Auteur Topic: Speeldag 2: 01/08/2021 - 16.00u : Essevee - Standard de Liège  (gelezen 17575 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Speeldag 2: 01/08/2021 - 16.00u : Essevee - Standard Liége
« Reactie #100 Gepost op: augustus 01, 2021, 08:35:42 pm »
Feit is wel dat je 1 op 6 hebt, en dat het tegen STVV van moeten is. Dan tegen Brugge ...

En geef Dompé een contractverlenging!

Offline d_trulliaj

  • Leden
  • Berichten: 1.337
  • Essevee!
Re: Speeldag 2: 01/08/2021 - 16.00u : Essevee - Standard Liége
« Reactie #101 Gepost op: augustus 01, 2021, 08:39:57 pm »
Vooraan veel te weinig scorende en loopend vermogen, en govea tja slechtste nr 10 ooit
Hicham Faik mag aan z'n tafel zitten toch  ;D

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.481
  • Essevee!
Re: Speeldag 2: 01/08/2021 - 16.00u : Essevee - Standard Liége
« Reactie #102 Gepost op: augustus 01, 2021, 09:11:30 pm »
Het probleem met Vossen is ook dat hij liefst de ballen krijgt in de 16 vanop rechts. Heeft zo al tal van doelpunten gemaakt, soms in één tijd. Maar vanaf rechts wordt hij nooit bediend. Er wordt altijd via de linkerflank gespeeld waardoor Vossen moeilijk met zijn rechter kan uithalen op doel.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.763
Re: Speeldag 2: 01/08/2021 - 16.00u : Essevee - Standard Liége
« Reactie #103 Gepost op: augustus 01, 2021, 09:19:59 pm »
Vooraan veel te weinig scorende en loopend vermogen, en govea tja slechtste nr 10 ooit
Hicham Faik mag aan z'n tafel zitten toch  ;D
Faik is nooit een 10 geweest, dus totaal geen vergelijking mogelijk. 

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.793
  • Essevee!
Re: Speeldag 2: 01/08/2021 - 16.00u : Essevee - Standard Liége
« Reactie #104 Gepost op: augustus 01, 2021, 10:13:15 pm »
Govea weg
kost ons ptn vandaag
en brengt voor dat geld te weinig

Gano vond ik goed,
won duels en kreeg NUL hulp vd ref
want ze mochten trekken en sleuren
niks werd bestraft

Strafschop was een lachertje
mo govea zijn pas ook
de var die zit daar echt voor niks
benieuwd naar de uitleg morgen…

Offline nick

  • Leden
  • Berichten: 776
Re: Speeldag 2: 01/08/2021 - 16.00u : Essevee - Standard Liége
« Reactie #105 Gepost op: augustus 01, 2021, 11:12:09 pm »
Als er geen versterking komt vooraan , wordt  het een heel moeilijk seizoen met het vertrek van Bruno veel scorend vermogen vertrokken en niet deftig vervangen. Volgende match is het al van moeten , of je loopt een gans seizoen achter de feiten aan,  govea moest hier al lang weg zijn net als berahino 2 groot verdieneners die hier veel te weinig voor in de plaats brengen. 
We scoren heel moeilijk , de mayonaise pakt niet vooraan , en was te verwachten  . Onze aanval is verzwakt t.o.v. vorig seizoen  , geen wisselmogelijkheden . Best dat er maar 1 ploeg degradeert dit seizoen.

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Speeldag 2: 01/08/2021 - 16.00u : Essevee - Standard Liége
« Reactie #106 Gepost op: augustus 02, 2021, 12:13:39 am »
Iets helemaal anders buiten het sportieve. Heb me dood geërgerd aan het feit dat onze sfeertribune vandaag een zittribune was. Je ziet in Kortrijk een staantribune die bezet is, vandaag in Union en Antwerp hetzelfde. Ik mag hopen dat de tribune tegen Brugge weer volledig klaar is om te STAAN. Wat een softies hebben wij dan ook dat bijna iedereen blijft zitten.
« Laatst bewerkt op: augustus 02, 2021, 12:16:37 am door wOaregem »

Offline scott

  • Leden
  • Berichten: 1.002
  • Essevee!
Re: Speeldag 2: 01/08/2021 - 16.00u : Essevee - Standard Liége
« Reactie #107 Gepost op: augustus 02, 2021, 06:56:40 am »
ons veld wodt opnieuw een akker tegen het najaar

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.654
Re: Speeldag 2: 01/08/2021 - 16.00u : Essevee - Standard Liége
« Reactie #108 Gepost op: augustus 02, 2021, 06:59:19 am »
Iets helemaal anders buiten het sportieve. Heb me dood geërgerd aan het feit dat onze sfeertribune vandaag een zittribune was. Je ziet in Kortrijk een staantribune die bezet is, vandaag in Union en Antwerp hetzelfde. Ik mag hopen dat de tribune tegen Brugge weer volledig klaar is om te STAAN. Wat een softies hebben wij dan ook dat bijna iedereen blijft zitten.
Jup stond op rij 12 als enige recht, iedereen zat rond mij. Ongelofelijk na een jaar zonder voetbal in het stadion. Dan zou je denken iedereen vliegt erin… Gaan we lekker heel de match zitten. Dit zegt toch veel. Zo rap mogelijk die stoeltjes terug vastmaken aub.

