Auteur Topic: [25] VORMER Ruud  (gelezen 5899 keer)

Offline Vidmar

• Leden
Re: [25] VORMER Ruud
« Reactie #20 Gepost op: maart 30, 2023, 04:12:18 pm »
Zeg nooit nooit, Vormer op vraag in HNB of hij bij Essevee zou blijven in 1B

Aanstelling De fauw in de staf zal er wel iets mee te maken hebben zeker?

Offline varadero

• Leden
« Reactie #21 Gepost op: juni 26, 2023, 02:24:36 pm »
Iemand artikel van Ruud Vormer in KW?

Offline svennay

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #22 Gepost op: juni 27, 2023, 02:31:56 pm »
Ruud Vormer (35) is klaar voor uitdaging in 1B met Zulte Waregem: “Essevee had een goed verhaal”
25 juni 2023, 11:00 uit Krant van West-Vlaanderen

Essevee is gestart aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen. De Boeren starten aan Operatie Promotie mét Ruud Vormer. “We moeten gewoon voor die titel gaan, al wordt het een pittig seizoen. We gaan niet van iedereen winnen. Ik wil de mensen hier iets teruggeven en deze club weer naar het hoogste niveau brengen”, zegt de centrale middenvelder.

Zo fris als een hoentje, zo presenteerde Ruud Vormer (35) zich op de eerste veldtraining van Essevee. Het gevoel van een eerste schooldag, dat had hij niet echt. “Ik heb al vaker de start van een voorbereiding meegemaakt. Maar ik heb echt zo’n lekkere vakantie gehad! Vijf weken was ik thuis, dat had ik nog nooit meegemaakt. Dan krijg je wel weer zin om aan het seizoen te beginnen.”

Het heeft toch een paar dagen geduurd om de degradatie te verwerken. “Daar moet ik eerlijk in zijn. Na een tijdje had ik een andere mindset. Dan dacht ik: we zien wel wat er gaat gebeuren.”

Lang nagedacht

“Voor mij was die degradatie toch heel anders dan voor een Jelle Vossen, die hier al drie en een half jaar is. Ik ben naar Zulte Waregem gekomen om in 1A te blijven, maar mede door mijn schouderblessure is dat allemaal niet zo goed gegaan. Het blijft jammer.”

Nu volgt er een avontuur in 1B. “Ik heb heel lang nagedacht”, zegt Vormer. “Ga ik naar het buitenland of bij een andere club in 1A voetballen? Ik zei tegen mijn vrouw, Roos: ‘We wonen in Knokke. Onze drie kinderen zitten op school. Moeten wij dan gaan verhuizen? Als je 35 jaar bent? Heb ik nog zin om drie uur in één dag in de auto te zitten. Niet echt.’ Dus toen heb ik met Tony (Beeuwsaert, hoofdaandeelhouder, red.) en Eddy (Cordier, CEO, red.) gesproken. Die hadden gewoon een goed verhaal. En ook de mensen hier, ik moet ze nog wat teruggeven. Het is niet gelukt vorig seizoen. Ik hoop dat het nu wel lukt. Dat wil niet zeggen dat we meteen kampioen gaan worden. Dat weet je niet, het is een lange weg.”

De ambitie is duidelijk. Al wordt het een ander soort voetbal, in 1B. Vorig jaar was het tegen de degradatie. “Natuurlijk moeten we voor de titel gaan, maar het wordt een heel moeilijk en pittig seizoen. Wij gaan niet van iedereen winnen en weleens verliezen. Tegen de degradatie spelen, was apart. Nu zullen we tegen gesloten blokken uitkomen. Maar dat ben ik gewoon van mijn tijd bij Club Brugge. Overal waar we kwamen, ging de tegenstander achteruit. Het is zaak om daar oplossingen voor te vinden. En je moet punten pakken, daar draait het uiteindelijk om. Voor mij is dit avontuur helemaal nieuw. Maar ik vind het niet erg. Ik wil deze club weer naar het hoogste niveau brengen.”

Positief verrast

Toch straf dat Ruud Vormer na zes maanden zoveel affiniteit heeft opgebouwd met de club Zulte Waregem. “Ik ben echt positief verrast. Alles is gewoon goed geregeld. Natuurlijk is Club Brugge een ander niveau, met alle respect … Ik had daar een mooie tijd, maar hier ook. Het beviel me echt. Daarom dat ik zo baalde door die schouderblessure. Het begon zo goed. In januari gingen we zo (steekt hand omhoog, red.). Ik dacht: nou, we zitten goed, we wonnen. En dan bam: niks aan te doen.”

