Auteur Topic: Speeldag 14 : 05/11/2017 20:00u : KV Oostende - Essevee  (gelezen 16483 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.712
Re: Speeldag 14 : 05/11/2017 20:00u : KV Oostende - Essevee
« Reactie #60 Gepost op: november 06, 2017, 11:32:07 am »
Dury begaat een fout door niet te roteren gisteren. Enkele spelers speelden echt zwak (door vermoeidheid?), met als uitschieters Desart en Hamalainen. Ook Iseka was bijzonder bleek, maar die wist wellicht pas net voor de match dat hij moest starten. We misten Olyinka enorm gisteren.

Desart mag ook wel eens naar de bank verhuizen. Minstens 3 laterale passen gewoon in de voeten van de tegenstanders schoppen... Onaanvaardbaar op dit niveau.

Over de videoref: bij de eerste fase (handspel Iseka), liet hij zich duidelijk be?nvloeden door de spelers van Oostende die rond hem verzameld stonden. Geen enkele Essevee speler die wat weerwerk biedde. Bij de tweede fase, had hij op zijn minst de beelden moeten gaan bekijken, om enige subjectiviteit te weren tov Zulte Waregem. Feit is, dat het videoref systeem te pas en te onpas gebruikt wordt. Was er gisteren geen videoref, we hadden deze match ongetwijfeld gewonnen. Pure discriminatie dus tov matchen waar er geen videoref is.

Tot slot: ik heb mij enorm ge?rgerd aan het gedrag en de gezangen van Oostende supporters. Liedjes in de 1e (!) helft van oa. "En steek die beker maar in je kont", "En we zwaaien met zijn allen naar Dury", vind ik getuigen van bijzonder laag niveau. Ook het hautain gedrag van "supporters" en "business partners" van Oostende, was er fel over. Wat een misplaatst gedrag. Ik ben dan ook enorm gedegouteerd nog voor het einde van de wedstrijd naar huis vertrokken (uit de businessruimte). Daar zien ze me (lang) niet meer terug. De Marc Coucke show primeert daar boven de echte voetbalbeleving en sportiviteit.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.299
Re: Speeldag 14 : 05/11/2017 20:00u : KV Oostende - Essevee
« Reactie #61 Gepost op: november 06, 2017, 11:49:10 am »

Tot slot: ik heb mij enorm ge?rgerd aan het gedrag en de gezangen van Oostende supporters. Liedjes in de 1e (!) helft van oa. "En steek die beker maar in je kont", "En we zwaaien met zijn allen naar Dury", vind ik getuigen van bijzonder laag niveau. Ook het hautain gedrag van "supporters" en "business partners" van Oostende, was er fel over. Wat een misplaatst gedrag. Ik ben dan ook enorm gedegouteerd nog voor het einde van de wedstrijd naar huis vertrokken (uit de businessruimte). Daar zien ze me (lang) niet meer terug. De Marc Coucke show primeert daar boven de echte voetbalbeleving en sportiviteit.

Viel mij ook enorm op! Ik zat ook in de VIP tribune en de gezangen van KVO waren allemaal anti gezangen en zelden voor hun ploeg. Ik hoorde ook we hate zulte? Ik dacht even dat ik in Kortrijk zat..

Coucke had wel nog sympa voor onze ploeg ..
SV TILL I DIE

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.481
  • Essevee!
Re: Speeldag 14 : 05/11/2017 20:00u : KV Oostende - Essevee
« Reactie #62 Gepost op: november 06, 2017, 01:00:41 pm »
Volledig akkoord met Mogul, wat betreft Cordaro. Heel goede mentaliteit. Nooit mogen meespelen en dan plotseling met zoveel energie invallen. Andere spelers zouden al lang vertrokken zijn en denken van "Je kan me de pot op".

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Speeldag 14 : 05/11/2017 20:00u : KV Oostende - Essevee
« Reactie #63 Gepost op: november 06, 2017, 01:19:18 pm »
Hamalainen, wat is daarmee gebeurd zeg?

