Dury zit met zichzelf in de knoop,dit is de coach niet meer van vroeger,mensen veranderen.
Hij zit met die dwingende gedachte om een bepaald soort voetbal te brengen,maar dit kan niet met deze kern of de spelerskernen van de vorige jaren.
Iedereen zag vorig jaar toch dat we anders gingen spelen,defensiever, compacter en dat leverde resultaten op. Maar Dury was blijkbaar niet tevreden met de speelstijl en dacht met de versterkingen terug zijn voetbal te kunnen spelen,dat mislukte faliekant.
Ook dit seizoen is het hetzelfde liedje,Dury had het weer over zijn voetbal,en weer haalden we geen punten.
Dan moest hij noodgedwongen veranderen van systeem (bij momenten nog te naïef voor mij)en sindsdien,met soms het nodige geluk, halen we nu wel punten.
Als weer ietswat uit de gevarenzone gaan zijn dan gaat Dury weer overschakelen naar zijn systeem met de nodige gevolgen.
Tweede punt; het niet opstellen van de juiste mensen op de juiste plaats,moet hij soms spelers opstellen,zoals Vossen of die Nikos?
Het is dubbel,de kern is volgens mij sterk genoeg om NOOIT in de problemen te moeten geraken en om een soort voetbal te brengen die ons punten kan opleveren. Maar Dury wil zo'n voetbal niet meer brengen,tenzij hij niet anders kan. We verliezen door al deze zaken veel punten,veel spelers,veel geld en veel tijd.
Dury mag van mij de grootste etterbak van de wereld zijn,als hij maar de juiste dingen doet,en dat doet hij al enkele seizoenen niet meer.