Volle bak

Er staat heel wat ervaring, een basis zeg maar, én zijn goede vriend Jelle Vossen bleef aan boord. “Davy De fauw is ook heel belangrijk voor mij. Maar goed, een Derijck en Brüls waren hier vorig seizoen ook. We moeten de rest meetrekken. Dat is onze plicht, al is dat niet zo gemakkelijk. Alles hangt af van de resultaten. Er staat zeker iets, maar er mag nog wat bij.”

Vormer gaat de uitdaging aan, maar veel tegenstanders kent hij nog niet. “We moeten naar Luik, Franc Borains (aarzelt wat bij het uitspreken, red.). Ik weet wel dat Timmy Simons bij Dender blijft, dat vind ik wel leuk (lacht). Het zijn allemaal leuke clubs om tegen te voetballen, weliswaar met minder supporters, denk ik. Zolang het hier, in eigen huis, maar altijd volle bak is.” (JC)

Bron: https://12ft.io/proxy

Offline esssevee4life

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #23 Gepost op: september 04, 2023, 11:48:29 pm »

Offline svennay

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!

Offline esssevee4life

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #25 Gepost op: september 05, 2023, 09:57:06 am »

Online jakkie3000

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #26 Gepost op: februari 27, 2024, 10:39:04 pm »
Net Ruud Vormer zijn foto gezien op social media Essevee en van daaruit doorgeklikt naar zijn Instagram. En wat stel ik vast: geen enkele vermelding en/of verwijzing die hij post over Zulte Waregem?

Maar allé, daar zit dus niets van trots in bij hem tov onze club. En dan nog een club die veel te veel moeite heeft gedaan voor de zoveelste versleten vedette. We zijn een club van plezier, trots, energie,… geweest. En ik geloof vooral dat dit kan terugkomen door de juiste sfeer rondom de club samen te creëren. Én dat gebeurt van bovenaf in het bestuur, van spelers, van wij fans,… van leiders.

Zo iets als dit feit vat veel samen: ben ik nu aan het overdrijven en is dat niet te begrijpen? Of hoe zien/voelen jullie het?

Offline mogul

• Leden
« Reactie #27 Gepost op: februari 28, 2024, 09:02:47 am »
Net Ruud Vormer zijn foto gezien op social media Essevee en van daaruit doorgeklikt naar zijn Instagram. En wat stel ik vast: geen enkele vermelding en/of verwijzing die hij post over Zulte Waregem?

Maar allé, daar zit dus niets van trots in bij hem tov onze club. En dan nog een club die veel te veel moeite heeft gedaan voor de zoveelste versleten vedette. We zijn een club van plezier, trots, energie,… geweest. En ik geloof vooral dat dit kan terugkomen door de juiste sfeer rondom de club samen te creëren. Én dat gebeurt van bovenaf in het bestuur, van spelers, van wij fans,… van leiders.

Zo iets als dit feit vat veel samen: ben ik nu aan het overdrijven en is dat niet te begrijpen? Of hoe zien/voelen jullie het?
De redenen waarom Vormer  en Vossen hier bijtekende waren vooral van praktische aard. ' Samen gezellig karren op mooie afstand voor een mooi centje joh'.
Vossen werkt hard en is zeker begaan met de club.  Van Vormer weet ik het niet.
Volgens mij klopt het wel wat je schrijft.  Waar is de trots,waar is het strijdershart en de wil om het goed te doen? Ik heb het gevoel dat alles ok is bij ons,dat er heel veel passeert.  Slechte financiële cijfers? Slechte sportieve resultaten?  Dat doet blijkbaar geen alarmbellen afgaan.
Als het niet lukt moet je vechten en op tafel kloppen voor de club en niet passief toekijken.  De eer en trots zijn op de club en er voor vechten is er imo te weinig.  Zoals je schrijft begint het aan de top en straal dit af op de rest van de club. 
Er wordt veel gezwegen, veel gesust.  Al jaren zijn ze bang van de eigen supporters en is de supportersfederatie niet onafhankelijk maar afhankelijk van de club. 
Wij hebben niks voor niks 1 van het strengste  beleid tov de supporters in het stadion.
Wanneer een coach dan verbaal fout tekeer gaat tegen de trouwe supporters komt er vanuit het bestuur weinig tot niks van reactie.  Nu ook niet na een 7 op 21 komt er GEEN REACTIE.  Blijft Euvrard,betreuren we de resultaten maar kijken we op lange termijn,staan we nog achter de coach of niet?
Niks om de supporters hoop te geven of uitleg.  Zoek het maar uit.
« Laatst bewerkt op: februari 28, 2024, 09:17:46 am door mogul »

Offline mutske

• Leden
« Reactie #28 Gepost op: april 26, 2024, 12:12:50 pm »

Nu zelfs invaller in 1B: hoe Ruud Vormer nog niet veel plezier beleefde aan overstap van Club Brugge naar Zulte Waregem

Bron HNB

Zulte Waregem trekt na een moeilijk seizoen in de Challenger Pro League toch met twee klinkende zeges op rij naar de ‘play-ups’. Opvallend: Ruud Vormer (35) was slechts invaller. Hoe is het zover gekomen voor de voormalige Gouden Schoen? Een situatieschets.