Offline Ranter

  • Leden
  • Berichten: 1.637
Re: Speeldag 2: 01/08/2021 - 16.00u : Essevee - Standard Liége
« Reactie #109 Gepost op: augustus 02, 2021, 07:01:31 am »
Iets helemaal anders buiten het sportieve. Heb me dood geërgerd aan het feit dat onze sfeertribune vandaag een zittribune was. Je ziet in Kortrijk een staantribune die bezet is, vandaag in Union en Antwerp hetzelfde. Ik mag hopen dat de tribune tegen Brugge weer volledig klaar is om te STAAN. Wat een softies hebben wij dan ook dat bijna iedereen blijft zitten.

Het is pakweg 11 maand geleden dat we eens naar het stadion mochten...en dan erger jij je aan zoiets?
Ooit al van corona gehoord? Mss heeft het daar wel iets mee te maken en is het zelf niet onverstandig.

Offline Ranter

  • Leden
  • Berichten: 1.637
Re: Speeldag 2: 01/08/2021 - 16.00u : Essevee - Standard Liége
« Reactie #110 Gepost op: augustus 02, 2021, 07:02:48 am »
ons veld wodt opnieuw een akker tegen het najaar

Viel me inderdaad ook op dat er snel graszoden loskwamen bij tackles.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.263
  • Essevee!
Re: Speeldag 2: 01/08/2021 - 16.00u : Essevee - Standard Liége
« Reactie #111 Gepost op: augustus 02, 2021, 07:45:37 am »
ons veld wodt opnieuw een akker tegen het najaar

Viel me inderdaad ook op dat er snel graszoden loskwamen bij tackles.
De grasmat moest eigenlijk nog 2 weken rust krijgen. Deze match kwam dus net te vroeg. Het zou moeten goed komen dit seizoen want ze werd terug afgevreesd tot op de worteltjes. Nu nog een ferme dosis zon om ze te laten aansterken...

Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.682
  • Essevee!
Re: Speeldag 2: 01/08/2021 - 16.00u : Essevee - Standard Liége
« Reactie #112 Gepost op: augustus 02, 2021, 08:18:04 am »
Net nog eens de penaltyfase gezien. Tja, dan heb je als doelman nooit meer een kans. Tikt de bal duidelijk weg, wat moet je nog meer doen zodat ze niet voor een penalty fluiten?

Verder heb ik enkel eerste helft gezien. Dat was matig van beide kanten, met weinig kansen. Er stond wel iets, alleen waren we niet rustig genoeg aan de bal. Gano begon dramatisch (en kreeg ook serieus onder zijn voeten van Dury), maar herpakte zich dan wel. Hield de bal bij, verlengde af en toe goed.

Tja Govea, da's een drama he. Zeker naar het loon wat die verdient.

Die 3 centrale verdedigers en 2 wingsbacks, voorlopig ben ik er nog niet van overtuigd. Dompe doet dat wel goed, maar die moet soms van te ver komen. Voor Sormo is dat een heel ondankbare taak. Telkens die aan de bal komt, heeft die werkelijk niemand om de bal naar toe te spelen.

1/6 is niet wat we verdienden, maar het is nu wel zo. Volgende week al een beetje van 'moeten' in STVV waar we toch vaak wel een resultaat halen. Desondanks denk ik dat het wel goed zit met de nieuwkomers, al moet er zeker nog iets bij. Govea - Berahino nog laten vertrekken om ruimte vrij te maken.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.763
Re: Speeldag 2: 01/08/2021 - 16.00u : Essevee - Standard Liége
« Reactie #113 Gepost op: augustus 02, 2021, 08:35:38 am »
Net nog eens de penaltyfase gezien. Tja, dan heb je als doelman nooit meer een kans. Tikt de bal duidelijk weg, wat moet je nog meer doen zodat ze niet voor een penalty fluiten?

Verder heb ik enkel eerste helft gezien. Dat was matig van beide kanten, met weinig kansen. Er stond wel iets, alleen waren we niet rustig genoeg aan de bal. Gano begon dramatisch (en kreeg ook serieus onder zijn voeten van Dury), maar herpakte zich dan wel. Hield de bal bij, verlengde af en toe goed.

