Auteur Topic: Speeldag 1 : 30/07/2016 20.00u Essevee - KAS Eupen  (gelezen 27985 keer)

Offline Wouter

• Leden
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #60 Gepost op: juli 31, 2016, 10:41:47 am »
Een eerste helft om van te bleiten. Spelen we die vorig jaar, dan gaan we met 0-2 de rust in. Nu komen we via een goedkope penalty op voorsprong (maar hoe heerlijk schoot Leye die wel niet binnen?).
De rode kaart was ook een lachertje, maar goed van Hamalainen dat hij zich zo overdreven laat vallen, helpt mee in de beslissing voor het tweede geel. Vanaf dan was het makkelijk voetballen (cfr. NEC) en lag er ruimte.
Ik denk dat heel veel ploegen ons de bal zullen gunnen dit seizoen en dat we zullen moeten zwoegen om op voorsprong te komen. Wanneer er ruimte ligt, zullen we een h??l gevaarlijke ploeg zijn!

Ik begrijp de mensen van Eupen wel dat ze zich bekocht voelen. Ik ben ervan overtuigd dat moest de arbiter dezelfde beslissingen genomen hebben in het voordeel van Eupen, deze thread al 6 bladzijden zou hebben met heel veel gejammer en gemekker.

Offline Soulscream

• Leden
  • Voice of the voiceless!
« Reactie #61 Gepost op: juli 31, 2016, 10:46:57 am »
Mja dat is het "sappige" aan voetbal, we zijn al 10x keer gepakt geweest door arbiters, gisteren ontbrak alleen nog zijn essevee truitje

Offline Grompie

• Leden
« Reactie #62 Gepost op: juli 31, 2016, 10:47:30 am »
Vond Eupen best wel charmerend voetbal spelen, daar zitten paar gasten die best wel aardig kunnen voetballen. Weet wel niet of ze dit 90min zouden kunnen hebben vol spelen. We starten ook best aardig aan de 2de helft. Wissel Brebels met Lerager en lepoint vooruit was tactische beste zet. Lerager/Meite kan volgens mij echt goed duo worden. Het was duidelijk Brebels zijn match niet maar denk ook dat dit komt door de tegenstander. Erg moeilijk voetballen centraal, krijgt hij meer ruimte aan de bal speelt Brebels volgens mij beter. Te vroeg om hem nu al af te schrijven.

Lepoint was voor mij ook de zwakste man, zeker voetballend. Doet mij eigenlijk beetje denken aan Fellaini bij de duivels. Ook Hamalainen mag van mij nog een tandje bijsteken. Vond hem tegen NEC veel beter spelen dan nu.

Grootste grap van de avond was toch de scheidsrechter. Eerst nog corner geven en dan penalty trappen, dacht ook wel dat bij een fout in de 16 het ook zoiezo penalty moet zijn maar zeker ben ik daar niet van. Verder was de rode kaart ook een grap. Jammer dat Eupen zo moet kennis maken met de arbitrage in eerste klasse maar goed wij kunnen er ook niet aan doen en we hebben onze portie scheidsrechters die tegen ons waren in het verleden ook al gehad.

Ben blij voor Baudry dat hij geen blunder heeft begaan. Kende natuurlijk niet perse een moeilijke avond want stond tegen een man die 2 koppen kleiner was en hij won er met gemak elk luchtduel tegen maar goed, kon zij match spelen en hopelijk tankt hij er vertrouwen uit. Al blijven veel supporters steeds met een bang hartje zitten als hij de bal heeft.

Derijck onze beste versterking tot nu toe. Dit is echt de verdediger die we nodig hebben, rustig aan de bal, erg slim om zijn duel te winnen en er geraakt nauwelijks iemand voorbij. Meteen ook in de armen gesloten door de supporters en terecht ook!

Verwacht Kaya volgende week wel terug in de basis. Wat een goeie invalbeurt weer, meteen een assist en zorg voor zoveel aanvallend gevaar. Hopelijk wil hij niet vertrekken want anders zou dit een serieuze aderlating zijn.

Moeilijke eerste match tegen een onbekende tegenstander maar je zag de ploeg nooit echt panikeren. Deze zege zal wel vertrouwen geven voor de volgende match al blijft natuurlijk het scheidsrechter verhaal het meeste hangen. Er is nog werk aan maar goed aan welke ploeg niet in deze fase van de competitie. Voor sommige spelers zal een basisplaats wel een heel seizoen lang erg moeilijk worden.
« Laatst bewerkt op: juli 31, 2016, 10:50:36 am door Grompie »

Offline San Iker

• Leden
« Reactie #63 Gepost op: juli 31, 2016, 10:58:08 am »
Bij Kaya stoorde ik mij wel dat die vooral weer heel de tijd Leye probeert te zoeken.
Heeft nooit veel oog voor andere medespelers.

Op termijn(voolgende week) natuurlijk wel een middenveld met Lerager, Meit? en Kaya.
Ik weet echt niet of we VDB wel nodig hebben hoor.

