Auteur Topic: Speeldag 11 : 18/10/2015 18:00 : Essevee - RSC anderlecht  (gelezen 18858 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 906
Re: Speeldag 11 : 18/10/2015 18:00 : Essevee - RSC anderlecht
« Reactie #60 Gepost op: oktober 19, 2015, 07:18:36 pm »
Dom: Vertenten
Dommer: Leye
Domst: Da klein etterbuilke die zo fier was dat hij een verkeersbord tegen de spelersbus van Anderlecht kon gooien. IQ van een spoelworm!

Offline koenie69

  • Leden
  • Berichten: 1.619
Re: Speeldag 11 : 18/10/2015 18:00 : Essevee - RSC anderlecht
« Reactie #61 Gepost op: oktober 19, 2015, 07:56:28 pm »
Deridder dramatisch, Jorgensen dramatisch, Vertenten dramatisch. Dan krijg je een 0-4 om de oren. Het was niet eens dat Anderlecht zo goed was. Anderlecht start goed en komt verdiend op voorsprong maar daarna lagen er zeker kansen vond ik en doet Vertenten zijn werk dan komen we waarschijnlijk onverdiend langszij. Ook nog eens onbegrijpelijk geen gele kaart voor Defour en een zwaktebod door Leye rood te geven en dan weet je het wel.

Ook overduidelijk dat ons middenveld compleet uit balans is zonder Lepoint, want met Jorgensen ben je nu eens helemaal niks. Daarbij ook nog eens "draai eens terug" Deridder en je zit je heel de wedstrijd op te jagen. Kaya stond er dus echt helemaal alleen voor h?. Verdedigend was ook D'ulivio een klare ramp. Daar zitten we wel nog met lichtpuntje Diallo. Ijzersterk verdedigend, maar moet wel nog deftig leren inspelen.

middenveld uit balans zonder lepoint?
lepoint is juist dezelfde als jorgensen ,alleen komt lepoint meer in de zestien in scoort hij maar als voetballer is het ook een drama.
wat aneke daar stond te doen gisteren vraag ik mij nog altijd af.staat altijd op zelde plek ( in de middencirkel) kan mij niet herinneren dat hij in de box is geweest (behalve op corns).
en onze vliegenvanger zou beter ook zijn mond houden ( lig nog in dezelfde lade als sels).

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Speeldag 11 : 18/10/2015 18:00 : Essevee - RSC anderlecht
« Reactie #62 Gepost op: oktober 19, 2015, 10:44:38 pm »
Deridder dramatisch, Jorgensen dramatisch, Vertenten dramatisch. Dan krijg je een 0-4 om de oren. Het was niet eens dat Anderlecht zo goed was. Anderlecht start goed en komt verdiend op voorsprong maar daarna lagen er zeker kansen vond ik en doet Vertenten zijn werk dan komen we waarschijnlijk onverdiend langszij. Ook nog eens onbegrijpelijk geen gele kaart voor Defour en een zwaktebod door Leye rood te geven en dan weet je het wel.

Ook overduidelijk dat ons middenveld compleet uit balans is zonder Lepoint, want met Jorgensen ben je nu eens helemaal niks. Daarbij ook nog eens "draai eens terug" Deridder en je zit je heel de wedstrijd op te jagen. Kaya stond er dus echt helemaal alleen voor h?. Verdedigend was ook D'ulivio een klare ramp. Daar zitten we wel nog met lichtpuntje Diallo. Ijzersterk verdedigend, maar moet wel nog deftig leren inspelen.

Deridder is geen spits en staat daar niet op zijn plaats, maar een aanvallende middenvelder die ook veel verdedigend werk doet.  Met enkel 1 spits heb je geen ambitie om te winnen.  Zet Deridder op de plaats van Jorgensson, zodat hij aanspeelbaar is en meters kan verzetten rond Aneke. Die beer heeft iemand rond hem nodig die een actie kan maken en kan bijspringen verdedigend met snelheid en loopvermogen. Kaya op links, en Thiam +Leye in de spits met cordaro op rechts.  Thiam heeft al genoeg laten zien dat hij naar de goal schiet als hij een bal krijgt.  Dat de verdediging onder druk bezweek heeft te maken met het oh zo zwakke middenveld.  Wat Cordaro verkeerd heeft gedaan weet ik niet, maar onbegrijpelijk dat een eigen speler moet wijken voor een huurling. Gevolg, volgend jaar zijt ge ze wellicht alle 2 kwijt.

En jesper... Als ge ziet welk krediet die blijft krijgen ivm sommige anderen...


Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.303
Re: Speeldag 11 : 18/10/2015 18:00 : Essevee - RSC anderlecht
« Reactie #63 Gepost op: oktober 19, 2015, 10:55:25 pm »
Ik zou het wel eens andersom willen gezien hebben. Steek Leye in een truitje van Anderlecht en die krijgt nooit 2x geel.
SV TILL I DIE

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Speeldag 11 : 18/10/2015 18:00 : Essevee - RSC anderlecht
« Reactie #64 Gepost op: oktober 20, 2015, 01:01:07 am »
Ik zou het wel eens andersom willen gezien hebben. Steek Leye in een truitje van Anderlecht en die krijgt nooit 2x geel.

Natuurlijk niet. Gek word ik van de mensen die dit proberen te ontkrachten.

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Speeldag 11 : 18/10/2015 18:00 : Essevee - RSC anderlecht
« Reactie #65 Gepost op: oktober 20, 2015, 06:56:12 am »
Wat hier ook beweerd wordt: leye had slimmer moeten zijn.

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Speeldag 11 : 18/10/2015 18:00 : Essevee - RSC anderlecht
« Reactie #66 Gepost op: oktober 20, 2015, 08:11:12 am »
Wat hier ook beweerd wordt: leye had slimmer moeten zijn.

Of :
Wat hier ook beweerd wordt : die rode kaart van Leye maakte niets meer uit voor de rest van de match. Het eindresultaat was hooguit een minder zware nederlaag geweest. HET feit van de match is de niet gefloten penalty na fout op Storm.  Dat had nog iets kunnen veranderen. 

Offline Herr Docteur Achtung

  • Leden
  • Berichten: 750
Re: Speeldag 11 : 18/10/2015 18:00 : Essevee - RSC anderlecht
« Reactie #67 Gepost op: oktober 20, 2015, 10:20:20 am »
Of :
Wat hier ook beweerd wordt : die rode kaart van Leye maakte niets meer uit voor de rest van de match. Het eindresultaat was hooguit een minder zware nederlaag geweest. HET feit van de match is de niet gefloten penalty na fout op Storm.  Dat had nog iets kunnen veranderen.
Daar ben ik niet zo zeker van.
Wanneer je met 10 valt net voor de rust en 0-2 achter komt, dan is dat nefast voor de moraal van de troepen. 
Kom je 0-2 achter maar je blijft met 11 staan, dan kan de trainer nog bijsturen in de rust, en wie weet scoren we snel in de 2de helft en is imo alles nog mogelijk.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.781
Re: Speeldag 11 : 18/10/2015 18:00 : Essevee - RSC anderlecht
« Reactie #68 Gepost op: oktober 20, 2015, 10:46:11 am »
het is wel zo dat Jorgensen naast Lepoint wel nog deftig speelt.
en blijkbaar zijn er veel spelers die Lepoint nodig hebben om beter te spelen.
voetballend is Lepoint slecht maar loopvermogen, vista, mentaliteit, duelkracht.....

Offline ComEpsilon

  • Leden
  • Berichten: 529
  • Essevee!
Re: Speeldag 11 : 18/10/2015 18:00 : Essevee - RSC anderlecht
« Reactie #69 Gepost op: oktober 20, 2015, 02:29:49 pm »
het is wel zo dat Jorgensen naast Lepoint wel nog deftig speelt.
en blijkbaar zijn er veel spelers die Lepoint nodig hebben om beter te spelen.
voetballend is Lepoint slecht maar loopvermogen, vista, mentaliteit, duelkracht.....
Idd, ik denk ook dat als Aneke naast Lepoint had gestaan ipv naast Jesper het ook beter had geweest.
Aneke-Jesper lijkt niet te werken.
Ben nooit echt fan van Lepoint geweest, maar hij is blijkbaar wel belangrijk.
Zelfs als ie totaal niet in de wedstrijd zit, is ie soms belangrijk met een goal.
Grootste Essevee Supporter uit de Kempen !!!!

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 11 : 18/10/2015 18:00 : Essevee - RSC anderlecht
« Reactie #70 Gepost op: oktober 20, 2015, 04:41:18 pm »
middenveld uit balans zonder lepoint?
lepoint is juist dezelfde als jorgensen ,alleen komt lepoint meer in de zestien in scoort hij maar als voetballer is het ook een drama.
wat aneke daar stond te doen gisteren vraag ik mij nog altijd af.staat altijd op zelde plek ( in de middencirkel) kan mij niet herinneren dat hij in de box is geweest (behalve op corns).
en onze vliegenvanger zou beter ook zijn mond houden ( lig nog in dezelfde lade als sels).

