Auteur Topic: Speeldag 29 : 27/02/2022 - 21.00u : Essevee - RFC Seraing  (gelezen 13912 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Online Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.667
  • Essevee!
Re: Speeldag 29 : 27/02/2022 21u00 : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #120 Gepost op: februari 28, 2022, 03:50:58 pm »
IMO heb je nog 1 punt nodig om helemaal zeker te zijn van de redding.
Als je nog 1 punt haalt, dan moet Seraing al 3 van de 5 matchen winnen.

Hopelijk snel zekerheid en dan echt focus op volgend seizoen. Enorm veel werk op de plank.

Als Seraing nog 2 matchen wint en ook nog een drawke haalt, en wij maar 1 punt halen, betekent dat gelijke stand en wipt Seraing dankzij meer gewonnen matchen over ons...

2 matchen winnen en 1 match een draw op 5 matchen, terwijl ze nu een gemiddelde hebben van 1/4 matchen winnen.
ze spelen nog tegen Club, Standard en Genk. Alsook tegen OHL dat nu toch in betere periode zit.

Maar inderdaad zelf nog eens winnen, dan ben je zeker.

Verwacht dat standaard wint tegen Beerschot en hierdoor gered is
Standaard zal dus niet zo gemotiveerd spelen tegen hun buren seraing
Ik verwacht dat seraing hier de 3 punten krijgt
Standard zal in deze toestand geen punten ‘weggeven’

Offline matti fanatic

  • Leden
  • Berichten: 291
  • Essevee!
Re: Speeldag 29 : 27/02/2022 21u00 : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #121 Gepost op: februari 28, 2022, 06:06:41 pm »
gewonnen! en de manier waarop telde echt niet! maar hopelijk beseffen staff en spelers dat het spelpeil echt omhoog moet want er zijn nog 15 punten te verdienen
« Laatst bewerkt op: februari 28, 2022, 06:28:07 pm door svennay »

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.713
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 29 : 27/02/2022 21u00 : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #122 Gepost op: februari 28, 2022, 06:49:57 pm »
Ik herinner me nog dat we 'niet zo lang geleden, onder Dury' schreeuwden om resultaatvoetbal... boven mooi voetbal. Eigenlijk verwacht ik nu geen mooi voetbal meer, maar resultaatvoetbal zodat we 1e klasse kunnen verzekeren.

En ondertussen binnenskamers tabula rasa door de kern en keihard werken voor een goed betere spelerskern voor volgend seizoen.

Online Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.389
  • Essevee!
Re: Speeldag 29 : 27/02/2022 21u00 : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #123 Gepost op: februari 28, 2022, 09:47:40 pm »
Een Mirakel dus!  De slechtste man op het veld scoorde.   
uw fobie voor Vossen is erover. Ja ik ben ook geen fan maar hij scoort toch wel weer. Als Dompé of Seck die bal moeten nemen is het een meter boven de deklat.

De slechtste man is voor mij Doumbia, loopt een beetje van links naar rechts, aan het schijnverdedigen, recupereert zelden iets, gaat nooit eens doorjagen op verrassing, biedt zich niet aan op inworp, verliest veel de bal, veel balletjes achteruit,  is niet betrokken bij opbouw, steekt zich weg, kan geen bal aannemen met iemand in zijn buurt of slaat in paniek. Toegevoegde waarde : 0.0.  Seck is de enige die weet wat hij moet doen op het middenveld.
We missen duidelijk een aanspeelpunt in het middenveld, een rustpunt die het spel een beetje verdeelt. Govea is door de mand gevallen, Doumbia is onbestaande, Seck alleen lukt niet. Vossen kan het ook niet want te traag. Mss met Sissako ?

De redding is er nog niet. Ik zie Seraing nog onverwachte punten halen, ze hebben toch een paar wendbare , technisch vaardige spelers.
Fobie?  Nee,maar ik ga niet ontkennen dat ik van zodra hij hier toekwam ik  dit geen transfer vond voor ons.  Ook hoe zijn contract werd bedisseld,2 jaar niet spelen tegen Club Brugge en waarschijnlijk stond er ook in dat hij zoveel matchen moest spelen.    Vossen moet of kan je enkel gebruiken als diepe spits.  En ja,hij werkte die kans goed af,zowat het enige goede die hij deed.

Ik hoor en lees hier van alles.

Of we nu Vigen, Doumbia, Govea, Seck, Boya,... en veel anderen zetten. Het maakt allemaal geen fuck meer verschil. we zitten met een zeer middelmatige ploeg met 20 volledig inwisselbare spelers, die eigenlijk allemaal hetzelfde gemeen hebben : ze bieden geen meerwaarde. En Gano en Vossen : ben ook van beiden geen fan, maar ze maken ze wel en ze zorgen ervoor dat een echt kloteseizoen voor 90% gered is.

