Auteur Topic: [25] VORMER Ruud  (gelezen 5892 keer)

Online Zigzag

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
[25] VORMER Ruud
« Gepost op: januari 04, 2023, 02:43:25 pm »
Ruud Vormer klinkt gretig bij Essevee: "Maar ik blijf niet bij degradatie"
via Sporza

Ruud Vormer voelt zich vanaf vandaag weer helemaal voetballer bij Zulte Waregem, dat hem van het zijspoor haalde bij Club Brugge, en de Nederlander wil dat ook bewijzen: "Ik miste de adrenaline om lekker te voetballen en belangrijk te zijn", vertelde de 34-jarige middenvelder bij zijn voorstelling. Natrappen naar Club doet hij niet: "Het voorbije jaar was wrang, maar het waren 9 fantastische jaren."

Vormer had heel wat aanbiedingen, ook uit Nederland. "Maar terug wilde ik niet meteen, al dacht ik even aan Utrecht, waar Bas Dost zit. Maar Nederland was moeilijk."

Waarom is het Zulte Waregem geworden? "Ik ken Davy De fauw heel goed en die was heel positief over de club." De fauw was jarenlang speler en ook coach op Essevee en ex-teammaat van Vormer bij Club.

"Ik heb hem een paar keer gesproken en Zulte Waregem kwam er heel goed uit. Voor mij was het belangrijkste om lekker weer te voetballen. Bij Club was het heel lastig, ik trainde er alleen maar. Ik miste de adrenaline om belangrijk te zijn en om gas te geven in wedstrijden. Daarom koos ik hiervoor."

Ook zijn gezinssituatie speelde mee: "Ik woon met mijn vrouw en 3 kinderen in Knokke, op een uurtje rijden. Ik had op mijn 34e geen zin meer in een verhuizing. Zij zijn ook heel blij."

"Afscheid van Club had op andere manier gekund"

Hij speelde voor het laatst voor Club Brugge in augustus uitgerekend in de thuismatch tegen Zulte Waregem (1-1) als invaller. "Dat waren mijn laatste minuutjes bij Club, jammer", knaagde dat laatste van 9 fantastische jaren met 5 titels, een beker en een Gouden Schoen.

"Het is heel moeilijk te zeggen waar het fout gelopen is. Er komt zo veel bij kijken. Maar ik laat het nu lekker liggen en focus me op Zulte Waregem. Ik wil hen proberen te helpen en weer lekker plezier maken."

Want dat plezier was hij kwijtgeraakt in Brugge. Sinds september vorig jaar - net voor de Champions League-match tegen PSG - viel hij uit de ploeg. "Ik kijk wrang terug op het laatste jaar, na 9 fantastische jaren ligt mijn afscheid gevoelig. Het had op een andere manier gekund, maar zo is voetbal, het is een harde wereld. Ik ga nu gewoon door en zij ook."

Revanchegevoelens zegt hij niet hebben: "Dat heb ik niet nodig. De mensen weten wat ik kan. Ik wil positief zijn en opnieuw laten zien dat ik kan voetballen."

"Heb lang nagedacht over degradatievoetbal, maar zie dit als uitdaging"

Vormer trainde vanochtend een eerste keer mee met zijn nieuwe team, dat hij moet helpen het behoud te verzekeren. "Het is een leuke groep, ik denk wel dat de kwaliteiten er zijn om erin te blijven."

Na jaren voor de prijzen gevoetbald te hebben, beseft hij wel dat degradatievoetbal iets helemaal anders wordt: "Dit is andere druk. Maar we moeten daarmee omgaan en zondag de 3 punten pakken tegen KV Mechelen."

"Ik heb heel lang nagedacht of ik dit wel wilde doen, ik had ook nog 6 maanden  bij Club kunnen blijven (waar zijn contract afliep, red), maar ik zie dit als een uitdaging. Ik wil mezelf prikkelen en weer belangrijk zijn."