Lepoint juist dezelfde als Jorgensen. Ken jij eigenlijk wel iets van voetbal?

Online jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 994
  • Essevee!
Re: Speeldag 11 : 18/10/2015 18:00 : Essevee - RSC anderlecht
« Reactie #71 Gepost op: oktober 20, 2015, 05:46:20 pm »
Ik heb de wedstrijd niet kunnen bekijken in het stadion omwille van mijn werk maar toen ik bij het naar huis rijden op de radio hoorde dat we niet goed stonden als ploeg, hield ik mijn hart al vast. De moed en het geloof viel me daarna al wat in de schoenen bij het horen van de namen van De Ridder en Jorgensen die nodeloos balverlies leden, Aneke die zich amper of nooit vrijloopt in balbezit, Thiam die op de bank blijft zitten voor een heel zwakke De Ridder...

Die De Ridder is helemaal overrated geweest bij zijn komst naar Essevee, ook door mij. Steve mag in plaats van interviews geven eens beginnen met zijn eerste deftige match te spelen voor essevee en mag opgelegde kansen verzilveren, werken voor de ploeg en als invaller eerst eens tonen wat hij kan. (Dat was als invaller de laatste 2 matchen voor Anderlecht in Charleroi echt 3 maal niets en tegen Waasland Beveren ook niet veel dus waarom zou hij het verdienen om te starten ipv bijvoorbeeld Thiam die al enkele belangrijke doelpunten maakte en zich wel al heeft bewezen)

Maar op het einde van de eerste helft volgt dan een hele reeks die me een complete D?j? vu van vorig seizoen gaf, meerbepaald de match op AA Gent. Niet dat we een voorsprong uit handen gaven, nee, we gaven de wedstrijd compleet uit handen in 1 minuut. Een tackle die niet moest worden ingezet door Baudry die reeds sterke matchen speelde, Leye die verhaal haalt, geel krijgt en kort daarna een tweede keer geel en het is weeral hetzelfde liedje.

Ik had dit seizoen al enkele keren een D?j? vu gevoel van vorig seizoen bij de helft van onze matchen. Maar ofwel pakten we de match erna toch de punten, waren we beter dan de week ervoor of dacht ik dat we aan het groeien waren als ploeg. Maar niets is minder waar, we staan enkel op een mooie positie maar het voetbal is dramatisch aan het worden met enkele dramatische spelerskeuzes.

Kijk ik ben het niet meer eens met Dury zijn keuzes om alweer te roteren, Thiam uit de ploeg te halen en een De Ridder die nog niets bewees erin te gooien. Jorgensen was niets, Aneke was nergens in de opbouw,...

Als iedereen fit is spelen we vanaf dit weekend hopelijk met:
1) Aneke naast Lepoint. En Aneke mag maken dat hij wel loopt bij balverlies en zich aanbiedt
2) Kaya vergezeld op de flanken door een storm die een ploegspeler begint te worden en een cordaro die wel werkt
3) Thiam in het punt aangezien Leye geschorst is

En Jorgensen en De Ridder moeten dringend beginnen met scherper te zijn voor zichzelf, het trekt er namelijk echt niet op! Het is teveel van het slechte aan het worden en we zullen het ons beklagen om die mooie start weg te gooien met spelers die veel blabla verkopen in plaats van hun vel duur te verkopen.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.781
Re: Speeldag 11 : 18/10/2015 18:00 : Essevee - RSC anderlecht
« Reactie #72 Gepost op: oktober 21, 2015, 08:49:29 am »
we leden ook veel balverlies omdat de spelers aan de bal de bal nergens kwijt konden (toch niet naar voor). veel te weinig spelers liepen zich vrij of de passlijn werd afgesloten. loop je dan vrij...kwestie van mentaliteit en inzet.

Offline wyffelch

  • Leden
  • Berichten: 123
Re: Speeldag 11 : 18/10/2015 18:00 : Essevee - RSC anderlecht
« Reactie #73 Gepost op: oktober 23, 2015, 07:50:21 am »
Ik wil nog eens terug komen op de wedstrijd tegen Anderlecht.
Ik weet na de wedstrijd is het makkelijk praten , Maar ik denk dat Dury ook in de fout ga met zijn opstelling. Thiam speelt een goede 2 de helft op Charleroi , Waarom begint die dan niet in de plaats van storm. Als Verboom kan invallen na 15 minuten kan die volgens mij ook beginnen aan de wedstrijd.
dan speel je met je vertrouwde verdediging.en thiam op de rechter flank.
Wel pech dat Sami zo vroeg uitvalt.
Wat storm betreft mag die van mij Direckt terug naar Brugge samen met Jorgensen.
Spelers zoals Cordaro, Buyl, Brebels gaan het zeker niet slechter doen.

