Auteur Topic: Speeldag 10 : 03/10/2021 - 16.00u : RFC Seraing - Essevee  (gelezen 34018 keer)

Online Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 10 : 03/10/2021 - 16.00u : RFC Seraing - Essevee
« Reactie #180 Gepost op: oktober 04, 2021, 08:25:06 pm »
Wat bedoel je met "Ik vermoed dat daar ook iets voor ons uit de bus komt vallen" ?

Wel dat 1 van de betrokkenen 1 van die 1250 of hoeveel zijn het?  Belgen is?  Er zat een ex-profvoetballer ook bij, is het dat express?

Dat Dury goed verdiend heeft wil ik best geloven, maar dat hij daarom louche constructies moet opzetten in offshore landen ... daarvoor is het nog wat te weinig denk ik.
Goed wat vastgoed, ja ... en naar mijn mening is dat goed geïnvesteerd.

Offline dejak

• Leden
« Reactie #181 Gepost op: oktober 04, 2021, 08:27:07 pm »
Iedereen kan hier schrijven wat hij wil. Vooral veel speculaties.

Offline scott

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #182 Gepost op: oktober 04, 2021, 08:27:31 pm »
Ben vooral benieuwd wie de vervangers zijn, want we hebben naast een nieuwe T1 (ik zie Timmy en Davy het tij niet keren, want ze zijn ook deels verantwoordelijk) meer voetbalkenners nodig in de directie + een sterke onderhandelaar (moet toch te vinden zijn bij een West-Vlaams bedrijf)…

Online Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #183 Gepost op: oktober 04, 2021, 08:30:23 pm »
Als Cordier ook op de wip zit ... zomaar een CEO én een hoofdtrainer uit de mouw schudden is toch geen simpele taak. Tenzij ze al met bepaalde mensen contact hebben gehad, maar dat lijkt me toch allemaal zeer voorbarig zeker omdat er een overeenkomst was voor nog 1 jaar.

Online San Iker

• Leden
« Reactie #184 Gepost op: oktober 04, 2021, 08:34:45 pm »
Als Cordier ook op de wip zit ... zomaar een CEO én een hoofdtrainer uit de mouw schudden is toch geen simpele taak. Tenzij ze al met bepaalde mensen contact hebben gehad, maar dat lijkt me toch allemaal zeer voorbarig zeker omdat er een overeenkomst was voor nog 1 jaar.

Cordier stond al niet al te hoog op het blaadje bij de raad van bestuur.
Daar zullen ze ook wel rap een opvolger vinden

Offline boerkens4ever

• Leden
« Reactie #185 Gepost op: oktober 04, 2021, 08:35:54 pm »
Die zijn al langer dan vandaag bezig met de opvolging. Des te meer omdat de overeenkomst nog maar 1 jaar liep. Dat het geen jaar meer ging duren komt toch totaal niet als een verrassing ? Er zal wel een plan B uitgewerkt zijn door Tony mag ik hopen.

Offline express

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #186 Gepost op: oktober 04, 2021, 08:54:05 pm »
Wat bedoel je met "Ik vermoed dat daar ook iets voor ons uit de bus komt vallen" ?

Wel dat 1 van de betrokkenen 1 van die 1250 of hoeveel zijn het?  Belgen is?  Er zat een ex-profvoetballer ook bij, is het dat express?

Dat Dury goed verdiend heeft wil ik best geloven, maar dat hij daarom louche constructies moet opzetten in offshore landen ... daarvoor is het nog wat te weinig denk ik.
Goed wat vastgoed, ja ... en naar mijn mening is dat goed geïnvesteerd.
dury zijn geld zit in vastgoed. Maar ik vrees dat er bij Cordier wat blijven hangen is.

Online Porky

• Leden
« Reactie #187 Gepost op: oktober 04, 2021, 08:56:22 pm »
Ze ebn chance dat Facebook niet werkt..

Offline mogul

• Leden
« Reactie #188 Gepost op: oktober 04, 2021, 09:10:17 pm »

In totaal 50-tal aanwezig. SLC, FC 4451 & ITF naast elkaar. Allemaal met hetzelfde doel.
Mij persoonlijk tot Dury gericht en in naam van iedereen daar aanwezig het ‘gesprek’ afgesloten en duidelijk in het gezicht gezegd dat wij met alle groepen/supporters samen zijn ontslag eisen. Ook duidelijk laten blijken dat hij de eer aan zichzelf moet houden zodat de club niet met een financiële kater te maken krijgt.
Laat ons zeggen dat de boodschap heel duidelijk aankwam.
Volledige technische staf stond erbij, enkele spelers ook.