Hij kan carpoolen met Jelle Vossen, voorts kent hij bij een jong Essevee Gano, Bossut en Derijck. "Die zijn meer mijn leeftijd, de rest zal ik leren kennen."

De nummer 17 in de stand mist leiderschap en dat wil de mondige Nederlander helpen opvullen: "Daarvoor, denk ik, ben ik ook gehaald. Maar ik moet het zelf ook laten zien. Het is niet alleen maar babbelen."

Coach Leye had vooraf wat twijfels geuit of Vormer de middenvelder was die hij nodig heeft. "Ik begrijp hem. Zulte Waregem heeft 30 procent balbezit, Club veel meer. Maar ik kan het nog. De coach mag zeggen wat hij wil, maar ik ga proberen te helpen. Ik heb er veel zin in."

Op welke positie zal dat zijn? "Op de 6 of de 8. Op de 8 had ik mijn beste jaren, maar bij Roda speelde ik ook op de 6 en dat was beste oké. Ik kan het allebei en wil de gasten proberen vooruit te duwen."

Te beginnen nu zondag tegen KV Mechelen. "Ik weet niet of ik zal starten, maar ik voel me alvast fit. Ik heb altijd hard getraind. Het vuur brandt nog heel hard om te laten zien dat ik nog top ben."

Hij belde ook met Carl Hoefkens, zijn ondertussen ex-coach bij Club: "Hij zei me dat ik te goed ben om te stoppen. "Gewoon doen", zei hij me. Ik voel het nog en hoop dat ik het nog kan."

Hij wordt nu een half jaar gehuurd, waarna er automatisch 2 seizoenen bijkomen. "Maar bij een degradatie blijf ik niet. Dan ben ik een vrije speler. Dan zie ik wel waar ik zin in heb", was de Nederlander wel duidelijk.

Bron: https://sporza.be/nl/2023/01/04/ruud-vormer-klinkt-gretig-bij-essevee-maar-ik-blijf-niet-bij-degradatie~1672835490780/
« Laatst bewerkt op: januari 08, 2023, 05:02:06 pm door Frederik »

Offline Herr Docteur Achtung

• Leden
Re: [XX] Vormer Ruud
« Reactie #1 Gepost op: januari 05, 2023, 08:17:09 am »
Dit is toch waar ik een beetje op gehoopt had.
Half jaar huren met optie voor 2 jaar indien behoud.
Ik geloof er weer wat meer in want ik denk dat een gretige Vormer een coach zal zijn op het veld en dat hij de andere spelers (Fadera, Vossen en Gano) beter kan laten renderen + we hebben er iemand bij voor de vrije trappen en corners.

Hoop enkel dat de conditionele achterstand niet te groot zal zijn.

Offline San Iker

• Leden
« Reactie #2 Gepost op: januari 05, 2023, 09:12:35 am »
Ik geloof er weer wat meer in want ik denk dat een gretige Vormer een coach zal zijn op het veld en dat hij de andere spelers (Fadera, Vossen en Gano) beter kan laten renderen + we hebben er iemand bij voor de vrije trappen en corners.

Conditioneel zal ie zeker wel top zijn. Is blijven trainen.
En matchritme? Met al die ervaring denk ik niet dat die daar problemen mee heeft

Offline Essevee76

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #3 Gepost op: januari 05, 2023, 09:26:09 am »

En matchritme? Met al die ervaring denk ik niet dat die daar problemen mee heeft

Volledig mee akkoord. Een speler als Vormer maakt vooral "slimme meters". Die weten waar ze moeten lopen en wanneer. Lezen ook het spelletje vlugger. Ik heb er goede hoop op dat hij een duidelijke meerwaarde zal zijn (worden).

Offline San Iker

• Leden
« Reactie #4 Gepost op: januari 05, 2023, 11:55:30 am »

Volledig mee akkoord. Een speler als Vormer maakt vooral "slimme meters". Die weten waar ze moeten lopen en wanneer. Lezen ook het spelletje vlugger. Ik heb er goede hoop op dat hij een duidelijke meerwaarde zal zijn (worden).

