Ik was redelijk vroeg aanwezig en zag dat De Bock en Vossen een kaartje aan het leggen waren in de kantine. Weet niet wat er met hen scheelde maar vermoedelijk inderdaad wat kwaaltjes en uit voorzorg aan de kant gebleven.
Het Forrestierstadion blijft toch echt prachtig. Als Essevee-supporter hou ik er uiteraard goeie herinneringen aan over en ook de stadionspeaker was nostalgisch in zijn aankondiging van de wedstrijd. 'Welkom op de wedstrijd KRC Harelbeke - SV WAREGEM'. Heerlijk

Eerste opvallend feit was het actieve coachen van onze nieuwe T2. Niet enkel loze kreten en aanmoedigingen, maar effectief aanwijzingen en jongens op hun plichten wijzen. Lijkt me heel wat gif in te zitten. Kan ik alleen maar toejuichen!
In de eerste helft vielen mij vooral Drambaiev en Rommens op. De Oekraïner heeft heel wat snelheid, loopvermogen en staat verdedigend meer dan zijn mannetje. Hetgeen hij tegen Oudenaarde liet zien heeft hij vandaag dus bevestigd. De Bock zal zich moeten focussen op de positie van CV want als Drambaiev fit is zal Bockie nooit aan de bak komen volgens mij.
Daarnaast was Rommens ook prominent aanwezig. Vaak aanspeelbaar, zo goed als tweevoetig, verdeelt het spel goed. Ook de stilstaande fases waren goed getrapt. Lijkt me echt een aanwinst te gaan worden.
Sangaré had het wat moeilijk. Je ziet dat die jongen zeker kan voetballen en duidelijk over technische bagage bezit, maar hij mist nog wat ritme. Zal wel nog wat volume moeten kweken om echt aanspraak te maken voor de basiself, maar heeft daar nog een 5-tal weken de tijd voor.
Verder vond ik Ciranni ook goed spelen in de eerste helft. Heeft duidelijk zijn niveau opgekrikt in vergelijking met vorig seizoen. Als hij deze lijn kan doortrekken vermoed ik dat hij ook in de basis zal staan.
In de tweede helft traditiegetrouw heel wat wissels. Hierbij ook Sissako die voor mij gewoon altijd een basisspeler is indien hij fit kan blijven. De youngsters deden het aardig. Dylan Demuynck (2004 - rugnummer 42) was echt opvallend. Heel klein en tenger, maar echt snel en technisch zeer begaafd. Ben benieuwd naar zijn ontwikkeling bij Jong Essevee dit seizoen.
Niet alles was rozengeur en maneschijn natuurlijk. Derijck om te beginnen was echt dramatisch. Centraal achterin zitten we echt met een probleem indien De Bock , Sormö niet fit zijn en er niemand bijgehaald wordt. Daar moet ABSOLUUT nog iets bijkomen!
Onze spits Sylla stond 2x op de goeie plek maar was in balbezit echt te weinig. Hier hebben we, in principe, nog steeds Vossen en Gano dus daar zitten we goed. Braem viel ook nog in en in de minuten die hij kreeg toonde hij wel dat hij echt kan voetballen. Ik ben benieuwd wat hij kan brengen tegen tegenstanders van een hoger niveau!
Het klopt inderdaad dat de kern te krap is. We hebben echt nog een centrale verdediger, verdedigende middenvelder en flankaanvaller nodig. Een 10 zou ook niet verkeerd zijn, maar het is afwachten wat financieel mogelijk is en welke opportuniteiten (Musonda?) er zich voor doen.
Forza Essevee!