Auteur Topic: Speeldag 10 : 03/10/2021 - 16.00u : RFC Seraing - Essevee  (gelezen 34048 keer)

Offline express

• Leden
  • Essevee!
Re: Speeldag 10 : 03/10/2021 - 16.00u : RFC Seraing - Essevee
« Reactie #240 Gepost op: oktober 05, 2021, 08:51:22 pm »
Geef dan de initialen

Offline Cuypers

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #241 Gepost op: oktober 05, 2021, 09:01:31 pm »
Geef dan de initialen

De verstandigsten van den hoop aan het woord..

Offline express

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #242 Gepost op: oktober 05, 2021, 09:19:13 pm »
Dit verklaart de vertraging.

Verder is het voor de niet-statutair benoemde bestuurders nog steeds de regel dat zij kunnen worden ontslagen zonder voorafgaande motivering of zonder opgave van enige reden (ad nutum). Nieuw is evenwel dat de algemene vergadering hiervan kan afwijken en een opzeggingstermijn kan bepalen voor de ontslagen bestuurder of hem een vertrekvergoeding kan toekennen (tenzij de statuten dit uitdrukkelijk verbieden). Dit geldt evenwel niet indien de bestuurder wordt ontslagen om wettige redenen.

De statutair benoemde bestuurders kunnen slechts ontslagen worden met een bijzondere meerderheid die vereist is voor een statutenwijziging.

Offline San Iker

• Leden
« Reactie #243 Gepost op: oktober 05, 2021, 09:40:09 pm »
Mss dringt het door bij het bestuur als we het nog eens duidelijk gaan maken op training?

Online Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #244 Gepost op: oktober 05, 2021, 09:43:01 pm »
Uit Het Nieuwsblad (online) daarnet:

Bestuur Zulte Waregem maakt einde deze week analyse

Het is wel degelijk crisis bij Zulte Waregem. Maandag was er al sprake van een speciale raad van Bestuur, maar dat nuanceerde de club dinsdag in een statement. Wel zal de Raad van Bestuur eind deze week samenkomen om een analyse te maken op verschillende niveaus.

“Hoofdaandeelhouder Tony Beeuwsaert zal eind deze week, bij zijn terugkomst uit het buitenland, alle betrokken partijen samenroepen om te bekijken wat er dient te gebeuren om aan de sportieve malaise een antwoord te kunnen bieden”, klinkt het.

DIT is de enige reden van vertraging volgens mij!

Online Porky

• Leden
« Reactie #245 Gepost op: oktober 05, 2021, 10:09:23 pm »

Het is wel degelijk crisis bij Zulte Waregem. Maandag was er al sprake van een speciale raad van Bestuur, maar dat nuanceerde de club dinsdag in een statement. Wel zal de Raad van Bestuur eind deze week samenkomen om een analyse te maken op verschillende niveaus.

“Hoofdaandeelhouder Tony Beeuwsaert zal eind deze week, bij zijn terugkomst uit het buitenland, alle betrokken partijen samenroepen om te bekijken wat er dient te gebeuren om aan de sportieve malaise een antwoord te kunnen bieden”, klinkt het.

Dat kan zeker
Maar dan moeten er hier geen verkondigen dat het achter de rug is.. Dan kom je niet meer geloofwaardig over..

Offline Jayze

• Leden
« Reactie #246 Gepost op: oktober 05, 2021, 10:36:30 pm »

Ik vind dit heel erg flauw.

Offline mutske

• Leden
« Reactie #247 Gepost op: oktober 05, 2021, 10:46:47 pm »
Anno 2021 vinden de meeste vergadering online plaats.
Dus ze gaan wel al via Video-Call een beslissing genomen hebben. Mochten ze Dury effectief ontslaan, gaan ze hem niet nog een week training laten geven hè . Dan doe je dat direct. Dus m.a.w. er gaat gewoon niets veranderen. Wellicht gaan ze weer met een uitleg komen zoals vorig jaar en blijven we maar sukkelen!

Offline mogul

• Leden
« Reactie #248 Gepost op: oktober 06, 2021, 09:05:37 am »
En wat hebben we geleerd?  Dat er veel mensen binnen de club iets weten en van iets zeker zijn maar de fijne dingen dus niet, goeie les!
Dury zal ook niet meewerken natuurlijk, zal er alles proberen uithalen wat er nog inzit,wat ik ook vreesde hem kennende.  Zo zijn die mannen met enorm veel geld,stel u voor, ge zijt 63 jaar, geen kinderen maar ge zwemt in het geld,ie kan waarschijnlijk nog dubbel zo oud worden en iedere dag kaviaar en champagne drinken.   Het is zijn fout niet dat hij van zijn vriendjes van toen  een winnend lotto-formulier kreeg, Dury verdiende zeker erkenning en een mooi centje, maar zo'n contract, dat was en is er ferm over.  En dat hij zelfs nu gewoon niet kan zeggen, 'kijk, het is mooi geweest, ik doe afstand van een deel van mijn ontslagvergoeding' dat kan er bij mij niet in.  De 'clubman', laat mij niet lachen.  Laat hem dan maar de wc's van de Elindus Arena(ik braak die woorden eruit!)nog een jaar kuisen.  Geen respect voor hem?  Hij heeft duidelijk ook geen respect voor ons en voor de club!