De vraag is alleen of Leye om kan met iemand die meer in de spotlights staat dan hem…

Offline Boer uit Waregem

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #5 Gepost op: januari 05, 2023, 03:16:53 pm »
Leye was zelf vragende partij naar een leider
en iemand die de kleedkamer kan meesleuren…

Online Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [25] VORMER Ruud
« Reactie #6 Gepost op: januari 12, 2023, 11:14:37 pm »
Na amper 2 weken is Vormer al publiekslieveling bij Essevee: "Zijn nederigheid is ongelooflijk"
12/01/2023 via Sporza

Ruud! Ruud! Ruud! Bij Zulte Waregem zijn ze na twee wedstrijden al helemaal in de ban van hun nieuwe middenvelder, Ruud Vormer. De Nederlander was in de Croky Cup opnieuw van goudwaarde met zijn eerste doelpunt. "Vormer zal nog een vitale rol spelen in onze tweede seizoenshelft. Dat heeft hij nu al bewezen", sprak Mbaye Leye vol lof over zijn kersverse transfer.

Zulte Waregem heeft nog geen seconde spijt gehad van de transfer van Ruud Vormer.

In zijn eerste twee wedstrijden was de middenvelder telkens van levensbelang voor zijn nieuwe club. "Het is ongelooflijk hoe nederig Ruud (Vormer) in onze club binnengewandeld is", vertelde trainer Mbaye Leye na de overwinning tegen STVV in de Croky Cup (2-0).

"Een voorbeeld? Hij liet Rommens - die tot vorig jaar nog in tweede klasse speelde - de vrije trap nemen, terwijl hij zelf ook gewoon voor eigen succes had kunnen gaan. Welke Gouden Schoen doet zoiets?"

Ik ben weer voetballer. Eindelijk.
-Ruud Vormer, Zulte Waregem

In een mum van tijd ontpopte Vormer zich zo ook tot de chouchou van de supporters. Nog voor de wedstrijd begonnen was, werd elk doelpunt van Vormer in de opwarming al met extra decibels onthaald.

En na amper een kwartier spelen, flikte de Nederlander het weer. Voor de tweede week op rij forceerde hij een strafschop. Zinho Gano miste die elfmeter initieel nog, maar toen Zulte Waregem in de tweede helft een herkansing vanaf de stip kreeg, waren de fans alvast duidelijk.

"Ruud, Ruud, Ruud ...", weerklonk het aan de Gaverbeek.

"Het was een mooi moment van de fans. Ik ben blij dat ik mijn verantwoordelijkheid weer heb genomen En natuurlijk dat de bal lekker tegen het net vloog", knipoogde de middenvelder in de mixed zone.

Dat hij ook nog eens een staande ovatie kreeg bij zijn wissel, deed hem alvast als vanouds glunderen.

Zeven maanden stond hij langs de kant bij Club Brugge, maar over enkele weken zal Vormer opnieuw in een halve finale acteren. "Ik ben weer voetballer. Eindelijk", klonk hij opgelucht.

Toch was de Nederlander na de wedstrijd ook vooral bekommerd om het lot van zijn nieuwe ploeg in 1A. "Vanavond was mooi, maar we moeten nu meteen naar de competitie kijken. De degradatie moet vermeden worden. Dat is prioritair", klonk het strijdvaardig.

De Nederlander is net om die reden naar Waregem gehaald. "Hij zal met zijn ervaring een vitale rol spelen in onze tweede seizoenshelft. Dat heeft hij nu al bewezen", vertelde Leye na de match.

Een rol die Vormer zichzelf alvast goed toegeëigend heeft. "Ik probeer zoveel mogelijk van mijn ervaring te delen met de mannen hier. Iedereen pikt dat ook op. Er heerst nu een goede sfeer, die moeten en zullen we doortrekken naar de komende weken."