Offline kulle

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #64 Gepost op: juli 31, 2016, 11:10:34 am »
ik begrijp nog altijd niet dat er geen kaarten meer waren voor de sfeertribune gisterenmorgen

Offline tappi

• Leden
  • South Lane Crew
« Reactie #65 Gepost op: juli 31, 2016, 11:14:14 am »
ik begrijp nog altijd niet dat er geen kaarten meer waren voor de sfeertribune gisterenmorgen
Er was, wegens nog geen borstweringen op het bovenste gedeelte, een beperkte capaciteit van 1800 man. Tegen standard zullen er nog 1000 plaatsen extra beschikbaar worden. Hopelijk dan opnieuw uitverkocht!
No pain, no gain.

Offline Patje

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #66 Gepost op: juli 31, 2016, 11:22:51 am »
Zoals ik had verwacht een moeilijke eerste match tegen de ploeg die overkomt uit tweede.
Eerste helft geen enkele kans en te weinig tempo. Ook geen enkele speler die een actie durfde te maken.
Tweede helft begon beter door de tactische bijsturingen. Ik betwijfel of Eupen de volle negentig minuten zou hebben standgehouden maar dat zullen we nooit weten.
Een ding is zeker : met Kaya in de ploeg speelt Essevee duidelijk op een hoger niveau.
Voor de spelers individueel is het nog te vroeg. Zou wel Meite de raad geven eens te vragen aan Baudry hoe je kopbalduels aangaat. Toch niet normaal dat je met die gestalte geen enkel kopduel winst de eerste helft?

Offline Patje

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #67 Gepost op: juli 31, 2016, 11:26:16 am »
Het is niet omdat er 1800 of zo iets kaarten zijn verkocht of uitgedeeld (sponsors kregen elk 4 extra kaarten) dat die ook aanwezig zijn. Het is nog volop verlof en veel abonnees missen een van de eerste competitiematchen.

Offline belli

• Leden
« Reactie #68 Gepost op: juli 31, 2016, 11:50:46 am »
moeilijke wedstrijd.
eerste helft was niet goed.
tweede helft beter met meer tempo en druk vooruit. leuk om zien dat ze dan wel beter speelden.
er stond een goeie mix op het veld...en in die mix heeft Lepoint zeker zijn plaats en zijn nut, zelfs al is hij voetballend niet zo goed.
de concurrentie zorgt er wel voor dat iemand als Kaya heel gretig inviel.

over de scheids: die tweede gele kaart vond ik een lachertje maar die penalty was er wel 1.
ja, als je al bij de scheids wordt geroepen en dan overduidelijk nog s Derijck probeert te belemmeren dan kan je toch moeilijk verwachten dat de scheids gewoon de hoekschop laat hernemen???!! zuivere penalty en oliedom van die speler.

Offline balboa

• Leden
« Reactie #69 Gepost op: juli 31, 2016, 11:54:40 am »
Brebels en Vetokele vond ik de zwakste

Spijtig dat Vetokele nu wordt afgerekend op een positie die helemaal de zijne niet is.

Is een 9, een diepe spits, punt.
D??r kan hij van nut zijn, met z'n kort kappen en draaien.
Maar heeft niet de actie om op de flank te staan.
Maar ok, dat wisten we al, niets nieuws onder de zon.

Offline Bert4

• Leden
« Reactie #70 Gepost op: juli 31, 2016, 12:19:47 pm »
over de scheids: die tweede gele kaart vond ik een lachertje maar die penalty was er wel 1.
ja, als je al bij de scheids wordt geroepen en dan overduidelijk nog s Derijck probeert te belemmeren dan kan je toch moeilijk verwachten dat de scheids gewoon de hoekschop laat hernemen???!! zuivere penalty en oliedom van die speler.
Volledig mee akkoord! Op Stadion tonen ze de fase die eraan vooraf gaat niet, en dat geeft natuurlijk een totaal ander beeld.

Offline Herr Docteur Achtung

• Leden
« Reactie #71 Gepost op: juli 31, 2016, 12:23:18 pm »
Lerager veruit de beste man bij ons. 
Eupen had duidelijk z'n huiswerk gemaakt : een stevig verdedigend blok neerzetten, de ruimte wegnemen en snel uitbreken met de drie voorspelers. 
Dit ging perfect tot de penalty. 
Bij ons zag je duidelijk dat ze de eerste helft geen oplossingen vonden.  Er werd veel te traag gespeeld en zonder diepgang.  Met Lerager erbij was het ineens een stuk sneller en werd er vooruit gevoetbald. 

Offline Soulscream

• Leden
  • Voice of the voiceless!
« Reactie #72 Gepost op: juli 31, 2016, 12:41:36 pm »
Spijtig dat Vetokele nu wordt afgerekend op een positie die helemaal de zijne niet is.

Is een 9, een diepe spits, punt.
D??r kan hij van nut zijn, met z'n kort kappen en draaien.
Maar heeft niet de actie om op de flank te staan.
Maar ok, dat wisten we al, niets nieuws onder de zon.
weet ik ook wel, ik geloof 100% dat Vetokele zal slagen bij ons, maar gisteren was hij toch echt onzichtbaar.

