Auteur Topic: Beker Van Belgie 2022-2023  (gelezen 19873 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.300
Re: Beker Van Belgie 2022-2023
« Reactie #120 Gepost op: december 22, 2022, 10:20:50 am »
Ben niet ter plaatse kunnen gaan kijken dus moet ik mij baseren op de verslaggeving/beelden van sporza en het forum.

Als ik lees dat een Miroshi als CV start, waar zijn we dan mee bezig? Snap ook niet waarom Lopez geen kans meer krijgt, zo slecht deed hij het nu toch ook weer niet.

Ndour begon blijkbaar als wingback? Niet moeilijk dat die jongen een slechte match speelt, maar op de beelden zie je toch dat hij makkelijk een goal kan maken, dus imo is dit een spits. Die tweede goal was ook heel mooi gedaan, goeie aanname van Offor, goed kaatsen naar Ramirez, balleke bijhouden en de lopende Ndour aanspelen die het natuurlijk fantastisch afmaakt.

We hebben 5 weken extra training gehad en Leye weet het precies nog altijd niet.. Ik had het al langer gehad met Leye, ondanks dat de spelers positief zijn over hem. Krijgt 0,0 lijn in onze ploeg.
SV TILL I DIE

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.263
  • Essevee!
Re: Beker Van Belgie 2022-2023
« Reactie #121 Gepost op: december 22, 2022, 12:09:06 pm »
Thuis tegen Sint-Truiden.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.300
Re: Beker Van Belgie 2022-2023
« Reactie #122 Gepost op: december 22, 2022, 12:12:00 pm »
Haalbare kaart, jammer dat we niet tegen kvk uitkwamen.
SV TILL I DIE

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 797
  • Essevee!
Re: Beker Van Belgie 2022-2023
« Reactie #123 Gepost op: december 22, 2022, 12:12:09 pm »
Thuis tegen Sint-Truiden.

De 4 sterkste ploegen spelen tegen mekaar.
De finale lonkt  ;D

Online Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.667
  • Essevee!
Re: Beker Van Belgie 2022-2023
« Reactie #124 Gepost op: december 22, 2022, 12:14:23 pm »
Het was rampzalig, die opstelling ook terug.  Onze trainer zet Miroschi als cv, daar speelde hij nog nooit, terwijl we met Lopez,Sormo,Tambedou genoeg spelers hebben die daar ervaring hebben en ook beter zouden zijn, waanzin! Het liep dus voor geen meter, ik ben er honderd procent zeker van dat enkele u23 spelers het beter zouden doen.  Sangaré,Rommens,Ndour,Fadera,Miroschi,Bossut, Sissako, een complete ramp was het de eerste helft. Thiam deed het trouwens meer dan behoorlijk, en Derijck ook nog, maar de rest was een ramp.    Deinze durfde gelukkig ook te weinig na de 1-0, en met de acties van Fadera moesten er meer kansen komen dan dat we nu hadden.    Het begon pas echt beter te worden wanneer Vigen inkwam.  Volgens mij was die niet heel fit want moest na de match nog wat sprintjes zetten.  Ik hoop voor Leye dat dat de oorzaak was dat Vigen niet startte.  Waarom Leye Miroschi als cv zette, geen idee. Niet logisch,niet verstandig, enkel iemand die bepaalde spelers bewust niet wil gebruiken doet dit.  Net zoals Dury zo vaak deed.
Hoe het kan zijn dat Ramirez de penalty mocht geven, terwijl Derijck NOOIT een penalty mist, niet normaal. 
Hoop dat Ndour nu veel meer zelfvertrouwen krijgt, was buiten die goals enorm slecht maar 2 mooie doelpunten.   
De verwachte reactie...pffff

Offline d_trulliaj

  • Leden
  • Berichten: 1.337
  • Essevee!
Re: Beker Van Belgie 2022-2023
« Reactie #125 Gepost op: december 22, 2022, 12:20:28 pm »
In 2016-2017 was ons kwartfinale ook thuis tegen Sint Truiden ;) ;) ;)

Online Fanatic!