Bron: https://sporza.be/nl/2023/01/12/na-amper-2-weken-is-vormer-al-publiekslieveling-bij-essevee-zijn-nederigheid-is-ongelooflijk~1673478436443/

Online Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #7 Gepost op: januari 30, 2023, 10:38:21 am »
Roos Vormer getuigt over de breuk van haar man met Club Brugge: "Als Ruud gefrustreerd is, is álles zwart en slecht”
29/01/2023 via Het Laatste Nieuws

Na meer dan acht jaar lief en leed te delen met Club Brugge, zit ze straks samen met Ruud Vormer in een loge van Zulte Waregem. “Ik ben blij dat hij níet mag spelen, het is zo al verwarrend genoeg.” Roos America (37), over de breuk van manlief met blauw-zwart, het buitenland, een ‘pubercapuchon’ en broccoli met kip. “Als je de enige bent die constant vrolijk moet doen... ‘Ja, dááág. Zoek het ‘effe’ lekker uit’”

“’Haha. Club heeft lekker verloren.’

‘Hoe zo, lekker?’

Ik begrijp de mensen niet die nu zoiets tegen me zeggen. Het leuk vinden als het met iemand of iets slecht gaat, is net een afschuwelijke gedachtegang. Ik heb dát gevoel niet. Integendeel. Ik vind het net heel zielig dat het nu minder gaat met Club, want we hebben daar zo een mooie tijd beleefd. Dan gun je elkaar toch alles?”

“Ruuds vertrek had nooit fantastisch kunnen zijn. Wanneer je als aanvoerder op de bank belandt, en vervolgens in de tribune, doet dat pijn. Heel veel pijn zelfs, voor iemand zoals Ruud. Daarom dat hij in die laatste maanden niet meer naar de wedstrijden wilde gaan. Want steeds weer die vraag krijgen waarom je niet mag meedoen, of moeten horen dat de ploeg hem mist, maakte alles nóg lastiger. ‘Doe het jezelf toch niet aan’, zei ik hem.”

Waanzinnig leuke tijd
“Natuurlijk was hij gefrustreerd. Ruud is een sportman. Als hij eruit wordt gezet, is dat een ramp. Voor iedereen. (lachje) Dan moet je niet afkomen met zinnetjes als: ‘Gelukkig ben je gezond.’ En: ‘Kijk eens om je heen, naar wat we hebben en hoe blij we mogen zijn met onze drie kinderen.’ Want het valt in zijn ogen niet te relativeren. Kijk, wij zijn intussen bijna vijftien jaar samen. Ik weet wanneer Ruud het moeilijk heeft, en dat álles zwart en slecht is wanneer hij gefrustreerd is. Ik heb geprobeerd om te blijven praten met hem, maar dat was niet eenvoudig. Ruud is niet echt een prater. Al helemaal niet wanneer het over gevoelens gaat. Hij was kort. Veelal chagrijnig ook. De kinderen beseften dat Ruud niet zichzelf was. Ik heb hen toen uitgelegd dat het kwam omdat papa niet meer mocht meedoen bij Club. (denkt) Weet je, ik ga heel lang mee in een verhaal. Tot op een zekere hoogte, want dán word ík boos. Op een bepaald moment vond ik het genoeg geweest. Als je de enige bent die constant vrolijk moet doen... ‘Ja, dááág. Zoek het ‘effe’ lekker uit.’ Tot hier en echt niet verder, dacht ik. Want het was níet het einde van de wereld, hoe moeilijk en lastig die periode ook, toen Club besliste om Ruud te passeren. Na al die jaren dat hij er de held was, en er een waanzinnig leuke tijd heeft gehad. Net daarom mag hij géén negatief gevoel overhouden aan Club Brugge. Afscheid nemen is nu eenmaal super lastig. En het eerbetoon van de fans was niet normaal mooi. Ik kan me in die acht jaar bij Club niet zo’n indrukwekkend afscheid herinneren.”