Als we volgend seizoen een fiasco-seizoen als dit jaar en het jaar voordien en het jaar voordien en het jaar voordien willen vermijden, dan moeten er minstens 6 meerwaarde-spelers komen. En wie gaat dat betalen : niemand.

Ofwel komt er een externe investeerder die er geld tegensmijt ofwel moeten we zoeken naar een andere oplossing zoeken, maar Beeuwsaert gaat echt er geen miljoenen tegenaan gooien. En gelijk heeft ie.


Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.483
  • Essevee!
Re: Speeldag 29 : 27/02/2022 21u00 : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #124 Gepost op: februari 28, 2022, 10:08:11 pm »
Hier zit veel waarheid in.

Online Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.389
  • Essevee!
Re: Speeldag 29 : 27/02/2022 21u00 : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #125 Gepost op: februari 28, 2022, 10:11:49 pm »
Ik herinner me nog dat we 'niet zo lang geleden, onder Dury' schreeuwden om resultaatvoetbal... boven mooi voetbal. Eigenlijk verwacht ik nu geen mooi voetbal meer, maar resultaatvoetbal zodat we 1e klasse kunnen verzekeren.

En ondertussen binnenskamers tabula rasa door de kern en keihard werken voor een goed betere spelerskern voor volgend seizoen.
tabula rasa hier tabula rasa daar.... denk je nu werkelijk dat die mensen in het bestuur allemaal onbenullen zijn. Er zijn fouten gemaakt geweest sportief, extra-sportief, op vlak van infrastructuur,...  Maar het probleem ligt volledig anders : gebrek aan middelen, gebrek aan groeimogelijkheden,.... We zitten als club op ons limiet.  Dat geldt trouwens ook voor de Veekaa, Seraing, Beerschot, Eupen,... Kortom alle ploegen die niet tot de G6 behoren. En je mag daar nog Charleroi en KV Mechelen bij tellen.

Online ManU

  • Leden
  • Berichten: 1.065
Re: Speeldag 29 : 27/02/2022 21u00 : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #126 Gepost op: februari 28, 2022, 10:26:04 pm »
Een Mirakel dus!  De slechtste man op het veld scoorde.   
uw fobie voor Vossen is erover. Ja ik ben ook geen fan maar hij scoort toch wel weer. Als Dompé of Seck die bal moeten nemen is het een meter boven de deklat.

De slechtste man is voor mij Doumbia, loopt een beetje van links naar rechts, aan het schijnverdedigen, recupereert zelden iets, gaat nooit eens doorjagen op verrassing, biedt zich niet aan op inworp, verliest veel de bal, veel balletjes achteruit,  is niet betrokken bij opbouw, steekt zich weg, kan geen bal aannemen met iemand in zijn buurt of slaat in paniek. Toegevoegde waarde : 0.0.  Seck is de enige die weet wat hij moet doen op het middenveld.
We missen duidelijk een aanspeelpunt in het middenveld, een rustpunt die het spel een beetje verdeelt. Govea is door de mand gevallen, Doumbia is onbestaande, Seck alleen lukt niet. Vossen kan het ook niet want te traag. Mss met Sissako ?

De redding is er nog niet. Ik zie Seraing nog onverwachte punten halen, ze hebben toch een paar wendbare , technisch vaardige spelers.
Fobie?  Nee,maar ik ga niet ontkennen dat ik van zodra hij hier toekwam ik  dit geen transfer vond voor ons.  Ook hoe zijn contract werd bedisseld,2 jaar niet spelen tegen Club Brugge en waarschijnlijk stond er ook in dat hij zoveel matchen moest spelen.    Vossen moet of kan je enkel gebruiken als diepe spits.  En ja,hij werkte die kans goed af,zowat het enige goede die hij deed.

Ik hoor en lees hier van alles.

Of we nu Vigen, Doumbia, Govea, Seck, Boya,... en veel anderen zetten. Het maakt allemaal geen fuck meer verschil. we zitten met een zeer middelmatige ploeg met 20 volledig inwisselbare spelers, die eigenlijk allemaal hetzelfde gemeen hebben : ze bieden geen meerwaarde. En Gano en Vossen : ben ook van beiden geen fan, maar ze maken ze wel en ze zorgen ervoor dat een echt kloteseizoen voor 90% gered is.

