Neen, hij heeft het niet verbroken op die manier. Hij ging het wel doen en zodoende heeft Anderlecht hem overgenomen van Brugge voor zo goed als niets. Volgens de letter van de wet was er dus niets aan de hand, maar dat is in elk geval niet naar de geest van dat gentlemens agreement. Hetzelfde trouwens voor de transfer van Defour van Genk naar Standard indertijd. Genk heeft daar ook zo goed als niks meer voor gekregen van Standard omdat hij dreigde met de wet van 78.
Dit is ook deel van afspraken tussen JPL ploegen. Wanneer een speler via wet v 78 zijn contract verbeerkt, dat geen belgische ploeg hem overneemt...
Ik zou niet weten waarom Vanaken dit jaar (al) zou vertrekken. Lokeren is financieel stabiel, betalen goed en spelen Europees... Volgens mij is hij er zelfs beter van geworden (financieel dan) de bandenboer zal wel een extra loon opslag beloofd/gegeven hebben. En wie kan hem ongelijk geven.Komend seizoen is een andere zaak, dan zal hij wel een stapje hoger ambi?ren, zeker als hij dit jaar nog es kan bevestigen ook. Zoals eerder gezegd, ik heb alle begrip dat spelers er financieel en sportief op willen vooruitgaan, dat wil iedereen toch? Maar de manier waarop is een andere zaak, al baseren we ons ook erg veel op roddels en geruchten. De echte details blijven altijd binnenshuis. Zelf ben ik zo niet, als ik bij een klant een afspraak maak of contract maak dan doe ik altijd mijn termijn uit, ook al kan ik midden van de termijn elders wat meer verdienen. Dat is ook ergens een vorm van respect en loyaliteit naar je werkgever toe. Al mag je de voetbalwereld niet 100% vergelijken met de professionele wereld... Misschien wordt ik ouder(wets), gezien ik loyaliteit, respect en eerlijkheid nog steeds hoog in het vaandel draag. Maarja, "wajje nie et, kujje ni beezn' "(zei mijn oma zaliger altijd)
Alleen de Buffalo's vergeten dit vaak... (H.H., S.K.)
Hebben Nabij Habibou en Sven Kums hun contract dan verbroken via de wet 78 en heeft hen dan gratis gecontracteerd? Volgens mij hebben ze zelf niet met die wet gedreigd en aan wie hebben we die 1.2 + 1.5 miljoen dan betaald? Bedragen die voor ons niet echt peanuts zijn. 2 jaar geleden konden wij zo'n transfersommen niet eens betalen en ook voor jullie is dit geen peanuts. Hoeveel % van jullie budget stelt dit voor?
Oud-Heverlee Leuven - White Star Brussel 4-2 Rust: 3-1 Doelpunten: Diop 0-1, Cerigioni 1-1, Brouckaert 2-1, Vandenbroeck 3-1, Fabris 3-2, Yagan 4-2Is dit nog een speler van Zulte Waregem?
bij de meeste komt het nooit tot de wet van 78.Dreigen is vaak voldoende, zo moet niemand een slecht gevoelof een slecht geweten hebben...
Over de transfer en de ruzie met Dury:http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2014-09-09/exclusief-naessens-doet-het-echte-verhaal-van-zijn-transfer-dury-gaf-me-drie-opties-maar-ik-moest-sowieso-weg
Domme reactie als je van u club 'houdt'. Tschijt aan spelers die telkens natrappen. Indien er zelf waarheid inzit, is het beter dat ge u muil niet opentrekt tegenover de pers.Thoja, geloof ook niet te veel van zijn verhaal, denk eerder frustratie.
Hoeveel spelers er ook natrappen over Dury, altijd blijven ontkennen. Uw kop in het zand steken helpt eventueel ook.