Na het slappe gedoe en verdedigende zwakte van Verboom waren we blij dat hij hier weer stond maar vorig jaar op het einde liet hij al datzelfde slappe gedoe merken en dit seizoen gewoon lachwekkend hoe die zich keer op keer kinderlijk laat wegzetten en in zijn rug laat pakken.

Soit, Cordaro scherp ingevallen. Mag je stilaan de voorkeur gaan geven aan De Pauw die nog altijd niet beseft dat hij voor zijn plaats moet vechten.

Penalty bij 3-1 was er geen maar ach, mag je je niet achter verstoppen.
PO1 zal hoogstwrsch niet gehaald worden maar daar gaat het mij niet om. We wisten voor het seizoen al dat dat weer een huzarenstukje ging worden om dat te halen.
Het Europese voetbal wreekt hem ja, maar om nu te zeggen dat we zonder dat Europees sowieso in de top 6 gingen gestaan hebben...

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.712
Re: Speeldag 14 : 05/11/2017 20:00u : KV Oostende - Essevee
« Reactie #64 Gepost op: november 06, 2017, 02:11:22 pm »

Het Europese voetbal wreekt hem ja, maar om nu te zeggen dat we zonder dat Europees sowieso in de top 6 gingen gestaan hebben...

Met een killer als Mbaye Leye, wellicht wel... toch wreed jammer hoe dat allemaal gelopen is, zeker als je kijkt, hoe zwak de competitie momenteel is.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 14 : 05/11/2017 20:00u : KV Oostende - Essevee
« Reactie #65 Gepost op: november 06, 2017, 02:33:39 pm »
Tot slot: ik heb mij enorm ge?rgerd aan het gedrag en de gezangen van Oostende supporters. Liedjes in de 1e (!) helft van oa. "En steek die beker maar in je kont", "En we zwaaien met zijn allen naar Dury", vind ik getuigen van bijzonder laag niveau. Ook het hautain gedrag van "supporters" en "business partners" van Oostende, was er fel over. Wat een misplaatst gedrag. Ik ben dan ook enorm gedegouteerd nog voor het einde van de wedstrijd naar huis vertrokken (uit de businessruimte). Daar zien ze me (lang) niet meer terug. De Marc Coucke show primeert daar boven de echte voetbalbeleving en sportiviteit.

Hoogmoed komt voor de val. Laat dat artificieel rijk en "groot" geworden clubje maar in de waan dat ze onsterfelijk zijn. Ooit trekt Coucke er daar de stekker uit en dan kunnen ze samen met Kortrijk terug naar 2e klasse voor 2000 man spelen.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 14 : 05/11/2017 20:00u : KV Oostende - Essevee
« Reactie #66 Gepost op: november 06, 2017, 02:34:12 pm »
Sommigen geloven hier blijkbaar nog steeds dat PO 1 halen voor een club als de onze een evidentie is, zelfs met de Europese matchen erbij.

Ik zou zeggen, wind u vooral niet te veel op, want ge zult nog veel teleurgesteld zijn de komende 2 maanden.

We staan nu op een gigantische kloof van welgeteld 1 punt van PO 1, het is een kwestie van de schade trachten te beperken tot de winterstop en hopen dat de ploeg er na de break opnieuw 100% staat, met eventueel enkele versterkingen bij.
 
Wie dat niet wil inzien zou zich beter een abonnementje in Anderlecht gaan aanschaffen volgend jaar.

Doet deugd om zien dat er toch nog mensen zijn met wat gezond BOERENverstand.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 14 : 05/11/2017 20:00u : KV Oostende - Essevee
« Reactie #67 Gepost op: november 06, 2017, 03:24:49 pm »

Het Europese voetbal wreekt hem ja, maar om nu te zeggen dat we zonder dat Europees sowieso in de top 6 gingen gestaan hebben...