Als we volgend seizoen een fiasco-seizoen als dit jaar en het jaar voordien en het jaar voordien en het jaar voordien willen vermijden, dan moeten er minstens 6 meerwaarde-spelers komen. En wie gaat dat betalen : niemand.

Ofwel komt er een externe investeerder die er geld tegensmijt ofwel moeten we zoeken naar een andere oplossing zoeken, maar Beeuwsaert gaat echt er geen miljoenen tegenaan gooien. En gelijk heeft ie.


Allee, nog eens uw schaalvergroting? Man, da raakt nogal afgezaagd zunne…

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.713
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 29 : 27/02/2022 21u00 : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #127 Gepost op: februari 28, 2022, 11:31:29 pm »
Ik herinner me nog dat we 'niet zo lang geleden, onder Dury' schreeuwden om resultaatvoetbal... boven mooi voetbal. Eigenlijk verwacht ik nu geen mooi voetbal meer, maar resultaatvoetbal zodat we 1e klasse kunnen verzekeren.

En ondertussen binnenskamers tabula rasa door de kern en keihard werken voor een goed betere spelerskern voor volgend seizoen.

tabula rasa hier tabula rasa daar.... denk je nu werkelijk dat die mensen in het bestuur allemaal onbenullen zijn. Er zijn fouten gemaakt geweest sportief, extra-sportief, op vlak van infrastructuur,...  Maar het probleem ligt volledig anders : gebrek aan middelen, gebrek aan groeimogelijkheden,.... We zitten als club op ons limiet.  Dat geldt trouwens ook voor de Veekaa, Seraing, Beerschot, Eupen,... Kortom alle ploegen die niet tot de G6 behoren. En je mag daar nog Charleroi en KV Mechelen bij tellen.

Neen back to basics. B2B van voor onze bekeroverwinning. Lees: de manier van scouten, manier van spelers kopen en huren etc. etc. zoals ik al eens aangaf ... post Dury werd er effectief op de reset-knop gedrukt.




Offline nick

  • Leden
  • Berichten: 778
Re: Speeldag 29 : 27/02/2022 21u00 : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #128 Gepost op: maart 01, 2022, 09:18:25 am »
Vergeten jullie allemaal dat we de 7de grootste loonmassa van 1ste klasse hebben?
Hier is geld genoeg aanwezig om telkens een rustig seizoen te draaien.
De fouten zijn gebeurd bij het samenstellen van de kern, 5 verdedigende middenvelder in u kern en geen 10 klopt niet.
Als je als essevee zijnde met een speler in de b kern zat die hier 500000 euro per jaar verdiend , heb je ook een probleem.
Er moet beter omgesprongen worden met de middelen die we hebben, het kan en moet beter.
Gedaan met pseudo vedetten die geen meerwaarde bieden.
Er is enorm veel werk te doen.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.304
Re: Speeldag 29 : 27/02/2022 21u00 : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #129 Gepost op: maart 01, 2022, 10:32:47 am »
Ik herinner me nog dat we 'niet zo lang geleden, onder Dury' schreeuwden om resultaatvoetbal... boven mooi voetbal. Eigenlijk verwacht ik nu geen mooi voetbal meer, maar resultaatvoetbal zodat we 1e klasse kunnen verzekeren.

En ondertussen binnenskamers tabula rasa door de kern en keihard werken voor een goed betere spelerskern voor volgend seizoen.
We hebben gewoon puur door geluk hé. Echt resultaatvoetbal is dit niet hoor, want voor hetzelfde geld krijg je er 2-3 binnen terug. Want ons resultaatvoetbal heeft ons al veel opgebracht..  ::)
SV TILL I DIE

Offline matti fanatic

  • Leden
  • Berichten: 291
  • Essevee!
Re: Speeldag 29 : 27/02/2022 21u00 : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #130 Gepost op: maart 01, 2022, 12:59:48 pm »
Ik herinner me nog dat we 'niet zo lang geleden, onder Dury' schreeuwden om resultaatvoetbal... boven mooi voetbal. Eigenlijk verwacht ik nu geen mooi voetbal meer, maar resultaatvoetbal zodat we 1e klasse kunnen verzekeren.

En ondertussen binnenskamers tabula rasa door de kern en keihard werken voor een goed betere spelerskern voor volgend seizoen.
betere spelers.....volgens mij moet er een herstructurering komen binnen gans essevee? mss kan er daar nog es een topic over komen ;) benieuwd naar alle ideeen, want enkel op de huidige kern dit zwakke seizoen steken vindt ik te makkelijk

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.696
  • Essevee!
Re: Speeldag 29 : 27/02/2022 21u00 : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #131 Gepost op: maart 01, 2022, 01:10:37 pm »
Ik herinner me nog dat we 'niet zo lang geleden, onder Dury' schreeuwden om resultaatvoetbal... boven mooi voetbal. Eigenlijk verwacht ik nu geen mooi voetbal meer, maar resultaatvoetbal zodat we 1e klasse kunnen verzekeren.

