Het is dus allemaal fake news maw. Tja, we hebben 4 gehuurde spelers op een kern van 24 of meer spelers, en door dat systeem komt het dus dat onze lonen zo hoog liggen maar in feite maar gemiddeld 240k zijn . Ge moet geen exceptioneel wiskundig genie zijn om die bewering te ontkrachten.
Het stoot dat bestuurslid tegen de borst dat er zo'n onwaarheden hier op het forum komen en dat wil hij niet,maar om dat dan uit de doeken te doen in de krant,OH nee,liever niet.... Imo dikke flauwe kul,maar als jij dit gelooft,doe maar.
Euh ... neen, geen fake news. Niemand zegt dat het onwaar is of fake news is.
Het is
onvolledig nieuws ... dat is een betere benaming.
Ik ben geen wiskundig genie, maar ik doe toch even voor jou de berekening.
Opgelet onderstaande cijfers zijn een persoonlijke interpretatie/piste, hiervan heb ik dus geen bron. De bedoeling is om snel eens af te toetsen of die 240k kan kloppen...
2 spelers 800k = €1.600.000
3 spelers 500k = €1.500.000
5 spelers 400k = €2.000.000
5 spelers 200k = €1.000.000
5 spelers 100k = €500.000
5 spelers 50k = €250.000
4 spelers in huur 50k = €200.000
4 spelers in huur 200k = €1.000.000 (deel moederclub)
Spelers loonlast ~€8.050.000
Vergeet ook niet dat dit bruto bedragen zijn, maar gelukkig (voor de spelers) zijn hun afhoudingen niet zoals bij ons.

= 29 spelers (ik zie er op de site toch 29 staan)
Maakt een gemiddelde van €243.000 (berekend op loonlast - deel moederclubs huurspelers)
Dan lijkt die 240k toch een realistisch bedrag.
Ik denk dat je gewoon vergeet dat er naast spelers ook loon moet betaald worden aan andere mensen die de club draaiende houden. Dus ~14.000.000 (totale loonlast) - ~8.000.000 (spelerslonen) = ~6.000.000 voor alle andere personeel, sociale lasten, pensioenplannen, bonussen, weekendwerk/eindejaar/vakantie- premies, ... etc. etc.
Als ik kijk in het recentste jaarverslag zie ik 67 personeelsleden, waarvan enkelen deeltijds.
Berekend naar voltijds equivalent zou dat komen op 63.9 personen.
Dus 64 - de spelers = 35 personeelsleden in dienst van de club.
Laat me even denken:
1 CEO
1 pers verantwoordelijke
7 staff leden (Dury, Timmy, Davy, Gino, Gianny, Kenny en Jarno)
6 commercieel team (Miguel, Marie, Simon, Chris, Patrick, Bert)
2? scoutingcel
1 balie
1 shop
Hier zitten ook enkelen tussen die ook hoge lonen betaald krijgen. Ik denk dan vooral aan (ex) T1, T2 en T3 (die nu T1 zijn), onze CEO, een commerciële directeur, scoutingcel ... maar ook een aantal met een 'normaler' loon zoals de baliemedewerkers, shopmedewerkers, bedienden, ...
Dan rest er nog steeds 16-tal personen die ik nu niet direct kan bedenken of benoemen. Maar dit zal gaan om verschillende medewerkers in en rond het stadion, in de burelen (administratieve) maar ook mensen die werken in het trainingscomplex, greenkeepers, onderhoud, catering, ... etc etc.
Het bestuur is onbezoldigd.
Dus ... nogmaals,
bovenstaande berekening en cijfers zijn een gissing van mij persoonlijk!.