Met een killer als Mbaye Leye, wellicht wel... toch wreed jammer hoe dat allemaal gelopen is, zeker als je kijkt, hoe zwak de competitie momenteel is.

onzin, een killer als Mbaye Leye houdt geen doelpunten tegen hoor. We krijgen er quasi evenveel binnen als Eupen sinds speeldag 5. Als je elke wedstrijd 3 of meer goals pakt moet je niet kijken naar je spitsen, dan is je prioriteit verdedigen.

Offline bert_waregem

  • Leden
  • Berichten: 16
  • Essevee!
Re: Speeldag 14 : 05/11/2017 20:00u : KV Oostende - Essevee
« Reactie #68 Gepost op: november 06, 2017, 04:07:29 pm »
Hoogmoed komt voor de val. Laat dat artificieel rijk en "groot" geworden clubje maar in de waan dat ze onsterfelijk zijn. Ooit trekt Coucke er daar de stekker uit en dan kunnen ze samen met Kortrijk terug naar 2e klasse voor 2000 man spelen.

Het is een heel ongezond situatie daar in Oostende, dat ben gratie van een rijke zakenman staat of valt. De val zal mogelijk had aankomen als hij zijn speeltje beu is ...
Bert Waregem voetbal met een knipoog

Offline bert_waregem

  • Leden
  • Berichten: 16
  • Essevee!
Re: Speeldag 14 : 05/11/2017 20:00u : KV Oostende - Essevee
« Reactie #69 Gepost op: november 06, 2017, 04:10:22 pm »
De enige schuldige vandaag is Hamalainen. Door hem verliezen we.

Oostende kwam er niet meer aan te pas na die rode kaart en de gelijkmaker zat er zwaar aan te komen. Helaas bracht Brian hen terug in de match.

Leya Iseka -> return to sender aub. Die man doet niets in de spits. Raar dat Dury voor hem koos ipv Ivan toen Peter zich blesseerde.

De Mets vant zelfde.

Coopman onze beste man vandaag. Veel inzet en goede mentaliteit bekroond met een mooie goal. Is ook al wat meer 'mans' geworden.

Hij ging in de fout maar er was gisteren wel meer aan de hand, het gebrek aan scherpte was ook een groot probleem vooral in de eerste helft. Het probleem blijft dat we achterin zeer kwetsbaar zijn en voorin amper een goal kunnen maken. Het zal een heel seizoen een lastig verhaal blijven ...
Bert Waregem voetbal met een knipoog

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 14 : 05/11/2017 20:00u : KV Oostende - Essevee
« Reactie #70 Gepost op: november 06, 2017, 04:44:04 pm »
De enige schuldige vandaag is Hamalainen. Door hem verliezen we.

Oostende kwam er niet meer aan te pas na die rode kaart en de gelijkmaker zat er zwaar aan te komen. Helaas bracht Brian hen terug in de match.

Leya Iseka -> return to sender aub. Die man doet niets in de spits. Raar dat Dury voor hem koos ipv Ivan toen Peter zich blesseerde.

De Mets vant zelfde.

Coopman onze beste man vandaag. Veel inzet en goede mentaliteit bekroond met een mooie goal. Is ook al wat meer 'mans' geworden.

Hij ging in de fout maar er was gisteren wel meer aan de hand, het gebrek aan scherpte was ook een groot probleem vooral in de eerste helft. Het probleem blijft dat we achterin zeer kwetsbaar zijn en voorin amper een goal kunnen maken. Het zal een heel seizoen een lastig verhaal blijven ...

Het is toch vooral een verdedigend probleem hoor. Dat we niet genoeg scoren klopt niet helemaal h? als je weet dat er maar 2 ploegen meer goals maakten tot nu toe.

