Auteur Topic: Zomertransfers seizoen 2019-2020  (gelezen 234340 keer)

Offline mogul

• Leden
Re: Zomertransfers seizoen 2019-2020
« Reactie #500 Gepost op: mei 13, 2019, 07:45:36 pm »
Weer typisch een Dury-reactie: nu hebben we tijd tot eind augustus, andere jaren moesten we nog voor de eerste training een volledige kern hebben voor de automatismen, groepsgeest  en blablablabla.... net zoals hij de nu de spelers aan het afbreken is omdat ze niet voluit gaan in play off2, maar wel zelf al jaren roepen dat play off2 een ‘straf is voor het Belgische voetbal’. Je kan de  spelers een gebrek aan inzet verwijten maar voor mij is het eerder een schrijnend gebrek aan kwaliteit in deze spelersgroep. Een groep die hij zelf heeft mogen samenstellen wat sommigen hier ook mogen beweren.
2.

EsseveeFORUM

« Reactie #500 Gepost op: mei 13, 2019, 07:45:36 pm »

Offline San Iker

• Leden
« Reactie #501 Gepost op: mei 13, 2019, 07:57:40 pm »
Niemand is hier pro Dury of een Dury hater e.
Maar mss is hij wel wat overrated.
Akkoord hij is goed en heeft hier al veel bewezen. Maar hij is geen top in Belgie. Zou het daar nooit kunnen waarmaken.
Sommigen denken gewoon dat het op is, en ik denk dat ook.
En met alle respect, maar in de goede jaren lag het ook wel aan de kwaliteit van de spelers e.
Spelers als Hazard, Malanda, Conté, Meité, Delaplace, Kums,.... dat was pute kwaliteit e, die maken de ploeg beter, het was niet de trainer die hen beter maakte

Na Kalezic zijn wij niet gered door Dury e, maar door Leye en Berrier.
Vorig jaar hetzelfde, toen hield Hamdi ons in 1ste, dit jaar net hetzelfde, Hamdi en Bongonda moeten ons redden.

Kijk eens naar Brys bvb. Is STVV qua kwiliteit beter dan ons? Neen
Is Kortrijk qua kwaliteit beter dan ons? Nee
Is Charleroi qua kwaliteit beter dan ons? Ook niet.  Of toch allemaal niet heel veel.
Maar daar staat idd wel een ploeg op het veld. Vechters!!!
En dat doen Brys, VDH en Mazzu wel.
Dury heeft dat nog nooit gedaan.

Offline Essevee boy

• Leden
« Reactie #502 Gepost op: mei 13, 2019, 08:11:07 pm »
Voor alle duidelijkheid: voor mij moet Dury niet weg, want er is geen alternatief. Alleen zet ik wel wat vraagtekens bij zijn rol de laatste 2 jaar.

Offline mogul

• Leden
« Reactie #503 Gepost op: mei 13, 2019, 08:19:43 pm »
Akkoord hij is goed en heeft hier al veel bewezen. Maar hij is geen top in Belgie. Zou het daar nooit kunnen waarmaken.
En met alle respect, maar in de goede jaren lag het ook wel aan de kwaliteit van de spelers e.
Spelers als Hazard, Malanda, Conté, Meité, Delaplace, Kums,.... dat was pute kwaliteit e, die maken de ploeg beter, het was niet de trainer die hen beter maakte

Vorig jaar hetzelfde, toen hield Hamdi ons in 1ste, dit jaar net hetzelfde, Hamdi en Bongonda moeten ons redden.

Is Charleroi qua kwaliteit beter dan ons? Ook niet.  Of toch allemaal niet heel veel.
Moet u jammer genoeg gelijk geven, maar wel een kleine aantekening,Dury ligt in de knoop met zijn eigen, met zijn eigen filosofie van 'mooi, dominant voetbal', iets dat in zijn hoofd blijven steken is nadat we eens 2de werden.  Een heel goeie trainer kan zijn groep beter doen maken dan dat ze zijn, ook weten wat de groep aankan en zo tot de beste resultaten komen, en is dat met 'countervoetbal' dan is dat maar zo! Kon dat vroeger toch veel beter en maalde er niet om om eens wat defensiever te spelen.