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: Speeldag 11 : 18/10/2015 18:00 : Essevee - RSC anderlecht
« Reactie #74 Gepost op: oktober 23, 2015, 08:33:08 am »
https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2015-10-22/francky-dury-geeft-toe-de-rode-kaart-voor-mbaye-leye-was-terecht

Leye mag eens een cursus gaan volgen, anger-management of zoiet.  "Andere spelers moeten hem tegen zichzelf beschermen"? wat een zever. Een kapitein moet weten welke verantwoordelijkheid hij draagt. Toonde al eerder bij het incident met berrier dat em soms lelijk durft te "bijten".
Maar is wel ??n van de weinige spelers bij ons met een 'ruggengraat' / persoonlijkheid.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 11 : 18/10/2015 18:00 : Essevee - RSC anderlecht
« Reactie #75 Gepost op: oktober 23, 2015, 09:21:07 am »
Leye, anger management? Is verdorie 1 van de rustigste en meeste sportieve spelers op het veld. Ook daarom is het een compleet zwaktebod van Vertenten om hem rood te geven. Dury zou zijn speler beter wat in bescherming nemen.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.713
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 11 : 18/10/2015 18:00 : Essevee - RSC anderlecht
« Reactie #76 Gepost op: oktober 23, 2015, 09:29:47 am »
Iedereen verliest wel eens de pedalen, dit was volgens mij ??n van d(i)e enige keren bij Mbaye.
Kan je hem dat kwalijk nemen? Ja en nee ...

Er zijn meer factoren die meespelen in zo'n verhaal, vb. feiten & factoren die wij niet kennen.

In verband met het ingrijpen:
Je ziet bij andere wedstrijden vaak dat bepaalde spelers ingrijpen als een bepaalde speler zijn pedalen verliest (is menselijk!) dus die konden ook even tussen gekomen zijn?

Toch laat dit bij mij veel vragen rijzen ...
vb. waarom grepen de medespelers niet in? - omdat de feiten danig minimaal waren?


Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.695
  • Essevee!
Re: Speeldag 11 : 18/10/2015 18:00 : Essevee - RSC anderlecht
« Reactie #77 Gepost op: oktober 23, 2015, 09:35:01 am »
Ik wil nog eens terug komen op de wedstrijd tegen Anderlecht.
Ik weet na de wedstrijd is het makkelijk praten , Maar ik denk dat Dury ook in de fout ga met zijn opstelling. Thiam speelt een goede 2 de helft op Charleroi , Waarom begint die dan niet in de plaats van storm. Als Verboom kan invallen na 15 minuten kan die volgens mij ook beginnen aan de wedstrijd.
dan speel je met je vertrouwde verdediging.en thiam op de rechter flank.
Wel pech dat Sami zo vroeg uitvalt.
Wat storm betreft mag die van mij Direckt terug naar Brugge samen met Jorgensen.
Spelers zoals Cordaro, Buyl, Brebels gaan het zeker niet slechter doen.

Storm is de enige speler die een actie buitenom heeft en diepgang... De rest komt altijd naar binnen, of blijft halverwege het plein staan... Dat zijn geen flankspelers meer

Offline bullseye

  • Leden
  • Berichten: 1.841
Re: Speeldag 11 : 18/10/2015 18:00 : Essevee - RSC anderlecht
« Reactie #78 Gepost op: oktober 23, 2015, 11:27:27 am »
Iedereen verliest wel eens de pedalen, dit was volgens mij ??n van d(i)e enige keren bij Mbaye.
Kan je hem dat kwalijk nemen? Ja en nee ...

Er zijn meer factoren die meespelen in zo'n verhaal, vb. feiten & factoren die wij niet kennen.

In verband met het ingrijpen:
Je ziet bij andere wedstrijden vaak dat bepaalde spelers ingrijpen als een bepaalde speler zijn pedalen verliest (is menselijk!) dus die konden ook even tussen gekomen zijn?

Toch laat dit bij mij veel vragen rijzen ...
vb. waarom grepen de medespelers niet in? - omdat de feiten danig minimaal waren?

Leye verliest hier op zich wel de pedalen niet...

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.713
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 11 : 18/10/2015 18:00 : Essevee - RSC anderlecht
« Reactie #79 Gepost op: oktober 23, 2015, 11:48:51 am »
Leye verliest hier op zich wel de pedalen niet...

Dat haal ik zelf aan in mijn laatste regel ...
Maar we weten helemaal niet wat er gezegd is h?.