“Nee”, antwoordde Ruud Vormer, eerlijk als hij is, op de vraag of hij ook bij Zulte Waregem zou blijven bij degradatie. “Dan ben ik vrije speler, hè. Einde contract en dan ga ik gewoon verder kijken waar ik zin in heb. Je weet het nooit, maar tot nu toe heb ik geen zin in 1B”, aldus Vormer op 4 januari 2023 bij zijn officiële voorstelling.

Natuurlijk kwam hij op dat moment rechtstreeks van Club Brugge, de club waarmee hij vijf keer kampioen werd, de beker pakte, de Gouden Schoen won en succes kende in Europa. In zijn laatste negen maanden in Brugge kwam hij echter niet meer aan spelen toe. Eerst onder Alfred Schreuder, daarna onder Carl Hoefkens. Er werd vooral gewezen naar zijn achteruitgaande fysieke data, al was Vormer er zelf van overtuigd dat hij “de ploeg nog wat had kunnen bijbrengen”.

Veelbelovend begin
Terecht, zo bleek uit zijn eerste weken bij Zulte Waregem. Vormer had al een half jaar geen wedstrijd meer gespeeld, maar hij had bij blauw-zwart wel nog dagelijks getraind met topspelers als Noa Lang, Hans Vanaken en Andreas Skov Olsen. En dat was er tijdens zijn eerste wedstrijden bij Essevee echt wel aan te zien: Vormer zorgde duidelijk voor een kwaliteitsinjectie. Hij bracht energie in het spel, zorgde met zijn befaamde infiltraties en goeie voorzetten voor doelgevaar en eiste bijna alle stilstaande fases op. Essevee pakte met Vormer meteen 7 op 12, iets wat voor Nieuwjaar nooit lukte.

In no time werd Vormer een publiekslieveling en weerklonk Ruud Ruud Ruud! door de Elindus Arena. Ook coach Mbaye Leye was helemaal mee in het verhaal. Nochtans had de Senegalees enkele weken vóór de komst van de Nederlander openlijk zijn twijfels uitgesproken. “Vormer? Nee, dat is echt niet aan de orde”, zei Leye op een persconferentie. “Ruud is een fantastische speler, maar we hebben slechts dertig procent balbezit, terwijl hij bij Brugge net kon uitblinken door het dominante voetbal.” Leye bleek uiteindelijk wel een punt te hebben – daarover later meer.

Een dikke maand na zijn komst liep het echter al fout. Voor velen nog steeds de reden waarom Essevee uiteindelijk degradeerde: de sleutelbeenbreuk die Vormer opliep na nog geen minuut spelen in de thuismatch tegen KV Oostende. Net toen hét curciale drieluik in de degradatiestrijd eraan kwam. Zonder Vormer speelde Essevee achtereenvolgens gelijk tegen Oostende, Seraing en KV Kortrijk: 4 op 18 was de magere balans tijdens de revalidatie van de Nederlander. Met nog vier matchen te gaan kwam Vormer terug, net toen Frederik D’Hollander overnam van de ontslagen Leye. Maar die late trainerswissel haalde niets uit en de heropleving op de voorlaatste speeldag in Eupen, waar Vormer scoorde en drie assists gaf, kwam te laat.

Verrassende verlenging
En zo was het verhaal van Vormer in Waregem na dik vier maanden al afgelopen, dacht iedereen. Maar de clubleiding deed een extra financiële inspanning en eind mei werd het verlengd verblijf van Jelle Vossen én Vormer al meegedeeld. “Door mijn blessure heb ik niet alles kunnen geven. Dit voelt als een onafgesloten hoofdstuk voor mij”, gaf de middenvelder als reden op waarom hij zijn kar keerde. “Daarom heb ik samen met mijn gezin besloten om alles op alles te zetten om hier weer uit te komen.” Met zijn gezin, want Vormer wil – net als zijn carpoolmaatje Vossen, die zelfs naar Westerlo kon – liefst nooit meer weg uit Knokke-Heist.

Zo werd Zulte Waregem voor aanvang van het seizoen meteen dé topfavoriet in de Challenger Pro League. Vormer en Vossen tekenden ook een contract voor twee seizoenen met het idee: meteen weer promoveren en dan nog een jaartje 1A. Makkelijker gezegd dan gedaan.

