Auteur Topic: Speeldag 13 : 30/10/2019 - 20.30u : Essevee - Club Brugge KV  (gelezen 21360 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ranter

  • Leden
  • Berichten: 1.637
Re: Speeldag 13 : 30/10/2019 - 20.30u : Essevee - Club Brugge KV
« Reactie #100 Gepost op: oktober 31, 2019, 08:08:52 am »
Met wat geluk van SVZW wordt het 1-1.
Met wat geluk van FCB wordt het 0-6

Wat heb ik me geërgerd aan het "uitvoetballen" van Pletinckx. Wat was me dat een ramp gisteren.
Dat is toch niet meer normaal. Zelf zonder druk worden onzichtbare ploegmaats aangespeeld.

Offline Forza Essevee

  • Leden
  • Berichten: 393
Re: Speeldag 13 : 30/10/2019 - 20.30u : Essevee - Club Brugge KV
« Reactie #101 Gepost op: oktober 31, 2019, 08:12:16 am »
Zoals hier al eerder vermeld is Club veruit de beste ploeg in onze Belgische competitie. Een nederlaag had ik dus vooraf (zoals de meesten) ingecalculeerd, maar er waren toch ook wel mogelijkheden om een puntje te pakken. Daarom natuurlijk extra zonde dat je pionnen als Berahinho en Baudry mist gisteren. Zij geven onze ploeg op cruciale momenten dat tikkeltje extra kwaliteit aan de bal die we gisteren overduidelijk ontbraken om tijdens omschakelingsmomenten Mignolet echt aan het werk te zetten.

Laat ons ook concluderen dat we gisteren zowel in balbezit (Pletinckx) als in balverlies (Govea) met 10 tegen 11 speelden. Wat waren zij beiden ongelooflijk zwak  ??? . Van Pletinckx verwacht ik ergens ook niet veel beter omdat we al weten dat hij een heel beperkte voetballer is, maar wat blijft een speler als Govea mij toch ook ontgoochelen.  Met de manier waarop hij 'druk' zet kan je nooit een bal recupereren. Hij mist toch een stuk grinta, agressie en verdedigend denken in mijn ogen als centrale middenvelder. Af en toe een goede combinatie of steekpassje, maar daar blijft het ook bij. Verder was onze linkerflank de eerste helft ook heel erg zwak. Mensah opnieuw een aantal keer kinderlijk in zijn rug gepakt. Gelukkig heeft hij voldoende snelheid om zijn slecht positiespel af en toe te zelf op te lossen. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat hij zich in de tweede helft goed herpakte en dat de combinatie met Zarandia iets beter ging. Bruno werd ook een aantal keer uitgejouwd, maar deze man is totaal geen flankspeler en eigenlijk puur een back-up voor Larin. Je ziet dat hij de kwaliteiten mist om vanop de flank een actie te maken zoals bijvoorbeeld een Zarandia dat wel kan.

Verder vond ik onze centrale as ( Deschacht, Seck, Sissako, Larin) zeker degelijk spelen. We hebben ons kranig verweerd maar de wet van de sterkste was gisteren inderdaad van kracht. Op naar Beveren!

