Auteur Topic: [11] GANO Zinho  (gelezen 10452 keer)

Online Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
[11] GANO Zinho
« Gepost op: juli 13, 2021, 10:37:08 am »
Zulte Waregem de reddingsboei voor Gano: "Een belangrijke stap"
12 juli 2021 Het Laatste Nieuws via voetbalprimeur

Voor Zinho Gano is het weer een nieuwe kans in onze competitie. De aanvaller werd overgenomen door Zulte Waregem en hoopt daar te kunnen overtuigen. Na enkele moeilijke periodes is hij alvast toe aan een succesverhaal.

Gano tekende twee weken geleden bij Zulte Waregem voor drie seizoenen. Hij kijkt alvast tevreden terug op die beslissing en hoopt ook de komende jaren te kunnen overtuigen aan de Gaverbeek. "Ik ben inderdaad aan een beetje stabiliteit toe en hoop die bij Zulte Waregem te zullen vinden", klinkt het tegenover Het Laatste Nieuws.

De boomlange aanvaller kwam de voorbije jaren uit voor KRC Genk en Royal Antwerp FC, maar een groot succes werd dat niet. "Pas op, ik kijk niet ontevreden op mijn verblijf bij Racing Genk terug", zegt Gano. "De uitleenbeurt aan Antwerp werd geen onverdeeld succes, omdat ik er niet uit de schaduw kon treden van Mbokani. Dieu speelde alles", aldus de spits.

Maar nu dus Zulte Waregem, waar Gano hoopt op een goed parcours. "Ik ben hier nog maar pas, maar heb toch al ervaren dat ik hier door iedereen goed werd ontvangen. Voor mij kan dit een belangrijke stap in mijn carrière worden", besluit hij.

Bron: https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/988423/zulte-waregem-de-reddingsboei-voor-gano-een-belangrijke-stap.html
« Laatst bewerkt op: augustus 16, 2022, 11:02:09 am door svennay »

Offline Naughtius Maximus

• Leden
  • Essevee!
Re: [11] GANO Zinho
« Reactie #1 Gepost op: juli 13, 2021, 12:44:33 pm »

Voor Zinho Gano is het weer een nieuwe kans in onze competitie. De aanvaller werd overgenomen door Zulte Waregem en hoopt daar te kunnen overtuigen. Na enkele moeilijke periodes is hij alvast toe aan een succesverhaal.

Gano tekende twee weken geleden bij Zulte Waregem voor drie seizoenen. Hij kijkt alvast tevreden terug op die beslissing en hoopt ook de komende jaren te kunnen overtuigen aan de Gaverbeek. "Ik ben inderdaad aan een beetje stabiliteit toe en hoop die bij Zulte Waregem te zullen vinden", klinkt het tegenover Het Laatste Nieuws.

De boomlange aanvaller kwam de voorbije jaren uit voor KRC Genk en Royal Antwerp FC, maar een groot succes werd dat niet. "Pas op, ik kijk niet ontevreden op mijn verblijf bij Racing Genk terug", zegt Gano. "De uitleenbeurt aan Antwerp werd geen onverdeeld succes, omdat ik er niet uit de schaduw kon treden van Mbokani. Dieu speelde alles", aldus de spits.

Maar nu dus Zulte Waregem, waar Gano hoopt op een goed parcours. "Ik ben hier nog maar pas, maar heb toch al ervaren dat ik hier door iedereen goed werd ontvangen. Voor mij kan dit een belangrijke stap in mijn carrière worden", besluit hij.

Bron: https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/988423/zulte-waregem-de-reddingsboei-voor-gano-een-belangrijke-stap.html

Van carrière is er geen sprake ingeval van Gano. Veeleer een brokkenparcours. Het is te hopen dat hij eigenlijk door heeft. Ik zou persoonlijk niet te hoog van de toren blazen in zijn geval : als je op 10 jaar tijd bijna evenveel ploegen hebt gehad, dan zou ik me zeer nederig opstellen.

Offline San Iker

• Leden
« Reactie #2 Gepost op: juli 13, 2021, 12:48:28 pm »

Van carrière is er geen sprake ingeval van Gano. Veeleer een brokkenparcours. Het is te hopen dat hij eigenlijk door heeft. Ik zou persoonlijk niet te hoog van de toren blazen in zijn geval : als je op 10 jaar tijd bijna evenveel ploegen hebt gehad, dan zou ik me zeer nederig opstellen.

Dat is zijn probleem.
Omdat hij in de jeugd evenveel goals maakte als Lukaku, denkt meneer dat ie top is.
Ik blij dit een “slechte” transfer vinden, hij mag mij het tegendeel tonen

Offline Pringless

• Gold Member
  • Leden
« Reactie #3 Gepost op: juli 13, 2021, 03:15:53 pm »
Ook niet evident voor Gano om ieder jaar in een andere ploeg terecht te komen.
SV TILL I DIE

Offline japarov

• Leden
« Reactie #4 Gepost op: juli 13, 2021, 04:48:09 pm »
Gano scoort in iedere ploeg , daarom alleen al vind ik dit goeie spits voor ons . 