Tja Govea, da's een drama he. Zeker naar het loon wat die verdient.

Die 3 centrale verdedigers en 2 wingsbacks, voorlopig ben ik er nog niet van overtuigd. Dompe doet dat wel goed, maar die moet soms van te ver komen. Voor Sormo is dat een heel ondankbare taak. Telkens die aan de bal komt, heeft die werkelijk niemand om de bal naar toe te spelen.

1/6 is niet wat we verdienden, maar het is nu wel zo. Volgende week al een beetje van 'moeten' in STVV waar we toch vaak wel een resultaat halen. Desondanks denk ik dat het wel goed zit met de nieuwkomers, al moet er zeker nog iets bij. Govea - Berahino nog laten vertrekken om ruimte vrij te maken.
2.  Maar niemand spreekt hier over Vossen, en dat snap ik niet.Hoeveel goeie matchen speelde die bij ons,1,2?  Dat is het, en toch krijgt hij bijna altijd zijn basisstek.  Niet normaal.

Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.682
  • Essevee!
Re: Speeldag 2: 01/08/2021 - 16.00u : Essevee - Standard Liége
« Reactie #114 Gepost op: augustus 02, 2021, 08:45:03 am »
Net nog eens de penaltyfase gezien. Tja, dan heb je als doelman nooit meer een kans. Tikt de bal duidelijk weg, wat moet je nog meer doen zodat ze niet voor een penalty fluiten?

Verder heb ik enkel eerste helft gezien. Dat was matig van beide kanten, met weinig kansen. Er stond wel iets, alleen waren we niet rustig genoeg aan de bal. Gano begon dramatisch (en kreeg ook serieus onder zijn voeten van Dury), maar herpakte zich dan wel. Hield de bal bij, verlengde af en toe goed.

Tja Govea, da's een drama he. Zeker naar het loon wat die verdient.

Die 3 centrale verdedigers en 2 wingsbacks, voorlopig ben ik er nog niet van overtuigd. Dompe doet dat wel goed, maar die moet soms van te ver komen. Voor Sormo is dat een heel ondankbare taak. Telkens die aan de bal komt, heeft die werkelijk niemand om de bal naar toe te spelen.

1/6 is niet wat we verdienden, maar het is nu wel zo. Volgende week al een beetje van 'moeten' in STVV waar we toch vaak wel een resultaat halen. Desondanks denk ik dat het wel goed zit met de nieuwkomers, al moet er zeker nog iets bij. Govea - Berahino nog laten vertrekken om ruimte vrij te maken.
2.  Maar niemand spreekt hier over Vossen, en dat snap ik niet.Hoeveel goeie matchen speelde die bij ons,1,2?  Dat is het, en toch krijgt hij bijna altijd zijn basisstek.  Niet normaal.

Ja ja, ik ben het eens hoor. Govea - Vossen - Berahino hangen als een molensteen rond de nek.
Maar je moet realistisch zijn en je kan ze niet meer alle 3 kwijt geraken.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.777
Re: Speeldag 2: 01/08/2021 - 16.00u : Essevee - Standard Liége
« Reactie #115 Gepost op: augustus 02, 2021, 10:38:26 am »
tja, dag nadien nog steeds een slecht gevoel.
penalty is een lachertje. id pers gebruiken ze het woord discutabel.
het is zelfs het woord discutabel niet dat moet worden gebruikt....het was er gewoon geen!!!!
Laforge stond trouwens op 30 meter en floot al terwijl de speler nog aan het vallen was.
met Laforge is het ook altijd iets.
in een faire wedstrijd trekt hij 6 gele kaarten en is hij er als de kippen bij om plots een strafschop te fluiten (raadsel waarom Bostyn dan geen kreeg bij de penaltyfase??).
je kon trouwens aan de richting van de bal zien dat Bostyn die bal zeker geraakt had.

over de match zelf:
een wedstrijd waar we niet veel weggaven. volgens mij nog serieuze groeimarge in die ploeg.
soms wat traag en terugspelen op de keeper (Deschacht voetbalde wel vaak goed vooruit).
Gano: als ze een spits zochten die de bal kan bijhouden, duelkracht heeft zoals Chory...sorry, Gano is dat soort spits niet. Het is niet omdat je groot bent dat je die capaciteiten hebt.
Govea: ongelukkige actie, zet zich wel in maar o zo weinig loopvermogen (waardoor hij er vaak te laat staat) en weinig diepgang.