“Al die mensen, die tifo, de spandoeken... ‘Kapitein, Leider, Heerser, Legende’: wat een complimenten! Ook al vind ik ‘heerser’ een beetje eng klinken. (lacht) Maar ik was helemaal overweldigd. En zenuwachtig. Iedereen die me kent, kon dat ook zien. In zo’n vol stadion op het veld staan, dat had ik nog nooit meegemaakt. Ik wilde dan ook vooral niet te veel opvallen. Daarom dat ik probeerde om een beetje achter Ruud te lopen, wat me niet echt gelukt is. (lacht opnieuw) Bijna de hele familie was er die dag tegen Anderlecht. Onze ouders. Ruuds zus, één van mijn twee broers, een grote groep vrienden - Davy De fauw, Anthony Van Loo... We hebben thuis nadien nog een paar flesjes ‘gepopt’.”

“Voor de kinderen is het wel verwarrend geweest. De ene week in een shirtje van Zulte Waregem, toen Ruud er voorgesteld werd, en vervolgens weer in een truitje van Club voor zijn afscheid. Ze begrijpen het wel, maar ze vinden het tegelijk ook heel moeilijk. Valente (10), Juliette (6) en William (3) zijn opgegroeid met Club Brugge. Alleen Valente heeft vroeger nog eens een shirtje van Feyenoord gedragen, maar hij was toen nog jonger dan William nu. Weet je wat het ook is? Iedereen bij Club kende hen ook. Omdat ze op Ruud gelijken. En net voor we naar Zulte Waregem gingen, was er nog een megaleuk kerstfeestje geweest op Club. Met een clown, cadeautjes, de kerstman... Alles werd uit de kast gehaald. Dat maakt het voor hen zeer moeilijk om de switch te maken. Zeker voor Valente, die heel trouw is aan alles.”

“Toen die mensen van Zulte Waregem een leuk filmpje over ons wilden maken, deed Valente meteen zijn ‘capuchon’ op en keek hij super chagrijnig. Juliette ook. Alleen William was zichzelf. (lachje) Ik heb toen heel even moeten zeggen: ‘Ik snap dat je het moeilijk hebt, maar doe die ‘pubercapuchon’ naar beneden.’ Ach, onze kinderen zijn puur. En ze zijn ook wel blij dat Ruud weer kan voetballen. Juliette vindt het alleen jammer dat Waregem ‘zó ver rijden is’.”

“Ik moet toegeven dat ik het ontzettend gedurfd vond van Ruud om bij die club te tekenen. Omdat Zulte Waregem op een degradatieplaats staat. Maar toen ik tijdens de onderhandelingen op een bepaald moment merkte dat Ruud teleurgesteld was omdat de deal bijna ging afketsen, heb ik hem gezegd: ‘Laat je zaakwaarnemer nu toch gewoon weten dat je echt naar daar wil. Klaar.’ Het was tijd om zijn hart te volgen en niet te veel na te denken of het nu al dan niet slim is. Hij moest gewoon opnieuw voetballen.”

“Ik stond wel open voor een avontuur in het buitenland. Want ik kan, denk ik, overal werken. Een jaar of twee in een ander land: prima. Maar Ruud was meteen duidelijk. Hij wilde heel graag in België blijven. Omdat dit onze thuis is geworden - we zijn super gelukkig in Knokke. Ik heb me hier lang emotioneel niet te veel willen binden. Ervan uitgaand dat we na een paar jaar toch weer weg gingen zijn, maar intussen denk ik anders. Ik zou niet weten waar ik heen moet in Nederland. (lachje) Onze familie woont heel verspreid en Ruud en ik hebben er nooit op een plaats gewoond waarvan we dachten: ‘Nou, hier blijven we.’”

“Dat Ruud hier zijn carrière mooi kan afsluiten, en zich weer goed voelt, was het belangrijkste. (plagerig) Het was nog te vroeg om hele dagen thuis te zitten. Ruud is er nog niet klaar mee. En als je dan ziet dat Zulte Waregem intussen al een paar keer heeft kunnen winnen, is dat gewoonweg fantastisch. Anders had hij misschien gedacht: ‘Oh nee, wat heb ik nu gedaan?’”

