Auteur Topic: Speeldag 20: 21/12/2016 20.30u : Essevee - KRC Genk  (gelezen 19141 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 20: 21/12/2016 20.30u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #80 Gepost op: december 22, 2016, 10:56:32 am »
Ik vond dat middenveld van Racing Genk echt dramatisch gisteren. Susic en pozuelo raakten geen bal, en verwaarloosden dan nog eens Heynen die, als wij wat druk zetten, verzoop op het middenveld.

Ik denk dat de reden voor dat zwak middenveld van Genk een naam heeft : Meite.
Werd door Dury duidelijk de tweede helft het veld opgestuurd met 1 opdracht en dat was die mannen uit de match te houden samen met Lerager.
Dit is gelukt maar had ook wel tot gevolg dat we er zelf niet meer uitkwamen. Ook al omdat ze vooraan op een eiland stonden want er kwam geen aansluiting meer en ze kapot zaten van het vele lopen. Cordaro is minder zegt men maar ik heb die gisteren meer zien tacklen dan een De fauw bv.
Ook werd nog maar eens bewezen dat invallen in zulke matchen (Lepoint dramatisch, Vetokele niet veel beter, alleen Coopman deed het goed) niet evident is.
Belangrijkste was vandaag de overwinning. Man van de match zonder de anderen tekort te doen : Hamalainen. En Bossut was ook uitstekend vond ik.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Speeldag 20: 21/12/2016 20.30u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #81 Gepost op: december 22, 2016, 10:56:53 am »
NIet normaal. Ik heb er zeker 5 geteld. Met als orgelpunt die van Bizot waar Serge weigert rood te trekken.

Idd, het was weer een mooie toneelvoorstelling van Serge. Je kon gewoon zien dat hij welwillend was om Genk een handje toe te steken.

Hamalainen was idd top, en Baudry die herken je bijna niet meer met 4 maand geleden.

Bij Bossut viel mij idd ook op dat hij minder tijd rekte dan anders. Normaal valt hij bij het uit de lucht plukken van een bal meteen in de grond gisteren geen enkele keer.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Speeldag 20: 21/12/2016 20.30u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #82 Gepost op: december 22, 2016, 11:17:41 am »
Ook werd nog maar eens bewezen dat invallen in zulke matchen (Lepoint dramatisch, Vetokele niet veel beter, alleen Coopman deed het goed) niet evident is.
Voor iemand als Lepoint zijn heel weinig zaken evident hoor.
Bijvoorbeeld, ik zeg maar iets, een bal controleren.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 20: 21/12/2016 20.30u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #83 Gepost op: december 22, 2016, 11:19:22 am »
Idd, het was weer een mooie toneelvoorstelling van Serge. Je kon gewoon zien dat hij welwillend was om Genk een handje toe te steken.

Hamalainen was idd top, en Baudry die herken je bijna niet meer met 4 maand geleden.

Bij Bossut viel mij idd ook op dat hij minder tijd rekte dan anders. Normaal valt hij bij het uit de lucht plukken van een bal meteen in de grond gisteren geen enkele keer.

Wat Baudry betreft : die is vorig jaar gewoon mee verzopen met de rest. Ik vond hem toen op de RB goed spelen zonder meer maar na de komst van Dalsgaard mocht hij naar de bank om dan te depanneren als CV in laat ons eerlijk wezen zwakke verdediging. Met die verdediging winnen we gisteren ook niet hoor.
Dit jaar grijpt hij zijn kans in een verdediging die veel beter is. Bovendien is hij snel en kopbalsterk.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 20: 21/12/2016 20.30u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #84 Gepost op: december 22, 2016, 11:24:22 am »
Voor iemand als Lepoint zijn heel weinig zaken evident hoor.
Bijvoorbeeld, ik zeg maar iets, een bal controleren.
Akkoord maar zo zwak als gisteren zag ik hem nog nooit spelen.
Ik hoop dat Dury ook gezien heeft dat Marrone nooit het niveau van Meite zal halen en dat die dus niet de vervanger kan zijn die we zogezegd al hebben mocht Meite vertrekken.

