--> Zomertransfers seizoen 2018-2019

Auteur Topic: Zomertransfers seizoen 2018-2019  (gelezen 157285 keer)

Online Zigzag

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
Re: Zomertransfers seizoen 2018-2019
« Reactie #1620 Gepost op: januari 26, 2019, 11:30:43 am »
Ollie was dus echt een piste ...

En toen kwam ... niemand meer. :(

Ongeacht dat dit over Deschacht gaat, zie je nog maar eens hoe amateuristisch het hier aan toe gaat.

Maar best dat die hier niet speelt.

Gezien hij er niet is, hadden ze toch de juiste beslissing genomen (volgens u) dan? ;)

Dat ze er überhaupt al aan dachten om hem te halen vond ik gewon belachelijk. We hebben al 2 37-jarigen in onze kern en zie hoe die presteren. Dus ik ben blij dat die hier niet zit.

Anderzijds vind ik de manier van handelen ronduit amateuristisch.

Online mogul

• Leden
« Reactie #1621 Gepost op: januari 26, 2019, 08:05:12 pm »
Ollie was dus echt een piste ...

En toen kwam ... niemand meer. :(

Ongeacht dat dit over Deschacht gaat, zie je nog maar eens hoe amateuristisch het hier aan toe gaat.

Maar best dat die hier niet speelt.

Gezien hij er niet is, hadden ze toch de juiste beslissing genomen (volgens u) dan? ;)

Dat ze er überhaupt al aan dachten om hem te halen vond ik gewon belachelijk. We hebben al 2 37-jarigen in onze kern en zie hoe die presteren. Dus ik ben blij dat die hier niet zit.

Anderzijds vind ik de manier van handelen ronduit amateuristisch.
Inderdaad, ze willen hem, dan wachten ze om daarna te zeggen, Deschacht waarom heb je niet gewacht?  Het is in de eerste plaats SCHANDALIG om terug interesse te hebben in een 37 jarige, maar, als je die dan wil kunnen ze hem nog niet halen. 
Die dingen kunnen echt niet, ik snap niet dat onze beleidsmensen daar niks aan doen, dus ook zij zijn verantwoordelijk!!

Offline Thraso

• Leden
« Reactie #1622 Gepost op: februari 06, 2019, 07:26:20 am »
Coucke eist geld terug van verkopers na ontdekken vervelende clausules in contracten.

Interessante passage in het artikel:

"En er kwamen nog clausules naar boven die voor wrevel zorgden. Zo ontdekte men bij een aantal spelers die waren uitgeleend dat de huurclubs een percentage op latere doorverkoop hadden. Toen bijvoorbeeld Leya Iseka en Doumbia werden verkocht, profiteerde Zulte Waregem mee. Dat waren geen exuberante bedragen, maar alles bij elkaar waren het toch uitgaven waarop Coucke niet had gerekend."

Offline Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #1623 Gepost op: februari 06, 2019, 10:27:51 am »
Coucke eist geld terug van verkopers na ontdekken vervelende clausules in contracten.

"En er kwamen nog clausules naar boven die voor wrevel zorgden. Zo ontdekte men bij een aantal spelers die waren uitgeleend dat de huurclubs een percentage op latere doorverkoop hadden. Toen bijvoorbeeld Leya Iseka en Doumbia werden verkocht, profiteerde Zulte Waregem mee. Dat waren geen exuberante bedragen, maar alles bij elkaar waren het toch uitgaven waarop Coucke niet had gerekend."

Ergens normaal dat de clubs die een speler huren een vergoeding krijgen om spelers beter te maken of ze meer speelminuten te geven waardoor hun waarde verhoogt.

Coucke eist dat geld niet omdat we dat krijgen (meerwaarde vergoeding) maar omdat ze die clausules verborgen hielden.
En ik leer vooral dat ons bestuur toch niet zo'n watjes zijn als we denken / hier aangenomen wordt.

Offline Thraso

• Leden
« Reactie #1624 Gepost op: februari 06, 2019, 09:00:51 pm »

Ergens normaal dat de clubs die een speler huren een vergoeding krijgen om spelers beter te maken of ze meer speelminuten te geven waardoor hun waarde verhoogt.

Coucke eist dat geld niet omdat we dat krijgen (meerwaarde vergoeding) maar omdat ze die clausules verborgen hielden.
En ik leer vooral dat ons bestuur toch niet zo'n watjes zijn als we denken / hier aangenomen wordt.

Vind het wel vreemd dat hij daarvoor vergoeding kan eisen. Contracten zitten in een data room bij een overname en zijn ter beschikking van de koper tijdens zijn 'due diligence', dus vooraleer het definitief bedrag van de overname vaststaat. Hij / zijn adviseurs konden er dus wellicht perfect van op de hoogte zijn. Volgens mij wordt de werkelijke reden niet benoemd, dit is een schijnmaneuver om de werkelijke reden van vergoeding van de schade te verdoezelen (m.i.).