“Ik ben blij dat Ruud weer lacht. En dat hij die spanning in de aanloop naar een wedstrijd terug kan voelen - dáár houdt hij van. Weet je, ik heb door Club Brugge geleerd wat voetbal precies inhoudt. Ik begrijp nu waarom iedereen zo graag kampioen wil worden. Da’s gewoon waanzinnig. Het is net een bruiloft. Ik ben het spelletje doorheen de jaren veel meer beginnen te waarderen.”

“Het voetbal was niet echt mijn leven. Ik zie sommige meiden tijdens een match echt meeleven, maar ik kijk heel de tijd om me heen. Naar iemand die aan het trommelen is, naar een fan die begint te huilen, of helemaal geschminkt is... (lacht) Ik kan niet zo goed opletten. Ik interpreteer de verschillende fases ook helemaal verkeerd. (blijft lachen) Maar het is wel een verrijking in mijn leven. De spanning, de wedstrijden, de ontlading, het plezier... Nu begrijp ik al die emoties. Die titels met onze kinderen kunnen vieren: fantastisch. Het is iets wat ik nooit meer ga meemaken, maar ik ben superblij voor alles wat ons overkomen is.”

“Net zoals ik enorm genoten heb van de periode dat Ruud vaak thuis was. Eindelijk hadden we eens een echt weekend. Ik moest op zaterdag niet piekeren over hoe ik alles zou regelen. Of dat er niemand naar Valente zijn wedstrijd kon kijken. Ruud was er ineens. Een ongelooflijke luxe. Eens wat langer kunnen weggaan, niet steeds weer die broccoli met kip hoeven te eten, er op familiefeesten met z’n allen bijzijn: stuk voor stuk dingen die ik nu alweer een beetje mis. Maar het is belangrijk dat Ruud nog enkele jaren alles uit zijn carrière haalt. Daarna kunnen we nog genoeg mooie momenten samen hebben.”

Bron: https://www.hln.be/jupiler-pro-league/roos-vormer-getuigt-over-de-breuk-van-haar-man-met-club-brugge-als-ruud-gefrustreerd-is-is-alles-zwart-en-slecht~ae8fe790f/

Online jakkie3000

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #8 Gepost op: februari 02, 2023, 04:35:33 pm »
Merci Frederik. Ook eens een verademing hoe mevrouw erover denkt én hoe open ze is.

Offline Fredje SVZW

• Leden
« Reactie #9 Gepost op: februari 24, 2023, 04:14:30 pm »
Iemand die weet wanneer Ruud zijn revalidatie inzet? Mag die fietsen, mag die op één of andere manier zijn conditie opnieuw opvijzelen? Of gaan we hier weer niks te horen/lezen (ook op de andere kanalen niet, trouwens) krijgen? 6 weken out minstens versus de rest van het seizoen...In het eerste geval betekent dit dat je vb Vormer op Eupen al weer kan gebruiken, of in een mogelijke bekerfinale...in het 2de geval totaal niet meer. Ik neem aan dat menig supporter zich afvraagt hoe het zit?

Offline svennay

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #10 Gepost op: februari 24, 2023, 04:41:26 pm »
Iemand die weet wanneer Ruud zijn revalidatie inzet? Mag die fietsen, mag die op één of andere manier zijn conditie opnieuw opvijzelen? Of gaan we hier weer niks te horen/lezen (ook op de andere kanalen niet, trouwens) krijgen? 6 weken out minstens versus de rest van het seizoen...In het eerste geval betekent dit dat je vb Vormer op Eupen al weer kan gebruiken, of in een mogelijke bekerfinale...in het 2de geval totaal niet meer. Ik neem aan dat menig supporter zich afvraagt hoe het zit?
Ik poog vanavond eens te vissen bij leden van de sportieve/medische omkadering.
Sowieso mag Vormer zijn arm en schouder meteen weer bewegen maar tot de breuk helemaal genezen is mag hij geen zware gewichten tillen.
Normaal zal hij wel alweer gewoon kunnen fietsen enzo om zijn conditie op niveau te houden.

