Gisteren is inderdaad gebleken dat we nog heel wat werk hebben, maar sommigen zien het hier plots wel heel negatief. Als Bossut zijn korte hoek afdekt in plaats van zo onoordeelkundig uit te komen, blijft het gewoon 1-1 en zullen we heel wat posts niet zien verschijnen. Een beetje realisme zou sommigen niet misstaan.
In mijn ogen missen we nog een goede spits en een vervanger voor Dompé om een competitieve ploeg te hebben. Het klopt inderdaad dat je met Vossen helemaal niets kunt aanvangen als Waregem zijnde. Hij heeft zijn doelpuntjes meegepikt in het verleden, daar kan je niet om heen. Maar die jongen heeft geen snelheid meer, geen duelkracht, is absoluut geen aanspeelpunt die een ploeg kan laten opschuiven, in balbezit laat hij zich amper in het spel betrekken,... Voor een ploeg als de onze is hij echt niet nuttig. Zet hem bij een dominante ploeg die vaak in en rond de 16 van de tegenstander komt en hij zal ongetwijfeld veel goals maken, maar zo'n ploeg zijn we vooralsnog niet

.
Als we nog een snelle flankaanvaller kunnen strikken, kan Ramirez gewoon op de 10 postvatten en van daar uit de lijnen uitzetten. Een middenveld met EN Miroshi EN Rommens EN Sissako is gewoon teveel van hetzelfde. Hij was verschrikkelijk slecht gisteren, maar in zijn eerste invalbeurt tegen Genk liet hij toch dingen zien waaruit blijkt dat hij een echte '10' is. Nog even aanpassen aan de intensiteit, duelkracht en het tempo en dan zal hij ons ongetwijfeld diensten bewijzen.
Verder snap ik ook niet goed wat Sangaré verkeerd gedaan heeft? Was in Antwerp goed en viel ook redelijk in op Brugge. Gisteren zelf in de pikorde ingehaald door Braem en Hallaert?! Ook Ciranni mag voor mij banken. Wordt wedstrijd na wedstrijd overklast door zijn persoonlijke tegenstander en is in balbezit (ondanks zijn mooie assist gisteren) al meer dan eens een risicopatiënt gebleken. Tsouka brengt voor mij meer defensieve stabiliteit en die kunnen we goed gebruiken als Drambaiev zo blijft verdedigen aan de linkerkant. Al een geluk dat onze centrale verdedigers het zo goed doen.
Zaterdag een belangrijke pot op Cercle. Leye heeft een nieuwe wind doen waaien in Waregem, maar het enigste wat telt zijn punten. Als we onze start niet helemaal willen missen weten de spelers wat hen te doen staat.
Forza Essevee!