Offline mogul

• Leden
« Reactie #504 Gepost op: mei 13, 2019, 08:21:49 pm »
Voor alle duidelijkheid: voor mij moet Dury niet weg, want er is geen alternatief. Alleen zet ik wel wat vraagtekens bij zijn rol de laatste 2 jaar.
Bedoel je daarmee dat de club niet anders kan dan hem te houden omdat hij te duur is om te ontslaan, of bedoel je dat er geen betere coaches zijn?  Er zijn genoeg heel goeie coaches die een fijne club als de onze zou willen coachen.

Offline BorisB9

• Leden
« Reactie #505 Gepost op: mei 13, 2019, 08:48:39 pm »
Ik ben grote voorstander van Gert verheyen. Zou een duo van Franky en Gert niet lukken? Samen met een echte 10 en een patron (iemand die de ploeg opjut - meesleept - uitkaffert als het nodig is) zouden we al veel verder komen. Nu zijn het precies watjes op de pleine.

Offline pamfluit

• Leden
« Reactie #506 Gepost op: mei 13, 2019, 09:41:23 pm »
Palermo zakt naar 3e, kunnen we Trajkovski niet terughalen?

Offline mogul

• Leden
« Reactie #507 Gepost op: mei 13, 2019, 10:21:58 pm »
Palermo zakt naar 3e, kunnen we Trajkovski niet terughalen?
Ja, daar durven ze tenminste ingrijpen(zie Juventus enkele jaren terug),Trajkovski kan natuurlijk wel iets.

Offline toptrainer

• Leden
« Reactie #508 Gepost op: mei 13, 2019, 10:28:55 pm »
Guingamp degradeert ook naar 2e. Daar geen einde contract spelers?

Offline Mijzelve

• Leden
« Reactie #509 Gepost op: mei 13, 2019, 10:51:21 pm »

Sorry, maar je mag hier een beetje zeveren, maar trop is teveel.... als je niet ziet dat al die teams die je noemt wel degelijk kwalitatief beter zijn, technisch, tactisch, qua spelniveau, qua spelers.... dan heb je dit seizoen, en feitelijk de afgelopen jaren, niet goed opgelet....
Noem eens een speler van ons die bij hen zou in de basis staan ? En kom niet af met Bogonda, want die speelt alleen voor z'n eigen...idem voor Harbaoui

EsseveeFORUM

« Reactie #509 Gepost op: mei 13, 2019, 10:51:21 pm »

Offline wOaregem

• Leden
  • PROUD TO BE A FARMER
« Reactie #510 Gepost op: mei 13, 2019, 11:30:10 pm »

Met open mond zit ik dit te lezen. Het begint zielig te worden. Dat je Dury buiten wilt, oke, maar dit slaat werkelijk alles.

Offline mogul

• Leden
« Reactie #511 Gepost op: mei 14, 2019, 12:05:39 am »

Sorry, maar je mag hier een beetje zeveren, maar trop is teveel.... als je niet ziet dat al die teams die je noemt wel degelijk kwalitatief beter zijn, technisch, tactisch, qua spelniveau, qua spelers.... dan heb je dit seizoen, en feitelijk de afgelopen jaren, niet goed opgelet....
Noem eens een speler van ons die bij hen zou in de basis staan ? En kom niet af met Bogonda, want die speelt alleen voor z'n eigen...idem voor Harbaoui
De trainers van die ploegen zijn tactisch sterker dan Dury op dit moment.  We wonnen verdient van Charleroi thuis, stonden verdient voor in Charleroi in de 82ste minuut en verloren de match door domweg heel open te blijven spelen, we stonden voor in STVV met 0-1 en er werd ons geen penalty gegeven en een terechte goal werd afgekeurd, tweede helft doet Dury niks op het inbrengen van De Sart,thuis tegen STVV speelt onze ex-keeper bij STVV een berematch, we komen voor, maar gaan op een minuut of 15 voor de match vol op zoek naar onze 2de goal(de backs stonden zoals gewoonlijk aan de cornervlag van de tegenstrever), STVV scoorde in minuut 82, in december speelden we op Kortrijk en stonden 0-2 voor(Kortrijk kon niet zoveel waarmaken tot dan toe)men brengt Chevalier in en Dury.... doet niks, blijft heel open spelen, zet geen man bij Chevalier en het wordt TERECHT 4-2, de zoveelste blunder van Dury.   De andere matchen tegen KVK hadden we totaal niks in de pap te brokken, dat is een feit, maar de 5de match tegen Kvk aanvatten met uw slechtste keeper,met een Marcq en een Buffel(maanden niet op een veld gestaan), met een Nissila (93 minuten?)geen Burki, speel dan met uw best mogelijke ploeg gvd. zou kunnen dat we ook verliezen tegen KVK, maar met die ploeg moest Kortrijk niet veel moeite doen. Hadden we dit jaar een andere trainer dan was dit een gewoon seizoen(tussen 7 en 9,zonder degradatiezorgen).
Als we onze 2 sterkste spelers niet mogen meerekenen en die andere ploegen wel is uw theorie echt wel trop is teveel....
We hebben enorm veel matchen en punten verloren door tactisch geblunder (matchen waarin we verdient 1 of 2-0 voorstonden)van de COACH.
Bongonda en Hamdi speelden niet alleen voor hun eigen, dit is absurd.  Baudry zou zeker in de basis staan bij alle ploegen van 7 tot 16,Burki zou veel meer kansen krijgen bij die andere ploegen,spelers zoals Bjordal,Soisalo zouden vlugger hun kans hebben gekregen en een Bansen zou misschien bij bepaalde ploegen wel 1ste keeper zijn.  We hebben geen wereldteam, we zijn kwalitatief minder dan vorig jaar, maar met zo'n ploeg moet je niet willen dominant spelen want dan krijg je ... het voetbal dat we nu spelen,nog mossel nog vis.

