Gent speelt 3-5-2. De gedachte tegen Union was op zich niet slecht, alleen was Ciranni een heel slechte uitvoerder. Derijck als middenste CV, Tsouka doorschuiven naar wingback.
Daarvoor is het natuurlijk nog te bepalen wie zal spelen. Sissako mag zich ook herpakken na een heel slechte wedstrijd.
Ik zou voor onderstaande gaan:
Tambedou - Derijck - Lopez
Tsouka -----------------------Drambaiev
Sissako ---- Novatus
Rommens
Vossen --- Ndour
Geen Fadera?
Ofcourse, Fadera vergeten. Ja plaats die maar ergens. Ik vermoed dat Vossen er nog niet direct uit gaat.
Er is geen enkele ploeg in 1A waar je als spits zoveel wanprestaties kan leveren en toch mag blijven staan. Hoe sneller hij er uit gaat, hoe beter. Wat heeft hij nu dit seizoen al bewezen? Zelfs in voorbereidingswedstrijden komt hij totaal niet in het stuk voor. Als ex-spits zijnde kan ik toch moeilijk geloven dat Leye tevreden is over de invulling van die positie dit seizoen.
De jongen heeft ontegensprekelijk kwaliteiten maar voor het huidige Essevee is Vossen gewoon een complete mismatch. Zet hem in een ploeg die dominant is en vaak in en rond de 16 van de tegenstander komt en hij zal zijn goaltjes wel maken. Helaas zijn wij al lang niet meer zo'n ploeg.
2. Maar het probleem is ook, moesten wij dan Vossen verkopen aan Westerlo een rechtstreekse concurrent? Die wel meer in de 16 komt dan wij? Moeilijk.
Vossen zijn inzet kan je niks van zeggen, maar zoals jij schrijft, hij moet hier nu dingen doen die hij niet meer zo goed kan,heeft ook ingeboet qua snelheid, hij is nooit een match geweest voor ons, maar toch, het blijft iemand die in de 16 zijn goals maakt en mist nooit een penalty. Indien die Offor een beetje type Nfor of Leye is of echt een targetspits, tja, dan denk ik dat Vossen niet teveel zal spelen. Ndour zal zeker worden uitgespeeld als flankaanvaller. En Braem die moet je nu geen 90 minuten al laten spelen, dat is nu niet goed voor zijn vertrouwen denk ik, die moet nog veel leren is ook meer dan normaal, die moet je laten invallen 20-15 minuten voor het einde. Zijn goal tegen Union was echt een mooie goal en niet gemakkelijk om te maken.