Offline San Iker

• Leden
« Reactie #5 Gepost op: juli 13, 2021, 05:41:57 pm »
Gano scoort in iedere ploeg , daarom alleen al vind ik dit goeie spits voor ons .

Buiten dat ene seizoen bij Waasland-Beveren (10goals) heeft hij er nooit meer dan 6 gemaakt op een seizoen (en voldoende basisplaatsen gehad in mijn ogen)

Offline d_trulliaj

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #6 Gepost op: juli 13, 2021, 05:50:54 pm »

Buiten dat ene seizoen bij Waasland-Beveren (10goals) heeft hij er nooit meer dan 6 gemaakt op een seizoen (en voldoende basisplaatsen gehad in mijn ogen)
Heeft 6 gescoord in 811 minuten voor de Karre. Dat doelgemiddelde is beter dan die van Gianni Bruno.

Offline Vidmar

• Leden
« Reactie #7 Gepost op: juli 13, 2021, 06:13:07 pm »

Wil gerust wedden met u dat ie er hier minstens 10 maakt volgend seizoen  ;)

Offline Jens Flamand

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #8 Gepost op: juli 13, 2021, 06:18:14 pm »

Was hij de spits die je aanraadde aan de ploeg? 😁

Offline Naughtius Maximus

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #9 Gepost op: juli 13, 2021, 06:55:52 pm »

Je kan dat nu onmogelijk weten. Zuiver op grond van kwaliteiten is hij een goede spits voor ons, alleen zijn parcours : dat is geen toeval. Aan hem ons nu te overtuigen. Zal toch serieus mogen inleveren hebben, anders is hij nu al een veel te dure transfer. Doet me altijd aan die Glynor Plet denken. Was ook een miskleun van een transfer.

Offline japarov

• Leden
« Reactie #10 Gepost op: juli 14, 2021, 11:02:35 am »

Nee

Offline San Iker

• Leden
« Reactie #11 Gepost op: juli 14, 2021, 11:13:52 am »

Wil gerust wedden met u dat ie er hier minstens 10 maakt volgend seizoen  ;)

Ik hoop het!!
Voor alle duidelijkheid. Ik zou ook graag hebben dat ie de pannen van het dak speelt e

Offline isidoor

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #12 Gepost op: juli 14, 2021, 11:50:27 am »
Je kan Ghano toch niet vergelijken met Bruno hoor. Bruno is sneller, kan je in de diepte sturen en maakt gemakkelijker doelpunten. Ghano veel te statisch.

Offline ManU

• Leden
« Reactie #13 Gepost op: juli 14, 2021, 11:54:06 am »
Je kan Ghano toch niet vergelijken met Bruno hoor. Bruno is sneller, kan je in de diepte sturen en maakt gemakkelijker doelpunten. Ghano veel te statisch.
Eigenlijk onbegrijpelijk dat Bruno niet mee mocht naar het EK…

Offline Jens Flamand

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #14 Gepost op: juli 14, 2021, 11:59:31 am »
Zinho Gano (Zulte Waregem): 'Ik heb genoeg tijd verloren, nu hoop ik me te settelen'
Uit Sport/Voetbalmagazine van 14/07/2021

Club Brugge, Lommel, Excel Mouscron, Waasland-Beveren, Oostende, Racing Genk, Antwerp, Kortrijk en nu Zulte Waregem: je bent pas 27 maar speelde al voor bijna de helft van de eersteklassers. Hoe komt dat?

Zinho Gano: 'Daar zijn verschillende redenen voor. Aan sommige kon ik zelf weinig doen. Persoonlijk ben ik al enkele jaren op zoek naar stabiliteit. Nu hoop ik me voor een tijd te settelen bij Zulte Waregem. Daarom ook heb ik een contract voor drie jaar getekend. Het is belangrijk voor mij om de zaken juist te doen nu, want ik meen dat ik al genoeg tijd verloren heb. Die laatste twee seizoenen, bij Antwerp en Genk waar ik bijna niet gespeeld heb, hebben op mij gewogen. Ik wil met een schone lei herbeginnen.'

Bij de clubs die je noemt, speelde men misschien niet genoeg voor jou, in functie van jouw kwaliteiten. Heb je die garantie wel gekregen bij Zulte Waregem?

Gano: 'Ja, dat heeft Francky Dury me toch gezegd. Ze gaan in functie van mij spelen en dat is ook de reden waarom de coach me echt wilde. De mensen hier kennen mijn kwaliteiten en de coach weet dat als ze met voorzetten werken en me ballen toespelen binnen de zestien meter, ik die ook afwerk. Als men me vraagt om te doen wat ik goed kan, dan sta ik er altijd. Het is in het omgekeerde geval dat het voor mij in het verleden moeilijk is geweest.'