  • Leden
  • Berichten: 174
  • Essevee!
Re: Beker Van Belgie 2022-2023
« Reactie #126 Gepost op: december 22, 2022, 12:29:58 pm »
Het was rampzalig, die opstelling ook terug.  Onze trainer zet Miroschi als cv, daar speelde hij nog nooit, terwijl we met Lopez,Sormo,Tambedou genoeg spelers hebben die daar ervaring hebben en ook beter zouden zijn, waanzin! Het liep dus voor geen meter, ik ben er honderd procent zeker van dat enkele u23 spelers het beter zouden doen.  Sangaré,Rommens,Ndour,Fadera,Miroschi,Bossut, Sissako, een complete ramp was het de eerste helft. Thiam deed het trouwens meer dan behoorlijk, en Derijck ook nog, maar de rest was een ramp.    Deinze durfde gelukkig ook te weinig na de 1-0, en met de acties van Fadera moesten er meer kansen komen dan dat we nu hadden.    Het begon pas echt beter te worden wanneer Vigen inkwam.  Volgens mij was die niet heel fit want moest na de match nog wat sprintjes zetten.  Ik hoop voor Leye dat dat de oorzaak was dat Vigen niet startte.  Waarom Leye Miroschi als cv zette, geen idee. Niet logisch,niet verstandig, enkel iemand die bepaalde spelers bewust niet wil gebruiken doet dit.  Net zoals Dury zo vaak deed.
Hoe het kan zijn dat Ramirez de penalty mocht geven, terwijl Derijck NOOIT een penalty mist, niet normaal. 
Hoop dat Ndour nu veel meer zelfvertrouwen krijgt, was buiten die goals enorm slecht maar 2 mooie doelpunten.   
De verwachte reactie...pffff
Er staat wel niets gelogen in zijn relaas.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.762
Re: Beker Van Belgie 2022-2023
« Reactie #127 Gepost op: december 22, 2022, 12:54:20 pm »
Het was rampzalig, die opstelling ook terug.  Onze trainer zet Miroschi als cv, daar speelde hij nog nooit, terwijl we met Lopez,Sormo,Tambedou genoeg spelers hebben die daar ervaring hebben en ook beter zouden zijn, waanzin! Het liep dus voor geen meter, ik ben er honderd procent zeker van dat enkele u23 spelers het beter zouden doen.  Sangaré,Rommens,Ndour,Fadera,Miroschi,Bossut, Sissako, een complete ramp was het de eerste helft. Thiam deed het trouwens meer dan behoorlijk, en Derijck ook nog, maar de rest was een ramp.    Deinze durfde gelukkig ook te weinig na de 1-0, en met de acties van Fadera moesten er meer kansen komen dan dat we nu hadden.    Het begon pas echt beter te worden wanneer Vigen inkwam.  Volgens mij was die niet heel fit want moest na de match nog wat sprintjes zetten.  Ik hoop voor Leye dat dat de oorzaak was dat Vigen niet startte.  Waarom Leye Miroschi als cv zette, geen idee. Niet logisch,niet verstandig, enkel iemand die bepaalde spelers bewust niet wil gebruiken doet dit.  Net zoals Dury zo vaak deed.
Hoe het kan zijn dat Ramirez de penalty mocht geven, terwijl Derijck NOOIT een penalty mist, niet normaal. 
Hoop dat Ndour nu veel meer zelfvertrouwen krijgt, was buiten die goals enorm slecht maar 2 mooie doelpunten.   
De verwachte reactie...pffff
Er staat wel niets gelogen in zijn relaas.

Neent, maar ie zegt Ndour was rampzalig.
Ok, maar dan kan je misschien eens beginnen met te kijken naar de oorzaak daarvan? Leye moest noodgedwongen duidelijk heel veel puzzelen omdat veel spelers nog niet fit genoeg waren om een volledige match te spelen en dan krijg je zaken als Ndour die als wingback moet opereren.
Gelukkig kon Ciranni wel al x aantal minuten aan waardoor hij na z'n invalbeurt dan die taak op zich nam en Ndour dan wél volledig uit de verf kwam op zijn geliefkoosde positie.

Ramirez heeft trouwens buiten zijn penaltymisser een degelijke partij gespeeld.
Er zat veel meer voetbal in ons spel wanneer hij er in kwam.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.778
Re: Beker Van Belgie 2022-2023
« Reactie #128 Gepost op: december 22, 2022, 01:32:08 pm »
Miroschi als CV...Thiam opstellen.
Enige reden kan alleen zijn te weinig spelers.
Ja, bij de goal van Deinze trapt Bossut niet goed uit..maar hoe Miroschi onder de bal gaat.
Een deftige verdediger komt dit niet tegen.
Ik heb de indruk dat ze goed verdedigen (keepers inbegrepen) onderschatten waardoor er daar de laatste jaren niet deftig in geïnvesteerd is.
- niks geïnvesteerd in keepers. Ja, Sammy is op z'n retour....maar Bostyn is gewoonweg niet beter.
- teveel kijken nr polyvalente spelers...
Sorry...verdedigen is ook n kunst. De boel organiseren,onder controle housen.....
Tambedou is geen CV maar deed het daar redelijk.
Feit dat Derijck uitviel heeft ons zeker punten gekost.
We hebben zelfs geen deftige linksback.
Zoals ik al vaker heb gezegd...het draait om evenwicht.
Van mij mocht Bostyn al lang vertrekken en moest er in.echt keeperstalent worden geïnvesteerd (die van Sammy veel kon opsteken).