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.477
  • Essevee!
Re: Speeldag 20: 21/12/2016 20.30u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #85 Gepost op: december 22, 2016, 11:39:20 am »
Ik vond Meit? de absolute man van de match. De anderen waren ook goed natuurlijk, maar Meit? heeft zijn marktwaarde gisteren weer wat opgeschroefd.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.730
Re: Speeldag 20: 21/12/2016 20.30u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #86 Gepost op: december 22, 2016, 11:43:35 am »
Akkoord maar zo zwak als gisteren zag ik hem nog nooit spelen.
Ik hoop dat Dury ook gezien heeft dat Marrone nooit het niveau van Meite zal halen en dat die dus niet de vervanger kan zijn die we zogezegd al hebben mocht Meite vertrekken.
Tja, een Meit?-vervanger zal altijd minder zijn dan Meit?, de kans dat we een minstens even goeie gaan vinden is nihil.  Je mag ook niet te vlug conclusies trekken ivm Marrone, Meit? vorig jaar is ook de Meit? niet van dit jaar.  Ik geloof wel dat Marrone een goeie vervanger zou zijn voor Meit?, niet gelijkwaardig, maar toch wel goed.

Offline jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 985
  • Essevee!
Re: Speeldag 20: 21/12/2016 20.30u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #87 Gepost op: december 22, 2016, 11:53:18 am »
Sterke achterlinie: bossut, derijck, Boudry en vooral hamalainen top! Daarvoor hebben we gelukkig Meit? en lerager: alle twee klasse spelers. Marrone was gisteren echt niet goed positioneel, in sommige duels (verloor op het einde van de eerste helft een makkelijk luchtduel van trossard waar een gevaarlijke kans uit voorkwam) en geen zuivere passing. Voor de rest was leye dus geblesseerd en Kaya af en toe flux in zijn bewegingen. Ik maak vooral op dat we echt nog een 10 met volume, duel en snelheid missen en een moderne flankspeler. Dit wordt ons seizoen!

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 20: 21/12/2016 20.30u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #88 Gepost op: december 22, 2016, 12:03:13 pm »
Tja, een Meit?-vervanger zal altijd minder zijn dan Meit?, de kans dat we een minstens even goeie gaan vinden is nihil.  Je mag ook niet te vlug conclusies trekken ivm Marrone, Meit? vorig jaar is ook de Meit? niet van dit jaar.  Ik geloof wel dat Marrone een goeie vervanger zou zijn voor Meit?, niet gelijkwaardig, maar toch wel goed.
Ik hoop het en we mogen inderdaad geen overhaaste conclusies trekken maar snelheid en wendbaarheid heb je of heb je niet. Van iemand die uit de Italiaanse competitie komt verwacht ik dat hij meer als winnaar uit een duel komt maar ik geef hem nog wat tijd.

Offline dendanny

  • Leden
  • Berichten: 169
  • Essevee!
Re: Speeldag 20: 21/12/2016 20.30u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #89 Gepost op: december 22, 2016, 12:27:09 pm »
toch ook wel chapeau voor Leye, kijken, meit? zien komen en voorzetten op het hoofd van meit? en bingo

