Volgens mij zitten we al jaren met 2 problemen.
Ten eerste zitten er veel te weinig, om niet te zeggen geen, mensen in het bestuur en de omkadering die wat van voetbal kennen. Dury is quasi de enige.
Maar het tweede probleem is dat Dury enerzijds geen anderen naast (of zelfs onder) hem toegelaten heeft en anderzijds dat hij niet meer mee geëvolueerd is met het moderne voetbal.
De grootste blaam treft het bestuur in mijn ogen... Dury en Cordier laten zitten, geen knowhow aan boord halen, communicatie...
Ik vraag me stilaan af of onze club niet een stuk speelgoed is voor die mannen. Dit met alle respect voor de financiële inspanningen die ze gedaan hebben en de goede bedoelingen die ze wel zullen hebben.
Dus sluit ik me aan dat het op is voor Dury, maar hopelijk heeft het bestuur ballen genoeg om voor de spiegel te staan en dit moment aan te grijpen om de boel grondig te herstructureren en uit te mesten.
Ik vrees ervoor...
Euh, vorig seizoen gemist en wat men veranderde in de club?
Is er dan zoveel veranderd? Ze zijn nog met 3 bestuursleden ipv wat was het? 8?
En De fauw en Simons zijn erbij gekomen. 2 onervaren trainers, weliswaar met potentieel maar zijn tot op heden gewoon mee aan het verzuipen.
Caers weg, scoutingscel zijn er ook vertrokken dacht ik? Niet dat zij de redders des vaderlands waren of dat Fauwie en Simons geen aanwinsten zijn, he.
Maar volgens mij zit er structureel iets mis en daar heeft Dury een grote hand in, maar een bestuur zou daar moeten boven staan en zorgen dat hij die macht niet heeft en binnenkort had.
Dankzij die verandering kreeg Dury het signaal dat hij mocht vertrekken, het is toch duidelijk dat die oude garde in het bestuur Dury beschermden tot en met, het is ook duidelijk dat die oude garde wilde verkopen aan dubieuze overnemers, het waren ook zij die Dury een winnend lotto-formulier in de handen stopten en hem lange tijd carte blanche gaven, die zijn vooral in de fout gegaan. En met alle gevolgen van dien, het was bijna gedaan met de club, sommigen vergeten dat of weten dat niet. En Dury zal inderdaad wel mensen op een zijspoor hebben gezet die voor zijn gevoel in de weg stonden.
De eerste stap werd gezet, nu volgt normaal gezien de tweede, dan de derde, enz. Zijt maar zeker dat Dury dingen weet over de club die niet koosjer zijn en vice versa, wij weten belange niet wat er meespeelt. Ik ben eens benieuwd wat er nu aan het gebeuren is bij de club, voor hetzelfde geld niks, wegens de onderlinge belangen, de supporters gaan het dit keer niet pikken,en dan moeten er dingen veranderen, zie PDC.
Wat we weten is van horen zeggen, want denk niet dat er bestuur aanwezig is op het forum. Dus de info is al gekleurd door de bron en nog eens bijgekleurd door de eigen analyse van diegene die het post.
Naast de verhalen van dubieuze overnemers en stinkende potjes gaan er evenveel de ronde die zeggen dat de critici uit het bestuur zijn gewerkt en dat Tony naast een vurig Essevee supporter ook een onvoorwaardelijke Dury fan is/was.
De supporters hebben een signaal gegeven, maar zoals bij PDC zal het volgens mij niet worden. Die stond alleen en had niet de financiële mogelijkheden om zijn gedacht te doen.
Zolang we zelf niet als een vlieg op de muur erbij zijn gaan we het nooit weten.
Ik wil ook geen gelijk halen, enkel erop wijzen dat er volgens mij structureel iets niet juist zit. En dat er meer nodig is dan een heel nodige en rijkelijk te late trainerswissel.
Ik hoop dat het er komt en dat we weer een thuisreputatie krijgen, derby's winnen, ver geraken in de beker en af en toe eens meedoen voor de prijzen om zo Europa in te gaan.