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.271
Re: Beker Van Belgie 2022-2023
« Reactie #129 Gepost op: december 22, 2022, 03:51:05 pm »
Blij dat Derijck meedeed. Die straalt rust uit. Miroshi is een drama. Die jongen is heel onrustig. Bal weg, dan is hij op zijn gemak. Helemaal niet ok, dit. Ik vond Ramirez ook goed spelen, daarom eiste hij ook de bal op bij de penalty. Maar ik had al geen goed gevoel voor hij trapte. Wel weer ongelooflijk hoe we nog terugknokken. De komende matchen moeten we dit meenemen, want dat zelfvertrouwen is een meerwaarde bij een achterstand en kan een tegenstander wel doen twijfelen. Ook blij dat we nu Kortrijk niet lootten. Die zitten in een goede spirit. Laat ons eerst maar zelf het nodige zelfvertrouwen opdoen. Hopelijk zijn mannen als een Gano snel terug (al waren Offor en Ndour in de spits niet bepaald slecht). Goed spel begint opnieuw bij goede resultaten. Wel in de beker telt maar 1 ding: winnen. Meest haalbare kaarten waren STVV of KVM. In een volgende ronde tref je sowieso een Union, Gent, KVK, Genk...Match per match bekijken. In een halve finale heen en terug kan werkelijk alles

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: Beker Van Belgie 2022-2023
« Reactie #130 Gepost op: december 22, 2022, 04:34:20 pm »
Haalbare kaart, jammer dat we niet tegen kvk uitkwamen.
Da zal voor in de finale zijn  ;D

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.273
Re: Beker Van Belgie 2022-2023
« Reactie #131 Gepost op: december 22, 2022, 05:47:41 pm »
De transfer van Miroshi is uberhaupt gewoon een lachertje
Een Tanzaniaan uit Israelische 2de klasse
Dat is een transfer alla Reichert
Hier spelen makelaarsspelletjes een rol.

Traag, geen duelkracht geen spelinzicht, enkel een goed schot, daar stopt het.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.766
Re: Beker Van Belgie 2022-2023
« Reactie #132 Gepost op: december 22, 2022, 06:54:09 pm »
De transfer van Miroshi is uberhaupt gewoon een lachertje
Een Tanzaniaan uit Israelische 2de klasse
Dat is een transfer alla Reichert
Hier spelen makelaarsspelletjes een rol.

Traag, geen duelkracht geen spelinzicht, enkel een goed schot, daar stopt het.
En het ergst van al, ze hebben daar nog een serieus bedrag voor gegeven en die zit hier tot 2025!  Gisteren moest die dan nog eens cv zijn ook.   Triestig spel.  500000 euro hebben ze daar voor betaald, dat is toch niet normaal. 

Online edw007

  • Leden
  • Berichten: 96
Re: Beker Van Belgie 2022-2023
« Reactie #133 Gepost op: december 22, 2022, 07:41:19 pm »
Ik vind dat ze Ramirez meer moeten laten spelen.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.766
Re: Beker Van Belgie 2022-2023
« Reactie #134 Gepost op: december 22, 2022, 09:43:37 pm »
Ik vind dat ze Ramirez meer moeten laten spelen.
Ja, samen met Vigen.  Maar aub geen penalty laten trappen.

Online Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.793
  • Essevee!
Re: Beker Van Belgie 2022-2023
« Reactie #135 Gepost op: december 22, 2022, 10:00:46 pm »
Ik vind dat ze Ramirez meer moeten laten spelen.
Ja, samen met Vigen.  Maar aub geen penalty laten trappen.
na wa ik gisteren in 15min zag
ja idd
en die sissako eruit aub!

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.300
Re: Beker Van Belgie 2022-2023
« Reactie #136 Gepost op: december 23, 2022, 01:12:46 pm »
Maar Ramirez mag wel beschikken..
SV TILL I DIE

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.701
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Beker Van Belgie 2022-2023
« Reactie #137 Gepost op: december 23, 2022, 11:33:33 pm »
Recordaanwinst Alioune Ndour eiste in dolle slotfase in Deinze hoofdrol op bij Essevee: “Ik lig niet wakker van die transfersom”
23-12-2022 via Het Nieuwsblad

Zulte Waregem, escape kings. Als Essevee zich dit seizoen handhaaft, kan dit zomaar de nieuwe baseline worden. Andermaal wist de ploeg van Mbaye Leye op heroïsche wijze een nederlaag te voorkomen. In dit geval hing er natuurlijk ook een kwalificatie aan vast voor de kwartfinales van de Croky Cup. “In de kleedkamer hadden we ons al voorgenomen tot de allerlaatste minuut te strijden. Die motivatie heeft ons uiteindelijk geholpen in de slotfase”, vertelt matchwinnaar Alioune Ndour.