wat die 2de goal van Standard betreft: barslecht verdedigd van Pletinckx.
ze lopen allemaal vooruit en Pletinckx slentert daar enkele meter achter...beseft het dan plots dat hij niet mee is en kopt dan de bal ongelukkig weg waardoor ze scoren.
hij moest gewoon naar voren gelopen zijn zoals de rest deed en dan stonden de spelers van Standard buitenspel of komt die voorzet daar niet. op dat niveau mag dat niet!!!!!
mag ook s gezegd worden.











een voorzet van Standard



Offline Frennie

  • Leden
  • Berichten: 247
  • Essevee!
Re: Speeldag 2: 01/08/2021 - 16.00u : Essevee - Standard Liége
« Reactie #116 Gepost op: augustus 02, 2021, 03:11:34 pm »
SV ZULTE WAREGEM - R. STANDARD DE LIÈGE (’57): STRAFSCHOP BESLISSING
In minuut 57 onderschept Standard-speler Samuel Bastien (nr. 28) de bal en gaat op doel af.

Zulte Waregem-doelman Louis Bostyn (nr. 25) komt uit zijn doel en gaat in de voeten van Bastien.

De scheidrechter beslist om een strafschop toe te kennen.

De VAR bekijkt de beelden en steunt de beslissing van de scheidsrechter.

Het Professional Refereeing Department gaat niet akkoord met het toekennen van de strafschop en verwacht een VAR-interventie omdat op de beelden duidelijk te zien is dat de Zulte Waregem-doelman eerst de bal raakt.

https://www.rbfa.be/nl/nieuws/duiding-speeldag-2-jupiler-pro-league-0

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.263
  • Essevee!
Re: Speeldag 2: 01/08/2021 - 16.00u : Essevee - Standard Liége
« Reactie #117 Gepost op: augustus 02, 2021, 03:22:25 pm »
SV ZULTE WAREGEM - R. STANDARD DE LIÈGE (’57): STRAFSCHOP BESLISSING
In minuut 57 onderschept Standard-speler Samuel Bastien (nr. 28) de bal en gaat op doel af.

Zulte Waregem-doelman Louis Bostyn (nr. 25) komt uit zijn doel en gaat in de voeten van Bastien.

De scheidrechter beslist om een strafschop toe te kennen.

De VAR bekijkt de beelden en steunt de beslissing van de scheidsrechter.

Het Professional Refereeing Department gaat niet akkoord met het toekennen van de strafschop en verwacht een VAR-interventie omdat op de beelden duidelijk te zien is dat de Zulte Waregem-doelman eerst de bal raakt.

https://www.rbfa.be/nl/nieuws/duiding-speeldag-2-jupiler-pro-league-0
We zijn er vet mee...  ::)

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 796
  • Essevee!
Re: Speeldag 2: 01/08/2021 - 16.00u : Essevee - Standard Liége
« Reactie #118 Gepost op: augustus 02, 2021, 04:07:01 pm »
ik vond Gano toch ok . In het begin enkele zwakke controles, liet zich te gemakkelijk aftroeven.
Daarna toch vaak aanspeelpunt die de bal kan aannemen of kaatsen. Hij mag blijven staan van mij.
Zwakke punt is Vossen en Govea.

Waarom niet eens Berahino rond Gano laten zwerven en Vossen op de bank.

Laat Berahino gewoon 5 matchen op rij staan en hopen dat hij zijn matchritme vindt.

Voor de rest is het vrij stabiel, normaal mogen we met deze ploeg niet in de problemen geraken.

Maar dan moeten die amateur VAR scheidsrechters ook eens gewoon durven ingrijpen. Als iedereen het ziet , waarom zij dan niet , dat is toch niet te schatten ?

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Speeldag 2: 01/08/2021 - 16.00u : Essevee - Standard Liége
« Reactie #119 Gepost op: augustus 02, 2021, 04:20:04 pm »
ik vond Gano toch ok . In het begin enkele zwakke controles, liet zich te gemakkelijk aftroeven.
Daarna toch vaak aanspeelpunt die de bal kan aannemen of kaatsen. Hij mag blijven staan van mij.
Zwakke punt is Vossen en Govea.

Waarom niet eens Berahino rond Gano laten zwerven en Vossen op de bank.

Laat Berahino gewoon 5 matchen op rij staan en hopen dat hij zijn matchritme vindt.

Voor de rest is het vrij stabiel, normaal mogen we met deze ploeg niet in de problemen geraken.

Maar dan moeten die amateur VAR scheidsrechters ook eens gewoon durven ingrijpen. Als iedereen het ziet , waarom zij dan niet , dat is toch niet te schatten ?
Ben van hetzelfde gedacht. Zowel over Gano als over Berainho.

Vraag is alleen; hoe fris en hongerig is Berainho nog? En krijgt hij nog het gevoel van de technische staf dat ze met hem willen werken?