Offline Fredje SVZW

• Leden
« Reactie #11 Gepost op: maart 03, 2023, 06:48:54 pm »
Ik hoorde via Jan Dewijgaert op VTM2, bij t herbekijken van de match in Mechelen dat Ruud volop revalideert….

Offline varadero

• Leden
« Reactie #12 Gepost op: maart 03, 2023, 07:52:47 pm »
Ik hoorde via Jan Dewijgaert op VTM2, bij t herbekijken van de match in Mechelen dat Ruud volop revalideert….

Ja, (gedeeltelijk) bij Club Brugge in hun accommodatie in Westkapelle

Offline Boer uit Waregem

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #13 Gepost op: maart 24, 2023, 12:16:18 pm »
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230324_93799917

Ruud Vormer (34) door politierechtbank
na nog geen minuut vrijgesproken: “Geen enkel bewijs voor”

Online Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #14 Gepost op: maart 24, 2023, 12:36:27 pm »
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230324_93799917

Ruud Vormer (34) door politierechtbank
na nog geen minuut vrijgesproken: “Geen enkel bewijs voor”

Sommige ordehandhavers zijn stikjaoiers op iets luidere wagens. ('k spreek uit ervaring)
(Ok, sommigen zijn dan ook aangepast en overdreven, zeker met pop's 'n bangs tune, maar dat is vaker bij kleinere wagens die om aandacht te schreeuwen)

Ruud zal met de SCUD (Ferrari F430 Scuderia) op baan zijn geweest.

Sommige sportwagens (ook al zijn ze niet aangepast) maken vaak wel wat meer geluid dan een standaard wagen en dan 'denken' sommige mensen je gevaarlijk aan het doen bent. En meneer de popo zal mogelijks ook nog nooit gehoord hebben van "revmatch" (of autoblip, maar revmatch klinkt beter).  ;)

Weet je ook niet 'zoals die popo' waarover ik het heb? Bij het terugschakelen naar een lagere versnelling als je vertraagd voor bijvoorbeeld een bocht of een stoplicht, zal de motor het toerental aanpassen zodat het schakelen zo vlot mogelijk gaat. Dan gaat de motor kort hoger in toeren en lijkt het alsof je (zinloos) extra gas geeft. Of in Ruuds geval ... aanstoot zou geven om snel te rijden.  ::)

Zie : https://www.youtube.com/watch?v=UdaDZrRJI0k
« Laatst bewerkt op: maart 24, 2023, 01:31:58 pm door Frederik »

Offline bvdsteen

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #15 Gepost op: maart 24, 2023, 01:06:55 pm »
Scuderia  ;D Maar inderdaad echt belachelijk dat remmen aanzien wordt tot elkaar aanzetten tot hoge snelheid...
« Laatst bewerkt op: maart 24, 2023, 01:10:22 pm door bvdsteen »

Online Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #16 Gepost op: maart 24, 2023, 01:35:36 pm »
Scuderia  ;D Maar inderdaad echt belachelijk dat remmen aanzien wordt tot elkaar aanzetten tot hoge snelheid...

Typo ...  ::)

Normale auto's doen dat niet é, dus is het voor bepaalde mensen 'raar' en bij dergelijke sportwagens ook wel wat luider.

Offline BorisB9

• Leden
« Reactie #17 Gepost op: maart 24, 2023, 07:45:41 pm »
Veel belangrijker : hij traint volop mee met de groep!

Offline bahia

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #18 Gepost op: maart 30, 2023, 09:31:17 am »
Zeg nooit nooit, Vormer op vraag in HNB of hij bij Essevee zou blijven in 1B

Online Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #19 Gepost op: maart 30, 2023, 10:20:12 am »
Zeg nooit nooit, Vormer op vraag in HNB of hij bij Essevee zou blijven in 1B

Veel te goed voor 1B, en da's klappen gelijk ne politieker ... veel zeggen en eigenlijk niets zeggen.