Offline belli

• Leden
« Reactie #512 Gepost op: mei 14, 2019, 08:20:56 am »
Tenzij Dury bepaalde spelers moet opstellen(maar daar geloof ik zelf niks van).
Raar dat hij tegen Kvk Tardieu niet op de rechtsback zette.
-Met experimenteren naar volgend jaar toe heb ik geen probleem.
-Met enkele spelers nog opstellen omdat het twijfelgevallen zijn ook niet (als ze op hun plaats staan)
-Als je je groep niet id hand hebt,je kan ze niet motiveren...das iets anders.
-Met je vrijwillig naar de slachtbank laten leiden zoals al enkele wedstrijden het geval is(ligt vaak ad opstelling) heb ik wel problemen....vooral omdat Dury altijd zegt dat hij een competitieve ploeg op het veld zet....
Al zever in pakskes en leugens in het kwadraat.
Dury moet id politiek gaan....
Dan begrijp ik dat supporters zich bedrogen voelen of volgende wedstrijd niet meer komen.

Offline Fanatic

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #513 Gepost op: mei 14, 2019, 08:55:46 am »
Dit is gewoon samen met het halfjaar van Kalezic en het seizoen 14/15 kwalitatief de zwakste kern die we ooit gehad hebben. Er is veel ingezet op Harbaoui, Bongonda en Marcq (waar ze van dachten dat hij terug zijn niveau zou halen). Voor de rest zat er totaal geen lijn en evenwicht zowel op het middenveld als in de verdediging. Met play off 2 erbij 81(!) goals tegen dit seizoen. Het enige geluk is dat Harbaoui en in mindere mate Bongonda op niveau waren. Grove fout van trainer en bestuur me dunkt.

Offline belli

• Leden
« Reactie #514 Gepost op: mei 14, 2019, 09:08:27 am »
je gaat me toch niet zeggen dat bepaalde spelers echt niet beter kunnen?
Faik, Tardieu waren in hun ploeg bij de betere spelers.
met Buffel (zelfs al was hij ouder) moet je ook iets kunnen doen.
Marcq kan toch ook iets?
de ene is ziek geweest, Tardieu gekwetst in het begin.
Faik en Buffel waren in het begin van het seizoen zeker niet slecht.
maar Dury is de laatste 2 jaar terug de flik die veel slaat maar nog weinig zalft waardoor spelers gedemotiveerd worden en hopen hier snel weg te zijn.
uit die kern moet je gewoon meer kunnen halen.

Offline Fanatic

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #515 Gepost op: mei 14, 2019, 09:21:50 am »
je gaat me toch niet zeggen dat bepaalde spelers echt niet beter kunnen?
Faik, Tardieu waren in hun ploeg bij de betere spelers.
met Buffel (zelfs al was hij ouder) moet je ook iets kunnen doen.
Marcq kan toch ook iets?
de ene is ziek geweest, Tardieu gekwetst in het begin.
Faik en Buffel waren in het begin van het seizoen zeker niet slecht.
maar Dury is de laatste 2 jaar terug de flik die veel slaat maar nog weinig zalft waardoor spelers gedemotiveerd worden en hopen hier snel weg te zijn.
uit die kern moet je gewoon meer kunnen halen.