Dat je nu voor Zulte Waregem speelt, na zes beloftevolle maanden bij Kortrijk onder Luka Elsner, is misschien verrassend. Waarom heb je geen druk gezet om daar te kunnen blijven eerder dan aan een nieuw avontuur te beginnen?

Gano: 'Dat was ook een financiële kwestie. Genk vroeg bijna een miljoen euro om me te verkopen. Dat is veel geld. Duidelijk té veel voor Kortrijk. Zulte Waregem wilde dat wél betalen. En dus ben ik hier.'

Je begint aan het seizoen dat het laatste is van Francky Dury bij Zulte Waregem. Tien jaar na zijn terugkeer in 2011 en 31 jaar nadat hij als trainer begon bij Zultse VV. Het betekent het einde van een tijdperk en het afscheid van een legende. Is het niet bijzonder om in zo'n situatie aan het seizoen te beginnen?

Gano: 'Dit gaat natuurlijk een beetje een apart seizoen worden. Ik denk dat we allemaal goesting hebben om iets speciaals te doen voor hem na al die tijd. Het zal aan ons zijn om, op het veld, proberen iets terug te geven van wat hij deze club gegeven heeft.'

Het was Philippe Clement die jou per se naar Genk wilde halen in de zomer van 2018, nadat hij je had leren kennen bij Waasland-Beveren. Hoe komt het dat het voor jou dan toch niet gelukt is in Limburg?

Gano: 'Toen ik naar Genk kwam, had ik bij Oostende net vijftien goals in een seizoen gemaakt, ondanks alle interne problemen daar wegens de overname van Anderlecht door Marc Coucke. Een jaar eerder had ik al kunnen tekenen in Engeland of Duitsland na mijn sterk seizoen bij Waasland-Beveren onder Philippe Clement. Ik zeg dat maar omdat ik geloof dat ik mijn transfer naar Genk niet alleen aan Clement te danken heb. Ik denk dat ik die kans bij een Belgische topclub verdiende, maar dat ik - tussen aanhalingstekens - 'de pech' heb gehad om dat jaar op ongelooflijke concurrentie te botsen. Ally Samatta leek dat seizoen over water te kunnen lopen, hij scoorde bijna in elke match. In dat geval heb je geen enkel argument om aan de hiërarchie te tornen. En het samenspel tussen Samatta, Alejandro Pozuelo en Leandro Trossard verliep perfect. Dat was een trio dat niet ter discussie stond.

'Voor mij was dat moeilijk, maar dat heeft me niet belet om hard te blijven werken. Ik ben daar ook voor beloond geworden. Door de landstitel die we behaalden natuurlijk, maar ook met een goal in de poulefase van de Europa League ( tegen Sarpsborg op 13 december 2018, nvdr). Als je het zo bekijkt, denk ik dat ik echt het maximum uit mijn ervaring bij Genk heb gehaald.'

Bron: https://sportmagazine.knack.be/sport/voetbal-nationaal/zinho-gano-zulte-waregem-ik-heb-genoeg-tijd-verloren-nu-hoop-ik-me-te-settelen/article-interview-1756623.html

Ik verschiet er van dat ze bijna 1 miljoen euro betaald hebben! Vind ik wel heel veel...
« Laatst bewerkt op: juli 14, 2021, 02:33:03 pm door svennay »

Offline Zigzag

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #15 Gepost op: juli 14, 2021, 12:15:21 pm »
Een miljoen voor Gano, mannekes, ik hoop dat dit niet waar is.

Offline Vidmar

• Leden
« Reactie #16 Gepost op: juli 14, 2021, 01:53:09 pm »

Zinho Gano.
Spits.
27 jaar.
Belg.
Kent de Jupiler Pro League als zijn broekzak.
Reeds tonnen ervaring.
209 matchen, 66 goals en 12 assists in totaal.
6 matchen, 2 goals en 1 assist in Europa League.

Tja, probeer den dag van vandaag soortgelijke speler maar eens te vinden voor minder dan 1 miljoen euro.

Veel succes!

Online boerkens4ever

• Leden
« Reactie #17 Gepost op: juli 14, 2021, 01:58:23 pm »

Zinho Gano.
Spits.
27 jaar.
Belg.
Kent de Jupiler Pro League als zijn broekzak.
Reeds tonnen ervaring.
209 matchen, 66 goals en 12 assists in totaal.
6 matchen, 2 goals en 1 assist in Europa League.

Tja, probeer den dag van vandaag soortgelijke speler maar eens te vinden voor minder dan 1 miljoen euro.

Veel succes!
2 ik denk dat die meer dan zijn waarde zal bewijzen voor Essevee.

Offline isidoor

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #18 Gepost op: juli 14, 2021, 02:10:47 pm »
Vossen en Ghano alleen als spitsen is te weinig.

Online boerkens4ever

• Leden
« Reactie #19 Gepost op: juli 14, 2021, 02:17:59 pm »
Vossen en Ghano alleen als spitsen is te weinig.
Transfermarkt is open tot eind augustus. Mijn inziens is er al mooi werk geleverd. We hebben nog tijd om bij te sturen.