Wij verwachten binnenkort een antwoord op onze eisen.

Met "alle" groepen/supporters samen? Niet veralgemenen graag. Een 50-tal supporters zijn er geen paar duizend. Je hebt niet het recht om in naam van iedereen te spreken. Er zullen ook veel supporters zijn die zich totaal niet kunnen vinden in een ontslag. En zich al helemaal niet willen identificeren met dergelijke marginale toestanden van op zondagavond een spelersbus staan opwachten om te staan roepen en tieren.
Die 2 supportersvertegenwoordigers doen dit nochtans al jaren, in naam van alle supporters spreken, tja, dat klopt ook niet natuurlijk.  Bottom line is, dit kon men hebben vermeden, en zeker Dury ook. Als het effectief zo is dat ook Cordier buitenvliegt, dan is het heel duidelijk dat de club zich ook wil indekken op wat er nog komt, en er komt wat af hoor, de propere handen! ,de RSZ problematiek, zou wel eens kunnen dat het Belgische voetbal eens serieus op zijn grondvesten zal daveren, wat niet slecht is, de ethiek is soms ver te zoeken. 

Offline mogul

• Leden
« Reactie #189 Gepost op: oktober 04, 2021, 09:11:03 pm »
Iedereen kan hier schrijven wat hij wil. Vooral veel speculaties.
Ja, tof é  :D

Offline Xavier Waterslaeghers

• Leden
« Reactie #190 Gepost op: oktober 04, 2021, 09:17:37 pm »

In totaal 50-tal aanwezig. SLC, FC 4451 & ITF naast elkaar. Allemaal met hetzelfde doel.
Mij persoonlijk tot Dury gericht en in naam van iedereen daar aanwezig het ‘gesprek’ afgesloten en duidelijk in het gezicht gezegd dat wij met alle groepen/supporters samen zijn ontslag eisen. Ook duidelijk laten blijken dat hij de eer aan zichzelf moet houden zodat de club niet met een financiële kater te maken krijgt.

Met "alle" groepen/supporters samen? Niet veralgemenen graag. Een 50-tal supporters zijn er geen paar duizend. Je hebt niet het recht om in naam van iedereen te spreken. Er zullen ook veel supporters zijn die zich totaal niet kunnen vinden in een ontslag. En zich al helemaal niet willen identificeren met dergelijke marginale toestanden van op zondagavond een spelersbus staan opwachten om te staan roepen en tieren.
U spreekt vooral voor de minderheid. Duizenden supporters zijn klaar met het beleid, alsook de spelersgroep. Alsook het bestuur. Ga nog een dagschotel gaan drinken Xavier.

Ik spreek niet in termen van meerderheid of minderheid, daarvoor zou je een onafhankelijke enquête moeten uitvoeren. Ik ben echter wel zeker dat weinig mensen zitten te wachten om met Essevee op het pad te belanden van ploegen als Lokeren, Lierse, Beveren,... Ploegen zonder rust en stabiliteit, met trainerswissels aan de lopende band, telkens opnieuw toegejuicht (want nú zou alles beter worden!) door een kliekje zogenaamde echte supporters. Iedereen weet wat met die ploegen gebeurd is.

Offline mogul

• Leden
« Reactie #191 Gepost op: oktober 04, 2021, 09:20:05 pm »

U spreekt vooral voor de minderheid. Duizenden supporters zijn klaar met het beleid, alsook de spelersgroep. Alsook het bestuur. Ga nog een dagschotel gaan drinken Xavier.

Ik spreek niet in termen van meerderheid of minderheid, daarvoor zou je een onafhankelijke enquête moeten uitvoeren. Ik ben echter wel zeker dat weinig mensen zitten te wachten om met Essevee op het pad te belanden van ploegen als Lokeren, Lierse, Beveren,... Ploegen zonder rust en stabiliteit, met trainerswissels aan de lopende band, telkens opnieuw toegejuicht (want nú zou alles beter worden!) door een kliekje zogenaamde echte supporters. Iedereen weet wat met die ploegen gebeurd is.
Je hebt evenveel voorbeelden waarbij een trainerswissel ervoor zorgde dat die club zich redde, of zelfs nog een prijs pakte. 