Offline minos

  • Leden
  • Berichten: 53
  • Essevee!
Re: Speeldag 20: 21/12/2016 20.30u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #90 Gepost op: december 22, 2016, 12:28:02 pm »
Vetokele is geen speler voor Zulte Waregem. Hij heeft een broertje dood aan verdedigen en dat is juist de sterkte van onze ploeg; iedereen plooit terug en helpt een medemaat die onder druk staat; Vetokele loopt als hij de bal heeft maar anders staat hij van op enkele meters toe te kijken hoe de anderen de kastanjes uit het vuur halen; begrijp nu waarom hij in Engeland mislukt is.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Speeldag 20: 21/12/2016 20.30u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #91 Gepost op: december 22, 2016, 12:54:42 pm »
Vetokele is geen speler voor Zulte Waregem. Hij heeft een broertje dood aan verdedigen en dat is juist de sterkte van onze ploeg; iedereen plooit terug en helpt een medemaat die onder druk staat; Vetokele loopt als hij de bal heeft maar anders staat hij van op enkele meters toe te kijken hoe de anderen de kastanjes uit het vuur halen; begrijp nu waarom hij in Engeland mislukt is.
Laat ons aub eens Vetokele beoordelen als hij een aantal matchen diep in de punt mag staan.
En van dat broertje dood aan verdedigen is trouwens ook geen waar. Is wel degelijk een jongen met inzet. Dat hij de basisbeginselen van het verdedigen niet beheerst, tja, het is dan ook een aanvaller he.

Het is geen flankspeler!

Begin nu toch gewoon eens met Vetokele in de punt met Leye daarachter.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Speeldag 20: 21/12/2016 20.30u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #92 Gepost op: december 22, 2016, 01:11:33 pm »
Laat ons aub eens Vetokele beoordelen als hij een aantal matchen diep in de punt mag staan.
En van dat broertje dood aan verdedigen is trouwens ook geen waar. Is wel degelijk een jongen met inzet. Dat hij de basisbeginselen van het verdedigen niet beheerst, tja, het is dan ook een aanvaller he.

Het is geen flankspeler!

Begin nu toch gewoon eens met Vetokele in de punt met Leye daarachter.

2

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 20: 21/12/2016 20.30u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #93 Gepost op: december 22, 2016, 01:18:55 pm »
Laat ons aub eens Vetokele beoordelen als hij een aantal matchen diep in de punt mag staan.
En van dat broertje dood aan verdedigen is trouwens ook geen waar. Is wel degelijk een jongen met inzet. Dat hij de basisbeginselen van het verdedigen niet beheerst, tja, het is dan ook een aanvaller he.

Het is geen flankspeler!

Begin nu toch gewoon eens met Vetokele in de punt met Leye daarachter.

Kijk, wat hij gisteren deed kan gewoon niet. Hij is de meest frisse man op het veld, verliest de bal en laat dan vervolgens zijn 2 ploegmaats in de steek door niet mee te gaan verdedigen, waardoor er enen van Genk moederziel alleen kan voorzetten en Karelis nog bijna binnenknikt. Wel dan hadden we beter Kaya laten staan. Die had zich nog de longen uit het lijf gelopen om die voorzet eruit te halen.

En ja, ik weet dat het geen flank is, maar als je invalt dan doe je toch je stinkende best, zelfs al sta je niet op je favoriete positie. Ik geef je overigens wel gelijk. Het experiment met Lerager op de 10 was ook geen echte hoogvlieger. Je ziet dat die niet gewoon is om met zijn rug naar doel te spelen. Die is gewoon om altijd een aanspeelpunt voor zich te zien. Dit gezegd zijnde zou ik niet teveel veranderen tegen Mechelen. Wachten tot de winterstage om er misschien iets anders in te slijpen.
« Laatst bewerkt op: december 22, 2016, 01:29:50 pm door Will McAvoy »

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.295
Re: Speeldag 20: 21/12/2016 20.30u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #94 Gepost op: december 22, 2016, 01:24:44 pm »
Een controlerend Essevee die Genk zonder veel moeite opzij zet. De 3 punten waren het belangrijkste.

Gumienny had nen air van hier tot ginder! Hamalainen die langs de zijkant staat om er terug op te komen, tijdje wachten en dan met de rug naar Hamalainen teken doen dat hij terug mag opkomen. De handsballen die niet gezien werden en dan met de armen zwaaien dat er niks aan de hand is.

We komen wel goed weg dat Cordaro geen 2e geel pakt, de eerste was al donkergeel voor natrappen en dan zijn fout op Uronen (?) kon zeker zijn 2e geweest zijn. 
SV TILL I DIE

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 794
  • Essevee!
Re: Speeldag 20: 21/12/2016 20.30u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #95 Gepost op: december 22, 2016, 01:49:22 pm »
toch ook wel chapeau voor Leye, kijken, meit? zien komen en voorzetten op het hoofd van meit? en bingo

Klopt en wordt veel over het hoofd gezien.