Forza Essevee!
FORZA FORZA FORZA ESSEVEE

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Speeldag 13 : 30/10/2019 - 20.30u : Essevee - Club Brugge KV
« Reactie #102 Gepost op: oktober 31, 2019, 09:05:53 am »
Met een Sadio hadden we misschien wel meer kansen gehad, want nu hadden we er maar 2, maar voor de rest mogen we van veel geluk spreken dat Club hun visier totaal niet scherp stond.  Bij ons schort er meer dan alleen maar het gemis van Sadio, Mensah, onze beste technische speler MAG NOOIT linksachter staan, is te risicovol, maar zet hem  linksmidden!  Oberlin verstaat zelfs niet dat hij op zijn kant moet blijven, de eerste helft was er daar ruimte, maar meneer Oberlin stond te centraal, Govea kan voetballen, maar het is geen minivoetbal é,hij kan dat nochtans,kijk naar PO-1 van vorig jaar, daar trekt hij zijn voet niet terug, vreemd.  Ewoud KAN GEEN LANGE BAL geven, waarom geven zijn ploegmaten hem dan de bal terwijl ze zelf de kans hebben om die lange bal te geven??
En, naast het feit dat we geen echte 10 hebben, we hebben 1 flankspeler, Zarandia, Bruno en Oberlin mogen nog doen wat ze willen, ze kunnen hun man niet voorbij.   
Nu moeten we proberen te winnen van Beveren, zo vlug mogelijk 30 punten halen, maar ik zou toch vooral Burki linksachter maken en Mensah linksmidden indien hij in de ploeg moet.
                          Bossut
Walsh    Deschacht Baudry Burki
          Seck       Sissako
Zarandia                      Mensah
              Larin   
                        Bruno
Ofwel, alles zoals nu maar mensah op de bank
             Bossut
De fauw Deschacht Baudry Burki
         Seck           Sissako
Bruno       Govea          Zarandia
              Larin
Perfecte analyse, weinig aan toe te voegen...
Al zou ik mijn opstelling toch iet of wat anders invullen.
------------------- Bossut -------------------
Defauw-Baudry-Deschacht-Bürki
Zarandia-Sissako-Seck-Mensah
--------------------- Govea -------------------
----------------------- Larin -------------------

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.712
Re: Speeldag 13 : 30/10/2019 - 20.30u : Essevee - Club Brugge KV
« Reactie #103 Gepost op: oktober 31, 2019, 09:49:09 am »
Govea. Zwak, schijnbaar al geblesseerd in de eerste helft, ongeïnteresseerde indruk, slenterend over het veld.

Ik had hem er al afgehaald na 20min. Is het voorlopig niet waard op het veld te staan, ook al hebben we niemand anders voor zijn positie. Hopend op snelle terugkeer Berahino.

Pletinckx. Té jong. Positiespel niet goed. Uitverdedigend zwak. Hopend op snelle terugkeer Baudry

Lichtpunten: Sissako, Larin, Deschacht, Seck, Bossut en Mensah. De rest onder niveau.

Tegen Brugge moeten we de punten normaal niet pakken. Komende weekend wel tegen W-B. Als we blijven winnen tegen "de kleintjes", kunnen we ver geraken.

Offline pamfluit

  • Leden
  • Berichten: 1.601
Re: Speeldag 13 : 30/10/2019 - 20.30u : Essevee - Club Brugge KV
« Reactie #104 Gepost op: oktober 31, 2019, 09:54:16 am »


Lichtpunten: Sissako, Larin, Deschacht, Seck, Bossut en Mensah. De rest onder niveau.


Ik geef je gelijk , maar bij de eerste goal laten Sissako als Deschacht die kerekewere zomaar lopen.... Deschacht dekt door op hem, die kaatst de bal en mag dan zomaar diep lopen zonder dat die gevolgd wordt, niet door Deschacht, niet door Sissako die in de zone net achter Deschacht stond....

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.777
Re: Speeldag 13 : 30/10/2019 - 20.30u : Essevee - Club Brugge KV
« Reactie #105 Gepost op: oktober 31, 2019, 10:27:22 am »
Club was n maat te sterk. een serieuze maat.
Clement heeft goed zijn huiswerk gemaakt.
ik zeg al constant dat de linies veel te ver uit elkaar spelen.
1 ste doelpunt begint omdat er na de spitsen van ons massa's ruimte ligt (want Govea staat altijd te laag)
Dury heeft wel n rare invulling van alles op alles te zetten.
waarom s tweede helft niet proberen met Larin en Oberlin samen in de spits en Zarandia rechts?
Neen, Govea moest er blijven staan waardoor Larin daar op een eiland staat en bijna geen bruikbare ballen krijgt.
betere spelers waren: Bossut, Seck, Deschacht, Sissako (zie ik nog een grote toekomst hebben)