Offline Pringless

• Gold Member
  • Leden
« Reactie #192 Gepost op: oktober 04, 2021, 09:24:21 pm »
Dit doet ook wel pijn aan het supportershart dat Dury eruit wordt gesmeten. Ik ben altijd een heel grote fan geweest van hem, maar de laatste 2 seizoenen was het ook op bij mij. Toch kijk ik hier met gemengde gevoelens naar. Mijn respect blijft enorm groot naar Dury.
SV TILL I DIE

Offline deef

• Leden
« Reactie #193 Gepost op: oktober 04, 2021, 09:30:40 pm »
Triestig dat het zo moet eindigen , Franky moest het al veel eerder over gelaten hebben aan Davy/Timmy en dan kon er geëvalueerd worden.

Offline japarov

• Leden
« Reactie #194 Gepost op: oktober 04, 2021, 09:35:30 pm »
Dit doet ook wel pijn aan het supportershart dat Dury eruit wordt gesmeten. Ik ben altijd een heel grote fan geweest van hem, maar de laatste 2 seizoenen was het ook op bij mij. Toch kijk ik hier met gemengde gevoelens naar. Mijn respect blijft enorm groot naar Dury.

Respect moet er zijn voor hetgeen FD hier gebracht heeft maar als iedereen eerlijk is dan moeten we vaststellen dat het de laatste jaren alleen maar bergaf ging met deze club . Ik hoop dat we nu terug kunnen bouwen en dat de nieuwe mensen de tijd krijgen om te bouwen ! Met het materiaal die nu voor handen is moeten we toch hoger mikken of plaats 14 e zeg .

Offline Jayze

• Leden
« Reactie #195 Gepost op: oktober 04, 2021, 09:54:14 pm »

Respect moet er zijn voor hetgeen FD hier gebracht heeft maar als iedereen eerlijk is dan moeten we vaststellen dat het de laatste jaren alleen maar bergaf ging met deze club . Ik hoop dat we nu terug kunnen bouwen en dat de nieuwe mensen de tijd krijgen om te bouwen ! Met het materiaal die nu voor handen is moeten we toch hoger mikken of plaats 14 e zeg .
We hebben veel mooie momenten te danken aan Francky Dury, dat mogen we niet vergeten. Maar het is op... aan alle mooie liedjes komt een einde maar dit liedje bleef net iets te lang duren.

Offline Thraso

• Leden
« Reactie #196 Gepost op: oktober 05, 2021, 09:23:26 am »
Eerlijk gezegd: wat kan je nu nog aan dit seizoen / situatie veranderen? Het behoud is het hoogst haalbare. Dury heeft ervaring en zal er ons wel inhouden. Cordier nu vervangen, lijkt me ook geen goed idee. Dit moet je naar het eind van het seizoen evalueren en een mogelijke vervanging heel doordacht uitvoeren.

Er moet een project 2022-23 zijn om de club opnieuw op de rails te krijgen, maar ik zou nu absoluut geen "grote beslissingen nemen". We worden geconfronteerd met lange termijn contracten en serieuze financiële gevolgen indien deze éénzijdig beëindigd worden.

De club is al jaren stabiel en in Vlaamse handen. Willen we dat riskeren om op korte termijn misschien wat ondoordachte beslissingen te nemen zonder garantie op succes?

Het sportief management en het commercieel/algemeen management moet op ernstige en grondige wijze worden doorgelicht, en er moet een grondig plan worden uitgewerkt om de club te vernieuwen. Dit op enkele dagen doorvoeren, zou ik niet de slimste zet vinden.

Offline Vidmar

• Leden
« Reactie #197 Gepost op: oktober 05, 2021, 09:30:29 am »
Eerlijk gezegd: wat kan je nu nog aan dit seizoen / situatie veranderen? Het behoud is het hoogst haalbare. Dury heeft ervaring en zal er ons wel inhouden. Cordier nu vervangen, lijkt me ook geen goed idee. Dit moet je naar het eind van het seizoen evalueren en een mogelijke vervanging heel doordacht uitvoeren.