Leye trapt uitstekende voorzetten met een mooie curve. Die van Cordaro zijn bijlange zo goed niet.

Offline pamfluit

  • Leden
  • Berichten: 1.601
Re: Speeldag 20: 21/12/2016 20.30u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #96 Gepost op: december 22, 2016, 03:55:21 pm »
Die van Buffel met de armen breed was anders ook opvallend

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.244
Re: Speeldag 20: 21/12/2016 20.30u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #97 Gepost op: december 22, 2016, 04:26:29 pm »
Een controlerend Essevee die Genk zonder veel moeite opzij zet. De 3 punten waren het belangrijkste.

Gumienny had nen air van hier tot ginder! Hamalainen die langs de zijkant staat om er terug op te komen, tijdje wachten en dan met de rug naar Hamalainen teken doen dat hij terug mag opkomen. De handsballen die niet gezien werden en dan met de armen zwaaien dat er niks aan de hand is.

We komen wel goed weg dat Cordaro geen 2e geel pakt, de eerste was al donkergeel voor natrappen en dan zijn fout op Uronen (?) kon zeker zijn 2e geweest zijn.

Buffel mocht ook rood hebben.
Kreeg geel en deelde 10sec latere een elleboog uit aan Lepoint. Vlak voor de neus van de 4de ref (onbegrijpelijk dat die dit niet zag)

Gumienny moet gewoon altijd eens tonen dat hij nog op het veld staat. Hij wil de belangrijkste persoon zijn.

Offline nassaro

  • Leden
  • Berichten: 215
Re: Speeldag 20: 21/12/2016 20.30u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #98 Gepost op: december 22, 2016, 05:36:54 pm »
In de eerst helft hadden de Genkse verdedigers geen seconde rust met een jagende Lerager. Dat veranderde in de tweede helft toen Lepoint op de plaats van Lerager ging spelen en Lerager als het ware weer zijn vertrouwde stek lager op het middenveld innam. Met respect voor Christophe Lepoint, maar gisteren was echt niet goed. Overal te laat, won geen duels, holde overal hopeloos achter de feiten aan ... Spijtig voor die gast, maar gisteren kwam hij echt tekort (en eigenlijk is dat al een paar weken zo).
Klasse hoe het team bijna probleemloos kon stand houden tegen een ploeg met meer individueel talent.
Wat betreft Vetokele, ik vond dat die jongen goed was ingevallen, maar dat hij in de ultieme minuut niet meeverdedigde bij eigen balverlies, daar scoor je bij mij geen punten mee. Bijna liep het nog slecht af.
Wat betreft de arbitrage : dit keer loopt het goed af, maar die dwaling rond de handsbal van Bizot (buiten de rechthoek), had ons weer zuur kunnen opbreken. Die fase is voor mij even erg als de niet gegeven rode kaart na fout op de doorgebroken Cordaro op Genk, de rode kaart van Meit? op Standard en het geldige, maar afgekeurde doelpunt op Oostende.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Speeldag 20: 21/12/2016 20.30u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #99 Gepost op: december 22, 2016, 07:27:06 pm »
Wat betreft de arbitrage : dit keer loopt het goed af, maar die dwaling rond de handsbal van Bizot (buiten de rechthoek), had ons weer zuur kunnen opbreken. Die fase is voor mij even erg als de niet gegeven rode kaart na fout op de doorgebroken Cordaro op Genk, de rode kaart van Meit? op Standard en het geldige, maar afgekeurde doelpunt op Oostende.
Volgens mij gaf Gumieny daar gewoon voordeel voor Genk, omdat Lerager daar toch wel zeer gevaarlijk met zijn voeten vooruit kwam gegleden.
Ik dacht Gumieny het 'voordeelgebaar' zien gemaakt te hebben.