Het is een opstelling met 5 achteraan, een ruit in het midden en een targetman/diepe spits. Het werkt en de tegenstander had het ook niet verwacht. Eindelijk realistischer voetbal met goede Sissako, Srarfi en Chory. Chapeau ook voor de ruit in het middenveld zonder veel speciale dingen te doen. Was voetbal met een duidelijk idee, duidelijke discipline en goed passingspel met beweging. We hadden reeds een aantal keer zo een eerste helft gezien en deze keer bijna een hele wedstrijd uitgezonderd het vijfde kwartier waar we wat door het ijs beginnen zakken. Van Hecke had een mooie assist op Srarfi in de eerste helft, jammer dat Srarfi net niet de keeper kon omspelen. Er zit terug wat geloof in.
Even muggenziften:
- Humpreys kan niet goed genoeg verdedigen, iedere wedstrijd is hij de hoofdverantwoordelijke van een tegendoelpunt. Humpreys is te zwak voor Essevee volgens mij!
- Bianda is te vaak te laks én zijn positiespel in de opbouw van de tegenstander moet ook beter. Volgens mij heeft Bianda het iets te hoog op want zijn air is echt soms van "dat gaat me hier te gemakkelijk" én hij wordt er dan onder andere uitgelopen bij het tegendoelpunt door zo een mentaliteit: gevaarlijk! Voor de rest heeft hij zeker kwaliteiten maar hij moet dé leider worden van de verdediging naast Oli.
- Sissako speelt een goede wedstrijd, recupereert goed én is fysiek echt heel sterk. Moet wel stoppen met pingelen als er tegenstanders voor hem staan, het is not done om dan te gaan dribbelen.
- Bruno krijgt soms van die wannebe vedette manieren waar ik niet tegen kan. Zie bij het eerste doelpunt dat hij maakt, loopt hij weg maar bedankt meneer niemand. Srarfi doet daar een prachtige inspanning, volgens mij besluit Chory eerst op doel en dan komt de bal in de herneming voor Bruno
- En laatste algemeen punt: heb héél veel gevaarlijke tackles gezien die zo dom zijn. Ok, Srarfi deed er 1 goede. Maar deed er in de eerste helft en tweede helft twee domme, net als Sissako, net als Bianda, net als Govea,...
Over Dury: heel aanwezig in zijn coaching en je kon goed begrijpen wat hij riep naar de spelers. Wat ik wel niet kon zien na de wissel van Sissako en Srarfi is een schouderklop? Dury babbelde met Srarfi na zijn wissel maar werd helaas te weinig in beeld gebracht. Die mannen verdienen echt lof!
Op naar volgende wedstrijd en hopelijk geen erge blessure bij Chory!