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.682
  • Essevee!
Re: Speeldag 13 : 30/10/2019 - 20.30u : Essevee - Club Brugge KV
« Reactie #106 Gepost op: oktober 31, 2019, 10:41:25 am »
Club was n maat te sterk. een serieuze maat.
Clement heeft goed zijn huiswerk gemaakt.
ik zeg al constant dat de linies veel te ver uit elkaar spelen.
1 ste doelpunt begint omdat er na de spitsen van ons massa's ruimte ligt (want Govea staat altijd te laag)
Dury heeft wel n rare invulling van alles op alles te zetten.
waarom s tweede helft niet proberen met Larin en Oberlin samen in de spits en Zarandia rechts?
Neen, Govea moest er blijven staan waardoor Larin daar op een eiland staat en bijna geen bruikbare ballen krijgt.
betere spelers waren: Bossut, Seck, Deschacht, Sissako (zie ik nog een grote toekomst hebben)

Sissako is een degelijke speler, maar een grote toekomst neen dat denk ik niet.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.777
Re: Speeldag 13 : 30/10/2019 - 20.30u : Essevee - Club Brugge KV
« Reactie #107 Gepost op: oktober 31, 2019, 11:19:17 am »
groot is idd misschien overdreven.
maar is iemand die volgend jaar volgens mij nog een stuk zal verbeteren.
Delaplace zijn eerste jaar was niet super, terwijl Sissako toch toont dat hij iets kan (tuurlijk zijn er werkpunten, maar is nog maar 21 jaar).
positief verrast van hem (in tegenstelling tot Govea die toch nog serieus op zoek is naar een beter niveau).

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.481
  • Essevee!
Re: Speeldag 13 : 30/10/2019 - 20.30u : Essevee - Club Brugge KV
« Reactie #108 Gepost op: oktober 31, 2019, 11:54:48 am »
Die Govea is voor mij bijna een miskoop. Ik zei een week of zo geleden dat Bjordal slecht was bij zijn invalsbeurten. Maar als je een schijnbaar ongeinteresseerde Govea ziet spelen, dan zou ik terug de voorkeur geven aan Bjordal. Die speelt toch met meer goesting m.i.
Zandaria vond ik op rechts gevaarlijker dan op links. Als je dan Mensah op links zet, is dat misschien een optie.
Pletinckx kan geen grote pass versturen, toch een groot negatief punt. Van onze verdediging kan je misschien stellen dat ze goed stond, maar we hebben toch heel wat kansen moeten toestaan. Gezien dit feit, was mijn pronostiek niet zo slecht, toch.
Volgend weekend MOETEN we winnen op BW en met meer vertrouwen spelen. Volgens mij speelt het wegvallen van Berahino hierin ook een belangrijke rol. Die arme Larin moet alles alleen doen. Heb te doen met hem.

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Speeldag 13 : 30/10/2019 - 20.30u : Essevee - Club Brugge KV
« Reactie #109 Gepost op: oktober 31, 2019, 12:00:37 pm »
Buiten Zarandia is er inderdaad nog maar 1 flankspeler die zijn mannetje voorbij kan en dat is ... Mensah. Heb een gevoel dat Dury voor zaterdag er misschien rekening mee zal houden. Burki linksachter minder mooi aanvallend, maar veel beter verdedigend en dat moet vooral de eerste taak zijn. Mensah er voor zou zelf een leuke wisselwerking kunnen worden

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.712
Re: Speeldag 13 : 30/10/2019 - 20.30u : Essevee - Club Brugge KV
« Reactie #110 Gepost op: oktober 31, 2019, 12:05:38 pm »


Lichtpunten: Sissako, Larin, Deschacht, Seck, Bossut en Mensah. De rest onder niveau.


Ik geef je gelijk , maar bij de eerste goal laten Sissako als Deschacht die kerekewere zomaar lopen.... Deschacht dekt door op hem, die kaatst de bal en mag dan zomaar diep lopen zonder dat die gevolgd wordt, niet door Deschacht, niet door Sissako die in de zone net achter Deschacht stond....