Online Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #249 Gepost op: oktober 06, 2021, 09:37:13 am »
Wat 'ik denk' er tot nu toe is gebeurd ...

Er was reeds een crisisoverleg op de club, maar ... gezien onze hoofdaandeelhouder in het buitenland zit kunnen/willen ze geen grote ingrijpende beslissingen nemen. Van zodra hij terug is, dan kunnen ze het overleg opnieuw aanvatten en lastige knopen doorhakken. Een ontslag van de hoofdtrainer en eventueel CEO (als dit effectief op tafel ligt) is voor een 1A voetbalclub toch een zeer ingrijpende beslissing. Dit kan je niet zomaar.

Volgens mij heeft het nieuwe bestuur sterke afspraken dat dergelijke grote beslissingen unaniem moeten goedgekeurd worden om geen flaters meer zoals in het verleden te creëren waarbij 1 of 2 bestuursleden zaken kunnen bekokstoven. We weten allemaal dat PDC en Naessens soms geen al te slimme beslissingen namen die op termijn terugkeerden in hun gezicht. Als goed bestuurder zou ik dat ook inbakken. Een CEO heeft bevoegdheden om tot op een bepaald niveau beslissingen te nemen, deze kan personeel ontslaan, maar kaderleden is een ander verhaal. En maar goed ook! Als een bestuurslid/aandeelhouder de club zomaar kan verkopen ... ik zeg maar iets.

Wat niet wil zeggen dat er nu al bepaalde pistes uitgewerkt worden en belicht worden door juristen, boekhouders etc. etc. MAAR om de finale knoop door te hakken en te beslissen ... moeten we wachten op Dhr. Beeuwsaert.

Ik denk ook omdat er nu juist een interlandbreak is, hij geen regelingen treft om vroeger naar België te komen. Laat ons zeggen 'er is wat extra tijd'. En bij dergelijke beslissingen laat je ook beter wat tijd over gaan ipv snel snel emotioneel een foute beslissing te nemen. Onze hoofdaandeelhouder is zakelijk genoeg om dat te beseffen dat deze korte time-out nu praktisch goed uitkomt.

Supporters willen natuurlijk snel schakelen, deze zijn enorm teleurgesteld, boos, woedend ...

Ik heb het vertrouwen in het bestuur dat ze de juiste beslissing zullen nemen.

« Laatst bewerkt op: oktober 06, 2021, 10:06:32 am door Frederik »

Online isidoor

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #250 Gepost op: oktober 06, 2021, 09:40:02 am »
Misschien is hij naar het buitenland voor om een  (gedeeltelijke) overname te bespreken.

Online Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #251 Gepost op: oktober 06, 2021, 09:43:45 am »
Misschien is hij naar het buitenland voor om een  (gedeeltelijke) overname te bespreken.

Of mss moest ie kakken en kakt ie niet graag als 't regent buiten.  ::)

Stop es met zaken te verzinnen, echt!

Al es gezien in hoeveel bedrijven hij betrokken is? Of hij is misschien gewoon met vakantie, en breekt hij deze niet af omdat we toch interlandbreak hebben én de/een cool-down waarover ik het net had.

Online isidoor

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #252 Gepost op: oktober 06, 2021, 09:54:55 am »
"Of mss moest ie kakken en kakt ie niet graag als 't regent buiten."
Ja, daaraan had ik nog niet gedacht. Is ook zeker een mogelijkheid .

Online Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #253 Gepost op: oktober 06, 2021, 09:58:44 am »
Citaat

Een al even stomme opmerking als die van u.

Gelieve dergelijke verzinsels voor jezelf te houden, tenzij er een aanleiding is om dat te kunnen onderbouwen.

Offline wOaregem

• Leden
  • PROUD TO BE A FARMER
« Reactie #254 Gepost op: oktober 06, 2021, 10:05:05 am »
Wat 'ik denk' er tot nu toe is gebeurd ...