Offline bert_waregem

  • Leden
  • Berichten: 16
  • Essevee!
Re: Speeldag 14 : 05/11/2017 20:00u : KV Oostende - Essevee
« Reactie #71 Gepost op: november 06, 2017, 05:22:45 pm »
Het is toch vooral een verdedigend probleem hoor. Dat we niet genoeg scoren klopt niet helemaal h? als je weet dat er maar 2 ploegen meer goals maakten tot nu toe.

We krijgen veel te gemakkelijk doelpunten tegen, maar ik blijf erbij dat we te weinig stootkracht voorin hebben. Als je ziet de tweede helft gisteren, men zette Oostende wel goed vast bij momenten maar echte uitgespeelde kansen krijg je niet. Als je dan kijkt naar vorige wedstrijden thuis tegen Mechelen krijgen we wel een pak kansen maar werken matig af, tegen Waasland Beveren krijgen we veel goals om de oren, maar krijgen we ook nog een pak kansen om meer te scoren, maar benutten deze niet ...
Bert Waregem voetbal met een knipoog

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Speeldag 14 : 05/11/2017 20:00u : KV Oostende - Essevee
« Reactie #72 Gepost op: november 06, 2017, 07:41:17 pm »
Klassereactie van Dury wel.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.263
  • Essevee!
Re: Speeldag 14 : 05/11/2017 20:00u : KV Oostende - Essevee
« Reactie #73 Gepost op: november 07, 2017, 02:42:02 pm »
Via Ludwig V. uit Het Nieuwsblad
07 november 2017

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.712
Re: Speeldag 14 : 05/11/2017 20:00u : KV Oostende - Essevee
« Reactie #74 Gepost op: november 07, 2017, 02:43:18 pm »
Ex-scheidsrechter Javaux heeft in La Tribune verklaard dat het voor hem geen handspel was van Iseka, en er aldus een geldig doelpunt is afgekeurd...
« Laatst bewerkt op: november 07, 2017, 03:40:40 pm door Thraso »

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.263
  • Essevee!
Re: Speeldag 14 : 05/11/2017 20:00u : KV Oostende - Essevee
« Reactie #75 Gepost op: november 07, 2017, 02:46:53 pm »
Ex-scheidsrechter Javaux heeft in La Tribune verklaart dat het voor hem geen handspel was van Iseka, en er aldus een geldig doelpunt is afgekeurd...
Het is een 50/50-kwestie heb ik de indruk.
De helft zegt wel hands, de andere helft vindt van niet...
Idem bij de penaltyfase overigens.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 14 : 05/11/2017 20:00u : KV Oostende - Essevee
« Reactie #76 Gepost op: november 07, 2017, 03:19:22 pm »
E?n ding is zeker, de arbitrage hebben we dit seizoen alvast (nog) niet mee.

In Europa dat is wat anders. ;)

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.712
Re: Speeldag 14 : 05/11/2017 20:00u : KV Oostende - Essevee
« Reactie #77 Gepost op: november 07, 2017, 03:40:16 pm »
Ex-scheidsrechter Javaux heeft in La Tribune verklaart dat het voor hem geen handspel was van Iseka, en er aldus een geldig doelpunt is afgekeurd...
Het is een 50/50-kwestie heb ik de indruk.
De helft zegt wel hands, de andere helft vindt van niet...
Idem bij de penaltyfase overigens.

Maw, zonder videoref waren we er zondag erop en erover gegaan... Jammer dat er net ?nen aanwezig is. En dat is discriminerend tov matchen waren er geen aanwezig is.

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.712
Re: Speeldag 14 : 05/11/2017 20:00u : KV Oostende - Essevee
« Reactie #78 Gepost op: november 07, 2017, 04:30:46 pm »
Hier de beelden: https://t.co/CVeiViyp9K

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.700
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 14 : 05/11/2017 20:00u : KV Oostende - Essevee
« Reactie #79 Gepost op: november 07, 2017, 05:51:26 pm »
Hier de beelden: https://t.co/CVeiViyp9K
Volgens mij zie je zelfs dat hij zijn arm wegtrekt...