En ondertussen binnenskamers tabula rasa door de kern en keihard werken voor een goed betere spelerskern voor volgend seizoen.
tabula rasa hier tabula rasa daar.... denk je nu werkelijk dat die mensen in het bestuur allemaal onbenullen zijn. Er zijn fouten gemaakt geweest sportief, extra-sportief, op vlak van infrastructuur,...  Maar het probleem ligt volledig anders : gebrek aan middelen, gebrek aan groeimogelijkheden,.... We zitten als club op ons limiet.  Dat geldt trouwens ook voor de Veekaa, Seraing, Beerschot, Eupen,... Kortom alle ploegen die niet tot de G6 behoren. En je mag daar nog Charleroi en KV Mechelen bij tellen.

Je hebt inderdaad limieten waar je op zal botsen.
Maar, ondanks dat Dury hier weg is, we zitten er nog met een groot stuk van opgescheept he dit seizoen. Ben je al vergeten welke macht hij zich hier toe-eigende? Van scouting, sportieve uitbouw van de club etc, dit is jaren verwaarloosd he.

Dus ik denk wel dat er een nieuwe wind kan waaien.

Online Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.389
  • Essevee!
Re: Speeldag 29 : 27/02/2022 21u00 : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #132 Gepost op: maart 01, 2022, 01:10:59 pm »
Vergeten jullie allemaal dat we de 7de grootste loonmassa van 1ste klasse hebben?
Hier is geld genoeg aanwezig om telkens een rustig seizoen te draaien.
De fouten zijn gebeurd bij het samenstellen van de kern, 5 verdedigende middenvelder in u kern en geen 10 klopt niet.
Als je als essevee zijnde met een speler in de b kern zat die hier 500000 euro per jaar verdiend , heb je ook een probleem.
Er moet beter omgesprongen worden met de middelen die we hebben, het kan en moet beter.
Gedaan met pseudo vedetten die geen meerwaarde bieden.
Er is enorm veel werk te doen.
die loonmassa is inderdaad zo hoog omdat we het loon van de huurspelers zelf betalen en de bijdragen van de verhurende clubs in de opbrengsten boeken. Als je beide saldeert kom je tot de werkelijke loonkost.

Offline sv27

  • Leden
  • Berichten: 415
Re: Speeldag 29 : 27/02/2022 21u00 : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #133 Gepost op: maart 01, 2022, 01:37:48 pm »
Er komt heel wat loonmassavrij in juni. Probleem blijft echter in mijn ogen dat er te weinig inschatting kan worden gemaakt van de kwaliteit van aangetrokken spelers en de gebreken van onze ploeg (gebrek aan wendbaarheid, uitvoetballend vermogen achterin, gebrek aan balvastheid en passing op het middenveld en stereotiepe aanvallers die zelf geen actie maken). Cordier heeft veel te weinig voetbalkennis, is niet hard genoeg bij onderhandelingen omdat hij niet weet tot waar hij voor een speler met die kwaliteiten kan gaan met als gevolg dat er wordt ingestemd met te vette contracten en tekenpremies. Alles begint met zicht hebben op spelersmarkt en waardebepaling (ook naar de toekomst toe) van spelers die je interesseren. Wij halen ofwel spelers over hun hoogtepunt heen ofwel spelers die bij bijna geen matchen hebben gespeeld de laatste maanden. Liever een goede speler uit lagere divisie die alle matchen speelt en zich ontwikkelt dan een paniniaankoop. Verder moet het bestuur werken aan communicatie naar buitenwereld en moet er manager komen die zeker charisma en credibiliteit uitstraalt
« Laatst bewerkt op: maart 01, 2022, 01:40:28 pm door sv27 »

