De laatste twee seizoenen waren voor mij een sprookje. Als ploeg (Zulte Waregem) hadden we niet de beste twee seizoenen, maar voor mij persoonlijk was het wel een bevrediging. Ik wil graag dat het sprookje stopt met een happy end."
"Ik heb aan veel mensen raad gevraagd en iedereen zei dat ik moest doorgaan omdat voetballer zijn het mooiste is dat er bestaat. Dat is ook zo, maar ik heb angst voor wat er komen zal.
Een pientere journalist op de persconferentie wou weten of Franky Dury - die eerder al zei te hopen dat Deschacht ook volgend seizoen nog voetballer is - Deschacht zou kunnen overtuigen van een comeback als Zulte Waregem volgend seizoen begint met 0 op 15.
Daar had Deschacht zelf duidelijk ook al over nagedacht. "Jij leest mijn gedachten! Ik zou nog zo zot zijn om ja te zeggen, maar eerst ga ik even niet meer leven als topsporter. Wel als sporter. Ik ben ook iemand die heel weinig nodig heeft om in vorm te geraken. Het is echt ongelooflijk dat je dat vraagt.
Toch enkele heel opvallende uitspraken in het interview dat Deschacht gegeven heeft.
Tussen de lijnen lees ik twijfel om wel of niet te stoppen, niet alleen door zijn leeftijd, maar dat er ook andere dingen meespelen. Dan lees ik misschien dat hij twijfelt over de club volgend seizoen.
Wat is dit nu weer voor opmerking… altijd de zaken negatief benaderen…
Een heel terechte opmerking hé.
Het is klaar en duidelijk dat, moest hij in 2013 40 jaar geworden zijn, hij het jaar nadien sowieso nog zou voetballen. Je weet wel, dat was in den tijd dat onze ploeg nog gevormd werd door onze scouts en gene knip-en-plakwerk volledig ongebalanceerde brolploeg die samengebricoleerd wordt door makelaars, maar Francky Dury en Eddy Cordier wel gelukkig een percentje op krijgen, zoals nu het geval is. 
Wentel jullie maar in de negativiteit…
Jij wil het gewoon niet zien.
Olli ziet heus wel dat er te weinig kwaliteit in deze kern zit.
Spelers einde contract, anderen die vertrekken, Zulte Waregem dat geen geld heeft.
Hij heeft al eens een donkere periode bij Lokeren meegemaakt en wil niet op zo’n manier stoppen.
Kan ook moeilijk het einde van de transferperiode afwachten, want dat kan je niet maken ten opzichte van Essevee!