #99 Gepost op: augustus 23, 2015, 06:40:26 pm »
Trouwens na de forza was sammy als eerste meteen weg. Terwijl hij vroeger altijd als laatste weg was bij de supporters . Snap niet wat er scheelt met hem.