Pletinckx loopt verkeerd en laat zijn man zo maar lopen. Leest het spel soms niet goed, en anticipeert moeilijk. Is voorspelbaar is zijn looplijnen. Is dat zijn jeugdigheid of gewoon gebrek aan kwaliteit, ik weet het niet. Hopelijk dat eerste.

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.066
  • Voice of the voiceless!
Re: Speeldag 13 : 30/10/2019 - 20.30u : Essevee - Club Brugge KV
« Reactie #111 Gepost op: oktober 31, 2019, 12:46:55 pm »
Govea,Oberlin, Zarandia,Bjordal toch zwak hoor.. Pletinckx die is nog zo jong, moet nog wat krediet krijgen.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.299
Re: Speeldag 13 : 30/10/2019 - 20.30u : Essevee - Club Brugge KV
« Reactie #112 Gepost op: oktober 31, 2019, 12:55:59 pm »
Pletinckx zat er wel een paar keer goed tussen, maar geef hem aub niet de bal..
SV TILL I DIE

Offline Essevee76

  • Leden
  • Berichten: 130
  • Essevee!
Re: Speeldag 13 : 30/10/2019 - 20.30u : Essevee - Club Brugge KV
« Reactie #113 Gepost op: oktober 31, 2019, 01:40:12 pm »
Wat dat vlaggen zwaaien betreft begrijp ik de standpunten van iedereen maar ben absoluut fan van SLC. Laat die gasten sfeer maken en daar hoort kabaal en vlaggen zwaaien bij. Doe zo verder jongens en steun onze ploeg door dik en dun. Aan iedereen die zich geroepen voelt om hier deel vanuit te maken. Doen! We moeten terug naar een vol vak sfeer en ambiance. Wie zich hieraan ergert? Alle respect voor uw mening maar misschien toch beter mee sfeer helpen maken vanuit het aanpalende vak. Zo wordt de spionkop alleen maar groter en luidruchtiger.
Wat Pletinckx betreft. Misschien wordt het wel tijd om hem wat in bescherming te nemen. Ik heb de indruk dat hij wat moeilijker heeft zowel qua positiespel als zeker al zijn inspelen. Laat hem efkes op de bank, stuur hem bij op training en breng hem op het gepaste moment terug maar nu graag Baudry aan de aftrap aub.
Verder zeker Burki erin en Mensah een lijn vooruit. Zarandia  op rechts maar helaas hebben we geen 10 en de schoffelende Govea doet het niet momenteel. Wat peper in zijn gat, laatste kans op WB en anders kan hij ook de bank gaan warm houden.

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.665
  • Essevee!
Re: Speeldag 13 : 30/10/2019 - 20.30u : Essevee - Club Brugge KV
« Reactie #114 Gepost op: oktober 31, 2019, 02:01:50 pm »
Wat dat vlaggen zwaaien betreft begrijp ik de standpunten van iedereen maar ben absoluut fan van SLC. Laat die gasten sfeer maken en daar hoort kabaal en vlaggen zwaaien bij. Doe zo verder jongens en steun onze ploeg door dik en dun. Aan iedereen die zich geroepen voelt om hier deel vanuit te maken. Doen! We moeten terug naar een vol vak sfeer en ambiance. Wie zich hieraan ergert? Alle respect voor uw mening maar misschien toch beter mee sfeer helpen maken vanuit het aanpalende vak. Zo wordt de spionkop alleen maar groter en luidruchtiger.
Wat Pletinckx betreft. Misschien wordt het wel tijd om hem wat in bescherming te nemen. Ik heb de indruk dat hij wat moeilijker heeft zowel qua positiespel als zeker al zijn inspelen. Laat hem efkes op de bank, stuur hem bij op training en breng hem op het gepaste moment terug maar nu graag Baudry aan de aftrap aub.
Verder zeker Burki erin en Mensah een lijn vooruit. Zarandia  op rechts maar helaas hebben we geen 10 en de schoffelende Govea doet het niet momenteel. Wat peper in zijn gat, laatste kans op WB en anders kan hij ook de bank gaan warm houden.
dikke 2

