Eerlijk gezegd: wat kan je nu nog aan dit seizoen / situatie veranderen? Het behoud is het hoogst haalbare. Dury heeft ervaring en zal er ons wel inhouden. Cordier nu vervangen, lijkt me ook geen goed idee. Dit moet je naar het eind van het seizoen evalueren en een mogelijke vervanging heel doordacht uitvoeren.
Er moet een project 2022-23 zijn om de club opnieuw op de rails te krijgen, maar ik zou nu absoluut geen "grote beslissingen nemen". We worden geconfronteerd met lange termijn contracten en serieuze financiële gevolgen indien deze éénzijdig beëindigd worden.
De club is al jaren stabiel en in Vlaamse handen. Willen we dat riskeren om op korte termijn misschien wat ondoordachte beslissingen te nemen zonder garantie op succes?
Het sportief management en het commercieel/algemeen management moet op ernstige en grondige wijze worden doorgelicht, en er moet een grondig plan worden uitgewerkt om de club te vernieuwen. Dit op enkele dagen doorvoeren, zou ik niet de slimste zet vinden.
Komaan Thraso, hoe diep wil je nog langs achter gepakt door deze coach en ceo? Dit is al jaren aan de gang. Deze club heeft te lang onder een bepaalde 'dictatuur' geleefd waarbij wat supporters het slechte niet meer zien. Ik vind het zelf wat beangstigend hoe sommige nog steeds achter Dury en Cordier staan. We zijn in 3 jaar echt het lachertje geworden van de klas.
Ik zeg niet dat er niets moet veranderen, maar ik zeg wel dat het doordacht moet gebeuren. Ik geloof niet dat dit scenario grondig is voorbereid. Vorige week, voor de match tegen KVK, vond men dat we een goede spelerskern had en het seizoen nog lang was. Een week later gaat men alles op de schop gooien?
Ok, soms moet je snel kunnen schakelen, maar betwijfel of men zomaar op alle gebied de pionnen zal/kan verschuiven. Je moet het ook eens objectief bekijken: je staat op 6 punten van plaats 8, 8 punten van de top 5 en 7 punten voor op de laatste. Het is absoluut niet goed, maar het is nu ook niet dat het kalf is verdronken of dat we in de situatie van Beerschot zitten...
Men heeft het probleem Dury lang geleden gecreëerd. De oplossing op korte termijn is niet eenvoudig. De oplossing op lange termijn werd voor het seizoen genomen (afscheid van Dury). Het transferbeleid faalde ook de laatste jaren, en dat moet m.i. ook veel beter aangepakt worden maar we zitten nu tussen 2 transferperiodes, veel kan je de komende weken ook niet veranderen aan uw spelerskern.