Er was reeds een crisisoverleg op de club, maar ... gezien onze hoofdaandeelhouder in het buitenland zit kunnen/willen ze geen grote ingrijpende beslissingen nemen. Van zodra hij terug is, dan kunnen ze het overleg opnieuw aanvatten en lastige knopen doorhakken. Een ontslag van de hoofdtrainer en eventueel CEO (als dit effectief op tafel ligt) is voor een 1A voetbalclub toch een zeer ingrijpende beslissing. Dit kan je niet zomaar.

Volgens mij heeft het nieuwe bestuur sterke afspraken dat dergelijke grote beslissingen unaniem moeten goedgekeurd worden om geen flaters meer zoals in het verleden te creëren waarbij 1 of 2 bestuursleden zaken kunnen bekokstoven. We weten allemaal dat PDC en Naessens soms geen al te slimme beslissingen namen die op termijn terugkeerden in hun gezicht. Als goed bestuurder zou ik dat ook inbakken. Een CEO heeft bevoegdheden om tot op een bepaald niveau beslissingen te nemen, deze kan personeel ontslaan, maar kaderleden is een ander verhaal. En maar goed ook! Als een bestuurslid/aandeelhouder de club zomaar kan verkopen ... ik zeg maar iets.

Wat niet wil zeggen dat er nu al bepaalde pistes uitgewerkt worden en belicht worden door juristen, boekhouders etc. etc. MAAR om de finale knoop door te hakken en te beslissen ... moeten we wachten op Dhr. Beeuwsaert.

Ik denk ook omdat er nu juist een interlandbreak is, hij geen regelingen treft om vroeger naar België te komen. Laat ons zeggen 'er is wat extra tijd'. En bij dergelijke beslissingen laat je ook beter wat tijd over gaan ipv snel snel emotioneel een foute beslissing te nemen. Onze hoofdaandeelhouder is zakelijk genoeg om dat te beseffen dat deze korte time-out nu praktisch goed uitkomt.

Supporters willen natuurlijk snel schakelen, deze zijn enorm teleurgesteld, boos, woedend ...

Ik heb het vertrouwen in het bestuur dat ze de juiste beslissing zullen nemen.

Als men Dury zou houden, dan had Tony wellicht via online meeting een beslissing met de raad van bestuur genomen. Het feit dat hij er persee wilt bij zijn, face to face met heel het team, vermoed ik dat ze hem wel degelijk gaan ontslaan, alsook Cordier. Dit zeg ik puur op gevoel.
« Laatst bewerkt op: oktober 06, 2021, 10:06:59 am door Frederik »

Offline matti fanatic

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #255 Gepost op: oktober 06, 2021, 12:49:37 pm »
Anno 2021 vinden de meeste vergadering online plaats.
Dus ze gaan wel al via Video-Call een beslissing genomen hebben. Mochten ze Dury effectief ontslaan, gaan ze hem niet nog een week training laten geven hè . Dan doe je dat direct. Dus m.a.w. er gaat gewoon niets veranderen. Wellicht gaan ze weer met een uitleg komen zoals vorig jaar en blijven we maar sukkelen!

begrijp wa je wil zeggen maar deze zin is toch wel belangrijk vindt ik: wat er dient te gebeuren om aan de sportieve malaise een antwoord te kunnen bieden”,

Offline Fats Domino

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #256 Gepost op: oktober 06, 2021, 02:53:05 pm »

Da is een serieus strontspel hier

Offline Cuypers

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #257 Gepost op: oktober 06, 2021, 08:31:11 pm »
Vergeet vooral niet.. als we de Ceo ontslaan.. wie pakt dan over?
Voor zo'n beslissing officieel genomen wordt, moet er eerst een nieuwe Ceo klaarstaan hé.. Die raap je niet bij de cornflakes..

Komt allemaal wel goed.. geef het tijd & geniet van het prachtige weer buiten!

Offline smurf

• KVK Supporter
  • Leden
« Reactie #258 Gepost op: oktober 07, 2021, 09:43:08 am »
we zoeken bij de veekaa nen trainer, de Francky ga kunnen komen lol

Offline Essevee76

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #259 Gepost op: oktober 07, 2021, 11:06:59 am »
Vergeet vooral niet.. als we de Ceo ontslaan.. wie pakt dan over?
Voor zo'n beslissing officieel genomen wordt, moet er eerst een nieuwe Ceo klaarstaan hé.. Die raap je niet bij de cornflakes..

Komt allemaal wel goed.. geef het tijd & geniet van het prachtige weer buiten!

Een goeie CEO vind je inderdaad niet bij cornflakes maar een CEO van het niveau Cordier misschien wel. Laat ons eerlijk zijn dat hij niet (nooit zelfs) geschikt is voor die positie. Het is een goeie vent maar die positie is boven zijn petje.
Dit is trouwens naar Tony toe bevestigd door zakenrelaties van hem. Mensen die ik persoonlijk ken.