Met de terugvallende toeschouwersaantallen in het algemeen en de grootte van de Belgische markt kan je zeggen dat er economisch eigenlijk maar plaats is voor 1 ploeg per provincie. Club, Gent, Antwerp, Genk, Anderlecht, Charleroi, Standard. Dan zijn we ongeveer rond. Zo kan het heel goed zijn dat we er een keertje uitliggen en niet meer terugkeren. Maar so what…
Ben daar niet mee akkoord

. Jij zou toch moeten weten dat de supporters minder wegen op een budget. Zeker in Belgie. Het resultaat van de ploeg is van belang,de VIP's,de sponsors die het budget bijéénbrengen,TV-geld, daar kan men nu op bouwen, die toeschouwers-aantalen hebben economisch die impact niet meer.
De supporters-aantallen zijn wel van belang om druk uit oefenen op de club,dat wel,om niet in de val te lopen van al die grootpraters om te fusioneren of wat weet ik allemaal.
Onze club zou perfect leefbaar moeten en kunnen zijn,maar wanneer je jarenlang de foute beslissingen neemt,tja dan hang je. Dat is niet anders dan in het bedrijfsleven.
Indien wij nuchter en de blik op lange termijn hadden toegepast,zonder die te buitensporige dromen zoals het te dure stadion,de te dure lonen voor spelers en coach en die te hoge ambities(ieder jaar willen meedoen voor PO-1)dan was het hier niet zo dramatisch!
Iedereen weet dat wij wanneer het echt goed gaat rond de 9000-10000 man kunnen zitten,iedereen weet dat we een budget van 16miljoen kunnen halen, daar zit weinig rek op,dat weet iedereen,waarom gedraagt de club zich dan al jaren alsof ze meer hebben? WAAROM IS HET ZO MOEILIJK OM DIE BEPERKINGEN TE RESPECTEREN? Al Dat er 'economisch' geen plaats is voor meer dan 1 club per provincie in 1A is dan ook totale onzin. We zitten in deze situatie omdat we al jaren op te hoge voet leven, we onze 'identiteit' van club met gezond verstand en weten wat we kunnen al jaren kwijt zijn.
En met KSV Waregem was dit net hetzelfde! Kom dan niet af met dat gezeik van 'economisch' niet leefbaar. Dat wil de media,de prof-liga en de grotere clubs ervan maken. Ik heb ook het budget niet om ieder jaar 3 keer op reis te gaan of een Porsche of Ferrari te kopen,maar ik kan wel tenminste 1keer op reis gaan en met een deftige auto rijden. Ben ik dan economisch ook niet leefbaar? Wat een prietpraat,slecht beleid is de enige oorzaak!