Er moet een project 2022-23 zijn om de club opnieuw op de rails te krijgen, maar ik zou nu absoluut geen "grote beslissingen nemen". We worden geconfronteerd met lange termijn contracten en serieuze financiële gevolgen indien deze éénzijdig beëindigd worden.

De club is al jaren stabiel en in Vlaamse handen. Willen we dat riskeren om op korte termijn misschien wat ondoordachte beslissingen te nemen zonder garantie op succes?

Het sportief management en het commercieel/algemeen management moet op ernstige en grondige wijze worden doorgelicht, en er moet een grondig plan worden uitgewerkt om de club te vernieuwen. Dit op enkele dagen doorvoeren, zou ik niet de slimste zet vinden.

"Dury heeft ervaring en zal er ons wel inhouden."

Dit is hem nu idd al een paar keer gelukt maar dat zal ook niet blijven lukken é. Enorm wraakroepend was het om te zien hoe de volledige spelersgroep zondag tegen Dury speelde. Zoiets hebben we de laatste 3 crisisseizoenen niet gezien dus de kans dat dit niet faliekant afloopt is bijzonder klein, dus moéten er deze keer wel drastische beslissingen genomen worden.

"Er moet een project 2022-23 zijn om de club opnieuw op de rails te krijgen"

Dat is er toch?  ??? Alleen wordt het nu wat vervroegd uitgevoerd.

"De club is al jaren stabiel en in Vlaamse handen. Willen we dat riskeren om op korte termijn misschien wat ondoordachte beslissingen te nemen zonder garantie op succes?"

Huh? Tony Beeuwsaert zal toch niet opstappen of heb jij dit ergens gehoord misschien?

"Het sportief management en het commercieel/algemeen management moet op ernstige en grondige wijze worden doorgelicht, en er moet een grondig plan worden uitgewerkt om de club te vernieuwen. Dit op enkele dagen doorvoeren, zou ik niet de slimste zet vinden."

Nogmaals, dit is toch al gebeurd? Alleen wordt het nu vervroegd uitgevoerd...

Online Fats Domino

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #198 Gepost op: oktober 05, 2021, 09:46:53 am »

Dury heeft alle kansen gekregen bij essevee die hij elders nooit zou gekregen hebben. Hij is daarvoor ook rijkelijk betaald geweest. Feit dat hij zelf al lang zijn verantwoordelijk niet wil nemen om zelf ontslag in te dienen wanneer dit opnieuw sterk aangewezen is, is zeer kleinzielig zoals we hem al altijd kennen.
Dury is een rotte appel geworden binnen essevee en moet eruit. Het zal wat geld kosten ... Van mij mogen ze zijn titel van ereburger van waregem opnieuw afnemen....

Offline express

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #199 Gepost op: oktober 05, 2021, 10:05:06 am »

"Dury heeft ervaring en zal er ons wel inhouden."

Dit is hem nu idd al een paar keer gelukt maar dat zal ook niet blijven lukken é. Enorm wraakroepend was het om te zien hoe de volledige spelersgroep zondag tegen Dury speelde. Zoiets hebben we de laatste 3 crisisseizoenen niet gezien dus de kans dat dit niet faliekant afloopt is bijzonder klein, dus moéten er deze keer wel drastische beslissingen genomen worden.

"Er moet een project 2022-23 zijn om de club opnieuw op de rails te krijgen"

Dat is er toch?  ??? Alleen wordt het nu wat vervroegd uitgevoerd.

"De club is al jaren stabiel en in Vlaamse handen. Willen we dat riskeren om op korte termijn misschien wat ondoordachte beslissingen te nemen zonder garantie op succes?"

Huh? Tony Beeuwsaert zal toch niet opstappen of heb jij dit ergens gehoord misschien?

"Het sportief management en het commercieel/algemeen management moet op ernstige en grondige wijze worden doorgelicht, en er moet een grondig plan worden uitgewerkt om de club te vernieuwen. Dit op enkele dagen doorvoeren, zou ik niet de slimste zet vinden."

Nogmaals, dit is toch al gebeurd? Alleen wordt het nu vervroegd uitgevoerd...
99 procent wil dury buiten