Essevee bereidde zich voor om met de ervaring van ook nog Timothy Derijck, Zinho Gano en Christian Brüls de competitie te gaan domineren, maar dat sloeg lelijk tegen. Afgelopen weekend werd de reguliere competitie afgesloten als vijfde met 51 punten op 90. Vooral in eigen huis liep het voor geen meter, met amper vier zeges. Geen énkele keer kon Essevee thuis winnen van een belofteploeg, met de 2-5-nederlaag tegen RSCA Futures als dieptepunt.

Van de ervaren spelers is kapitein Vossen op dit moment nog de enige die zeker is van zijn basisplaats. Gano werd aan de kant geschoven wegens onprofessioneel gedrag en raakte na zijn comeback geblesseerd, Derijck mocht in de winter beschikken na ruzie met Euvrard, Brüls en Vormer schipperen tussen bank en basis.

Verzuipen op het middenveld
De feiten zijn dat de Challenger Pro League dit jaar qua spelniveau een drama was, maar dat de nadruk op het fysieke ligt en de intensiteit niet te onderschatten valt. Al snel bleek de spelerskern van Zulte Waregem niet in staat om wedstrijden te domineren. Na vier matchen werd D’Hollander al vervangen door Vincent Euvrard om het spelniveau op te krikken, maar dat lukte amper.

Gemiddeld had Essevee dit seizoen 51 procent balbezit – voor een titelfavoriet is dat heel weinig. Euvrard heeft zowat alle mogelijke formaties en opstellingen uitgeprobeerd. Maar al te vaak verzoop het middenveld. En Vormer kwam gewoonweg te weinig aan de bal om impact te kunnen hebben. Het hielp ook niet dat hij begin dit jaar nog eens werd afgeremd door een vervelende blessure.

Na 28 wedstrijden probeerde Euvrard voor het eerst een middenveld met Tochukwu Nnadi, een 20-jarige Nigeriaan die in de winter kwam en de beste transfer van het jaar bleek, en Pape Diop, een 20-jarige Senegalees die heel het seizoen geblesseerd was. Twee fysiek sterke middenvelders. Resultaat: 1-4-winst op Dender en afgelopen weekend 4-1 tegen Lierse. Het blijft een vreemd zicht om een voormalige Gouden Schoen als Vormer te zien invallen in een gezapige match in tweede klasse in een halfgevuld stadion. En toch mag Essevee nog op zijn ervaring rekenen in de play-ups.

Bron: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240425_96374933
« Laatst bewerkt op: april 26, 2024, 01:37:13 pm door Zigzag »

Offline kulle

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #29 Gepost op: april 26, 2024, 01:47:21 pm »
Zwakste  transfer in jaren zelfde kaliber  als Buffel

Online Zigzag

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #30 Gepost op: april 26, 2024, 03:04:21 pm »

Was/is inderdaad een zeer domme transfer.

Offline Neleuh1985

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #31 Gepost op: april 26, 2024, 03:45:10 pm »

Hopelijk kunnen we van hem af geraken wat onze bestemming ook wordt (1A of 1B). Brengt volgens mij tr weinig voor wat hij bij ons opstrijkt iedere maand.

Offline esssevee4life

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #32 Gepost op: april 28, 2024, 11:12:03 pm »

Hopelijk kunnen we van hem af geraken wat onze bestemming ook wordt (1A of 1B). Brengt volgens mij tr weinig voor wat hij bij ons opstrijkt iedere maand.
Niemand gaat die willen komen halen als zijn contract automatisch verlengd wordt indien we promoveren.
En als hij even gemotiveerd is op training als tijdens zijn matchen dan mag hij voor mij alleen trainen.
Denk dat De Fauw die trainingen wel kan geven.

Online Zias bastiaen

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #33 Gepost op: juni 03, 2024, 08:08:05 pm »
Ruud vormer blijft toch een raar manneke ze .
Hij volgt essevee terug op instagram.
Maar had ze eerst ontvangt.

Offline koenie69

• Leden
« Reactie #34 Gepost op: juni 03, 2024, 08:15:52 pm »
Ruud vormer blijft toch een raar manneke ze .
Hij volgt essevee terug op instagram.
Maar had ze eerst ontvangt.

Volgt ze niet, essevee volgt hem

Offline esssevee4life

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #35 Gepost op: augustus 09, 2024, 08:09:09 am »
Wordt analist bij DAZN, Vanhaezebroeck is de andere bijkomende analist. Hoop dat Vormer slim genoeg is om zijn analyses over ons voor zichzelf houdt.

Offline esssevee4life

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #36 Gepost op: februari 08, 2025, 10:45:56 am »

Online Koekenaas

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #37 Gepost op: februari 08, 2025, 11:19:46 am »

Offline San Iker

• Leden