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.787
Re: Speeldag 29 : 27/02/2022 21u00 : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #134 Gepost op: maart 01, 2022, 02:15:56 pm »
Er komt heel wat loonmassavrij in juni. Probleem blijft echter in mijn ogen dat er te weinig inschatting kan worden gemaakt van de kwaliteit van aangetrokken spelers en de gebreken van onze ploeg (gebrek aan wendbaarheid, uitvoetballend vermogen achterin, gebrek aan balvastheid en passing op het middenveld en stereotiepe aanvallers die zelf geen actie maken). Cordier heeft veel te weinig voetbalkennis, is niet hard genoeg bij onderhandelingen omdat hij niet weet tot waar hij voor een speler met die kwaliteiten kan gaan met als gevolg dat er wordt ingestemd met te vette contracten en tekenpremies. Alles begint met zicht hebben op spelersmarkt en waardebepaling (ook naar de toekomst toe) van spelers die je interesseren. Wij halen ofwel spelers over hun hoogtepunt heen ofwel spelers die bij bijna geen matchen hebben gespeeld de laatste maanden. Liever een goede speler uit lagere divisie die alle matchen speelt en zich ontwikkelt dan een paniniaankoop. Verder moet het bestuur werken aan communicatie naar buitenwereld en moet er manager komen die zeker charisma en credibiliteit uitstraalt
Klopt volledig, maar je voelt aan alles dat ze 1 Cordier niet gaan weg doen en 2 Simons/De fauw ook gaan mogen blijven.    Nu gaan ze alle schuld geven aan Dury, voor 90 procent klopt dat ook, omdat hij de andere stemmen in de club de mond snoerde of hij eiste dat ze moesten vertrekken of hij pestte ze gewoonweg buiten, want iedereen moest zijn gedacht volgen, iets anders mocht niet bestaan.
Er moet een cel komen die bepaald welke sportieve weg we moeten volgen, imo die van vroeger,spelers uit de streek(ook het noorden van Frankrijk) en/of spelers uit 1B en spelers die zich willen bewijzen en groeien.   Die visie moet de visie zijn die de club wil uitstralen en zoals jij aangeeft, liever een goede speler uit lagere divisie die alle matchen speelde.  Als je Seraing,Union,RWDM,Westerlo,Deinze enz. ziet spelen, dan zit er daar altijd 1,2,3 spelers bij die alles spelen en content zullen zijn wanneer een stabiele(nog altijd) club uit 1 A zich meldt voor hun en die vooral gretig zijn!
Cordier kan het niet, charisma van een grijze garnaal, De fauw/Simons kunnen het ook niet, dus zitten we met een probleem. 

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.781
Re: Speeldag 29 : 27/02/2022 21u00 : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #135 Gepost op: maart 01, 2022, 09:46:25 pm »
Tja, Dury wou Doumbia er perse bij.
Wellicht hoopte hij dat er andere verdedigende middenvelders gingen vertrekken want we hebben er gewoon teveel.
Ipv al die verdedigende middenvelders moest er gewoon nog een creatieve middenvelder gekocht zijn voor de start van het seizoen(actie,snelheid,overzicht,diepgang).

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.787
Re: Speeldag 29 : 27/02/2022 21u00 : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #136 Gepost op: maart 01, 2022, 10:22:03 pm »
Tja, Dury wou Doumbia er perse bij.
Wellicht hoopte hij dat er andere verdedigende middenvelders gingen vertrekken want we hebben er gewoon teveel.
Ipv al die verdedigende middenvelders moest er gewoon nog een creatieve middenvelder gekocht zijn voor de start van het seizoen(actie,snelheid,overzicht,diepgang).
Er werd mij verteld dat ze dachten dat zowel Sissako als Seck niet een heel seizoen fit zouden zijn omwille van bepaalde dingen die ze hebben, zwakke knie Seck, Sissako die nog naweeën zou hebben van zijn aandoening aan zijn longen.  Maar dan haal je misschien 1 vdm en kijk je uit naar het belangrijkste, en dat was een back en een 10 of targetspits.  Waarom haal je Gano wanneer je al Vossen hebt?  Govea kon naar een Portugese ploeg, maar die wilde niks betalen, imo moesten ze Govea dan gewoon laten gaan.  Allez, als dit allemaal waar is é, dat weet ik niet.
Wanneer je ziet met welke spelers ze bezig waren in de winterstop, Limbombé en die Griek,dan snapt die Cordier het nog altijd niet.

Online Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.667
  • Essevee!
Re: Speeldag 29 : 27/02/2022 21u00 : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #137 Gepost op: maart 02, 2022, 05:35:01 pm »
Bossut bij de genomineerden voor speler van de maand!? ;D

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.787
Re: Speeldag 29 : 27/02/2022 21u00 : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #138 Gepost op: maart 02, 2022, 06:46:27 pm »
Bossut bij de genomineerden voor speler van de maand!? ;D
Zo cynisch negatief zeg...

Online Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.667
  • Essevee!
Re: Speeldag 29 : 27/02/2022 21u00 : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #139 Gepost op: maart 02, 2022, 08:23:51 pm »
Bossut bij de genomineerden voor speler van de maand!? ;D
Zo cynisch negatief zeg...
Hier geleerd  :)