Zulte Waregem leek in Deinze lange tijd op weg naar een weinig glorieuze exit uit de Croky Cup. Toen het zelfs niet lukte vanop elf meter, was zelfs de meest fanatieke Essevee-fan zich stilaan aan het verzoenen met een bekeruitschakeling. Dat was het moment voor Alioune Ndour om zijn duivels te ontbinden. Eerst tikte hij een bal van dichtbij over de doellijn en enkele ogenblikken later scoorde hij zowaar de winning goal.

“Heerlijk”, glunderde de Senegalees die het de voorbije maanden niet altijd onder de markt had bij Essevee. “Dat hoort ook bij de loopbaan van een profvoetballer”, toont Ndour zich bijzonder filosofisch. “Je moet gewoon keihard blijven werken en in jezelf geloven. Gelukkig voelde ik ook wel elke dag opnieuw de steun van de coach en de volledige club. Zoiets doet wonderen voor een speler.”

De 25-jarige spits, die vorige zomer voor liefst 1,2 miljoen euro de overstap maakte van het Noorse Haugesund naar de Gaverbeek, voelde ongetwijfeld ook wel de druk die op zijn schouders rustte. “Toch lig ik niet wakker van die transfersom. Meer zelfs. Iedereen is gelijk in de kleedkamer. Ongeacht je transferwaarde. Het zijn vooral andere mensen die erover praten. Ik heb het er zelf nooit over.”

Mbaye Leye bekeek het tijdens zijn persbabbel in Deinze iets genuanceerder. “Logisch toch dat Alioune dit zegt? Dit is ook wat ik verwacht van hem”, grijnsde hij. Toch beseft Ndour dat er hem en zijn teammakkers een heuse blamage is bespaard gebleven. “We lieten Deinze zeker voor rust al te zeer de match dicteren. We hadden na rust meer controle, maar kwamen wel op achterstand.”

“Het werd er toen voor ons zeker niet makkelijker op. Gelukkig hadden we de kracht om tot het einde te blijven knokken. Dat typeert ons wel als groep. In de kleedkamer hadden we ons al voorgenomen tot de allerlaatste minuut te strijden. Die motivatie heeft ons uiteindelijk geholpen in de slotfase”, aldus de matchwinnaar van Essevee.

Nadat hij van dichtbij de gelijkmaker aantekende, verraste Ndour vriend en vijand met een prinsheerlijke tweede treffer. “Ik dacht niet na en probeerde gewoon maar de bal voorbij de keeper te trappen”, glimlachte Ndour achteraf. “Frustratie? Nee, totaal niet. Daar had ik niet eens de tijd voor. Het was zaak om snel te handelen en vooral de tegenstander niet de kans te geven om af te blokken.”

Kunstgras op Stayen
Door zijn twee treffers stoot Zulte Waregem door naar de kwartfinales van de Croky Cup: “Een leuke opsteker, maar we zullen niet lang kunnen nagenieten. We moeten ons alweer meteen focussen op de partij van komende dinsdag in Sint-Truiden. Inderdaad, op kunstgras. Ik ben niet meteen fan van zo’n terrein. In Noorwegen speelde ik er vaak op, maar geef mij toch maar gewoon gras.”

“Tijdens onze oefenduels speelden we trouwens alleen maar op kunstgras. We zijn er dus stilaan al aan gewend. Daar zal het dus niet mogen aan liggen. Het is vooral zaak om een goed resultaat neer te zetten en met een goed gevoel dit jaar af te sluiten. Tegen Eupen liepen we nog tegen een late opdoffer aan, nu hebben we in de slotfase de zege kunnen afdwingen. Dat moet ons de kracht geven om verder te blijven strijden voor de club.”

Bron: https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221222_96958592

Online Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.667
  • Essevee!
Re: Beker Van Belgie 2022-2023
« Reactie #138 Gepost op: december 24, 2022, 06:30:13 pm »
Woensdag 11 januari om 20 uur Essevee -Stvv

Online Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.961
Re: Beker Van Belgie 2022-2023
« Reactie #139 Gepost op: december 25, 2022, 08:50:15 am »
Gratis voor de abonnees zou mooi zijn