Offline svennay

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #73 Gepost op: juli 31, 2016, 02:00:43 pm »
We vroegen het aan een deskundige na Zulte Waregem - Eupen: "Het was een moedige, maar juiste beslissing"
31 juli 2016 12:57 via voetbalkrant.com

De fase van de wedstrijd tussen Zulte Waregem en Eupen waar iedereen het achteraf over had was de elfmeter voor Essevee - goed voor de 1-0 van Leye. Maakte Lawrence Visser daar de goede keuze of niet? We vroegen een scheidsrechter om raad.

Visser had Ocansey eerder al gewaarschuwd in de bewuste fase, dus de speler van Eupen wist dat hij niets meer mocht doen. ?Maar hij leek het niet te begrijpen en bleef maar trekken?, vond Timothy Derijck.

En toen floot Visser opnieuw, gaf hij geel en leek hij opnieuw corner te geven. In het tumult dat daarop volgde veranderde hij zijn beslissing naar strafschop. ?Een moedige, maar terechte tussenkomst. Dit was een strafschop?, klinkt het binnen het scheidsrechterskorps.

?Er zijn er niet veel die daar nog zouden durven fluiten, maar het is volledig correct. De hoekschop was al genomen, dus als er dan nog iets gebeurd is, dan is het een directe fout ? hier in de grote rechthoek, dus penalty.?

?Het is overigens duidelijk de assistent die meteen aangeeft dat de hoekschop al genomen was, vandaar ook het duimpje van Visser naar zijn lijnrechter. Het tumult kwam er vooral doordat hij eerst leek te twijfelen, maar hij wachtte de communicatie af.?

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2016-07-31/lawrence-visser-had-alle-reden-om-een-strafschop-te-fluiten-in-zulte-waregem---eupen

Offline Tomtom2459

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #74 Gepost op: juli 31, 2016, 04:09:22 pm »
Sammy was ok gisteren.... Paar goede reddingen, de bal uit de voeten weest halen als die spits door was enzo en vooral... Weinig slechte uittrappen en veel ik 1 tijd het spel opgang brengen... Ipv te wachten en te kijken :D

Offline gva

• Leden
« Reactie #75 Gepost op: juli 31, 2016, 04:47:33 pm »
Eerste helft was zo slecht niet, zoals velen hier beweren. Eupen vormde sterk blok, Essevee stond hoog, met veel ruimte achter de verdediging, waar de snelle spelers van Eupen een paar keer handig gebruik van maakten. Essevee bleef rustig (soms te ?) Voetballen met veel beweging en positiewisselingen vooraan, hoge pressing naar voor. Dat er geen of weinig kansen uit voorkwamen had te maken met tactiek en enthousiasme van bezoekers. Het was duidelijk dat een foutje in de loop van de wedstrijd nefast zou zijn voor Eupen en dat bleek zo in tweede helft. Tijdens ek bleek toch ook dat 'kleine' ploegen een uur lang stug kunnen verdedigen, maar uiteindelijk toch kraken... Positief : meerwaarde van een goede bank ! Derijck en lerager tonen meerwaarde, Vetokele komt er wel (zelfs op de flank)

Offline svzwfan

• Leden
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20.00u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #76 Gepost op: juli 31, 2016, 06:42:15 pm »
Ik heb Vetokele nu 3 maal zien spelen en voor mij was hij ieder maal een van de mindere,en snelheid voor mij een groot?.

Offline forzasvzw

• Leden
  • Forzaaa SV !!
« Reactie #77 Gepost op: juli 31, 2016, 07:33:30 pm »
alles goed tribune top! een ding stoort mij enorm die barmeiskes heelsan bezig met ulder iphunee. hopelijk komen die gasten terug rap achter den toog staan toen die ijzeren vak x er was 1 ne toog voor heel da spel. Die deden teminste door.  en moest ge niet lang wachten. nu al die togen en tgaat niet vooruit..
« Laatst bewerkt op: juli 31, 2016, 07:45:03 pm door forzasvzw »

Offline franco

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #78 Gepost op: juli 31, 2016, 10:23:14 pm »
lang wachten op drank in de staantribune

Offline woopser

• Leden
« Reactie #79 Gepost op: juli 31, 2016, 10:27:24 pm »
eerste helft was niet slecht maar 2de was wel beter mede door goeie invalbeurt van lerager(goeie passing!) Al merk je toch als kaya er dan in komt dat we voordien toch wat creativiteit misten. Hamalainen vond ik niet top maar hij krijgt nog wa tijd van mij(en anders verboom) Cordaro benk persoonlijk nie zot van, vind hem wa te plat geworden, Lepoint tja zijn kwaliteiten kennen we(vechtlust, duels, gestalte, maakt makkelijk goal en duikt op de juiste moment op) zijn minder kwaliteiten kennen we ook.. al bij al was het geen slechte prestatie, er staat al iets.