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 906
Re: Speeldag 13 : 30/10/2019 - 20.30u : Essevee - Club Brugge KV
« Reactie #115 Gepost op: oktober 31, 2019, 02:44:16 pm »
Met een Sadio hadden we misschien wel meer kansen gehad, want nu hadden we er maar 2, maar voor de rest mogen we van veel geluk spreken dat Club hun visier totaal niet scherp stond.  Bij ons schort er meer dan alleen maar het gemis van Sadio, Mensah, onze beste technische speler MAG NOOIT linksachter staan, is te risicovol, maar zet hem  linksmidden!  Oberlin verstaat zelfs niet dat hij op zijn kant moet blijven, de eerste helft was er daar ruimte, maar meneer Oberlin stond te centraal, Govea kan voetballen, maar het is geen minivoetbal é,hij kan dat nochtans,kijk naar PO-1 van vorig jaar, daar trekt hij zijn voet niet terug, vreemd.  Ewoud KAN GEEN LANGE BAL geven, waarom geven zijn ploegmaten hem dan de bal terwijl ze zelf de kans hebben om die lange bal te geven??
En, naast het feit dat we geen echte 10 hebben, we hebben 1 flankspeler, Zarandia, Bruno en Oberlin mogen nog doen wat ze willen, ze kunnen hun man niet voorbij.   
Nu moeten we proberen te winnen van Beveren, zo vlug mogelijk 30 punten halen, maar ik zou toch vooral Burki linksachter maken en Mensah linksmidden indien hij in de ploeg moet.
                          Bossut
Walsh    Deschacht Baudry Burki
          Seck       Sissako
Zarandia                      Mensah
              Larin   
                        Bruno
Ofwel, alles zoals nu maar mensah op de bank
             Bossut
De fauw Deschacht Baudry Burki
         Seck           Sissako
Bruno       Govea          Zarandia
              Larin

Doe mij maar de eerste versie. Eventueel Bruno te vervangen door Govea.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.777
Re: Speeldag 13 : 30/10/2019 - 20.30u : Essevee - Club Brugge KV
« Reactie #116 Gepost op: oktober 31, 2019, 03:45:33 pm »
Bruno kan ook op de 10.
mensen hebben het altijd over te weinig flankspelers. ik heb eigenlijk nog nooit anders geweten.
de reden is vrij simpel: er wordt gekocht op polyvalente spelers en centrumspelers omschakelen, omvormen naar flankspelers.
Pletinckx zal hopelijk veel bijleren van het positiespel van Deschacht die veruit de beste is achterin.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.763
Re: Speeldag 13 : 30/10/2019 - 20.30u : Essevee - Club Brugge KV
« Reactie #117 Gepost op: oktober 31, 2019, 06:04:15 pm »
Bruno kan ook op de 10.
mensen hebben het altijd over te weinig flankspelers. ik heb eigenlijk nog nooit anders geweten.
de reden is vrij simpel: er wordt gekocht op polyvalente spelers en centrumspelers omschakelen, omvormen naar flankspelers.
Pletinckx zal hopelijk veel bijleren van het positiespel van Deschacht die veruit de beste is achterin.
Theo was zeker een flankspeler en Dury wou daar in eerste instantie   een 10 van maken(geen polyvalente speler Den Theo :) ), en Cordaro of een Storm waren imo ook echte flankspelers.  Waren er nog?

Online Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.957
Re: Speeldag 13 : 30/10/2019 - 20.30u : Essevee - Club Brugge KV
« Reactie #118 Gepost op: oktober 31, 2019, 07:38:47 pm »
Sfeer was toch ook niets in een vol stadion..

Ook die van Brugge waren maar magertjes..

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.682
  • Essevee!
Re: Speeldag 13 : 30/10/2019 - 20.30u : Essevee - Club Brugge KV
« Reactie #119 Gepost op: oktober 31, 2019, 08:12:19 pm »
Sfeer was toch ook niets in een vol stadion..

Ook die van Brugge waren maar magertjes..

Viel mij ook op. Op geen enkel moment de vlam in de pan.
Sfeer is magertjes