Er valt voor beide verhalen wel iets te zeggen maar uiteindelijk kom je toch terug bij dezelfde hoofdschuldige. Dury bepaald alles. Waarmee ik niet bedoel dat hij moet vertrekken. Maar hij moet toch dringend terug naar de basis waarmee hij mede deze club heeft groot gebracht.

Offline Boer uit Waregem

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #516 Gepost op: mei 14, 2019, 09:29:33 am »
Dury moet niet weg voor mij,
moet je geen geld in steken en ook niet nodig

Dury moet doen wat hij jaren deed en wat zijn taak is
spelers beter maken en ze motiveren.
Mentaliteit kweken dat ze mooiste job ter wereld hebben
maar dit ook moeten tonen aan hun fans

Stoppen ook met koppig te zijn en zijn willeke te hebben.
Scouting omgebouw door Dury dus nu mag het er wel keer van komen
volgend jaar datie behaalt wat hij beloofd!

een 10 is meestal een ego en laat nu net dat iets zijn
wat vaak met Dury kan botsen
liever brave ja knikkers ala faik, marcq, defauw, depauw
Tardieus, Bjordal (v)  en kayas het laatste jaar
liever niet! die zeggen teveel hun gedacht

Offline belli

• Leden
« Reactie #517 Gepost op: mei 14, 2019, 09:31:09 am »
hij moet gewoon zelfkritischer zijn en het niet constant op anderen steken.
als hij dingen vraagt aan zijn spelers en het wordt op het veld dan niet uitgevoerd heeft dat een reden.
als ze er maar zo'n groep kunnen van maken waarom gaan ze dan op stage?
KVK had geen ploeg in juli en tijdens de winter gingen ze niet op stage....maar ze lopen voor elkaar, ze willen winnen.....
het kopje doet veel bij spelers.

Offline mogul

• Leden
« Reactie #518 Gepost op: mei 14, 2019, 10:10:43 am »
Ik respecteer ieders mening, maar voor mij is het vertrouwen in Dury volledig weg, het gaat volgend jaar imo niet veel beter worden.  De man die besliste om een Buffel en een Marcq te halen + akkoord was met een Bedia en een Sylla en geen Oshimen, en de man die absoluut Deschacht wilde halen, nee daar geloof ik niet meer in.
 De scoutingscel is nu verandert, maar de opdrachten, de profielen, die komen van Dury.  Bv, we zoeken een links-of rechtsback, maar hij moet minstens 1.80 meter zijn(Dury zijn eis!), tja, Hamalainen was ook geen 1.80,was dat een slechten??,als ge zo'n voorwaarden stelt...dan blijft je de baas é, scoutingscel aangepast, maar voor de rest is het vooral Dury die beslist. 
Voor het seizoen zei ik en vele anderen hier op het forum dat Kaya nu nog belangrijker zou worden en wat deden ze, Kaya verkopen(Dury wou van Bongonda een 10 maken,Kaya zag de bui hangen)en Dury zei terecht'ok, maar dan moet ik een vervanger krijgen' en plots was hij akkoord met die 2 spitsen(Bedia en Sylla) en .... geen vervanger van Kaya, want, in Dury zijn opinie hadden ze reeds ...een Bongonda die dat wel zou oplossen.
Waarom wil Dury altijd spelers op andere plaatsen zetten?  Enkel met Malanda was dit een succes, maar een Muhren,Lepoint of een Bongonda zetten op de 10, nee,een Walsh op links, nee, Igor Vetokele op de flank,nee,Tardieu als rechtsback,nee,...enz.
Ik heb geen vertrouwen meer in Dury, ik hoop dat ik volledig verkeerd ben.

Offline Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #519 Gepost op: mei 14, 2019, 10:27:38 am »
Mag ik (nog) eens een knuppel in het hoenderhok gooien...

Hadden we dezelfde mening/discussie gehad, mochten Derijck en Kaya wel nog bij ons gevoetbald hebben? ... en dus niet op de laatste moment zijn vertrokken?

Ik had het anders wel es willen zien hoor ... Kaya en Bongonda en Derijck die achteraan de goede coaching kon doen.

EsseveeFORUM

« Reactie #519 Gepost op: mei 14, 2019, 10:27:38 am »