De Bock is inderdaad geen fysieke topper.
Maar wat ik echt frappant vind bij De Bock is dat hij amper assists geeft, ondanks dat zijn traptechniek zogezegd één van zijn sterkere punten is en dat hij stilstaande fases soms voor zich neemt.
Heb het eens opgezocht op transfermarkt.be: bij Essevee 3 assists in 4845 minuten; dat is 1 assist per 1615 minuten!
Om assists te geven moet je natuurlijk ook in een bepaalde zone van het veld geraken. In mijn ogen kan hij het gewoon fysiek niet meer bolwerken om af en toe op te komen in aanvallend opzicht. Ik denk dat hij dit zelf ook wel beseft en daarom zijn momenten goed probeert uit te kiezen (al worden die steeds schaarser
). Vandaar ook het 'stereotiepe' spel die Dompé vaak verweten wordt. Hij komt bijna altijd in in 2-tegen-1-situatie omdat er dubbele dekking op hem is en hij ook niet altijd veel afspeelmogelijkheden heeft...
Klopt, in mijn ogen is Vigen de enige die Dompé aanvallend ondersteund door in de ruimte te lopen en zich aan te bieden. Zorgt ook voor blijvende diepgang zodat we niet moeten terugkeren tot bij onze verdedigers
Ook ik denk er zo over, Vigen bied zich aan waardoor er een relais station is, niemand anders in de kern kan dit, Govea op zijn beste niveau misschien wel, maar die is zodanig zwak in duel, en zeker nu, dat hij dan balverlies leidt, zoals bv tegen Anderlecht.
Gano als targetspits is waardeloos, moest men een echte targetspits hebben, zou dit ook al helpen, Vossen kan dat ook totaal niet. Volgens mij dachten ze wel dat Gano dat kon, maar die kan dit niet, wisten veel mensen op dit forum ook al! Daarom dat zelfs een Chory zoveel meer waard was dan Gano en Vossen samen voor het creëren van kansen.
De reden waarom Vigen stelselmatig op de bank moest zitten ipv een Vossen of een Fadera of een Govea is voor mij een raadsel. En dat zijn dan ervaren mensen die al heel hun leven in het voetbal zitten, en die zien dit niet?